• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • prawie duo już jest (1)

    w Żukowie...

    • 26 2

    • I jak tam się jeździ ,a raczej stoi wiemy.

      • 7 0

  • Polacy nie potrafią korzystać z rond!

    • 12 14

  • Nareszcie (3)

    W końcu ktos zrozumiał ze ronda sa lepszym rozwiązaniem niż skrzyżowania

    • 19 29

    • przy zacietrzewieniu i życzliwości polskich kierowców wobec włączających sie do ruchu takie ronda dają szanse wjechać z podporządkowanej i w konsekwencji upłynnić sam ruch. bez świateł nerwów itp. przeszkód

      • 7 5

    • ale nie takie !!! (1)

      gdzie długim pojazdem nie da sie przejechać zgodnie z prawem

      • 4 1

      • długie pojazdy mogą i powinny przejechać przez wysepkę. Właśnie dlatego jest ona przejezdna. Fochofcy....

        • 0 1

  • myślenie

    Poproszę o nazwisko projektanta i na czyje polecenie została wykonana inwestycja (kto musiał zarobić lub oddać frycowe)

    • 29 10

  • Krytykują głównie ci, którzy jeżdżą tam z pierszeństwem... (1)

    ...ci którzy przecinali główną, chwalą rozwiązanie.

    • 13 15

    • Tam jest za ciasno na podwójne rondo. Tylko sygnalizatory świetlne by były dobrym rozwiązaniem w tym miejscu. Teraz to dopiero życzliwi kierowcy będą korkowali...

      • 9 6

  • .. (2)

    Ciekawe jak autobusy przejada?

    • 20 1

    • Tak samo jak na Goplańskiej czy Platynowej. Przecież takich rond w Gdańsku jest już kilka.

      • 0 3

    • No jak przejada autobusy...przez sam srodek skracajac droge bo przegubowcem nie ma innej mozliwosci na tak "duzym" rondzie bo inaczej zlamie sie przegub i stoimy wszyscy...brak slow zenda.

      • 9 1

  • sr*

    Na Osowie już dawno jest

    • 1 6

  • Rondo przy intelu (2)

    Czy nie można na tym rondzie zrobić ograniczników jak na rondzie przy lotnisku? Albo chociaż odmalować pasów. Ludzie z lewego pasa jadą na wprost w kierunku lotniska stwarzając zagrożenie

    • 7 4

    • Sam stwarzasz zagrożenie, bo nie wiesz, że mogą z lewego jechać po takim rondzie na wprost. (1)

      • 3 7

      • właśnie nie może... bo tam jest ciągła... taki psikus

        • 7 2

  • ale po co tam jakies podwojne ronda?? ehhh projektant pewnei z wcielenia bezstresowych

    • 9 2

  • Większośc Polaków nie potrafi pokonać zwykłego skrzyżowania, a co dopiero rondo.

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane