- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (509 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (300 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (234 opinie)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (104 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (144 opinie)
Targ Rakowy i Sienny: porozumienie z konserwatorem, problem z kolejarzami
Już tylko krok do porozumienia dewelopera i konserwatora zabytków w sprawie zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego. W szybkim zawiązaniu spółki miasta z Holendrami niespodziewanie mogą jednak przeszkodzić kolejarze z PKP SA i PKP PLK.
- Dzielą nas drobiazgi, na tyle niewielkie, że zgoda urzędu zostanie wydana prawdopodobnie w przyszłym tygodniu - przyznaje Marian Kwapiński, wojewódzki konserwator zabytków.
Zobacz, co proponują Holendrzy z Multi Development.
- Cieszmy się, że koncepcja zyskała akceptację konserwatora i tym samym jedna z przeszkód do startu inwestycji została pokonana. Termin zawiązania spółki z Multi Development [wyznaczony na koniec grudnia - red.] jest jednak uzależniony od podpisania umowy z PKP PLK - zastrzega Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że kolejarze, którzy dotąd zgodnie współpracowali z miastem i Multi Development, zaczęli nagle piętrzyć problemy. O co chodzi?
Negocjacje z PKP PLK prowadzą Holendrzy z Multi Development. Muszą się z nimi porozumieć w kwestii przykrycia betonową płytą o powierzchni 2,5 ha wykopu, którym biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja.
Druga sprawa o jakiej wspomina, to zabezpieczenie interesów PKP PLK, które kolejowa spółka chce wymóc na holenderskim inwestorze.
- Faktycznie, takie uzgodnienia trwają, jednak jest to nasza tajemnica handlowa i szczegółów nie chcę ujawniać. W tej sytuacji należy rozważyć mały poślizg w zawarciu spółki. Rozmowy z konserwatorem, PKP i miastem, to jest system naczyń połączonych, ale zapewniam, że wszystko idzie w dobrym kierunku - zapewnia Tomasz Matusiak z Multi Development
Potwierdzenia tych informacji, chcieliśmy uzyskać w centrali PKP PLK w Warszawie. Do tej pory jednak nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania.
Gdy już jednak spółka miasta i Holendrów zostanie zawiązana, od razu będzie mieć pełne ręce roboty. Najpierw zacznie powstawać infrastruktura. Po pierwsze betonowa płyta o powierzchni 2,5 ha, która przykryje wykop, jakim biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja. Po drugie tunel pod Huciskiem, którym pobiegnie nowa ulica Podwale Grodzkie, łącząca okolice dworca PKP Gdańsk Główny, projektowaną stację SKM Gdańsk Śródmieście (budowana kosztem 80 mln zł z pieniędzy SKM) z ulicą Toruńską. Po trzecie dodatkowe pasy na wiadukcie w ciągu Armii Krajowej, który w tym miejscu zmieni się w węzeł komunikacyjny.
Dopiero potem przyjdzie czas na komercyjne budynki, które będą musiały "zarobić" na część infrastrukturalną inwestycji. Na 36,5 tys. m kw. kwitnąć ma handel, 26 tys. m kw. zająć mają biura. Rozrywka, w tym kino, mają zająć ponad 5,5 tys. m kw. powierzchni, a parkingi prawie 28 tys. m kw. Wraz z drogami wewnętrznymi ciągami spacerowymi ma tu powstać ok. 100 tys. m kw. powierzchni.
Na spółce z Holendrami miasto zyska dla siebie jeszcze jeden obiekt. Przy kanale Raduni, w północnej części zabudowywanej działki, odbudowany zostanie tzw. Kunszt Wodny, który działał w tym miejscu do lat 70. XIX wieku. W zrekonstruowanym budynku o powierzchni 2,4 tys. m kw. powstanie miejskie Centrum Dziedzictwa Historycznego.
Zabudowa Targu Siennego ma potrwać ok. 5 lat i w zależności od tego, kiedy się rozpocznie, powinna zakończyć się w 2017 lub 2018 roku.
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2011-12-14 14:17
ACH TA KOLEJ WIECZNIE JAKIEŚ PROBLEMY (2)
Trzeba to w końcu zmienić!!!!!
- 69 29
-
2011-12-14 14:26
i kolejne muzeum powstanie?! a generqalnie już rozbiórka tam trwa
- 3 1
-
2011-12-14 18:33
problemem jest chory prezydent miasta i jego wizualizacje
co z mlodym miastem i nowa walowa?
on sie tak osmiesza kolejnymi wybrykami architektonicznymi ze to zgroza w miescie juz.- 5 5
-
2011-12-14 14:22
Projekt jest małomiasteczkowy (4)
brak pierzei wzdłuż głównych ulic, niska zabudowa rodem z Pruszcza i niepotrzebny kolejny skwerek obok dwóch istniejących przy Hucisku, które i tak świecą pustkami bo kto szuka odpoczynku w takim hałasie samochodowym i smrodzie spalin.
- 96 20
-
2011-12-14 14:30
to nie jest ostateczny projekt, tylko poglądowa koncepcja urbanistyczna!!!!!!
- 7 8
-
2011-12-14 15:14
bo najlepiej byłoby postawić wysokościowiec w śródmieściu... (2)
- 10 3
-
2011-12-14 16:10
Bo od tego jest właśnie śródmieście (1)
- 11 5
-
2011-12-14 16:12
Właśnie
Wszędzie powinny stać wysokościowsce. Zwłaszcza, że i tak buduje się je gdzie popadnie.
- 6 2
-
2011-12-14 14:22
JAKO ARCHITEKT MÓWIĘ TAKIEJ ZABUDOWIE STANOWCZE NIE! (14)
Zabudowa chaotyczna, bez jakiegokolwiek pomysłu, formy budynków okropne - kazdy z innej bajki, poprostu Disneyland a nie architektura przystająca do tej lokalizacji
- 117 20
-
2011-12-14 14:30
przecież to nie jest ostateczny wygląd architektury! (1)
- 3 14
-
2011-12-14 14:53
ostateczny wygląd może nas zabić;)
- 20 3
-
2011-12-14 15:55
czemu nie startowałeś i co wazniejsze... (6)
...nie wygrałeś własnym lepszym pomysłem?
- 3 6
-
2011-12-14 16:04
startowałem, ale nie zostałem wybrany
widocznie ludzie woleli inaczej
- 7 1
-
2011-12-14 16:14
A co (4)
jak się nie startuje, to już nie można krytykować? Wolne żarty.
- 17 1
-
2011-12-14 16:17
abc (3)
Po starcie już nie można. Krytykować można przed startem. Takie są przepisy.
- 2 8
-
2011-12-14 16:39
Że co? (2)
Chodzi ci chyba o skargę na procedurę, a nie krytykę zwycięskiego projektu. Krytykować może każdy i o każdej porze dnia i roku - przynajmniej w naszym kraju (póki co), inaczej może jest w Rosji albo Korei Północnej.
- 6 2
-
2011-12-14 17:08
abc (1)
Nie, nie wolno krytykować. Należy unieść się honorem i zamilknąć. Przegrany nie może krytykować wygranego po wyborach.
- 2 7
-
2011-12-14 20:04
Jak nie może?
Co ty w ogóle opowiadasz? A, daj już spokój.
- 6 2
-
2011-12-14 16:25
Zgadzam sie w 100% (1)
Jakos nie widac tu ladu, skladu i ogolnego sensu. Do tej pory sadzilem ze tylko ja tam mysle ale widac ze naprawde "krol jest nagi" i wyjdzie z tego szkaradka :/
- 8 2
-
2011-12-14 20:53
Ta ekipa rządząca nigdy nie miała ładu i składu w architekturze co widać na przykładzie średniowiecznej krzyżackiej baszty z przylegającym hotelem ze szkła i betonu (nad Motławą obok Targu Rybnego). Do projektowania Wyspy Spichrzów zatrudnili tylko "odpowiednich" architektów i mamy projekt beznadziejny, nie pasujący do tego miejsca. A to tylko przykłady.
- 2 2
-
2011-12-14 19:40
Po pierwsze nie krzycz (1)
Duża czcionka to jak podnoszenie głosu. To rzecz gustu, a z gustami się nie dyskutuje. Było złożyć swój projekt w konkursie. Wskaż lokalizacje Twojego projektu i ocenimy jako mieszkańcy.
- 2 3
-
2011-12-14 19:58
KierKaz
Złożyłem, ale nie przyjęłi
- 3 2
-
2011-12-15 02:27
z ciebie taki architekt
jak ze mnie papiez, ty ciulu
- 1 2
-
2011-12-14 14:23
przestancie mylic nazwy spółek i podpinac wszystko pod jedną! (7)
Nie PKP i PLK tylko PKP PLK jesli już, rozumiem ze czytelnicy moga miec problem z rozróżnieniem nazw poszczególnych spółek ale szanowna redakcja mogłaby nie puszczać takich kwiatków w obieg. Pod magicznym hasłem PKP kryje się kilkadziesiąt spółek i nie można wszystkich wrzucac do jednego worka.
- 26 8
-
2011-12-14 14:26
Portal Trojmiasto.pl (5)
Witamy! W tym wypadku chodzi jednak o dwie kolejowe spółki: PKP SA i PKP PLK. Uściśliliśmy to w tekście, żeby już nie było wątpliwości.
- 12 4
-
2011-12-14 18:52
jakie uscisliliscie? (2)
pod tekstem podpisuja sie konkretni autorzy. a ze sie nie znaja to pracuja w tym portalu. jestescie dla dziennikarstwa tym czym straz miejska dla tych ktorych nigdzie by nie zatrudnili.
- 1 5
-
2011-12-14 19:36
Czepiasz się (1)
Te wszystkie sspółki i spółeczki doprowadzają kolej do zapaści. Nikt za nic nie odpowiada, a premie karpiowe są.
- 4 2
-
2011-12-14 22:36
kolejna
nie pracujesz tam wiec nie wypowiadaj sie o premiach..bo pisac byle pisac to i dziecko potrafi..
- 5 0
-
2011-12-15 10:56
tak, podaliście że chodzi o dwie spółki ale tekście pojawia się tylko jedna. Jakie problemy stwarza w takim razie PKP S.A.?
- 1 0
-
2012-02-24 22:18
Spółki
PKP ma pod sobą PKP PLK czyli jest to jedna spółka
- 0 0
-
2011-12-14 20:55
o te kilkadziesiąt za dużo
- 1 0
-
2011-12-14 14:23
Seriously?
Toż to wciąż straszy i nijak przystaje do tego miejsca, zabija je...
- 24 3
-
2011-12-14 14:26
Cała nadzieja w kolejarzach. (1)
Mamy już wystarczająco tych pseudo projektów z drutu i szkła. Co to k.. ma być?! Jakaś klatka porośnięta krzakami.
- 54 14
-
2011-12-14 21:23
To jest wizja tych z PO. "Potrafią" oni połączyć wszystkie architektury w jedno bezguście.
- 1 3
-
2011-12-14 14:39
Żeby tylko nie było
Wyspy Spichrzów Bis
- 26 3
-
2011-12-14 14:40
...o tunel bez schodów z łagodnym podjazdem (5)
a ja poproszę o tunel bez schodów z łagodnym podjazdem dla osób niepełnosprawnych i rowerów
- 20 6
-
2011-12-14 15:45
a po co tunel ?
niech nie będzie tunelu !!! i tak światła są 200m dalej więc tunel jest takim bajerem....niech wszystko będzie na górze - ta 3 pasmówka to nie jest/ nie będzie droga tranzytowa wiec mozna zaakceptowac na niej swiatla , a jak juz bedzie 'dzialal' tristar to juz w ogole nie powinno byc problemu
- 6 3
-
2011-12-14 16:30
A ja poproszę o tunel... (3)
ale nie dla pieszych, tylko dla samochodów. Tak atrakcyjne turystycznie rejony miasta nie powinny być rozdzielane kilkoma pasami drogi i łączone tunelami. To zabija wizualnie i atrakcyjnie miasto. To samo tyczy się ul. Podwale Przedmiejskie.
- 8 1
-
2011-12-14 16:31
Marzenie...
- 3 0
-
2011-12-14 21:19
(1)
Musiałbyś zmienić cały układ drogowy, bo samochody jakąś drogą jeździć muszą. Napisz, co proponujesz?
- 2 0
-
2011-12-15 17:59
propnuję ponarzekać, pomarudzić...
..nic nie tworzyć, brać karpiówkę
- 0 0
-
2011-12-14 14:42
Przepraszam, ale to nie kolejarze wymyślili przepisy o ruchu w tunelu (6)
I miasto powinno być wdzięczne PKP, bo być może uda się dzięki temu uniknąć problemów w przyszłości!
- 42 8
-
2011-12-14 14:45
byłbym i jak Tobie wdzięczny (1)
Gdybyś przestał pisać głupoty...
- 3 13
-
2011-12-14 18:29
zamilcz knedlu
- 5 0
-
2011-12-14 15:32
"mówi nasz informator, który jednak bezpośrednio nie reprezentuje, żadnej ze stron"
oj Leszek Leszek, że tobie tak na starość na mózg padło...
- 3 1
-
2011-12-14 21:11
(2)
dobrze się dowiedzieć, że przez środek miasta przewozi się materiały niebezpieczne... od razu poczułem się bezpieczniejszy wiedząc że chroni nas praw o ruchu w tunelu
- 4 2
-
2011-12-15 10:59
(1)
haha, a stacja benzynowa na osiedlu Ci nie przeszkadza?
- 2 1
-
2011-12-16 11:42
a odpady radioaktywne itp?
- 0 0
-
2011-12-14 14:45
PKP TO CHORA FIRMA ! NA CODZIEN SYF IM NIE PRZESZKADZA I ZADNYCH INWESTYCJI NIE MA A JAK SIE INWESTOR ZNAJDZIE TO WYMAGANIA ZA (10)
CZYJS SZMAL ODRAZU STAWIAJA ! TO TYPOWO POLSKIE PODEJSCIE ! SAMI NIC Z SIEBIE TYLKO WARUKI STAWIAC INNYM ! DO LEKARZA PSYCHOLOGA SIE POWINNO WIEKSZOSC ZARZADZAJACYM POLSKIM MAJATKIEM SKIEROWAC ! POLSKIM MAJATKIEM ! BO TO ROWNIEZ I NASZ MAJATEK A NIE ZADNEGO SLAMAZARNEGO PKP KTORE SWOIMI POCZYNANIAMI I ZARZADZANIEM JEST W 17 WIEKU I RACZEJ NALEZALOBY TO CALE TOWARZYCHO POGONIC A NIE ROZMOWY I DYSKUSJE Z NIMI PROWADZIC BO CO POTRAFIA TO WIDAC NA KAZDEJ STACJI !
- 28 31
-
2011-12-14 15:12
Przeciez tu chodzi o przepisy (8)
związane z przewozem materiałów niebezpiecznych. Regulowane międzynarodowa umową RID. To nie sa jakies fanaberie chorej firmy, tylko przepisy.
Ciekawe co sie bedzie mówiło o "chorych firmach", kiedy tam nastapi jakis wypadek z materiałami trującymi, albo wybuchowymi...- 13 2
-
2011-12-14 15:22
(3)
O WSZYSTKIM POWINIEN DECYDOWAĆ RYNEK, A NIE CHORE PRZEPISY. JEŻELI OPŁACA SIĘ PRZEWOZIĆ MATERIAŁY NIEBEZPIECZNE TO TRUDNO. NIECH ODPOWIADA WŁAŚCICIEL. TAKI JEST RYNEK !
- 2 7
-
2011-12-14 15:33
Ty sie chyba sam nie słyszysz... (2)
Rynek jest najlepszym sposobem na kwestie ekonomiczno-gospodarcze, ale tu chodzi o bezpieczeństwo życia ludzkiego, a nie kwestie ekonomiczne.
- 9 0
-
2011-12-14 16:00
(1)
RYNEK JEST NAJWAŻNIEJSZY W ŻYCIU, RÓWNIEŻ W KWESTII BEZPIECZEŃSTWA, KTÓRE JEST CZĘŚCIĄ EKONOMII. TAKO RZECZE MÓJ GURU, KORWIN
- 0 8
-
2011-12-15 11:00
przestań się drzeć, wypowiedzi nie nabierają od tego sensu...
- 2 0
-
2011-12-14 15:32
przepisy srysy ! u nas nawet sr....e niedlugo bedzie nieprzepisowe ! (3)
uwierz w przepisy a staniesz sie zycowym idiota !!!!!!! a moze bukry jeszcze zacznijmy tam budowac. Caly swiat sobie prosto radzi ze wszystkim a u nas akurat radioaktywny pociag wybuchnie na stacji .....pitu pitu i srutututu do lekarza !
- 0 6
-
2011-12-14 15:35
Akurat te przepisy... (2)
... są jednakowe w całej Europie i w krajach lepiej rozwinietych sa bezwzglednie egzekwowane. Własnie po to, żeby radioaktywny pociąg NIE WYBUCHŁ. A jesli już musi wybuchnąć, to z mozliwie małym zagrożeniem dla ludzi.
- 7 1
-
2011-12-14 15:58
w Polsce aktualnie akurat nic nie spelnia zadnych norm i przepisow Europejskich ! i co ? i to nikomu nie przeszkadza ??? (1)
przeciez nas caly czas tu truje wszystko ... gory siary i opary .. i to nikomu nie przeszkadza ? nie badzcie naiwni ze Europa stosuje takie chore przepisy i ze zyja wedlug nich .
- 0 5
-
2011-12-14 16:01
i samochody
ale to są cool, bo każdy nimi jeździć chce.
- 1 2
-
2011-12-15 18:15
gtx
przepisy są po to by je przestrzegać anie łamać no chyba że .......
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.