• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Teren pod Słowackiego prawie gotowy

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Rozebrano budynek, który kolidował z przyszłą Trasą Słowackiego.


W sobotę naprzeciwko Galerii Bałtyckiej rozebrano budynek, który kolidował z przyszłą Trasą Słowackiego. Koparka rozprawiła się z obiektem w ok. 10 godzin.



Wyburzany budynek przy ul. Grunwaldzkiej. Wyburzany budynek przy ul. Grunwaldzkiej.
Sporo przestrzeni zrobiło się tuż obok skrzyżowania ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. W sobotę wyburzono tam kamienice mieszkalną z końca XIX wieku. Znajdowała się ona w świetle przyszłej Trasy Słowackiego.

Operator koparki zrównał z ziemią budynek w ok. 10 godzin. Pracom przyglądali się przechodnie.

Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego do rozbiórki pozostały tylko dwa budynki, przy ul. Srebrniki zobacz na mapie Gdańska. Wyburzanie zleciła miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne jesienią zeszłego roku. Wykonawcą rozbiórek jest firma Wakoz z Luzina, która za realizację zadania otrzyma 600 tys. zł.

Zobacz film z wyburzenia sąsiedniego budynku przy ul. Słowackiego 1.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • (1)

    A i podam taką prawdę - ostatnio bardziej, czy mniej świadomie jest utożsamiana z PiSem, a źle bo to powinno być uniwersalne przesłanie:

    Czyny, nie słowa

    Kiedy w kampanii prezydenckiej Kaczyński, że tak powiem "docenił" słownie Gierka, też złapałem się za głowę, ale wiedziałem, że to tak naprawdę detal, zwykłe słowa... ważniejsze są czyny: to ten rząd PO-PSL zadłuża kraj w tempie Gierka - czynami.

    można kogoś chwalić słowami, a można powtarzać i jego czyny... a to już w tym wymiarze kolosalna różnica

    • 8 4

    • Do osoby, która mi odpisała, źle wpisałem, mój błąd

      • 1 0

  • "Dwujezdniowa Trasa Słowackiego" (2)

    Po co dwujezdniowa ta trasa? Spokojnie mogłabyć jednojezdniowa czteropasmowa. Po dwa pasy w każdą stronę i podwójna ciągła w środku. O ile niższy koszt inwestycji, o ile mniejsza dewastacja miasta. A swoją rolę spełniłaby tak samo.

    • 6 5

    • Droga (1)

      Otóż nie - bezpieczeństwo ruchu na drogach jednojezdniowych jest znacznie niższe. Np. w Wielkiej Brytanii 20% dróg dwujezdniowych jest zakwalifikowanych jako "ryzykowne", w porównaniu do 66% jednojezdniowych. Zresztą, nie trzeba szukać badań - przejedź się Traktem św. Wojciecha i spróbuj tam rozpędzić się, jak np. na Elbląskiej. Zaraz ci ktoś będzie z lewego pasa zjeżdżać do hurtowni.

      • 1 2

      • To jest miasto.

        Jeździ się 50 km/h o ile znaki nie pozwalają na więcej. Do takich prędkości nie potrzeba "autostrad" rozwalających miasto.

        • 1 1

  • Ta trasa to tragedia

    Owszem szersza ulica tam jest potrzebna ale nie tranzytowa trasa szybkiego ruchu w znacznej mierze dla tirów.
    Swoją droga to trzeba mieć mózg zlasowany żeby zaprojektować taką trasę, która zamieni centrum Wrzeszcza w okolice obwodnicy.
    Koszmar!!!

    • 17 6

  • szacunkowy koszt...blebleble

    a ja się pytam czy ktoś już postawił pytanie jak blisko do bankructwa

    • 7 2

  • Ładna kamienica, szkoda że już coraz mniej zostaje prawdziwej historii Gdańska. Cóż świat idzie dalej, Gdańsk się rozwija, pozostaje tylko jedno pytanie. Dlaczego rozwija się tak wolno?

    • 12 1

  • (2)

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ROZPACZ !!!!! Przetrwała dwie wojny , komunę , zabiła ją trasa Słowackiego i panowanie Budynia , biada wam co swej historii nie szanujecie !!!!

    • 14 4

    • (1)

      jak mają zmodernizować i udrożnić wąską starą ulicę w środku miasta?

      • 1 3

      • patrz następny post .

        • 0 0

  • (1)

    A dlaczego estakada jak nazwa wskazuje nie mogła iść osią dzisiejszej ul. Słowackiego ?

    • 6 1

    • Bo projektanci z BPBK postanowili zburzyć przedwojenny budynek. W końcu był budowany przez Niemców, a każdy Niemiec to wróg.

      • 2 0

  • jakis POrąbany ten POrtal (1)

    nie wiadomo ktory wpis to POlemika do którego ?W rzepie wiadomo - jest wpis i jest z nim POlemika.Tutaj czytam jakąs obelge i nie wiem do kogo ona jest skierowana .Jak jest odpowiedz to ten wpis powinien odnosic sie do danej opinii i tworzyc drzewo.A moze nie macie takich technicznych mozliwości ?

    • 1 8

    • Zamiast marudzić proponuję rozejrzeć się na stronie

      i kliknąć "pokaż wątki", włączy się widok drzewek.

      • 3 0

  • szkoda...

    a mi żal tego budynku.. Ładny był, klasa przy tych dzisiejszych klockach deweloperskich. Czemu go nie przesunęli o te parę metrów?

    • 11 4

  • Szkoda, ze nie wyburzyli tych z rogu po drugiej stronie ulicy Słowackiego

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane