• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Także rugbiści inspirują inżynierów IT

Michał Stąporek
26 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Młody inżynier wędruje po Gdańsku. Szuka i znajduje tu inspirację dla swojej pracy.



Miasta zwykle reklamują się pokazując w spotach swoje najciekawsze miejsca. Prywatne firmy robią zwykle inaczej, ale czasami robią wyjątek. W tym wypadku, bardzo udany.



Jak oceniasz filmik Intela?

Od kilku dni w kanałach telewizyjnych Discovery emitowany jest krótki film promujący firmę Intel, mającą swój ośrodek badawczy w Gdańsku.

W tej kilkudziesięciosekundowej migawce nie ma komputerów, układów scalonych, kilometrów kabli, słowem tego, co kojarzy się przeciętnej osobie z firmą z sektora najnowszych technologii teleinformatycznych.

Zamiast tego w krótkim filmie występują m.in. rugbiści Lechii Gdańsk, stadion przy Traugutta 29, mewy, pomnik Neptuna, port w Gdańsku, Aleksandra Olszewska, opiekunka pomnika Poległych Stoczniowców na Placu Solidarności oraz Bazylika Mariacka, uliczki Plebania i Piwna.

A także Marcin Fuszara, inżynier z Ośrodka Badawczo Rozwojowego Intela, który po Gdańsku spaceruje, i którego widziane w Gdańsku rzeczy inspirują do pracy.

- Ten film nie jest reklamą, nie opowiada o technologiach i produktach firmy Intel. Wywodzi się z tradycji Discovery Short, krótkich materiałów opowiadających o ciekawych ludziach, miejscach i zjawiskach. Film powstał przy okazji projektu Discovery Ciekawość, którego partnerem jest Intel. To historia o tym jak ciekawość świata i inspirujące otoczenie sprzyja innowacjom. Opowiada ją młody inżynier, pracownik ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Intel w Gdańsku - mówi Łukasz Kowalik z Intela.

Pomysłodawcą filmu jest Jacek Szymczyk z telewizji Discovery.

- Pojawił się pomysł, by wyprodukować interesujący, lokalny materiał filmowy - i przez niego przybliżyć koncept "Ciekawosci" polskim widzom. Nie sposób w tym kontekście pominąć Gdańska jako miasta, w którym mieszkają i pracują osoby, których praca ma wpływ na nasze życie, miejsca bardzo związanego ze współczesną historią Polski, co zresztą w naszym filmie zaznaczyliśmy - tłumaczy Jacek Szymczyk.

Najnowszy spot reklamowy Gdańska, który powstał w ramach kampanii "Wyjdź poza ramy".

Miejsca

  • Intel Gdańsk, Juliusza Słowackiego 173

Opinie (72) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    juz sami odpowiedzieliscie sobie co umiemy i mozemy. nie umiecie tych samych zadan i czynnosci nawet nazwac po polsku tylko uzywacie obcych nazw, a dopuki tak bedzie i tym nawet sie cieszyc nic i nikt nas nie bedzie zauwazal. do tego nasi niby ,,kapitalisci,, nie widza udanych inwestycji gdy nie zarobia szybko 400 lub 500 procent.

    • 0 1

    • a ty nawet nie umiesz...

      po polsku napisać słowa "dopóki"

      • 2 0

  • No, to teraz wszyscy na darmową koka kolę z dystrybutora w Intelku :) (5)

    • 16 2

    • pepsi z automatu (4)

      Pepsi w intelu jest pyszna!!!

      • 9 0

      • (3)

        nie jest.... taki sam przesłodzony odrdzewiacz jak każda inna cola ;)za to codzienne darmowe owoce są fantastyczne :)

        • 5 0

        • I fotele do masazu oraz konsole w konference roomach z ktorych nikt nie kozysta bo wszyscy zap....jom:) (2)

          • 6 2

          • i piłkarzyki (1)

            • 3 0

            • kuracja

              zalecam na dziewczyny isc czasem kolegom.

              • 1 0

  • zakamuflowana opcja niemiecka?

    W 9 sekundzie pojawiła się twarz starszego mężczyzny w czymś w rodzaju tyrolskiego(?) kapelusza, i jednocześnie wyskoczył mi baner "Adler - szkoła języka niemieckiego"

    • 6 1

  • Także rugbiści inspirują inżynierów IT

    "Także rugbiści inspirują inżynierów IT"Jak ich rugbyści zainspirują to balkony inżyniery pod okami będą mieli;D

    • 0 0

  • Gdzie ten stadion przy Traugutta 29?? (2)

    Choć bardzo bym chciał nie widziałem podczas tego spotu stadionu przy ul. Traugutta 29 natomiast pojawił się stadion przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk!

    • 0 4

    • W górnym spocie masz Traugutta

      • 2 0

    • qrcze, a myślałam, że największą trudność sprawia czytanie ze zrozumieniem ;) a tu proszę - niespodzianka

      nawet oglądanie sprawia trudność ;D najmocniej przepraszam - trzeba powiązać jeszcze obraz ze słowem pisanym... to już chyba za wiele dla niektórych

      • 2 0

  • "stadion przy Traugutta 29"

    to ten w 00:05?

    • 0 2

  • JA też obserwuje świat i co widze?

    Widzę nomenklaturę uwłaszczoną na majątku wszystkich której ciągle nie jest dość i chce więcej.Widzę pseudo oligarchów, pseudo biznesmenów, pseudo aktorów, pseudo celebrytów i pseudo polityków.Widzę zarobki nieproporcjonalne do wkładu pracy i cen sklepowych.Widzę jaką klęskę poniosło szkolnictwo wyższe oraz szkolnictwo zawodowe.Widzę szarość osiedli, brak perspektyw, kiepskie prawo, słaba infrastrukturę drogową i praktycznie nie istniejące zaplecze portowo-rekreacyjne dla zwykłych szarych obywateli.

    • 3 0

  • INŻYNIER FUSZERA. MAŁO PRZEKONYWUJĄCE LECZ WCHODZĄCE W PAMIĘĆ.

    • 3 10

  • Brawo dla Intela za to przede wszystkim, że utożsamia się z regionem w którym "żyje" i działa. Bo, że treść reklamy musiała być uzgodniona z centralą, choć z minimalnym stopniu, nie mam watpliwości, dlatego tym bardziej słowa uznania. To nie podlizywanie się, bo nie będe tam pracował.Ale też za samą treść reklamy, w ujęciu wizualnym i tekstowym.Rzadko takie reklamy są emitowane.

    • 8 0

  • Hmm..

    To mi wygląda na schizofrenię - patrz John Nash "Piękny Umysł" :-(

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane