- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (120 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (109 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (94 opinie)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (13 opinii)
- 6 Gedania, Danziger Hof - problemy i wyzwania (12 opinii)
Tak w 2015 r. będzie wyglądała Pomorska Kolej Metropolitalna
Zobacz wizualizację Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Choć pociągami Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pojedziemy dopiero w wakacje 2015 r., umowa na roboty budowlane ma być podpisana już za dwa-trzy tygodnie, na przełomie kwietnia i maja.
Widzowie mogą poznać nie tylko kształt nowej linii, ale także jej parametry. Autorzy wizualizacji zadbali też o szczegółowe dane, dotyczące przyszłych przystanków PKM.
Przypomnijmy, że w marcu tego roku rozstrzygnięto przetarg na budowę 18-kilometrowej linii kolejowej. Wygrało konsorcjum firm: Budimex i Ferrovial. Zaproponowało ono budowę linii w cenie 716 mln zł. Jednak od wyników przetargu odwołała się spółka Mostostal Warszawa - firma złożyła drugą najkorzystniejszą cenowo ofertę.
Sprawa trafiła do, działającej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, Krajowej Izby Odwoławczej, która w wyroku odrzuciła odwołanie Mostostal Warszawa.
Do końca kwietnia ma potrwać, przedłużające się z powodu aury zimowej, sprzątanie placu budowy PKM z wyciętych drzew i krzewów. Kiedy zatem rusza budowa?
- Dokumentacja przetargowa tydzień temu trafiła do Urzędu Zamówień Publicznych, ten z kolei potrzebuje dwóch lub trzech tygodni na jej sprawdzenie. Umowę na roboty budowlane z wykonawcą planujemy podpisać na przełomie kwietnia i maja - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma kosztować ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut.
Kolej Metropolitalna połączy Wrzeszcz z Osową dwutorową linią kolejową. Trasa rozpocznie swój bieg na linii E-65 relacji Gdańsk - Gdynia. Odbije na zachód za przystankiem Zaspa, a następnie poprowadzi przez dzielnice Strzyża, Brętowo, Jasień, Matarnia i pobiegnie przy lotnisku. W Rębiechowie (ale za portem lotniczym) powstanie stacja... Banino. O jej nazwie zdecydowali mieszkańcy. Tuż za tą stacją torowisko będzie się rozwidlać. Jeden tor pobiegnie w stronę istniejącej już stacji Rębiechowo, drugi natomiast do Osowej.
Do Gdyni pasażerowie pojadą już dwutorową linią kolejową nr 201.
Miejsca
Opinie (316) 2 zablokowane
-
2014-11-24 12:13
a
a w rębiechowie/baninie mial być parking będzie? kiedy? i jak tam dojechać. Ja z Banina dalej będę jeździć samochodem bo nie będ miał gdzie zostawić bezpiecznie samochodu. Po za tym ten Budyń chce zlikwidować linię 210. Teraz dzieci z Banina do Osowej do szkoly będą jeździć po 1, 5 h w jedną stronę
- 0 0
-
2015-05-29 02:51
a co z przystankiem barniewice
budujac takie cudo jak kolej metropolitarna pominieto nieszkancow miejscowosci barniewice .ktorzy maje do najblizszego przystanku koleji metrop maje z kazdej str do pokonania 3 km odcinek drogi mimo iz kolej ta przechodzi przez ich miejscowosc.gratuluje projektantom pomyslunku..
- 1 0
-
2015-09-01 19:16
Może przystanek ZASPA???
Jestem zwolennikiem powstania przystanku na Zaspie. Są tu trzy WIELKIE i DOBRE szkoły ponadgimnazjalne, a w nich naprawdę dużo uczniów z okolic Banina, Matarnii itd. Byłoby im (i ich rodzicom) wygodniej i sprawniej wsiąść i wysiąść właśnie na Zaspie, a nie dojeżdżać do Wrzeszcza. Może da się jeszcze coś z tym zrobić?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.