• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieniają się perony dalekobieżne w Trójmieście

Maciej Naskręt
21 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Przebudowa głównej magistrali to nie tylko wymiana torowiska i sieci trakcyjnej, ale przede wszystkim modernizacja peronów na poszczególnych stacjach. Przebudowa głównej magistrali to nie tylko wymiana torowiska i sieci trakcyjnej, ale przede wszystkim modernizacja peronów na poszczególnych stacjach.

Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie peronów dalekobieżnych, które zmieniają oblicze w ramach modernizacji 37-kilometrowej magistrali kolejowej w Trójmieście. Po trwających ponad dwa lata pracach gotowe są perony na stacjach Gdynia Główna, Sopot i Gdańsk Oliwa.



Na terenie Trójmiasta od marca 2011 r. trwa warta miliard złotych modernizacja głównej magistrali kolejowej na odcinku od Pruszcza Gdańskiego przez Gdańsk, Sopot do Gdyni Chyloni. To część przebudowy linii E-65 (o długości 323 km) z Gdyni do Warszawy, która pochłonie ok. 11 mld zł, co daje 34 mln zł za każdy kilometr.

Postanowiliśmy sprawdzić co dotychczas na dziewięciu dalekobieżnych peronach w Trójmieście udało się przebudować kolejarzom.

1. Gdynia Chylonia

  • Gotowa południowa krawędź peronu.
  • Trwa budowa toru na północ od peronu.
  • Niegotowe przejście podziemne w Chyloni.
  • Wejście do tunelu z poziomu peronu.
  • W Chyloni trwa montaż nowej wiaty.
  • Szyld na peronie.


Tutaj zaczynamy naszą fotorelację, podążamy linią w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Peron dalekobieżny gotowy jest tylko w części. Na razie można korzystać z jego południowej krawędzi. Ustawiona została stalowa konstrukcja wiaty, którą niebawem wykonawca od góry osłoni transparentnym pleksi.

Cała platforma dla pasażerów została wydłużona o ok. 70 metrów. Wykorzystano do tego celu rezerwę terenową tuż za wejściem do tunelu. Ponadto wspomniane wejście też zmieniło oblicze, ale prace tam zakończyły się na razie na stanie surowym.

2. Gdynia Główna

  • Peron w Gdyni Głównej.
  • Gotowa wiata nad peronem. Podobnie zostały wykonane wiaty  nad pozostałymi peronami PKP PLK.
  • Zafoliowana tablica systemu informacji pasażerskiej.
  • Wyremontowane torowisko i sieć trakcyjna.
  • Brak zadaszenia między wyjściem a wiatą to największy mankament nowych peronów w centrum Gdyni.
  • Przebudowa wejścia do tunelu.
  • Prawie gotowy tunel pod peronami.
  • Gotowe wyjście na peron w Gdyni Głównej.


Perony w centrum Gdyni, z których można wyruszyć w podróż poza Trójmiasto są praktycznie gotowe. Trwają ostatnie prace przy zejściach do tunelu. Ustawione są już wiaty dla pasażerów, na których zamontowano system informacji pasażerskiej z zegarami.

Niestety na perony nie dostaną się osoby niepełnosprawne, bowiem brakuje wind lub platform wjazdowych. Oprócz tego nie ma zadaszenia między istniejącymi wiatami a zejściami do tunelów. W deszczowe dni pasażerowie będą więc moknąć idąc na pociąg.

3. Gdynia Orłowo

  • Widok ogólny na peron dalekobieżny w Orłowie. Tu brakuje wciąż wschodniego toru, po którym mogłyby pojechać pociągi do Gdyni.
  • Na razie gotowa jest tylko zachodnia krawędź peronu w Orłowie.
  • Na stacji trwa montaż wiaty.
  • Dawne słupy sieci trakcyjnej.
  • Gotowa jest już kładka dla pieszych, która umożliwia dojście także do peronu SKM.
  • Budowa wschodniego toru dla pociągów dalekobieżnych.


Na tej stacji dotychczas wykonano zachodnią krawędź peronu dalekobieżnego. Nie ma na niej jednak zbyt wiele miejsca, bowiem trwa tam montaż wiaty dla pasażerów na wzór tej, która stoi w Gdyni Głównej i planowana jest w Gdyni Chyloni.

Ponadto trwa wymiana wschodniego toru dla pociągów dalekobieżnych.

W ramach inwestycji na stacji wykonano kładkę dla pieszych, po której nie mogą poruszać się osoby niepełnosprawne. Powód? Nie ma tam jeszcze wind.

4. Sopot

  • Na pierwszy rzut oka wydaje się, że peron jest już gotowy. Niech was pozory nie zmylą.
  • Po dawnym zejściu do tunelu na końcu peronu nie ma już śladu.
  • Niebawem powinna ruszyć winda.
  • Wejście na peron.
  • Tablica informacyjna.
  • Peronowe zegary wciąż zabezpieczone są folią.
  • Na peronie brakuje systemu informacji pasażerskiej, zastępuje go tablica z rozkładem jazdy.


Peron dalekobieżny na tej stacji jest już gotowy. Pozostały do wykonania drobne prace brukarskie, a także uruchomienie windy, którą będzie można wyjechać z tunelu. Wydłużona została także charakterystyczna wiata - aktualnie obejmuje ona większość peronu. Zlikwidowano także zejście do dawnego tunelu przy dworcu.

Mankamentem na tej stacji jest brak systemu informacji pasażerskiej. Ponadto kolorystyka peronu odbiega od tej przyjętej na peronie SKM. Niemniej ze wszystkich peronów zmodernizowanych w Trójmieście na tym w Sopocie na pociąg oczekuje się najbardziej przyjemnie.

5. Gdańsk Oliwa

  • Zmodernizowana wiata i oświetlenie peronu.
  • Zaniedbane dojście do peronu.
  • Nieukończony montaż windy umożliwiającej przejazd z tunelu na peron.
  • Na peronie zastosowano dwa rodzaje nawierzchni - bruk i płyta betonowa.
  • Mało finezyjny zegar peronowy.
  • Stara tablica z nazwą stacji.
  • Nie ma systemu informacji pasażerskiej. Podróżnym pozostaje odczytać rozkład z tymczasowo ustawionej tablicy.


Tu również należy wykonać prace kosmetyczne. Brakuje m.in. tablic z rozkładem jazdy pociągów, w wielu miejscach nieukończone są prace brukarskie. Ponadto wciąż czarną folią owinięty jest szyb przyszłej windy, która ma umożliwiać zjazd do tunelu.

Wciąż fatalnie wygląda podziemne przejście, którym podróżni mogą dojść do peronu dalekobieżnego. Wymalowane jest ono wątpliwej jakości graffiti.

Na dalszą przebudowę oczekuje też ok. 50-metrowy chodnik między wejściem do dworca a zejściem do tunelu. Został on w całości rozebrany.

6. Gdańsk Wrzeszcz

  • Krawędź peronu we Wrzeszczu.
  • Na peronie dalekobieżnym zatrzymał się czas w latach 80. Ma to się niebawem zmienić.
  • Nieoświetlona poczekalnia na peronie dalekobieżnym.
  • Niewyremontowane torowisko.


Tu prace jeszcze nie ruszyły. Przypomnijmy, że pierwotne założenie kolejarzy z PKP PLK pokrzyżowała budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Okazało się, że dla sprawnego ruchu pociągów i obsługi potrzebny jest dodatkowy trzeci peron.

Prace przy przebudowie tego odcinka mają rozpocząć się w sierpniu.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstanie między dworcem a istniejącym peronem, przy którym zatrzymują się składy zmierzające poza nasz region. Obiekt ma mieć 300 metrów długości i 76 cm wysokości. Ma być w połowie osłonięty wiatą przystankową. Na peron będzie można dostać się po schodach z dwóch tuneli - przy dworcu i od strony ul. Kilińskiego. Natomiast niepełnosprawni na poziom peronu będą mogli wjechać windami.

Powstanie kilka dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe wraz z niezbędną infrastrukturą do kierowania i bezpieczeństwa ruchu. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

7. Gdańsk Główny

  • Na stacji Gdańsk Główny trwa budowa toru przy peronie pierwszym.
  • Brak systemu informacji pasażerskiej na końcach peronu.
  • Z uwagi na prace torowe przy peronie został zamknięty peron pierwszy.
  • Tymczasowy przejazd dla ciężarówek z materiałami nad tunelem dla pieszych.


Ta stacja przechodzi najmniejszy zakres przebudowy. Kolejarze zmodernizują tu wyłącznie torowisko przy peronach dalekobieżnych. Pozostałe elementy pozostaną bez zmian. Szkoda, bo najpoważniejszym mankamentem tej stacji jest właśnie niski peron - o wysokości ok. 30 cm - podczas gdy przyjmuje się standard 76 cm.

Aktualnie peron pierwszy na stacji jest zamknięty dla podróżnych. W miejscu, gdzie modernizowane tory przechodziły nad tunelem, usypano kopczyk, po którym mogą przejeżdżać samochody budowy.

8. Gdańsk Orunia

  • Peron przy torze w kierunku Tczewa jest gotowy. Dziwić może jednak szeroka krawędź bezpieczeństwa wyznaczona białą linią.
  • Przejście dla pieszych w poziomie torowiska, które w przyszłości ma zastąpić tunel.
  • Niegotowe podziemne przejście.
  • W połowie gotowy jest też przejazd kolejowy. Niebawem ruch wahadłowy pociągów zostanie przełożony na wschodnią nową nitkę linii.
  • Słupy pod planowane ekrany akustyczne.


Tu prace toczą się na peronie, przy którym przed rozpoczęciem inwestycji zatrzymywały się pociągi jadące w kierunku centrum Gdańska. Dodajmy, że przejazd pociągów odbywa się tu po zachodnim torze linii E-65. Widać tam już krawędź peronu, a wykonawca układa nawierzchnię z kostki brukowej. Gotowe jest też oświetlenie.

Natomiast otwarty jest peron, z którego można wsiąść do pociągu w kierunku Tczewa. Zatrzymują się tam wszystkie pociągi spółki Przewozy Regionalne. Wykonawcy pozostaje tam zamontowanie ogrodzenia i ekranów akustycznych.

Nie widać jednak prac przy tunelu na końcu peronu. Przejście pozostaje w stanie surowym, a piesi korzystają z przejścia w poziomie torowiska.

9. Gdańsk Lipce

  • Niewielka wiata peronowa.
  • Tu na razie wykonano wschodni tor linii E-65. Tuż przy nim trwa budowa peronu stacji Lipce. Zachodnia część jest nietknięta.
  • W Lipcach perony zostały znacznie poszerzone. Ich szerokość to prawie pięć metrów zamiast dotychczasowego jednego.
  • Nowość na stacji w Lipcach, czyli oświetlenie.


Stację tworzą dwa perony. Aktualnie przebudowywany jest ten znajdujący się po wschodniej stronie torowiska. Po zakończeniu prac i przerzucaniu wahadłowego ruchu pociągów na sąsiedni tor wykonawca przystąpi do modernizacji drugiego peronu - po zachodniej stronie.

Jak przekonują kolejarze, trudno będzie poznać to miejsce. Zamiast niskich peronów powstają tu oświetlone platformy o wysokości 76 cm. Ponadto wzrośnie ich szerokość z dotychczasowego jednego metra do pięciu. W tym celu poszerzono znacznie nasyp kolejowy, po którym wiedzie linia kolejowa. Staną tam też wiaty dla podróżnych, o których można było do tej pory tylko pomarzyć.

W pobliżu stacji znajduje się przejazd kolejowy, którego pracę nadzoruje dziś dróżnik. Ma go zastąpić system automatycznego wykrywania pociągu i opuszczania zapór.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie.

Opinie (111) 9 zablokowanych

  • (3)

    Ochhhh śwłiiiitaśnie ! Ółjeee świetnie

    • 15 27

    • Ale masz fajnie, jesteś pierwszy ;)

      • 5 6

    • Nic się pkp nie przejęły aferą

      ze zbyt krótkimi wiatami w Gdyni Gł. Na innych peronach robią tak samo, dziady.

      • 3 0

    • Usypano kopczyk...

      ewidentnie usprawni

      • 1 0

  • Czy za mało ludzi napisało, że kostka brukowa nie sprawdza się podczas ciągnięcia walizki na kółkach? (7)

    Czy może nie za mało?

    • 230 12

    • Nie czepiaj się

      nikomu nie podoba się taka krytyka, trzeba budować, pracować i do przodu

      • 7 28

    • Ty idziesz na pociąg..

      Nie na lotnisko!! co to ma być.. Jeszacze pomyśli że my to dla pasażerów jesteśmy!!

      • 33 7

    • każdemu nie dogodzisz

      • 6 7

    • masz problem? (2)

      jak nie możesz ciągnąć walizki to ją pchaj.

      • 7 17

      • Jak jestem w butach na nieco wyższym obcasie

        to muszę uważać żeby moje kostki zostały na swoim miejscu i nie mam czasu na takie bzdety jak radzone pchanie.

        • 11 3

      • Pchać? To można twoją starą

        Twoja stara jest przecież jak wózek w Tesco - wrzucam 2 złote i pcham ile chcę :P

        • 1 4

    • Bo walizki się nie ciągnie żeby nie uszkodzić nawierzchni

      • 7 0

  • Pięknie, normalnie bajka (1)

    ale się cieszę, dziękujemy

    • 31 10

    • przepięknie zrobiony peron

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=572043092834953&set=a.253512934687972.59230.252189791486953&type=1&theater

      • 2 1

  • Polska: (9)

    Stare rozlatujące się perony - źle
    Nowe, miłe dla oka - źle

    • 68 31

    • Piękne, czyste, nowoczesne, wspaniałe szybkie pociągi (2)

      Syf i smród w pociągach SKM to nie może być prawda, to nie ludzie to wilki

      • 15 2

      • a kto ten syf robi ????? obsługa czy szanowni podrózńi za biletem za 3 zł oczekujący luksusów a sami robiący syf (1)

        • 14 7

        • co to za dziwny twór zdanio podobny

          • 5 2

    • Co jest w nich miłego dla oka (4)

      wycięte to jest rodem z lat 70

      • 11 6

      • (3)

        Otóż to. Jeśli już coś robić, to porządnie i tak, by nie dało się do tego przyczepić.
        Ostatnio byłem we Wrocławiu, i jak się porówna tamten dworzec i nasze, to dosłownie niebo a ziemia (jest tam kilka mankamentów, ale ogólny efekt jest świetny). A wiem też, że nie jesteśmy od Wrocławia gorsi, więc pokażmy, że też potrafimy.

        • 6 0

        • Otóż to żeby nikt nie miał prawa się przyczepić - w oparciu o sześć insytyucji (2)

          a potem ten Miś zgnije sobie na świeżym powietrzu

          • 7 0

          • I co się potem zrobi? (1)

            • 0 0

            • Protokół zniszczenia...

              • 2 0

    • zaletą ma być funkcjoalność

      co mi po urodzie, zabytkowych cechach, ładnej kostce, kiedy trudno się tam dostać, a usłyszeć zapowiedź w oliwie graniczy z cudem, jest gorzej niż przed remontem; poza tym gołębie jak brudziły, tak brudzą i strach stać na peronie

      • 6 1

  • Propaganda sukcesu gorsza niż na Białorusi (9)

    Tandetne wykonanie, wszystkie materiały z najtańszej półki i co najlepsze, brak normalnego zadaszenia peronów - zwłaszcza, jeśli chodzi o Gdynię Główną. Perony skm są zdecydowanie lepiej wykonane.

    • 109 18

    • Perony SKM są po prostu straszne!!! (4)

      Chodzi o czeluść,przepaść dzieląca peron od wejścia do kolejki. Horror niespotykany w skali światowej!!!

      • 12 4

      • Pan nie był na Ukrainie, w Wietnamie, Bangladeszu... (1)

        Daliby się rozsiekać, by wymienić z nami problemami. Dla nich nasze życie to bajka i bogactwo. Niespotykane w skali światowej (kraje gorsze od Polski mają miażdżącą przewagę liczebną).

        • 3 7

        • Dodaj jeszcze Zimbabwe

          a już będę wiedział co zrobiono z moim krajem i z kim ewentualnie mogę się równać

          • 13 1

      • "Mind the gap". I tyle w temacie.

        • 3 1

      • "Mind the gap". I tyle w temacie.

        • 1 1

    • Ale za to jakie piękne! (2)

      A najgorsze jest zastępowanie ławek przez krzesełka.
      Co za kretyn na to pozwala?
      Przecież przez to jest mniej miejsc siedzących...

      • 3 4

      • Siedzonka to pozory postepu

        • 2 0

      • Żeby bezdomni i pijani tam nie kimali :p

        • 3 0

    • Pewnie w krajach zachodnich zastosowali marmur, złoto, platynę i kość słoniową.

      co? Taką z prawdziwych słoni. Aha, jeszcze heban.

      • 4 6

  • strasznie powoli (1)

    Najbardziej jednak dla mnie jest ... dołujące i przykre kiedy jadąc juz od kilku lat rowerem przy targu siennym widzę wciąz tylko jeden tor kolejowy z/do Gdańska. Jak we wiosce - jedna droga, która była kiedyś główną arterią dla wołów ciągnących płody rolne. Nie wiem czy jeszce doczekam drugiego toru.

    • 50 9

    • a po co?

      • 2 1

  • Gdynia Główna rulez.

    Remont zakończony a wiata nie sięga do skraju peronu tylko kończy się dwa metry przed skrajem.
    Chyba ci sami to budowali co stadion w Gdyni też z przykrótkim dachem.

    • 56 5

  • Gdańsk Oliwa i Dworzec w Elblągu są (1)

    praktycznie identyczne jak patrze na tą fotkę.

    • 16 3

    • ...tę fotkę!

      • 8 4

  • (16)

    . Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 5 godzin...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. Koszt modernizacji to 10 mld zł z czego tylko na obszarze Trójmiasta to 1 mld zł. W wielu miejscach linia budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! Rząd Po- PSL rozpisał wreszcie przetarg i 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za rok. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoli dofinansować projekt zakupu z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny.

    • 53 48

    • " Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły."- to mówiłem ja, Jarząbek:)

      • 18 5

    • robią wolno, drogo i źle, poza tym ok

      nowe przystanki to po prostu koszmar - funkcjonalny (zadaszenia na środku peronu) i estetyczny. Tory położone za blisko siebie - źródło kłopotów przy wdrożeniu Pendolino. Mam nadzieję, ze szyny będą chociaż proste - nie tak jak te tramwajowe w Oliwie

      • 9 3

    • panie Nowak, ale sie pan rozpisal

      • 17 3

    • Gdyby nie Kaczyński, to dzisiaj jechalibyśmy pendoliną do Warszawy w 2, 5 godziny (4)

      • 12 11

      • slonce za mocno zaswiecilo i cos sie stalo w glowke? (3)

        ...a moze to tez wina Mieszka I ze PO tak to remontuje i buduje z padaja firmy, remonty cigna się w nieskonczonosc, jest najdrozej w Europie a jakość jest skandaliczna.

        • 6 3

        • Ty się koleżko tak nie napinaj bo Ci przypomnię ministra polaka od kaczora. (2)

          Pierwsze co zrobił po objęciu urzędu to odebrał koncesję GTC na budowę A1. GTC poszło do sądu i sprawę wygrało ale ten gad się odwołał a czas leciał (zupełnie jakby mu bardzo zależało żeby autostrada nie powstała). W 2007 szczęśliwie dostali w d*psko w wyborach, nowy minister (Grabarczyk z PO dla przypomnienia) wycofał wszystko z sądu i budowa ruszyła z kopyta. Dziś śmigamy na południe jak paniska. A południe do nas przyjeżdża i gały wywala z wrażenia. Tyle na temat sprawności ministrów pis. Pozdrowienia.

          • 11 4

          • za jaką ceną ? (1)

            • 3 4

            • Najniższą rynkową

              Najniższą rynkową, był przecież przetarg. Jak uważasz, że można budować taniej, to przyprowadź takiego wykonawcę na następne przetargi lub buduj sam!

              • 6 1

    • kolej

      to pisał chyba minister " ZEGAREK " .

      • 7 1

    • POparcie spada, propaganda trwa

      buahahahaha

      • 7 2

    • do 220km/h

      to jeżdżą i teraz. Nie słyszałem, by któryś z polskich pociągów tę prędkość przekroczył, a zatem jeżdżą do 220 km/h. A jeśli ma to być dla propagandy rządu, to bez kozery powiem 500.

      • 8 0

    • Kto Ci takich bzdetów naopowiadał. (3)

      Pierwotnie linia miała mieć odcinki na max. 200km/h tylko na 50% długości. Na te 50% składał się jeden odcinek 60km, jeden 26km. Reszta to były odcinki 5-14km. Teraz sobie odpowiedz co daje 10km odcinek na 200km/h. Jak juz sobie na to odpowiesz to zdaj sobie sprawę, że to były prędkości dla pociągu wychylnego. Taki pociąg nie został kupiony więc automatycznie na łukach te prędkości biorą w łeb, zatem zapomnij o 200km/h nawet na połowie trasy. Czy będzie gdziekolwiek to się okaże. Powyżej 200km/h to nigdy na trasie Wa-wa Gdańsk nie miało być. To tylko na południe od stolicy. Tak od obiecanek o 2h z minutami doszliśmy do 2:40 (może 2:30) jak wszystko będzie zrobione, a w początkowym etapie (2015r.) nie będzie.

      • 6 0

      • Bo do Warszawy należy zbudować nową linię na 300 km/h. A dotychczasową poświęcić dla towarowych. (2)

        Ewentualnie dla pasażerskich dla plebsu.

        • 4 3

        • Dla plebsu? To w sam raz dla ciebie...

          • 6 1

        • No,ale to by trza odkurzyć plany CMK Północnej

          a w Europie teraz nie buduje się kolei wielkich prędkości,bo kryzys. Co najwyżej w Chinach...

          • 1 0

    • Panie nowak, Pan lepiej napisz jak tam zegarek? Nie późni się ani nie spieszy?

      • 3 2

  • Perony (1)

    Ojeju ale świetnie, ach jacy my podróżni jesteśmy zachwyceni będziemy trzymać szczęśliwie bilety w rękach w oczekiwaniu jak chlew podjedzie rozpadający się :)

    • 30 14

    • niestety...

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane