Fakty i opinie

Tak powstaje tunel pod Martwą Wisłą

Najnowszy artukuł na ten temat

Rozpoczął się remont "starej" Słowackiego

Sprawdź co dzieje się na tunelowym odcinku Trasy Słowackiego.


Sezon budowlany w pełni. Dlatego sprawdziliśmy postęp prac na najdroższej miejskiej inwestycji w Gdańsku - budowie tunelu pod Martwą Wisłą w gdańskim porcie. Budowlańcy brną w ziemi.



Trwa lipiec, choć część osób korzysta z urlopów, nie widać tego na budowie czwartego odcinka Trasy Słowackiego - tunelu pod Martwą Wisłą. Robotnicy uwijają się tam jak w ukropie. Trwają roboty przygotowawcze do montażu i wykonania wiercenia podziemnej przeprawy z użyciem maszyny-kreta - TBM.

Plac budowy przy ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska zajmują ogromne maszyny - chwytaki. Urządzenia przypominające nieco dźwig umożliwiają wykonanie szczelin o szerokości ok. 1 metra i kilkudziesięciu metrów w głąb ziemi. Długość szczelin wyniesie ok. 400 metrów. Praca chwytaków odbywa się na odcinku od miejsca, w którym maszyna TBM zakończy drążenie zobacz na mapie Gdańska (głębokość wykopu wynosi tam 31 m), do wysokości ul. Sielskiej (gdzie szczelina ma mieć 13 m głębokości).

Podłużne wykopy wykonywane są równolegle na obu granicach pasa drogowego. Do nich zostanie wpompowany beton. Po jego związaniu i utworzeniu muru oporowego, rozpoczną się roboty przy wydobywaniu i wywożeniu gruntu zalegającego między murami oporowymi. Nastąpi wtedy także formowanie wykopu z użyciem betonu w kształt wanny. Na jej dnie zostanie wykonana jezdnia do i z tunelu.

Pierwsze prace przy budowie właśnie wanny zaczęły się na wysokości stadionu PGE Arena. Wykonano zaledwie 30 metrów konstrukcji. Betonowa wanna została przytwierdzona do gruntu potężnymi prefabrykowanymi palami. Wszystko po to, by wysoki poziom wód gruntowych jej nie wypchnął w górę.

Maszyny TBM jeszcze nie ma na placu budowy. Wiadomo jednak jak będzie ona pracować pod Martwą Wisłą. Montaż kreta nie powinien trwać dłużej niż trzy miesiące i zaplanowany został po wschodniej stronie brzegu Martwej Wisły - obok ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Drążenie ma rozpocząć się na przełomie 2012 i 2013 r.

Zgodnie z projektem maszyna-kret najpierw wydrąży północną nitkę tunelu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana jej tarcza i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Natomiast pozostała cześć - m.in. napęd - zostanie wyciągnięty wydrążonym chwilę wcześniej tunelem. Tarcza zostanie wtedy zamontowana ponownie na wschodnim brzegiem Martwej Wisły i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.

Czy często będziesz podróżował tunelem po jego otwarciu?

tak, to świetny sposób, by ominąć centrum 56%
tak, ale obawiam się tam m.in. korków 4%
nie, ale przynajmniej raz z ciekawości tam pojadę 29%
nie, tunel jest dla mnie nie po drodze 11%
zakończona Łącznie głosów: 1672
Wykonawca - konsorcjum firm: OHL i Hydrobudowa - a także inwestor, czyli miejska spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne oszacowały, że roboty ziemne pochłoną prawie 200 mln zł. Całość przedsięwzięcia to wydatek dla miasta rzędu 885 mln zł.

Niebawem w ramach gdańskiej inwestycji rozpocznie się także budowa największego w północnej Europie skrzyżowania - przecięcia ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego. Pierwsze utrudnienia w ruchu pojawią się w ciągu kilku najbliższych tygodni. Skrzyżowanie o średnicy 130 metrów będzie posiadać trzy poziomy. Najniżej, bo w wykopie, będzie położona Trasa Słowackiego w kierunku tunelu. Na drugim poziomie zaplanowano przejścia dla pieszych nad Trasą Słowackiego wiodące po kładkach. Najwyższy poziom to skrzyżowanie z ruchem okrężnym i z wiodącymi do niego ulicami: Marynarki Polskiej, Uczniowską, Wielopole i nowymi zjazdami z Trasy Słowackiego.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Najpierw stadion, teraz wanna... (4)

    Łał, w Letnicy idzie na bogato!

    • 138 13

    • a co z ... (3)

      ... wałkiem na technikę budowlana ?
      mogłyby być 3 tunele (szersze pasy) a powstaną dwa drożej ?
      to już nie ważne? a co z hydrobudową? upadłość to zabieg, żeby nie płacić podwykonawcom i opóźnić zapłatę, aż malutcy zbankrutują i potem nie będzie komu oddawać ??

      • 3 9

      • jakim podwykonawcą ?????????? obszczymurom prędzeju (1)

        durniom którzy za 20 tyś dotacji w pośredniaku otwierali firmy i się cieszyli że boga za pięty chwycili ...........buhahahaha...................i wcale nie jest mi ich żal.................................mam nadzieje że państwo nie będzie płaciło za upadłe firmy im płaciło !!!!!!!!!!1111

        • 0 9

        • Naucz się pisać dzieciaku i skończ wreszcie tą podstawówkę i zastanów się co ty wypisujesz za bzdury.

          • 0 0

      • Skoro maszyna była Hydrobudowy Polska, a Hydrobudowa Polska upadła to co KOMORNIK będzie wiercił????

        • 2 1

  • hydrobudowa... (17)

    ciekawe czy zapłaci podwykonawcom....

    • 95 19

    • hydrobudowa.. (16)

      buduje wannę.

      • 8 1

      • w której zostanie pochowana

        • 4 5

      • (14)

        Przekręty złodziejstwo i nic więcej wszystko to przez 5 lat rządów PO. Zniszczenie polskiego przemysłu budowlanego (wszystkie małe firmy zamiast się rozwinąć upadły). No ale wy nadal kit wciskacie że wszystko jest ok...

        • 25 53

        • (10)

          A minusujcie, ja pójdę na Marsz Niepodległości. Mam dosyć okradania naszego kraju i robienia z nas bidoty. Nawet możecie sobie 1000 minusów na klikać i tak mojego ducha polskości tym nie zniszczycie. Nasz kraj był potęgą w europie i będzie!

          • 23 44

          • (9)

            A i jeszcze jedno pamiętajcie że na waszych stanowiskach za granicą zarabiają po 4 razy tyle i benzyna w doniesieniu do pensji kosztuje 1,5 zł... Ale wy jak te gołębię co chodzą i żrą nawet nie pomyślicie dlaczego tak jest?
            - Mamy najwięcej dóbr naturalnych w europie.
            - Mamy najtańszą siłę roboczą
            - Mamy strategiczne położenie dla handlu.

            Trzeba być naprawdę obłąkanym żeby widzieć tu jakieś skutki "kryzysu". Gdyby nie złodzieje którzy stoją za PO PSL SLD i Palikotem nie rozkradali polski już dawno byśmy na nogi stanęli. A co mamy:

            - Jeździmy na saksy do Niemców, Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii. Jakieś 3 miliony polaków robią za roboli u innych nacji.

            Czy niemiec kiedyś był waszym robolem (to nie jest obraza ciężkiego zawodu robotnika)?

            Ale mi się serce kraje kiedy koleżanka nie ma gdzie pracować w Polsce, a jedzie się opiekować byłym SSmanem który ją wyzywa, bije i kopie, a ona nie może zrezygnować bo ma umowę podpisaną na 3 miesiące i musi przepracować żeby pieniądze otrzymać!!!!

            Pobudka! Co się stało z tym dumnym narodem? Z naszym duchem? Z naszymi sercami. Niech żyje prawda!

            • 35 45

            • Niech żyje prawda! - powiedział kłamce wymyślając bzdury przez pół strony. (5)

              Bije ją były SSman? By być członkiem tej zbrodniczej organizacji trzeba było mieć 20 lat, zakładając, że został nim w 44 roku, czyli najpóźniej jak się dało miałby dziś 88lat, nie ma co dziarski staruszek. Zresztą Policja w Niemczech działa nie najgorzej, i taką sprawą by się zainteresowała.

              Oczywiście reszta wypowiedzi to identyczne bzdury.

              • 35 14

              • (2)

                to w zakładzie zamkniętym mają internet ... wnioskuje , że tam przebywasz skoro , życie w Polsce to dla Ciebie bajka , no chyba , że ty z tych świń przy korycie a to zmienia postać rzeczy i twoja krytyka staje sie uzasadniona , zgadzam z się z wypowiedziami pana ponad tobą , rząd nas dyma i to bez rączek a ty ciesz się i dalej żyj w ułudzie dobrobytu , skoro tak pięknie to czemu coraz więcej mądrych ludzi decyduje się ze łzami w oczach na opuszczenie tej "doliny radości i dobrobytu" , dlaczego ?? bo też wolę zarabiać 4000 Euro i za litr benzyny płacić 1,57 za mieszkanie 74 metry 800 euro miesięcznie i wówczas mam zmartwienie na co wydać resztę , ale jak uważasz zakupy w biedronce za prawdziwe szaleństwo i oznakę luksusu to myśl sobie tak dalej... klapki na oczy i galopuj polaku

                • 8 19

              • Kto powiedział, że twierdzę, że życie u nas to bajka? (1)

                Stwierdziłem tylko, że większa część powyższej wypowiedzi to kłamstwa. Jeżeli już ktoś bierze się za krytykę niech to robi rzetelnie.

                Np. mnie denerwuje utrzymywanie przez rząd rozbuchanego i niepotrzebnie skomplikowanego systemu podatkowego, zbytnie trzymanie się socjalu, beznadziejna ustawa o grach hazardowych itd.

                Natomiast to powyżej to zbiór jęków popartych wymysłami mającymi gloryfikować wybraną opcję polityczną. Czysta propaganda, zero krytyki, zero alternatyw i stwierdzenia co konkretnie należy zmienić. Bajeczka na zasadzie wybierzcie mnie to będą wam kotleciki schabowe prosto do buzi z nieba spadać, wybierzcie ich to zjedzą wam dzieci!

                • 14 4

              • daj spokój,nie karm trolla i do tego PiSiora..

                • 3 1

              • (1)

                Średnia długość życia w Niemczech jest wyższa od średniej krajów OECD: dla mężczyzn wynosi ona 77 lat. Wiec sobie teraz policz ile dziadków jest po 88. SSmani z wysokimi emeryturami i majątkami którzy mieli najlepszą opiekę medyczną i wychodzi że kopnąć to dla niego nie problem. A policja? komu uwierzy Niemcowi i jego rodzinie? Czy polce która łamanym językiem mówi że dziadek ją uderzył?!

                • 2 11

              • ehhh jak czytam niektóre monologi ...

                ...przeradzające się w dziką dyskusje o niczym to tak sobie myślę
                że gdybym mógł to poprzegryzał bym kable od internetu takim osobnikom... tylko co zrobić jak taki ma net po wi-fi? ;)

                • 6 0

            • Najbardziej oczekiwana inwestycja w Gdańsku! (1)

              Jak dojdzie do skutku, to otwoprzę szampana!

              • 21 1

              • No to sobie "otwoprzywaj" pajacu

                kogo to obchodzi ?

                • 1 24

            • Uwaga! PiS-owiec!

              Brrrr....

              • 24 9

        • (2)

          Widac ze jestes przesiakniety komuna...Wszystkie spolki , ktore upadly sa prywatna wlasnoscia. wyprowadzily kase, nie zaplacily i tyle...Ryzyko. Podwykonawcy powinni UBEZPIECZYC NALEZNOSCI tak jak robi sie to w cywilizowanym swiecie.

          • 14 5

          • (1)

            W cywilizowanym świecie nikt nie daje firmą zagranicznym przejmować gospodarki i okradać legalnych przedsiębiorców!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 2 12

            • GM Rover to jest teraz chińska firma

              więc nie marudź, że nikt nie sprzedaje. Bla bla bla.

              • 2 0

  • Letniewo - potęga (4)

    Kiedyś wyśmiewane,opuszczone - dziś podziwiane:]

    • 107 19

    • Przesiedleni mieszkańcy

      na pewno się cieszą :P

      • 24 2

    • Nie ma takiej dzielnicy

      Jest Letnica a nie Letniewo...

      • 4 1

    • :-)

      trochę żeś się kolego rozmarzył "PODZIWIANE" -dobre

      • 1 1

    • Przez kogo podziwiane ? Co tam jest takiego fajnego ? Interesującego ? Tam jest sporo zakładów pracy które dają zatrudnienie no i jeszcze jest stadion i drogi robią a tak to nic ciekawego nie ma.

      • 1 1

  • I niech ktos powie ze nic sie nie buduje. (7)

    • 154 21

    • Nic się nie buduje (4)

      • 53 4

      • Cały świat się buduje

        to co w tym dziwnego?

        • 20 12

      • Za Edwarda Gierka budowano więcej nie wspominając ile (2)

        wybudowano za Hilarego Minca.

        • 8 11

        • I WSZYSTKO na kredyt (1)

          I Ty go spłacisz... plus odsetki

          • 11 11

          • a na co ma być?

            To, że się inwestuje z kredytu nie jest niczym złym. Pytanie, czy dobrze policzono możliwości spłaty.

            • 1 0

    • KOMPROMITACJA

      Nawet jak się wybuduje to i tak będzie to KOMPROMITACJA

      • 6 4

    • pech

      To ja Hofman przydupas Kaczynskiego mówię ze nic się nie buduje, żądam z szefem dymisji Rządu i Tuska.

      • 8 1

  • Każda złotówka wydana na infrastrukturę drogową (14)

    zwróci się pięciokrotnie w przyszłości. Tym bardziej w Polsce, która ma potencjał ale nie ma infry...już niedługo. Tak trzymać moi Państwo. A jeżeli już coś robić to z rozmachem bo to zawsze jest tańsze niż robienie na minimum bo to zawsze jest drogie. Także jest świetnie :)

    • 174 17

    • Mówisz to tym (4)

      którzy spłacają stadion generujący miesięcznie ponad 1 mln zł straty...

      • 11 28

      • A kto płaci odsetki od 800 baniek, co daje jakieś 70 mln / rocznie ? (3)

        skoro stadion ma praktycznie zero przychodów?

        • 5 10

        • od samego początku wiadomo było, że stadion sie nie zwroci (2)

          W optymistycznych założeniach miał tylko zarabiać na swoje utrzymanie. Miasto buduje przeważnie rzeczy, które nie przynoszą zysku, a jedynie podnoszą standard życia (drogi, komunikacja miejska). Że Ty nie korzystasz z tego stadionu, nie znaczy, ze wybudowanie go było błędem. Podobnie jesli nie korzystasz z komunikacji miejskiej nie oznacza, że wydane na nia pieniądze są utopione. Wyobrazam już sobie ten lament o tym jakie nasze władze są złe, nie zbudowali stadionu i euro odbyło się w Krakowie, a nie u nas. A ten stadion to nie tylko euro, ale tez Lechia, koncerty, ktore w okresie letnim powinny się odbywać (pomijam działalność spółki Lechia-Operator, bo to faktycznie była jedna wielka tragedia), wkrótce ma być otwarte Muzeum Lechii. Każdy jako młody chłopak kibicujący Lechii z zazdrością patrzył na zachodnie stadiony i marzyl o takim dla Lechii. Teraz mamy ten stadion marzeń. Sympatyków Lechii w Trojmiescie i okolicach jest kilkaset tysięcy. Tak wielkiej grupy społeczniej nie można pomijać

          • 19 4

          • Nie wysilaj się bo wiadomo, że to nieprawda (1)

            Można było wybudować stadion za góra 300 baniek dla Lechii, resztę
            wydano na 4 mecze... `Lóż biznesowych' nikt nigdy nie wynajmie
            chyba że jakaś państówka się trafi oprócz Lotosu...

            Koszt wynajęcia takiego obiektu jest tak zaporowy, że każda impreza
            za wyj. największych (których jeszcze nie było)
            ląduje w Gdyni, na tym śmieszącym
            każdego Budyniaka obiekcie.
            A wiesz czemu? Bo nie każdy jest takim Midasem jak twój Cesarz

            • 4 16

            • każda masówka lezie do Gdyni, bo jest tam wielki, pusty plac

              zrobi się lotnisko i masówek nie będzie

              • 2 0

    • Popieram w 200% !! Infra drogowa to podstawa rozwoju = dobrobytu.

      • 22 5

    • a tak bardziej konkretnie? (3)

      tunel do strefy w której pracuje 4000 osób w cenie budowy kilkunastu kilometrów linii tramwajowej albo wymiany całego taboru SKM i przebudowy wszystkich stacji to dobry wybór lokowania kasy na infrastrukturę?

      • 6 31

      • Bardziej idzie o wywalenie reszty tranzytu z Centrum.

        Tak więc dobra.

        • 30 3

      • Zerknij sobie dokładnie dla kogo będzie ten tunel.

        Jak zerkniesz na mapę to ten tunel nie tylko będzie dla pracowników i tranzytu portowego, ale umożliwi dojazd mieszkańcom Zaspy, Wrzeszcza, Żabianki i Oliwy do Obwodnicy południowej i potem na Warszawę i Łódź bez przejeżdżania przez centrum.

        Co za tym idzie ruch na drogach wiodących do centrum także spadnie. Powstanie swego rodzaju Ring w mieście, którym będziesz mógł omijać centrum i korki nadkładając trochę drogi, ale jadąc w krótszym czasie i mniej spalając.

        • 24 4

      • dojazd pracowników

        To nie wszystko, są jeszcze towary których raczej tramwajem ani koleją się nie wozi. Co byś nie chciał napisać to infrastruktura drogowa jest konieczna (przynajmniej do czasu wynalezienia i wprowadzenia na szeroką skalę teleportów).

        • 1 0

    • Ale nie z długu! (2)

      Infrastrukturę należy rozwijać z nadwyżki budżetowej. Zaciąganie kosmicznych długów i budowanie 4x drożej to skandal. Nasze dzieci i wnuki będą to spłacać, bo jak nie... to czeka nas hiperinflacja przy dodruku pieniądza, albo inne jeszcze gorsze konsekwencje...

      • 6 19

      • Mieszkanie (1)

        Mieszkanie też kupujesz z nadwyżki budżetowej? Jeżeli tak, to gratuluję Ci nadwyżek.

        • 22 5

        • Inwestycje infrastrukturalne nie mają związku z mieszkaniem

          Mieszkanie jest zakupem jednorazowym, który w całości spłacasz, a jego wartość w tym czasie rośnie. Rozwój infrastruktury jest wydatkiem ciągłym, jej wartośc spada, a wydatki rosną. Długi nie są spłacane, tylko są zaciągane następne. Potem Państwo jest już w stanie obsługiwać tylko odsetki, a potem... emisja pustego pieniądza, albo oddanie suwerenności obcemu Państwu. Oczywiście nowa infrastruktura przynosi korzyści dla obywateli niestety nie współmierne do zadłuzenia. No i koszty wykonania są horrendalne w tym kraju.

