• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • Kolejna droga (1)

    Przydałaby się w następnej kolejności droga łącząca świętokrzyską z nw. warszawską lub jabłoniową. (przejazd tylko do tych ulic przez przywidzką/guderskiego lub Havla). No ale tam jest jeszcze za mało bloków (lawendowe wzgórze) więc nikt w pole drogi nie puści.

    • 14 3

    • wlasnie taką ulicą bylaby Nowa Unruga, która jest na samym końcu listy

      a szkoda bo jej koszt jest kilkukrotnie niższy od innych planowanych, a przydatność wielka

      • 3 1

  • Rozbudowa Kartuskiej Gdańsk Kokoszki! (2)

    Rozbudowa Kartuskiej Gdańsk Kokoszki potrzebna na wczoraj! Tiry ze strefy przemysłowej,nowi mieszkańcy, rozwój przemysłu.... A droga jak za WMG/ II RP

    • 21 6

    • Czas na zachód kokoszki osowa mają drogi do budowy, brak infrastruktury A bliżej centrum niż to całe południe

      • 4 2

    • Pisuary zablokowały tą inwestycję

      • 2 5

  • KU&WA@ najpierw drogi później żelbetonowe klocki, a nie na odwrót, te drogi powinny być już z 10 lat temu (3)

    • 60 3

    • Zagłosujcie na Nawrockiego i będą drogi, znajdzie się kasa

      • 1 5

    • Zlikwiduj FRAG to drogi bedą , inaczej zapomnij . (1)

      • 3 3

      • Frag to najgorsza gangrena

        • 2 1

  • ciekawe kto

    będzie jeździł tymi tramwajami jak niedługo wszyscy się zwolnią A nowych nie ma chetnych chyba sam prezes.

    • 16 1

  • propozycja (2)

    Wystarczy jeżdzić komunikacją miejską i okoże się że dróg jest za dużo jełopy jedne

    • 12 35

    • jest komunikacja, nawet darmowa! tylko się skończyła...

      • 0 2

    • On

      Nie stać cię na samochód?

      • 1 0

  • Najpierw nowe drogi a potem zgoda na budownictwo mieszkaniowe (1)

    To co się dzieje na południu zwlaszcza na świętokrzyskiej to jakaś kpina planistów.
    Wszystkie nowe osiedla - których stale przybywa - wpuszczane w zator jednego pasa drogowego.

    • 56 1

    • widzialy galy co braly

      • 4 4

  • (2)

    Zdradzę wam sekret na odkorkowanie południa Gdańska: każdy autobus musi mieć swoją zatokę. Inaczej staje taki na jezdni i destabilizuje działanie świateł.

    • 31 8

    • Kierowca (1)

      Myślę że powinno zlikwidować wszystkie zatoki wówczas społeczeństwo nauczyło by się, że autobus jest priorytetem bo więzień więcej pasażerów niż kierowca zawalidroga który jedzie często sam lub z dzieckiem nastoletnim który nie umie znaleźć się w komunikacji bo zabłądzi

      • 6 2

      • Społeczeństwo ma prawo wyboru. Skoro są drogi to niby dlaczego nie mogą z nich korzystać? Zatoki to płynny wyjazd i bezpieczeństwo. Autobus nie może blokować innych aut tylko dlatego że wiezie więcej ludzi.

        • 2 2

  • (3)

    Sikorskiego z Małomiejska? A po co, a na co to komu?

    • 11 7

    • To już chyba jak nie będą wiedzieli na co wydawać

      • 4 1

    • (1)

      Po to żebym miał na skróty do Tesco z Wawelskiej.

      • 1 3

      • Pff

        Jak Tesco zaraz pewnie nie będzie..

        • 4 0

  • AAaaa ulica Spacerowa!!!!

    • 10 10

  • Wpierw wyremontujcie istniejące.

    A potem obiecujcie następne.
    Deweloperzy rządzą miastem.
    Klocków betonowych w cholerę a dróg nie ma.
    Nie panujecie nad tym co jest i nie potraficie planować dla ludzi a jedynie dla własnej kieszeni.

    • 30 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane