• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarze zaskarżyli uchwałę o maksymalnych stawkach

Maciej Korolczuk
21 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Korporacje chciały, by maksymalną stawką było 3,5 zł. Ostatecznie miasto w uchwale podniosło ją do 4 zł za kilometr. Takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje niezrzeszonych taksówkarzy, którzy chcą jeździć na wyższych stawkach. Korporacje chciały, by maksymalną stawką było 3,5 zł. Ostatecznie miasto w uchwale podniosło ją do 4 zł za kilometr. Takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje niezrzeszonych taksówkarzy, którzy chcą jeździć na wyższych stawkach.

Niezrzeszeni taksówkarze zaskarżyli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego uchwałę rady miasta Gdańska w sprawie ustalenia maksymalnych cen za przejazd taksówką w mieście. Ich zdaniem nowe przepisy naruszają zasadę wolności i swobody prowadzenia działalności gospodarczej. WSA ich skargę oddalił, ale sprawa będzie miała swój dalszy ciąg, bo kierowcy złożyli skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Dziś, aby obejść przepisy, część kierowców niezrzeszonych przeniosła działalność do ościennych gmin, gdzie ograniczenia nie obowiązują.



Maksymalne stawki za przejazd taksówkami w Gdańsku?

Spór między niezrzeszonymi taksówkarzami a korporacjami i urzędnikami sięga jesieni 2017 r. Wówczas na ręce prezydenta Pawła Adamowicza i przewodniczącego rady miasta Bogdana Oleszka wpłynęła petycja podpisana przez prezesów największych korporacji taksówkarskich w mieście: Dajan Taxi, Neptun Taxi, Hallo Taxi oraz Super Hallo Taxi.

W piśmie prosili oni o ustalenie maksymalnych stawek za przejazd taksówką w mieście. Wśród postulatów znalazły się też prośby o uregulowanie kwestii związanych z ujednoliconym oznakowaniem taksówek, przywrócenia szkoleń i egzaminów na licencję taxi czy wyznaczenia większej liczby miejsc postojowych. Korporacyjni taksówkarze zaapelowali także do władz miasta, by zaniechać biernej postawy wobec firm i przewoźników zajmujących się "nielicencjonowanym przewozem osób".

Zdaniem korporacji, konkurencyjni i nie posiadający licencji przewoźnicy psują rynek i wizerunek turystycznego miasta, stosując wobec klientów zdecydowanie zawyżone stawki np. 10 zł za 1 kilometr i 20 zł jako opłatę początkową. Ich zdaniem tylko ustalenie górnej opłaty za przewóz mógłby wyeliminować z branży nieuczciwych przewoźników, a klientów uchronić przed horrendalnymi opłatami.

Jako jeden z dowodów załączono skan artykułu z Trojmiasto.pl, w którym opisaliśmy jednego z taksówkarzy wożących klientów nawet za kwotę 30 zł za 1 kilometr.

Od jesieni ubiegłego roku za przejazd taksówką w Gdańsku maksymalnie płacimy 4 zł za kilometr w I taryfie. Niezrzeszeni kierowcy uważają, że to szkodliwe przepisy i zaskarżyli uchwałę do WSA, a następnie NSA. Od jesieni ubiegłego roku za przejazd taksówką w Gdańsku maksymalnie płacimy 4 zł za kilometr w I taryfie. Niezrzeszeni kierowcy uważają, że to szkodliwe przepisy i zaskarżyli uchwałę do WSA, a następnie NSA.
W odpowiedzi miasto przeprowadziło konsultacje w formie warsztatów, na które zostały zaproszone wszystkie znane podmioty reprezentujące gdańskich taksówkarzy. Urzędnicy chcieli w ten sposób poznać ich opinię, co do zasadności ustalenia maksymalnych stawek.

Ostatecznie, w uchwale rady miasta przyjęto stawki:

  • 9 zł - opłata początkowa,
  • 4 zł za kilometr w I taryfie,
  • 6 zł w II taryfie,
  • 50 zł za godzinę postoju.

Były one nieco wyższe od propozycji korporacji, ale zdecydowanie niższe od oferty niezrzeszonych przewoźników. Kompromisu jednak nie osiągnięto, bo gdy kilka miesięcy później rada miasta przyjęła sporną uchwałę, niezrzeszeni taksówkarze zaskarżyli ją do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Jesienią 2018 r. WSA oddalił skargę, uznając ją za bezzasadną.

Na marginesie warto dodać, że w latach 2007-2008 r. w Gdańsku obowiązywały już maksymalne stawki. Wówczas za 1 km w I taryfie można było zapłacić maksymalnie 2 zł, opłata początkowa wynosiła 7 zł, a za godzinę postoju - 36 zł. Ustalone stawki przetrwały wtedy zaledwie kilka miesięcy (od kwietnia do stycznia), po czym zostały uwolnione.

Konflikty z klientami sporadyczne



Spotkaliśmy się z dwoma taksówkarzami, którzy wożą pasażerów "na wyższych stawkach". Jeden z nich za 1 przejechany kilometr żąda 10 zł, drugi - 6 zł. Stawka początkowa sięga nawet 20 zł. Jak mówią, zdają sobie sprawę, że stawki są wysokie i nie wszystkich klientów stać, by z nimi jeździć. Z drugiej strony zapewniają, że sporne sytuacje, gdy klient na koniec kursu orientuje się, że zamiast 50 zł, musi zapłacić 200 zł - są sporadyczne.

- Uchwała miasta jest naszym zdaniem skandaliczna i zamierzamy zrobić wszystko, by została zmieniona - mówi Michał, jeden z taksówkarzy. - Domagamy się zniesienia górnego limitu, bo ogranicza on prowadzenie naszej działalności gospodarczej. Działanie miasta jest szkodliwe i sprzyja dużym korporacjom. Dla zwykłych kierowców jeżdżenie na taksówce stało się nieopłacalne.
WSA oddaliło skargę taksówkarzy, więc ci zwrócili się ze skargą kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Sprawa jest w toku. WSA oddaliło skargę taksówkarzy, więc ci zwrócili się ze skargą kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Sprawa jest w toku.
Co na to miasto? W odpowiedzi na wątpliwości niezrzeszonych taksówkarzy urzędnicy podkreślają, że ustalone ceny w Gdańsku odpowiadają stawkom w innych porównywalnych miastach.

- Rynek w sposób jednoznaczny zweryfikował górny limit cen za te usługi. Prawidłowość przyjętego pułapu cen maksymalnych potwierdził również ich możliwy proponowany zakres podawany przez uczestników przeprowadzonych konsultacji z przedstawicielami środowiska gdańskich taksówkarzy, w tym przez przedstawicieli związków zawodowych taksówkarzy, których większość poparła wprowadzenie cen maksymalnych w przyjętej uchwale wysokości - czytamy w jednym z pism procesowych sporządzonym przez miejskich adwokatów.

Przerejestrowują działalność do innej gminy



Pana Michała i jego kolegów to jednak nie przekonuje. Jak mówią, nowe przepisy zmusiły wielu kierowców do przerejestrowania działalności i przeniesienia jej np. do Pruszcza Gdańskiego. W praktyce wygląda to tak, że gdy kierowca z takiej ościennej gminy, gdzie ograniczenia nie obowiązują, zabiera pasażera na terenie Gdańska, musi mu udzielić takiego rabatu, by ostateczna opłata za kurs nie przekraczała stawek określonych w uchwale. Poza Gdańskiem może jednak jechać z pasażerem stosując wyższe stawki.

- Skoro mam klientów, którzy do mnie wracają i są zadowoleni z poziomu obsługi, to dlaczego mam jeździć za niższą stawkę? - pyta pan Michał. - To, co zrobiło miasto wraz z korporacjami, to nic innego jak zmowa cenowa, za co zresztą część tych korporacji miała prawomocne wyroki. Miasto o nas nie dba, ogranicza możliwości postoju, likwiduje kolejne miejsca dla taksówek, nie oferując nic w zamian. A teraz narzuca stawki, za jakie mamy pracować. A to - wbrew temu co mówi druga strona - w żaden sposób nie chroni pasażerów przed nieuczciwymi przewoźnikami.
Na naszą sugestię, że klientom może być obojętne z jakim kierowcą jadą, byle opłata za kurs była jak najniższa, nasz rozmówca mówi:

- To prawda, dla większości klientów liczy się cena. Ale my przecież nie ukrywamy, jaki cennik u nas obowiązuje. Jest widoczny na szybie i klient ma prawo się z nim zapoznać przed skorzystaniem z naszych usług. Nikt nie pomyśli, że gdy wieziemy pasażera np. na lotnisko, to po dojechaniu na miejsce, nie mamy gdzie stanąć, bo wszystkie postoje są obstawione. Tak samo się dzieje przy dworcach czy galeriach handlowych. Za ten kurs powrotny ktoś musi zapłacić, stąd opłaty u nas są wyższe niż u konkurencji.

Korporacje: uchwała nie jest zmową, ale też nie rozwiązuje problemów



Jak sytuację na rynku przewozu osób po jesiennych zmianach oceniają przedstawiciele największych korporacji? Prezes zarządu Hallo Taxi Tadeusz Wojtyniak nie ukrywa, że problemy zostały rozwiązane, ale tylko pozornie. Odpiera też zarzuty, że przyjęta i zaskarżona uchwała rady miasta jest uznawana przez jego konkurencję jako zmowa cenowa.

- Jeśli chodzi o rynek taksówkarski w Gdańsku to sytuacja wygląda tragicznie ale na pewno nie mam tu na myśli maksymalnych cen które zostały wprowadzone przez miasto - nie ukrywa Tadeusz Wojtyniak. - Według mnie nie jest to żadna zmowa cenowa gdyż każdy taksówkarz ma możliwość ustalenia ceny, podobnie jak korporacje. Nikt nikomu nie narzuca by jeździł po 4 zł za kilometr. Problemem dla nas jest bałagan z ilością licencji wydawanych w Gdańsku oraz rzekomi przewoźnicy typu UBER. Nagminne są sytuacje, gdy np. syn bierze auto od ojca, wgrywa aplikację i zarobkuje nie płacąc podatków. I nikt tego nie kontroluje. A taksówkarze niezrzeszeni chcąc "wyrwać klientów" bardzo często stają na zakazach, przystankach autobusowych czy miejscach niedozwolonych. W godzinie przyjazdu pociągu podjeżdżają pod dworzec PKP, stają na miejscach dla inwalidów czy przejściach dla pieszych. I z tym też nikt nic nie robi.
Niezrzeszeni taksówkarze nie chcą odpuszczać i swoich racji chcą dochodzić przed Naczelnym Sądem Administracyjnym. Postępowanie jest w toku.

Opinie (426) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Tylko Uber/Taxify, nie ma miejsca na rynku dla tych złodziei z taxi

    • 227 42

    • Uber

      Uber Taxify jezdza drozej od Korporacji

      • 0 0

    • (1)

      Nie myl taxi z niezrzeszonymi kierowcami. To ci drudzy chcą kasować po 20zł za metr jazdy. Nigdy licencjonowana taksówka mnie nie oszukała.

      • 9 3

      • Niezrzeszeni tez musza miwc licencje

        • 2 1

  • Zaskarżyli taką dobrą uchwałę? (25)

    To tylko świadczy że dalej chcą kraść!!!

    • 518 33

    • Zaskarzyli dobrą uchwałe

      Poco skarżyć Uchwałę zrobić dodatkowy zapis w Ustawie Rady Miasta
      Stawki Cenowe Taksówek Korporacyjnych takie jak podaje rada miasta 7 wej 4 z km h 50
      Stawki Cenowe Taksówek nie Korporacyjnych według obowiązującego Cennika
      10 wej 6,5 do 10 z km
      h od 80 do 200
      Temat zamknięty

      • 0 0

    • (6)

      Nie jeżdżę uberem ani w uberze bo jestem Polakiem i dbam o Polskę, radzę zrobić to samo

      • 15 52

      • (3)

        Kierowcy Ubera są zatrudnieni przez partnerów i jeżdżą ich samochodami albo jak jeżdżą swoim autem to KAŻDY ma umowę i odprowadza podatki. Więc przestań pieprzyć o swoim niby patriotyzmie tylko się dokształć zanim cokolwiek powiesz lub napiszesz.

        • 34 16

        • Uber dobry do chwili wypadku.

          Jeśli ubezpieczyciel się dowie, że kierowca prowadził działalność gospodarczą na zwykłej polisie to pasażer nie ma co liczyć w razie wypadku na odszkodowanie. Powodzenia klienci ubera.

          • 0 0

        • Złodzieje i cwaniak wzięli na lizingi po 10 aut i pozatrudniali ukraińców i smieja się wam w twarz

          • 2 0

        • Czyli jezdzisz w Uberze-taka wiedza ze słupka?

          • 1 1

      • A ten kto jeżdzi uberem to nie jest polakiem tyś poprostu i**ota

        • 2 2

      • a Uberem to kto cię wozi? ... eskimosi? :)))))))

        a rozumiem, że lepiej dać się Polackiemu okradać ... niż uczciwemu ruskowi dać zarobić? :))))))))

        • 12 2

    • (5)

      Według mnie obowiązek posiadania licencji narusza zasadę wolności i swobody prowadzenia działalności gospodarczej. Trzeba zaskarżyć.

      • 44 11

      • :)))))))))))))) (4)

        i zrobić w gdańsku tak jak NY ... 100 taxi w mieście i ani jednej więcej / a ci z ościennych gmin absolutny zakaz zabierania pasażerów w Gdańsku bo 5000zł grzywny!!!

