- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (187 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (61 opinii)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (186 opinii)
- 4 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (116 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (302 opinie)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (107 opinii)
Tak za rok będą wyglądały przystanki PKM w Gdyni
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat)
Gotowe są projekty przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Pasażerowie mają z nich skorzystać w 2016 r.
Pierwszy przystanek pojawi się u zbiegu ul. Wielkopolskiej i ul. Sopockiej . Jest on łudząco podobny do gotowego przystanku na Matarni, bowiem również znajduje się w wykopie.
Drugi przystanek zaplanowano przy ul. Sportowej .
Oba obiekty będą nawiązywać architektonicznie do gotowych już przystanków PKM w Gdańsku.
Pierwotnie plany zakładały ich budowę w drugim etapie powstawania PKM, czyli do 2020 r. Dzięki decyzji Komisji Europejskiej o zwiększeniu dofinansowania projektu z 70 do 85 proc., wspomniane przystanki powstaną już w 2016 r.
- Projekt budowlany obu przystanków PKM na terenie Gdyni jest już gotowy. Zdobyliśmy już pozwolenia na ich budowę, na ostatniej prostej są uzgodnienia z PKP PLK (właścicielem linii 201) i Urzędem Transportu Kolejowego co do technicznych rozwiązań umożliwiających pogodzenie ruchu pasażerskiego z wielkogabarytowymi transportami do portu w Gdyni, które odbywają się po linii 201 - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Dopiero po formalnym zakończeniu tych uzgodnień możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę dwóch gdyńskich przystanków PKM i ich realizacja.
W ramach budowy przystanku Karwiny największą zmianę przejdzie splot ul. Wielkopolskiej i Sopockiej. Obie jezdnie relacji obwodnica - centrum mają zostać do siebie zbliżone. W tym celu konieczne jest wyburzenie dwóch istniejących wiaduktów znajdujących się w świetle ul. Wielkopolskiej i odbudowanie ich w nieco bliższym sobie położeniu. Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej części planowanych peronów kolejowych stacji PKM. Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Po zakończeniu budowy miasto Gdynia planuje przy przystanku Karwiny wybudować węzeł przesiadkowy. Powstanie on prawdopodobnie przy wsparciu funduszów unijnych z RPO dla województwa pomorskiego. Przy przystanku PKM mają się pojawić przystanki autobusowe i trolejbusowe, a także parkingi dla samochodów i rowerów.
Natomiast budowa przystanku nad ul. Sportową ma mniejszy zakres prac. Tu nie pojawi się węzeł przesiadkowy. Obiekt ma kluczowe znaczenie ze względu na bliskość obiektów sportowych. Ważnym elementem prac będzie przebudowa wiaduktu nad ul. Sportową.
Dodajmy także, że trzeci przystanek PKM w Gdyni ma powstać na wysokości Węzła Wzgórze. Tu w prace zaangażowany jest zarządca centrum handlowego Riviera, który wyłoży część funduszy na jego budowę. Prace nad kształtem tego przystanku ciągle trwają.
Miejsca
Opinie (173) ponad 10 zablokowanych
-
2016-11-08 07:17
Powtórzę się: Kiedy kolej na północ Gdyni?
Myślę, że nie tylko ja mam dość 2godzinnego przejazdu przez parę km od Dworca w Gdyni na Obgłuże/Pogórze/Oksywie.
A tor od Puckiej do Gdynia Port Oksywie, wyremontowany całkowicie 10 lat temu nie przewiózł ani jednego p[ociągu pasażerskiego? Po co go było remontować?- 0 0
-
2016-12-25 20:00
Super
Miasto musi sie rozwijać
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.