Fakty i opinie

stat

Tego nie wiedziałeś o kultowych amerykańskich markach


Amerykańskie marki modowe kojarzą się z luźnym i wygodnym stylem, przy zachowaniu maksimum elegancji. Dobrej jakości solidne ubrania amerykańskich sieci to namiastka życia w stylu "american dream". I choć niektóre z nich mogą być postrzegane jako marki ekskluzywne, tak naprawdę są dostępne na wyciągnięcie ręki. Poniżej kilka ciekawostek na temat tych najbardziej popularnych, a obecnych w Designer Outlet Gdańsk.



Prawdziwy american dream



Czy znasz historię młodego chłopaka, który jako bankrut-wizjoner odmówił pracy dla Calvina Kleina, ponieważ chciał samemu spróbować swoich sił w branży odzieżowej? To właśnie Thomas Hilfiger, twórca jednej z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich marek - kojarzonej ze stylem preppy, sznytem młodych chłopaków z college'u oraz zmyślnego łączenia elegancji i sportu.

- Tommy Hilfiger to marka kultowa, której chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. W Designer Outlet Gdańsk właśnie otworzyliśmy nowy salon tego amerykańskiego projektanta, w którym znajdują się ubrania najwyższej jakości, ale za to w niższych cenach - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.
Mieszkańcy Trójmiasta i okolic poszukują produktów dużych, światowych marek, a jednocześnie chcą robić zakupy według idei tzw. smart shoppingu - kupować produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach. Odpowiadając na ich potrzeby, Designer Outlet Gdańsk poszerza portfolio o sklepy z tzw. "wyższej półki", właśnie takie, jak na przykład Tommy Hilfiger.

Jeansowa rewolucja - ciekawostki



Amerykański styl bycia kojarzy się wielu osobom z denimem. Jeansy są kwintesencją luzu, a włączenie ich w stylizacje biznesowe daje powszechnie znany styl smart casual. Co ciekawe, słynne amerykańskie marki, takie jak Levi's, Guess czy Calvin Klein zostały założone przez imigrantów w Stanach Zjednoczonych.

Levi Strauss był Żydem niemieckiego pochodzenia, który w połowie XIX wieku sprzedawał w Kalifornii m.in. płótno brezentowe wykorzystywane przez poszukiwaczy złota np. na pokrycia wozów, z którego postanowił uszyć spodnie. Calvin Klein to syn węgierskiego imigranta, który od początku stworzenia własnej marki postanowił łączyć ideę aktywnego stylu życia z duchem odzieży sportowej. Z kolei firma Guess została założona przez czterech braci urodzonych w Algierii - Georges'a, Armanda, Paula i Maurice'a Marciano.


- Te marki nieodłącznie kojarzą się z kulturą amerykańską - początkowo noszone przez przez tysiące ludzi z klasy średniej, teraz promowane są przez topmodelki i najbardziej znane gwiazdy Hollywood. W Polsce są równie popularne jak na całym świecie, bo znane są z bardzo dobrej jakości. Dlatego oferta outletowa tych sklepów cieszy się dużym zainteresowaniem, bo przy zachowaniu wysokiego gatunku klienci mogą płacić za ubrania mniej - podkreśla Katarzyna Czapran, Markietng Manager z Designer Outlet Gdańsk.

Innowacyjność w obuwiu



W gdańskim outlecie możemy również kupić taniej produkty amerykańskich marek obuwniczych, znanych z wygody, uniwersalności, ale również wysokiej jakości. Co więcej, dwie marki - New Balance i Timberland - cechuje innowacyjność w podejściu do kreowania obuwia.

Założyciel firmy Timberland Nathan Schwartz swoją karierę rozpoczynał na początku XX jako czeladnik w fabryce obuwniczej. W 1965 r. wdrożył innowacyjną technologię wtapiania cholewki buta w podeszwę, zapewniając tym samym jego całkowitą nieprzemakalność. Był to pierwszy tego typu patent na rynku.

Z kolei twórca marki New Balance z Bostonu - William Riley - wbudował w podeszwę butów łuk wspierający, dzięki czemu marka zdobyła uznanie biegaczy na całym świecie. Marka New Balance przez lata stała się tak popularna, że buty sportowe tej firmy noszone są przez businessmanów do eleganckich spodni i marynarek, a przez kobiety do spódnic. Ale nie to było jego początkowym celem. Jego intencją było stworzenie wygodnych butów dla poprawienia komfortu ciężko pracujących robotników. Na początku działania przedsiębiorstwa Riley tworzył wkładki do butów inspirowane... kurami! Założyciel obserwował na swoim podwórku te ptaki i zauważył, że dzięki budowie trzech pazurów utrzymują perfekcyjną równowagę. Wpadł więc na pomysł, żeby zaprojektować trójkątne wkładki, dodające stopie trzy dodatkowe punkty podparcia, co dawało poczucie komfortu i równowagi.

To oczywiście nie wszystkie amerykańskie marki, dostępne w Designer Outlet Gdańsk - duża liczba sklepów to jeden z wyróżników centrum funkcjonującego od 2005 roku (od lipca 2017 pod obecną nazwą). Chętnie odwiedzane jest przez mieszkańców Pomorza nie tylko ze względu na ceny niższe o 30-70 proc. od cen regularnych. Przyjemność pobytu w centrum zapewniają także część restauracyjna, plac zabaw, bezpłatny parking na ponad 1000 aut, a także nietuzinkowa architektura w stylu tradycyjnej skandynawskiej wioski rybackiej z własną 24 metrową latarnią morską.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (38)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.