          • 8 13

    • Tylko żeby były lepsze władze, które nie myślą jak najszybciej napchać swój portfel naszymi podatkami.

      • 2 1

  • Oj dzieje się dzieje. (17)

    W Gdyni nie do pomyślenia.

    • 100 19

    • w gdyni obecnie najwiekszą inwestycją drogowa jest remont skrzyzowania na grabówku (1)

      potem bedzie wycinka lasu pomiedzy Witominwm a Chwarznem, aby poporowadzic dwa pasy drogi, a wszyscy i tak utkna w Witominie na waskim przesmyku do Vitawy. I po co wycinać las? na tym odcinku nic nie tamuje ruchu. Byc moze najtaniej go zrobic i wmówic ludziom ze cokolwiek sie robi

      • 26 3

      • No i rowerowa ESSSSTAKADA

        esta esta!

        • 31 0

    • Tak , niestety w Gdyni to z wymiany dwoch plytek chodnikowych robia taki sam halas

      ... artykuly , konsultacje , wywiady , zdjecia ... smutne to ale prawdziwe , dlaczego ludzie sie nie obudza !!!! dla ich i miasta dobra ...

      • 34 1

    • Gdynia nie wyrzuca pieniedzy w błoto (1)

      a tunel pograzy miasto

      • 9 39

      • W Gdansku robi sie stopniowo , powoli Europejsko a w Gdyni zastoj kompletny

        nie pograzy , a kto nie idzie do przody ten sie cofa ...

        • 18 6

    • (10)

      Racja, jestem z Gdyni, ale zazdroszczę Gdańskowi rozmachu w inwestycjach drogowych. W Gdyni robi się bezsensowne fragmentaryczne remonty (Chwarznieńska remontowana odcinkami pomiędzy którymi pozostają odcinki starej dziurawej jezdni bez krawężników i chodnika to najlepszy przykład, a drugi to przebudowa skrzyżowania Chylońskiej i Północnej - kolejny bezsens robiony po kosztach i po łebkach ...) żenada ...

      • 28 3

      • Niby tak, ale Gdynia powstała już jako miasto po którym nieźle się jeździ. (9)

        Gdańsk ze względu na swój historyczny charakter trzeba w tym celu ostro przebudować, co się właśnie dzieje. U was po prostu tyle tych inwestycji nie potrzeba by było prze jezdnie, bo i tak jest nie najgorzej.

        Inną sprawą jest tranzyt z południa, otwarcie Kwiatkowskiego sporo pomogło i wyrzuciła transport na port w Gdyni na obwodnicę z centrum Gdańska i Gdyni, ale teraz trzeba rozwiązać identyczną kwestię z portem Gdańskim.

        Gdybym miał jako osoba z zewnątrz wskazać większy problem Gdyni to są to nietrafione inwestycje w infrastrukturę rowerową (ile ścieżek mogło by powstać za koszt estakady?) i dziwną politykę w kwestii transportu publicznego, bo w Gdańsku zarząd jest niezbyt kompetentny, ale w Gdyni jakiś w ogóle dziwny pokręcony.

        • 23 4

        • OPAT , OPAT , OPAT - Gdynia czeka 60 lat na ta budowe (4)

          Kidy Szczurek i Jego swita zacznie budowac OPAT, OPAT, OPAT.
          My mieszkancy czekamy juz 60 lat na ta droge to odkorkuje Trojmiasto na Polnoc.

          • 13 2

          • No o tym zapomniałem, faktycznie :)

            • 4 2

          • Jak ciołku Szczurek ma budować coś na nie swoim gruncie? (2)

            Wybuduj sobie willę u sąsiada jak jesteś taki mądry i zobacz co będzie.
            OPAT to zadanie dla rządu a nie samorządu

            • 4 1

            • Bredzisz A1

              Szczurek jak chce OPAT niech zacznie proces wykupu gruntów. A dlaczego cała Polska ma płacić za czyjeś pomysły. Powstanie Trasa Kaszubska to znaczne zmniejszy się natężenie ruchu na dotychczasowej trasie. A poza tym w Twojej gminie budują lotnisko więc sobie polecisz samolotem albo hydroplanem.

              • 2 4

            • kompletna bzdura , po to jest spec ustawa i wszedzie w calej Polsce buduje

              obwodnice itd, tylko w gdyni nic nie robia i swieca PR

              • 0 0

        • Jestem z Gdyni, zgodzę się z Tobą we wszystkim oprócz (3)

          wątpliwości co do transportu publicznego. Akurat gdyński ZKM- stan taboru, oznaczenie przystanków, innowacje, punktualność należą do najlepszych w kraju. Oczywiście, możliwe są opóźnienia jak wszędzie, ale właściwie nie zdarza się by planowany autobus/trolejbus nie przyjechał w ogóle, a w Gdańsku zdarzyło mi się to osobiście parę razy.

          • 11 4

          • Nie idzie mi tu o stan taboru, bo to działka organizatora przejazdów a nie zarządcy.

            Tak samo w Gdańsku, stan taboru to jedyna rzecz, na którą narzekać nie można.

            W sumie szło mi o moje doświadczenia z wyznaczeniem paru ciągów komunikacyjnych, prowadzących na przedmieścia (Pogórze czy Karwiny). Ale może po prostu tak trafiłem.

            • 3 0

          • mylisz sie.... (1)

            Gdański Projektu Komunikacji Miejskiej doprowadzilo do tego, iz Gdansk ma obecnie najnowsze pojazdy komunikacji miejskiej w calej Polsce np. ponad polowa taboru tramwajowego ma co najwyzej 3 lata !!! Argument z oznaczeniem przystankow to jest raczej trudny do sweryfikowania, ale generalnie wszedzie w Polsce jest podobny poziom. Inowacje w Gdyni !!! - nawet systemu informcji elektronicznej czasu przyjazdu pojazdow nie ma, nie mowiac juz o automatach z biletami na przystankch. Co do punktulanosci to informacje pewnie zasiegniete z UM Gdyni :D

            • 10 1

            • nie tak dawno w Gdyni zmieniono rozkład jazdy KM

              dodano po minucie do czasu przejazdu i voila - już jest mniej opóźnień ;)

              • 0 0

    • idź nową obwodnicę prostować bo tam się dopiero dzieje :)

      • 2 2

  • Jak zwykle musi być tabelka - kopiuj - wklej (2)

    Zawsze to więcej tekstu w artykule i do tego ciągle to samo bez rzetelności.

    Odpowiedź redakcji:

    Drogi czytelniku, tabelka poniżej to jest informacja dla tych osób, które czytają informacje o budowie Trasy Słowackiego pierwszy raz i nie wiedzą czym jest to przedsięwzięcie. Nie jest to także i wciąż to samo. Proszę spojrzeć chociażby na wykonawcę wrzeszczańskiego odcinka Trasy SŁowackiego. Zamiast pierwotnego wykonawcy - Hydrobudowy - wpisana jest już firma OHL.

    • 15 37

    • ale jeszcze jedną rzecz można zaktualizować w tabelce

      że termin oddania środkowego odcinka jest już nierealny :)

      • 11 3

    • No niestety. Mnie na przykład drażni że mieszacie, Panowie Redaktorzy, budżet projektu z wartością głównego kontraktu na wykonanie robót. A to znacząca różnica: cała dokumentacja projektowa, grunty, umowy dodatkowe (np. rozbiórki, wycinki, ekspertyzy, nadzór.

      • 4 3

  • Betonowa wanna została przytwierdzona do gruntu potężnymi prefabrykowanymi palami (13)

    A może tak :

    Betonowa wanna została posadowiona na potężnych prefabrykowanych palach ?

    Panie Redaktorze, niech Pan weźmie sobie jakiegoś kosultanta technicznego, bo to co Pan pisze przypomina język dzieci z przedszkola. Po prostu głupie.

    • 59 19

    • czepiasz się

      • 6 6

    • XRay - płyte przyszłej wanny się przytwierdza do palów. A posadowić to ty możesz przęslo dźwigiem. Za nim coś napiszesz skonsultuj to z inżynierem

      • 10 8

    • Wanna (1)

      A moze tak: "zostala zakotwiona do prefabrykowanych pali zelbetowych. W przeciwnym wypadku wanna wyplynie!"

      • 11 0

      • Wanna

        Piszec "pale prefabrykowane" mialem na mysli pale wiercone wykonane na placu budowy.

        • 1 0

    • Kolego a zapomniałeś o wyporze spowodowanym wysokimi stanami wód. Jakbyś się trochę na tym znał to wiedziałbyś, że właśnie wypór jest tu problemem i należy zabezpieczyć konstrukcje przed wyparciem.

      • 7 0

    • Jeszcze na temat pali

      Uważam, że określenie "przytwierdzona" do gruntu palami w odniesieniu do wanny jest bardziej adekwatna niż "posadowiona" na palach, bo przecież wanna będzie obciążona wyporem wody. Najlepsze byłoby określenie "zakotwiona" palami do gruntu. Poza tym, jak wynika z fotografii, to nie są pale prefabrykowane tylko monolityczne i nie "potężne" bo mają średnicę 40-50 cm. Potężne pale mają średnicę co najmniej 150 cm.

      • 7 0

    • Ale ta wanna jest przytwierdzona palami do gruntu poniżej by naprawdę nie wypłynęła pod naporem wody gruntowej, która po zaprzestaniu odwodnienia wykopu będzie powyżej dna wanny. Inaczej byłby taki wielki betonowy statek :-)

      • 1 0

    • Betonowa wanna została "osadzona"? na potężnych prefabrykowanych palach

      • 0 0

    • redaktor został usadowiony na posadzie to co się będzie konsultował

      • 4 1

    • ale prawdziwe

      • 0 0

    • nie powiedziałbym, że to język dzieci z przedszkola

      zastanów się zanim coś napiszesz, zwłaszcza krytykując innych

      • 1 0

    • Pale nie były prefabrykowane lecz wiercone i wylewane w ziemi

      • 1 0

    • Nie jest głupie ponieważ pale te nie pracuja na ściskanie tylko mają pracować na wyciąganie (w sytuacji wyjątkowej gdy poziom wód będzie powodował parcie na spód wanny żelbetowej) więc użycie sformułowania przytwierdzona do gruntu nie jest zbyt techniczne lecz jest jak najbardziej trafne.
      Pozdro

      • 0 0

  • Chciałbym obejżeć projekt tego węzła (3)

    • 23 8

    • ok, ale wcześniej "obejżyj" słownik ortograficzny

      i to tak dokładnie...

      • 25 1

    • a ja chciał bym obglądnąć jak głeboko ten tunel sie zanurza. (1)

      • 3 0

      • -29,44m na najgłębszym odcinku

        • 3 0

  • Jakie imie żeńskie będzie nosił kret? (8)

    Za kilka dni usłyszymy że portal wpadł na pomysł nadania imienia kretowi, że to dzięki "naszej interwencji" ruszył plebiscyt na nazwę kreta.

    • 40 3

    • Maria (4)

      Od Kaczyńskiego

      • 10 8

      • (3)

        Biedroń albo anna grodzka

        • 7 5

        • Judy Słój (2)

          • 1 7

          • Krtik Bałtycki (1)

            • 4 2

            • Głębokie Gardło

              • 1 0

    • Franca

      • 2 0

    • Nas kret ?

      • 4 0

    • KRE Tyn

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.