Fakty i opinie

Tego nie wiedziałeś o kultowych amerykańskich markach


Amerykańskie marki modowe kojarzą się z luźnym i wygodnym stylem, przy zachowaniu maksimum elegancji. Dobrej jakości solidne ubrania amerykańskich sieci to namiastka życia w stylu "american dream". I choć niektóre z nich mogą być postrzegane jako marki ekskluzywne, tak naprawdę są dostępne na wyciągnięcie ręki. Poniżej kilka ciekawostek na temat tych najbardziej popularnych, a obecnych w Designer Outlet Gdańsk.



Prawdziwy american dream



Czy znasz historię młodego chłopaka, który jako bankrut-wizjoner odmówił pracy dla Calvina Kleina, ponieważ chciał samemu spróbować swoich sił w branży odzieżowej? To właśnie Thomas Hilfiger, twórca jednej z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich marek - kojarzonej ze stylem preppy, sznytem młodych chłopaków z college'u oraz zmyślnego łączenia elegancji i sportu.

- Tommy Hilfiger to marka kultowa, której chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. W Designer Outlet Gdańsk właśnie otworzyliśmy nowy salon tego amerykańskiego projektanta, w którym znajdują się ubrania najwyższej jakości, ale za to w niższych cenach - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.
Mieszkańcy Trójmiasta i okolic poszukują produktów dużych, światowych marek, a jednocześnie chcą robić zakupy według idei tzw. smart shoppingu - kupować produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach. Odpowiadając na ich potrzeby, Designer Outlet Gdańsk poszerza portfolio o sklepy z tzw. "wyższej półki", właśnie takie, jak na przykład Tommy Hilfiger.

Jeansowa rewolucja - ciekawostki



Amerykański styl bycia kojarzy się wielu osobom z denimem. Jeansy są kwintesencją luzu, a włączenie ich w stylizacje biznesowe daje powszechnie znany styl smart casual. Co ciekawe, słynne amerykańskie marki, takie jak Levi's, Guess czy Calvin Klein zostały założone przez imigrantów w Stanach Zjednoczonych.

Levi Strauss był Żydem niemieckiego pochodzenia, który w połowie XIX wieku sprzedawał w Kalifornii m.in. płótno brezentowe wykorzystywane przez poszukiwaczy złota np. na pokrycia wozów, z którego postanowił uszyć spodnie. Calvin Klein to syn węgierskiego imigranta, który od początku stworzenia własnej marki postanowił łączyć ideę aktywnego stylu życia z duchem odzieży sportowej. Z kolei firma Guess została założona przez czterech braci urodzonych w Algierii - Georges'a, Armanda, Paula i Maurice'a Marciano.


- Te marki nieodłącznie kojarzą się z kulturą amerykańską - początkowo noszone przez przez tysiące ludzi z klasy średniej, teraz promowane są przez topmodelki i najbardziej znane gwiazdy Hollywood. W Polsce są równie popularne jak na całym świecie, bo znane są z bardzo dobrej jakości. Dlatego oferta outletowa tych sklepów cieszy się dużym zainteresowaniem, bo przy zachowaniu wysokiego gatunku klienci mogą płacić za ubrania mniej - podkreśla Katarzyna Czapran, Markietng Manager z Designer Outlet Gdańsk.

Innowacyjność w obuwiu



W gdańskim outlecie możemy również kupić taniej produkty amerykańskich marek obuwniczych, znanych z wygody, uniwersalności, ale również wysokiej jakości. Co więcej, dwie marki - New Balance i Timberland - cechuje innowacyjność w podejściu do kreowania obuwia.

Założyciel firmy Timberland Nathan Schwartz swoją karierę rozpoczynał na początku XX jako czeladnik w fabryce obuwniczej. W 1965 r. wdrożył innowacyjną technologię wtapiania cholewki buta w podeszwę, zapewniając tym samym jego całkowitą nieprzemakalność. Był to pierwszy tego typu patent na rynku.

Z kolei twórca marki New Balance z Bostonu - William Riley - wbudował w podeszwę butów łuk wspierający, dzięki czemu marka zdobyła uznanie biegaczy na całym świecie. Marka New Balance przez lata stała się tak popularna, że buty sportowe tej firmy noszone są przez businessmanów do eleganckich spodni i marynarek, a przez kobiety do spódnic. Ale nie to było jego początkowym celem. Jego intencją było stworzenie wygodnych butów dla poprawienia komfortu ciężko pracujących robotników. Na początku działania przedsiębiorstwa Riley tworzył wkładki do butów inspirowane... kurami! Założyciel obserwował na swoim podwórku te ptaki i zauważył, że dzięki budowie trzech pazurów utrzymują perfekcyjną równowagę. Wpadł więc na pomysł, żeby zaprojektować trójkątne wkładki, dodające stopie trzy dodatkowe punkty podparcia, co dawało poczucie komfortu i równowagi.

To oczywiście nie wszystkie amerykańskie marki, dostępne w Designer Outlet Gdańsk - duża liczba sklepów to jeden z wyróżników centrum funkcjonującego od 2005 roku (od lipca 2017 pod obecną nazwą). Chętnie odwiedzane jest przez mieszkańców Pomorza nie tylko ze względu na ceny niższe o 30-70 proc. od cen regularnych. Przyjemność pobytu w centrum zapewniają także część restauracyjna, plac zabaw, bezpłatny parking na ponad 1000 aut, a także nietuzinkowa architektura w stylu tradycyjnej skandynawskiej wioski rybackiej z własną 24 metrową latarnią morską.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (38) 6 zablokowanych

  • Do widzenia Ameryko (2)

    Ktos tu juz nie widzi ze Polacy przestają ślepo zachwycać sie amerykańska tandentą. Włącznie z najdurniejszym pytaniem pod słońcem: W czym moge pomóc?

    • 56 18

    • Dobry szef marketingu zarabia od 100 do 150 tys USD rocznie. (1)

      Jak jesteś tak zorientowany i do przodu, widzisz więcej niż inni, przyjmą cię z otwartymi ramionami.

      • 8 4

      • Szkoda tylko,że to nie

        wiedza,czy "wizjonerstwo" decyduje o zatrudnieniu,czy też nie zatrudnieniu na takie stanowisko.

        • 4 1

  • Nooo (1)

    Gdybyście mieli tyłu klientów jak piszecie to byście się nie reklamowali

    • 38 8

    • Łomatko, ale geniusz..

      • 6 7

  • Ha! (2)

    Zarówno pod względem cenowym, jak i wyglądem, większości tych ubrań mówię zdecydowanie NIE!
    Niby po przecenie, a bluzka 70-100 zł. Sukienka? Nawet 300 zł po zniżce 50%. Czasy, kiedy w tym CH opłacało się kupować już dawno się skończyły. A że to amerykańskie marki? Na co nam one? Mamy swoje, polskie, które od roku, czy dwóch sukcesywnie poprawiają swoją jakość i w sumie już teraz dorównują tym amerykańskim.

    • 69 5

    • Ha (1)

      wczoraj u Tommy Hilfigera oglądałem buty i ciekawostka. Byłem w butach firmy FABER z Podhala, które kupiłem we Wrzeszczu pare lat temu w Manhattanie. Okazało się, że buty na półce w ww sklepie są identyczne z moimi, tylko cena bardziej wyśrubowana. Pytanie tylko kto od kogo?

      • 7 2

      • Pewnie ci z usa...
        Poloneza i syrenkę też od nas kopiowali
        Śmigłowce samoloty tez
        No i promy kosmiczne

        • 3 2

  • No to pojechali... (3)

    Ciekawostką jest, że jakąś markę założył imigrant :) proszę o podanie nazwy 1 marki założonej przez autochtona.

    • 26 2

    • USA składa się w większości z ludności napływowej. (1)

      Dzięki braku VAT i ograniczeń rynkowych oraz organizacji czeladniczo urzedniczej jak np. u Niemca tam mogły powstać takie marki. Znacie jakąś niemiecką markę oprócz adidasa i hugobossa, ktorzy swoją potęgę budowali na dostawach dla wermahtu?

      • 5 0

      • Lidl, ktory swoja marke buduje w Polsce i usuwa nasze polskie sklepy z rynku

        • 2 3

    • Nie ublizaj autohtonom. Oni nie stworzyli nic a tylko doja podatnikow.

      • 0 0

  • Bo Polacy nie gęsi.....

    Może by tak zamiast Markietng Manager z Designer Outlet Gdańsk - Kierownik Handlowy Punktu Sprzedaży Projektanckich Produktów. W angielskim Designer outlet to nie tylko ubrania.

    • 31 3

  • To już nie jest Outlet (2)

    Ten sklep już dawno przestał być outletem. Ceny jak w normalnych sklepach a w niektórych jeszcze drożej.

    • 70 3

    • Dolkadnie.

      Kupilem tam buty, ktore reklamowalem po 2 tygodniach i otrzymalem zwrot kasy bo nie mieli juz takich butow. W innym duzym centrum w Gdansku kupilem ten sam model ponad 40% taniej.

      • 11 0

    • Prawda. Jeżdżę tam do dosłownie dwóch sklepów - Only i Vero Moda. Obie marki zniknęły z polskich galerii kilka lat temu i od tamtej pory ich ciuchy można dostać tylko w outletach (pomijam zakupy online w jakichś answearach i innych zalando, nie korzystam). I o ile w Only faktycznie można utrafić bardzo fajne rzeczy, i to za grosze, to Vero Moda bije na łeb ceny, które kilka lat temu widniały na metkach w normalnych sklepach. A asortyment pozostawia bardzo wiele do życzenia.

      • 4 1

  • Ale

    Jakbyś ktoś chciał th, rl ck prosto z USA, to proszę o info na Bestron@wp.pl

    • 5 6

  • Marzy mi się aby te ah oh eh wszystkie marki zadały o jakość ubrań począwszy od materiałów po wykonanie.

    • 11 0

  • kochani. nawet pisząc artykuł sponsorowany, trzeba to zrobić z lekkim przygotowaniem sie.

    Już pierwsze zdanie brzmi jak jakiś wstęp do wypracowania w 3 klasie podstawówki, pod tytułem "co robiłem w wakacje". słabiutko, ale żukowo czy inne wejherowo i tak w sobotę zaleje szadółki fetor ałtlet

    • 20 4

  • Amerykańskie (1)

    w tym disajnerze ciuszki owsze ale 2015 fasion. Lipa tam straszna. Oczywiście, można coś wybrać ale trzeba nurkować jak w lumpeksie.

    • 17 1

    • A propos lumpeksow

      To tak się właśnie czuje, kiedy już jestem w tkmax. Ot, taki dziwnie drogi lumpeks.

      • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.