        • 42 5

        • (3)

          na twoim miejscu panie wybrałbym się do NY i to sprawdził zanim coś panie drogi napiszesz

          • 4 2

          • prawie jak w trójmieście - w NY wyszło mi wszystkiego tylko 6zł/km ... /+ extra opłatę przejazdową za tunel (2)

            pomijając fakt, że tam zarabiają 5x więcej niż w Polsce i mają 3x niższe podatki!! :)))))

            • 2 0

            • Gdzie zarabiaja 5 x wiecej w NY. (1)

              Chyba pękne ze śmiechu.

              • 2 3

              • To sobie policz.

                • 0 0

    • (3)

      Młody ,chętny możesz kebaby wozić ,nie masz licencji i koguta to wyp..aj. Zaraz się skończy wasz ukraiński sen!

      • 6 28

      • Heh

        Złotówo !
        :D

        • 1 0

      • beka ze złotówy

        Nieźle musiał ci się zjeżyć wąs, odwieczna pogarda dla każdej złotówy

        • 19 4

      • uuuuu zabolało pana złotówkę

        • 16 5

    • Nie opłaca się jeździć jako niezrzeszony? (3)

      To do korporacji idź. Aaaa... Zapomniałem, tam nie można ludzi w CH()!a robić.

      • 83 2

      • (1)

        Jak im się nie podoba to won z Gdańska. Niech jeżdżą bez tych ościennych gminach gdzie zarejestrowali działalność. Jak nie to kara i to duża. Czyli dalej chcą kraść. To przekonuje mnie tylko i wyłącznie do ubera

        • 32 3

        • Wyczuwam w Tobie mowę nienawiści !!!! Ty musisz być z kaszub , bo taki zawzięty jesteś !!!

          • 4 7

      • Właśnie tam najwięcej ludzi w kij.... robią

        • 1 1

    • Dsjflkjsd lkf sjf sjdlf

      Nie kradną, mają cennik na szybie.

      • 5 3

    • Buhaha uber

      • 2 1

    • 80% Złotów to resortowi

      6000 z taksówki plus 3000 emerytura resortowa i mało wam?

      • 21 9

  • sadzą się za takie stawki.. a potem dziwią się że opti taxi czy inne taksówki pasażerów im zabierają. Jak zdzierają z nich miliony monet.. No ludzie.. Cały czas coś im nie pasuje. taksówkarze to jak jakaś mafia są.. jak powiedzą cos to już coś musi być , nie potrafią się podporządkować

    • 0 1

  • taksiarze to przemądrzałe dziady. (1)

    • 2 4

    • Realuzm

      Znowu wrzucanie wszystkich do jednego worka.

      • 0 0

  • Nie korzystam i nie będę. (1)

    Mój luby podchmielony wracał kiedyś taksówką. Kierowca wykorzystał jego stan i źle mu wydał resztę. Luby się zorientował i zaczął się z nim spierać, ale taksiarz nie ustępował. Chłopak został okradziony na jakieś 50 zł...

    • 10 7

    • Realizm

      Czy z tego powodu,wszyscy kierowcy taxi są winni?.

      • 0 0

  • Gdynianin (58)

    Ja te stawki bym jeszcze obniżył. Za co ja mam płacić 9zł? Za przysłowiowe trzaśnięcie drzwiami? Złotówom w d*pach się poprzewracało, oni są dla nas a nie odwrotnie. Myślicie,że dlaczego gdy wszedł uber i reszta podobnych firm, złotówy zaczeli się zachowywać jak małpy i robić prowokacje. Od 2 lat jeśli nie mogę prowadzić swojego samochodu zamawiam tylko ubera, po co przepłacać ;) Niech lepiej skontrolują nieuczciwych taksówkarzy,którzy tutystę przewiozą na około lub włączają inne taryfy o magnesach już nie wspomnę. Chcecie zmian, zacznijcie od siebie.

    • 264 34

    • Dokładnie. Ostatnio jechałam uberem ze śródmieścia na kartuska, zapłaciłam 10 zł.
      U taryfiarza samo 9 za trzaśnięcie drzwiami czyli pewnie łącznie z 17-18 zł a taki z postoju pewnie by mnie wyśmiał „ze szmat nie bierze” (wiem, ze taxiarze mówią tak o krótkich kursach). Także w nosie mam ich smęty - dla mnie liczy się cena!

      • 0 0

    • Do Pana znawcy tematu (4)

      Drogi znawców, niestety wszystko kosztuje A dlatego że nasze państwo tak chce. Koszt uzbrojenia samochodu na taxi to ok 5 tyś zł na początek, drugą sprawa jest taka że wpisując taxi do dowodu samochód traci na wartości to sa te aspekty, których kierowca ubiera nie ponosi, pomijając fakt że robi to nielegalnie. Ale przecież Ciebie to nie obchodzi ponieważ wspierasz szarą strefę i kupujesz i korzystasz z usług z nielegalnego źródła. Na pewno pracujesz i masz jakieś zajęcie zawodowe więc ciekawi mnie to jakbyś zareagował na to gdyby Twój pracodawca obniżył Twoje wynagrodzenie bo znalazłby kogoś kto nielegalnie z szarej strefy zrobi to samo co Ty, za mniejsze koszty bo po prostu będzie mu się to opłacało. Tak też jest z tunerem bądź z innymi okazjonalnych przewoźnikami. Nie stać Ciebie na korporacyjna taxi, która jeździ za grosze ( też posiadają aplikacje) to jeździć komunikacja A nie próbujesz niezgodne z prawem działania i jeszcze się z tym obnosisz jakbyś księciem z bajki był a po prostu jesteś zwykłym niesmakiem który wykorzystuje innych którzy chcą nielegalnie dorobić. A jak tak nie jest to dlaczego nie dajesz napiwków tym biedaków po 10 zł za ich " profesjonalne" usługi? Bo chcesz jak najtaniej d*py zawieść do domu. Nie pozdrawiam:)

      • 7 12

      • (1)

        1. Uber to nie szara strefa, właściciele samochód w uberze muszą prowadzić firmę i płaca podatki,Nie da się obecnie pracować dla ubera nie posiadając licencji transportowej.
        2. Taksówki mają dodatkowe przywileje w miastach tj. postoje dla taksówek czy prawo korzystania z bus pasów.
        3. Kasowanie po 10PLN za kilometr to kradzież i liczenie na nieuwagę klienta a nie uczciwa praca
        4. Najwięcej jeździ białych, nowych skód fabii, a nie starych mercedesów.
        5. Póki nie było ubera rzadko korzystałem z taksówek bo były drogie, uber zmienił zasady gry które są teraz bardziej przejrzyste.
        6. tak chcę jak najtaniej zawieść d*pę do domu, ty zapewne też wybierasz opcję gdzie stosunek ceny do jakości jest najlepszy.

        • 5 0

        • Ja mysle że taksówki powinny mieć dynamiczne stawki, tak jak w Uberze.

          To by dopiero działo.

          • 0 0

      • Pan taksówkarz kupuje tam gdzie najdrożej

        bo go stać!

        • 3 0

      • Gdyby były niezgodne z prawem to byłyby zabronione.

        Cały czas inspiracje z mafii taksówkarskiej są dostarczane aby dobić tego antychrysta ubera jednak jakoś nie mogą tego haka znaleźć i żal d upe ściska.

        • 7 2

    • "Za co ja mam płacić 9zł?" (10)

      Za to, że przyjechał do ciebie przez pół zakorkowanego, dziurawego, Szczurzego miasta! Rozumiesz?

      • 15 28

      • (6)

        A jak biorę pierdzącego wąsacza z postoju to przepraszam ile przejechał do mnie?

        • 21 3

        • Przede wszystkim myśleć (3)

          Nigdy nie bierz taxi z postoju. Ja zawsze zamawiam taksówkę na postój. Co z tego, że Wąsacze stoją pierwsi w kolejce na postoju. Mam jedną korporacje, jeżdżę tylko z nimi, a auta maja praktycznie wszystkie nowe, kierowcy są w większości młodzi i dobrze ubrani. Nie noszą kamizelkę i wąsow. Nie rozumiem jak można wsiąść do taksówki na postoju pod dworcem w Gdyni np. 8-10zl za km. Uber wbrew pozorom też często wychodzi drożej

          • 11 3

          • Ciolko-matołko (1)

            Fakt ci z dworca wyglądają jak kaszubskie chłopy oderwani od wideł,wystarczy na nich spojrzeć.A jakie mądrości wygłaszją jak są tam w kupie,takie glupoty że książkę można by było napisać.

            • 2 0

            • Wystarczy pojeździć 2-3 lata na taksówce i można napisać z dwie książki, a materiału dla kabaretów starczyłoby na całą ich karierę :D

              • 0 0

          • Czy chodzi o C...D...? ;)

            • 0 0

        • Wieki

          Wieki nie widziałem normalnej taksówki na postoju. Pusto na dworcu w Oliwie, pusto w zatoczkach przy al Grunwaldzkiej i Zwycięstwa w okolicach przystanków

          • 0 0

        • on cały dzień na ciebie czekał przecież :D

          - Pojedzie pan za 20 złotych?
          - Nie

          • 11 0

      • Dziwny argument. A jeśli wsiadam na postoju? (1)

        Nie dość, że płacę opłatę początkową, to bez karty stałego klienta, bez rabatu.
        A w kwestii karty... mam kartę rabatową 20% pewnej korporacji taxi- ileż to nasłuchałem się wyrazów niezadowolenia przy okazaniu tejże karty!

        • 6 0

        • Dsjflkjsd lkf

          Korpo nie ma aplikacji? Na pewno ma, zamawiaj przez app

          • 1 0

      • tą pracę potrafiłaby wykonywać nawet małpa

        nic ponad najniższą krajową się nie należy

        • 8 0

    • TAXI (32)

      Jeździ dalej uberem . Zobaczmy jak będziesz miła kiedyś wypadek drogowy w tym uberze. I nie dostaniesz ani złotówki z ubezpieczalni i zus. Zwolnienia do pracy też nie dostaniesz a za szpital będziesz musiał zapłacić . Zobaczymy co wtedy tutaj ciekawego napiszesz . Może super uber .

      • 13 80

      • Do Ja44 Gdańsk (2)

        Podpowiem że są "uberowcy" którzy mają wykupione ubezpieczenie dla współ-pasażerów. Ja sam takie mam, co prawda na kierowce mam 50tys, na współpasażera 10tys - ale jest! A ile zapłaciłem za to w swojej składce na OC? Ok 80pln

        • 5 0

        • ale tutaj nie chodzi o to ze wykupiłeś NNW, tylko o to że jeździsz zarobkowo.

          Sytuacja jest bardzo mało realna że Ci nie wypłacą, bo poszkodowany klient musiałby powiedzieć że jest kierowcą UBERA albo doszłaby do tego Policja.

          Ja jako kierowca TAXI, mam wbite w dowód rejestracyjny "TAXI", wiec przy samym składaniu dokumentów już widać że jeźdze zarobkowo. Dlatego ja mam wykupione droższe OC w którym jest wyszczególnione "zarobokowy przewóz osób"

          szerokości :)

          • 1 0

        • W skladce za OC zaplaciles za NNW?

          • 1 2

      • Skąd ten głupi pomysł? (11)

        G prawda bo w wypadku ubera normalnie dostaje się L-4 i leczenie na NFZ. Sprawdzone i potwierdzone. Jak jedziesz z kolegą samochodem i macie wypadek to też szpital się na ciebie wypina bo kolega nieubezpieczony? Ale mi żal waszych durnowatych argumentacji, już nawet nic sensownego nie jesteście w stanie wymyślić.

        Przejechałem uberami już tysiące km. Zaoszczędziłem tyle pieniędzy że mógłbym wybudować dwa domy. Takie "odszkodowanie" bez wypadku panie taryfiarzu.

        • 59 13

        • Taksiarzu pleciesz bzdury (5)

          Co to za różnica czy złamiesz nogę na schodach w domu, grając w tenisa czy jadąc w Uberze? L4 dostaniesz i leczenie również. Odszkodowanie jeśli nie z NNW to z kieszeni w drodze sprawy cywilnej.

          • 18 1

          • (2)

            Tylko ze znajdź Ukrainca do tej sprawy a NNW nie działa przy przewozie zaribkowym

            • 4 5

            • straszenie wypadkiem to jest ten ostatni argument (1)

              Taksówkarze jako profesja są skompromitowani i nic już im nie pomoże. Czeka ich los dinozaurów. Kto pojechał z aplikacji do wąsacza już nie wróci.

              • 15 1

              • To jest jeden ze straszaków.

                Jednak jeśli miałbym jechać ze swoim mały synkiem, to raczej bym nie ryzykował.

                • 0 0

          • Odszkodowanie z OC komunikacyjnego dostanie nawet syn, kiedy matka kierowala. (1)

            • 5 0

            • Jest różnica pomiędzy zwykłym OC a zawodowym.

              Gdy ubezpieczyciel dowie się, że na zwykłym OC prowadziłeś działalność gospodarczą zapewne odmówi pasażerowi odszkodowania.

              • 1 0

        • Tutaj chodz chyba o odszkodowanie a nie o lecznie. Do leczenia ma prawo każdy, nawet chyba Ci co nie płacą składek.

          • 0 0

        • co Ty pajacu piszesz? (1)

          żeby być kierowcą w uberze wystarczy mieć TYLKO prawo jazdy. Potem szczeniaki wożą Was podpicowanymi szrotami. Jeżdżąc z kimś - powierzasz Jemu swoje życie.

          • 3 11

          • Każdy jest mądry do pierwszego wypadku.

            • 1 0

        • Chyba z kart

          • 3 8

        • Taaaaa, trzy domy. Pajacu ty.

          • 15 35

      • (3)

        Taxi co ty pieprzy** po 1 każdy pasażer ma prawo uzyskać odszkodowanie z OC sprawcy i za jakie leczenie ma płacić. To że wy innych wyzywacie od zlodzi ale sami skradnie cię na potęgę

        • 3 3

        • Jeśli ubezpieczalnia dowie że wypadek był spowodowany podczas wykonywania przewozu osób, a kierowca nie miał tego zaznaczonego w ubezpieczeniu, to ma prawo nie wypłacić ani złotówki. ( tyczy sie to tak samo taksówkarzy )

          • 1 0

        • Jesteś nielegalnym przewoźnikiem i nie masz ubezpieczenia dla pasażera

          I żadna ubezpieczalnia nie wypłaci odszkodowania ani Tobie a tym bardziej pasażerowi.
          Czy twój mały móżdżek to ogarnia ?

          • 1 1

        • O jakim OC mówisz, prywatnym czy zarobkowym?

          • 1 0

      • Piękny widok (7)

        Oburzona złotówa, "zobaczymy, zobaczymy". No, zobaczymy, jak będziesz się zwijał do innej roboty. Może ochrona? Mało mnie rzeczy tak bawi jak widok wąsacza bijącego konia na postoju gdy ja siedzę w Uberze. Zamiast konkurować cenowo i jakościowo to oni dalej brną i nie chcą maksymalnych stawek. Dlaczego? Czyżby chodziło o furtkę do dalszych oszustw? Teraz to zaskarżanie, nie pogrążajcie się.

        • 44 5

        • (6)

          Zapewne kupujesz fajki i alkohol bez akcyzy na bazarze a np. telewizor czy telefon od złodzeji zwolenniku ubera

          • 8 23

          • oczywiście, a leczę się u weterynarza bo taniej (1)

            Nie ukrywam, że cieszy mnie wasz powolny upadek i bawią żałosne próby utrzymania koryta.

            • 10 2

            • Oczywiście myjesz się w rzece, ewentualnie w kałuży , do lokalu przychodzisz z własnym alkoholem a będąc na mieście chcąc zaoszczędzić 2z na toalecie szcz*sz na elewację domów.

              • 1 2

          • Tak czy inaczej Uber działa na zasadach rynkowych (1)

            Każdy szuka tak, żeby mieć korzystniejszą usługę i cenę. Złotówa występujący jako obrońca prawa i godności człowieka jednocześnie lejący olej opałowy do baku.

            • 14 6

            • Dsjflkjsd lkf

              Tak, do nowego diesla leje opał... Puknij się w pusty łeb.

              • 4 1

          • śmiechu warte

            Taksówkarz - synonim naciągacza, cwaniaka i kombinatora poucza innych o moralności.

            • 11 0

          • ooo

            Widzę tutaj "znafca" tematu i jednocześnie jasnowidz się odezwał. Nie mierz innych swoją miarą

            • 1 5

      • buhaha, szpital ma zas.any obowiązek mnie leczyć bo to ja płacę składki za siebie, tak jak każdy (2)

        odszkodowanie natomiast dostanę z OC sprawcy wypadku. A jak nie ma OC to z ufg. ufg potem dochodzi roszczeń od sprawcy który nie miał odpowiedniego OC. Generalnie jako klient moge mieć wylane. To ewentualny przewoźnik może mieć problem.

        • 12 0

        • Mylisz się (1)

          To Ty wsiadasz i płacisz świadomie osobie , która wykonuje nielegalny zarobkowy przewóz.
          W razie wypadku zapłacisz za leczenie a swoich praw będziesz dochodził w sprawie cywilnej jeśli takową założysz.
          Żaden Uber czy taxify nie ma ubezpieczenia dla pasażera i proszę raz na zawsze sobie to uświadomić.
          Inna istotną sprawą, której nikt nie podejmuje jest sprawa legalności a co za tym idzie podatków płaconych (nie płacą) w Polsce za wykonanie usługi.
          Bo teraz to wygląda mniej więcej tak, że kupując kradzione nowe smartfony są tańsze więc dlaczego mam kupować w sklepie.

          • 1 4

          • Leczenie z NFZ będzie darmowe, odszkodowania z ubezpieczalni nie będzie.

            Pozostaje tylko sąd, szukaj wtedy w polu cwaniaka. Niestety leczenie i rehabilitacja prywatna kosztują bo chyba nikt normalny i młody nie ma czasu na NFZ.

            • 1 0

      • ja 44 gdansk, ale glupoty piszesz

        doucz sie kolego.

        • 2 0

      • Nie strasz złotówa nie strasz bo się zes....

        • 16 1

    • Nina (5)

      Co wiesz o tej pracy. Nic. to nie pisz bzdur.

      • 7 6

      • jak Wam tak źle (4)

        to trzeba się przebranżowić, chyba nikt Was nie zmusza do jazdy Taxi

        • 11 0

        • (3)

          Ale wąsate małpy po podstawówce nic innego nie potrafia. Całe życie nauczeni cwaniaczyć i naciągać, to jak do uczciwej pracy... Paaaanieee... 5 km za 20 zł to mnie sie nie opłaca...

          • 9 0

          • Dsjflkjsd lkf (2)

            Panie za 20 złote, chętnie pojadę - będę miał z tego nawet mini napowek jak nie będzie korków. Wsiadasz do Janusza z wasami bez podstawówki to masz. Są korporacje porządne. Sam znam wielu taksówkarzy którzy biegle posługują się językami angielskim, niemieckim oraz włoskim - mają ukończone szkoły wyższe, a jeżdżą ponieważ lubią jeździć. Sam mam wyższe wykształcenie, co prawda wypadam z językami blado przy niektórych kolegaxh, tylko angielski i migowy, no ale cóż...

            • 3 2

            • No i to wlasnie chyba te wąsate małpy zaskarżają uchwałę nie? Nie mam nic przeciwko uczciwym taksówkarzom, którzy zawiozą we wskazane miejsce, za przyzwoitą cenę, takim zawsze zostawiam napiwek. Mowie o tej patologicznej części branży.

              • 2 0

            • Posługują się językami obcymi ....h....,ku...........a,p.....da itp.Przestań cukrować już ja te ich języki poznalem fakju i fenkju

              • 3 0

    • Ciekawe czym się zajmujesz, ale wyobraź sobie że wchodzi na rynek konkurencja w twoim fachu która nie płaci zusu. Podatków i wszelkich innych opłat które yy musisz płacić, byłoby ok, czasami trzeba pomyśleć, taxowkarz płaci ZUS, musi mieć badania kasę fiskalna a nawet za badanie techniczne samochodu płaci więcej niż za zwykle auto,

      • 7 4

    • Żeby nie wpadło Ci do głowy zapłacić 2.50zl za przejazd 1 km.

      Po to jest opłata początkowa.

      • 8 2

  • (4)

    I tak te stawki są zbyt wysokie !!! Powinni je obniżyć o jakieś 30% minimum !!!!

    • 2 4

    • patrz GUS stawki ustalone przez analityków, są dużo wyższe niż obowiązujące. Temat taxi aktualny zawsze, wygląda na ulubiony temacik hejterów i uczestników marszu przeciw nienawiści, to żałosne

      • 0 0

    • (2)

      To pracodawca jutro Ci oznajmi ze obniża ci pensje o 30% bo weźmie na twoje miejsce np ukrainca co ty na to?zwykly człowiek w tym państwie się nie liczy, dążą do tego by ludzie nie zarabiali więcej a mniej, czyli zarobisz mniej nie kupisz tego dziecku, nie pojedziesz na wakacje oszczadzasz na jedzeniu itd tego chcecie? Obubudzcie się bo wasze myslenie to to dramat

      • 5 1

      • (1)

        Głupoty piszesz. Obniżając o 30% stajesz się bardziej atrakcyjny i przez to masz więcej klientów .

        • 0 0

        • jak pracujesz na etacie to co Ci da wiecej klientów ?

          • 0 0

  • Taksówkarz (2)

    Dla mnie taksówkarz to nie zawód każda parówka w dzisiejszych czasach może ludzi wozić .

    • 4 8

    • parowka może wozić, głebokie przemyslenia, cos jakby kierowcy z korpo a moze szczyla bez prawka

      • 0 0

    • Mylisz się!

      Taksówkarz, który wykonuje ten zawód z zamiłowania, to nie tylko przewoźnik tyłków klientów, ale osoba, którs zna historię miasta, dzielnic, ciekawe miejsca ...niekiedy 2 (i więcej) języki obce itp. I takich jest w 3mieście spora grupa. Są oczywiście czarne owce, ale tu w komentarzach jest mnóstwo uberowsiego płatnego trolingu, a nie przemyślanych, za i przeciw, komentarzy!

      • 2 0

  • Wy to macie raj (2)

    W Szczecinie jeździmy jak prywatne autobusy za 3 zł start i 2 za km ludzie wy macie bajkę!

    • 2 0

    • w trojmiescie jezdza mlodzi taksowkarze, polacy mieszkajacy w polsce, urodzeni w polsce bez rent i emerytur SB i t. p. szanujemy sie rodacy

      • 0 0

    • korporacje kure mają ruch jeżdżą za 6 start i 1,8 Km
      Uber przejął większośc rynku.

      Droższe korpo obstawiają wykupione postoje ( Lotnisko, dworce itp )

      Najdroższe stoją pod galeriami i Hotele

      • 1 0

  • Wolność

    W wyborach głosujcie na partię Wolność to w ogóle zostanie zlikwidowany podatek dochodowy PIT i CIT i "problem" ubera niepłacącego podatki zniknie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane