- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (136 opinii)
Targowisko Chylonia wiosną przestanie istnieć
W najbliższych tygodniach rozpocznie się rozbiórka boksów i lokali Targowiska Chylonia przy pl. Dworcowym . Obecnie czynnych pozostaje kilkadziesiąt boksów. Do końca maja teren ma zostać przekazany Polskim Kolejom Państwowym, które są właścicielem blisko hektarowego terenu.
- W 1992 roku zostało utworzone Stowarzyszenie Kupców Targowiska w Gdyni Chyloni zarządzające Targowiskiem Miejskim Chylonia.
- W 1995 roku zaczęto budować boksy i lokale targowiska, gdzie w czasach świetności handlowano w blisko 200 boksach i lokalach
- W 2012 roku jedna z firm wybrała oprócz hal targowych i Orłowa targowisko w Chyloni jako lokalizację do ustawienia mlekomatów - maszyn, w których po wrzuceniu monety można było kupić świeże mleko.
- Ostatnie lata to coraz mniej handlujących. Według przekazanych przez zarządców informacji obecnie pozostało ok. 50 czynnych lokali.
- 9 grudnia 2018 roku na nadzwyczajnym walnym zebraniu członków Stowarzyszenia Kupców Targowiska w Chyloni zdecydowano o zakończeniu działalności rynku. Samo stowarzyszenie również jest w likwidacji.
Targowisko Miejskie Chylonia: wniosek o rozbiórkę
W ostatnich dniach do gdyńskiego Urzędu Miasta wpłynął wniosek dotyczący rozbiórki boksów i lokali usługowych, które znajdują się przy pl. Dworcowym.
Trwają poszukiwania wykonawcy. Jak mówią przedstawiciele stowarzyszenia, pierwszy chętny już był.
- Opublikowaliśmy ogłoszenie. Zgłosiła się jedna firma, która zażądała 330 tys. zł - mówi Waldemar Pyta, były prezes, który obecnie odpowiada za likwidację targowiska.
Kupcy prawdopodobnie będą szukali dalej. Czasu nie ma dużo. Handlujący zobowiązali się bowiem, że dzierżawiony od PKP teren o powierzchni 1 ha oddadzą po wyprowadzce i rozbiórce do końca maja. Razem powierzchnia zabudowy pawilonów to 2000 m kw.
Targowisko będzie prawdopodobnie działało do Wielkanocy
Czytaj też: Najpopularniejsze targowiska w Gdyni
Czy powodem jego zamknięcia są planowane inwestycje Gdyni, dotyczące nowego zagospodarowania terenu pl. Dworcowego ?
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji "Węzeł Chylonia" przy wsparciu środków unijnych planowany jest:
- jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw., kubaturze 12 681,00 m sześc. (łącznie z przejściem podziemnym),
- hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw., wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny),
- zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m kw., kubaturze 370,30 m sześc.,
- budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu.
Kupcy zapewniają, że przebudowa nie miała wpływu na decyzję o likwidacji. Zdecydowały finanse. Miesięczny koszt utrzymania całego targowiska to 110 tys. zł.
Likwidacja Targowiska Chylonia: zdecydowały finanse
- Gdy blisko 200 boksów było otwartych plus handlowano z ław, to nie było problemu z finansami. Z biegiem lat było coraz gorzej. Wielu odchodziło z własnej woli, nie mogliśmy ich utrzymać. Pieniądze stały się głównym powodem decyzji. Przy obecnej liczbie najemców nie mieliśmy szans, by się dłużej utrzymać. Młodzi nie garną się do handlu, a poza tym pojawia się coraz więcej dyskontów, galerii i marketów, gdzie obecnie wygodniej młodszym robić zakupy - opowiada Waldemar Pyta.
Przypomnijmy, że coraz bliżej likwidacji prawdopodobnie znajduje się też Giełda Towarowa przy ul. Rdestowej .
Kolejne pawilony są rozbierane. Po wniosku właściciela targowiska dotyczącym zmiany miejscowego planu możliwe będzie wybudowanie w tym miejscu dużego osiedla.
Miejsca
Opinie (360) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-01 08:30
A zaczelo sie od chandlu na lozkach polowych przed supersamem! (3)
Supersam ich przegonil i poszli w ten rog przy torach.
90 rok 2lata wolnosci gosp bez koncesji rejestracji zusow. Handel rozkwitl.
Ale przypazl balcer gireremek mazowitzky i sa juz tylko zachodnio juropejskie lidle biedry auchany itp...- 37 5
-
2019-02-01 08:56
(2)
Handlu, przez H
- 5 1
-
2019-02-01 11:55
dzieki pozdr! (1)
- 2 2
-
2019-02-04 22:10
nie pozdrawiaj,
edytuj
- 0 0
-
2019-02-01 08:33
co się w tej zdegradowanej Gdyni musi stać jeszcze aby mieszkańcy oprzytomnieli ?
Podobno w Europie mamy dobry okres dla gospodarki. Rośnie PKB. Nie dotyczy to jednak Gdyni. Tu wszystko stoi w miejscu. Bardzo smutny czas
- 35 3
-
2019-02-01 08:34
A może by tak Urząd Miejski, w geście dobrej woli, (7)
wyznaczył w Gdyni-Chyloni teren na nowe, porządne targowisko?! Tak sobie teraz pomyślałem...
- 61 2
-
2019-02-01 08:41
Zdecydowanie popieram
Chylonia to chyba największa dzielnica Gdyni, a obok przecież Cisowa, Leszczynki, Pustki Cisowskie, Demptowo...
- 19 0
-
2019-02-01 08:52
Panie Prezydencie Gdyni!
Jest właśnie okazja by realizować hasło wyborcze "Czas Na Dzielnice"
- 18 0
-
2019-02-01 08:56
wszystkie tereny sprzedane deweloperom
- 10 0
-
2019-02-01 11:12
(2)
Po drugiej stronie torów na Meksyku jest duża działka miejska. Tylko pawilony przenieść. Te 50 które działają na pewno dalej miały by tam klientów. No, ale na to trzeba prezydenta, z wizją a nie tylko PR.
- 13 0
-
2019-02-01 17:53
święte słowa
- 2 0
-
2019-02-02 08:30
Pokonanie schodów w podziemnym przejściu na pewno byłoby poważną barierą dla wielu starszych osób
Pokonanie schodów w podziemnym przejściu na pewno byłoby poważną barierą dla wielu starszych osób. Na pewno klientów byłoby jeszcze mniej w związku z tym.
- 1 1
-
2019-02-01 18:10
Niestety, jak znam życie, głos ludu jest słyszalny na Olimpie co 4 lata tj. tylko przed wyborami samorządowymi
- 6 0
-
2019-02-01 08:34
Nie niszczyć targowiska
Jeśli już taka decyzja zapadła to należy najpierw wyrzucić te obce sklepy. Chronić należy polski handel.
- 55 5
-
2019-02-01 08:36
inwestycje PKP to sam sukces, jak dworzec glowny w Gdyni (1)
gdzie po 5 latach od remontu, wszystkie pawilony w pasazu stoja puste. W srodku jeszcze pasazerom czas umila zapach maca, ale to jedyny sukces
- 38 0
-
2019-02-02 09:12
dworzec
wiecznie spiacy , kiepski i zamglony zegar na budynku dworca
- 0 1
-
2019-02-01 08:46
jedyne co opłaca się w Gdyni to stawianie kolejnego blokowiska (3)
zero rozwoju, szczurek tylko obiecuje a miasto pogrążone w zapaści.
- 40 2
-
2019-02-01 09:47
(1)
Pewnie sam na niego glosowales matole
- 6 2
-
2019-02-01 10:00
tylko matoł mógł tak głosować
- 5 1
-
2019-02-01 15:03
Gdynianie go kochajo!!!
Glosujo bo go znajo a inny to jakis burak..
- 3 1
-
2019-02-01 08:47
(4)
To jest jedyne znane mi miejsce, gdzie można dostać porządne męskie jeansy, a nie jakieś wąskie badziewia... Lipa, że to likwidują.
- 46 2
-
2019-02-01 08:49
No właśnie, od tego piwa w żadne inne nie mogę wejść (1)
- 2 12
-
2019-02-01 08:57
Nie trzeba mieć piwnego bojlera, żeby się w rurki nie mieścić. Zresztą nawet jak się facet w rurki mieści to i tak nie wygląda to dobrze, ale jak widać hipsterom to nie przeszkadza. Poza tym miej tu prawie dwa metry wzrostu i nie chciej ulegać modzie na gołe kostki...
- 16 1
-
2019-02-01 13:26
I super staniki po normalnej cenie! Szkoda!
- 5 0
-
2019-02-01 13:46
Ten sam właściciel ma sklep w Gdyni ul.Starowiejska 36
- 3 1
-
2019-02-01 08:50
Szkoda.. (1)
Szkoda, coraz mniej jest takich miejsc a coraz więcej świadomych ludzi poszukuje takich miejsc. Kupić dobrą kurę, jajka, miód to teraz sztuka. Jeszcze będziemy tęsknić za takimi miejscami..
- 54 2
-
2019-02-04 22:14
przybywajta do kondominium Kędziora
vel Karnowskiego, czyli
- 0 0
-
2019-02-01 08:59
Uuuu!
Jeśli szkoda nam tego miejsca jako możliwości zrobienia zakupów to zastanówmy się jak czesto wspieramy naszych handlowców ! Pewnie sporo z nas zakupy robi w zagranicznych molochach i przyczynia sie do upadku Polskiego handlu!Polaku obudz się!
- 45 1
-
2019-02-01 09:02
Wreszcie (1)
Ktoś sprzątnie ten syf,całość wygląda jak wschodnia ukraina
- 3 47
-
2019-05-02 16:05
Idz do biedry po ryby z robakami i plastikowe pomidory
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.