• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo

Michał Sielski
26 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał. Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał.

Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.



Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona. Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.

- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.

Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały. Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.

Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.

Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.

- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.

Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.

- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.


Miejsca

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • kasa do k

    zobaczcie ile prywatyzacji było w porcie ( wciśnięcie guzika , koperta ) taż temu trzeba się przyjrzeć po wyborach. Teraz się śpieszą bo guzik się może urwać! a & czekają

    • 1 4

  • jaki ten gdyński port skąpy i mało rozwojowy ? (1)

    tylko 130 mln. to będzie jakaś ruska buda, a stary sprzedadzą pewnie za 40 mln. zł.
    W tym porcie pieniądze idą na dzierżawione tereny, wiadomo dlaczego, natomiast dla społeczeństwa, wygody i rozwoju miasta tyle co kot napłakał, a jeszcze chcieliby miejskie tereny przechwycić ?:((

    Widać tu perfidne cwaniactwo portu

    • 2 7

    • Idiotyczna wypowiedź tępaka i analfabety - produkt uboczny wolności internetowej.

      • 3 1

  • (3)

    Wciśnięcie guzika nazywało się kiedyś wciśnięcie koperty.

    • 26 16

    • (2)

      A kto komu miałby dawać tę kopertę i za co? Ta inwestycja jest potrzebna wszystkim.

      • 4 2

      • dlatego tym bardziej będzie blokowana żeby legalnie przepchąć lewe przetargi (1)

        • 0 2

        • A kto będzie blokował? Przebieg tej inwestycji zależy już tylko od ZMPG, a tam nie przechodzą lewe przetargi. W ZMPG co rusz są jakieś kontrole i do tej pory wszystko było ok.

          • 0 0

  • Kiedyś czytałem, że 98% wymiany handlowej ze Szwecją przewożą promy

    i to jest pozytywny kierunek, widać to po wzrastającym ruchu ciężarówek na placu przed terminalem. Trzeba patrzeć w przyszłość i zachęcać potentatów do inwestowania, a Stena jest światowym potentatem. Czepianie się ścieżek, nazw promów, kawałków nabrzeża, itd. ok, jak lubicie to się czepiajcie, trzeba patrzeć jak idzie nowe i myśleć jak sprowadzić jeszcze nowsze, taka jest idea Gdyni, miasta dla ludzi z wizją, bo tacy ludzie to miasto założyli i zbudowali. Od narzekactwa są ludzie z ogona, nie bądźcie tacy, to się nikomu nie opłaci.

    • 3 1

  • Zwiększyła się liczba ludzi korzystających z usług przewoźnika... (2)

    Niezły kit.. Po prostu BCT ma ochotę na ten kawałek nabrzeża więc trzeba gdzieś Stenę przerzucić i o tym była już mowa od dawna...
    A wystarczy "wcisnąć guzik" to chyba powinien powiedzieć kapitan, Steny Krzychu, który wcisnął guzik i niefortunnie skasował dwie suwnice.

    • 19 7

    • (1)

      Zwiększyła się liczba pasażerów - i fajnie.
      A że BCT ma ochotę na teren, który zajmuje prom to też prawda. Nie mieszczą już się, a ruch spory.

      • 9 0

      • no i w sumie to tez fajnie:) Stena w nowym miejscu bedzie miala swoj terminal :) a BCT troche wiecej luzu :) czyli gra muzyka:)
        4

        • 3 1

  • Prom do Helsinek (9)

    Przywróćcie prom do Finlandii, jeszcze do 2012 roku pływał do Helsinek i już go nie ma. Pewnie odezwą się głosy, że są samoloty, ale do samolotu auta nie weźmiesz. Dlaczego z Gdańska można płynąć tylko do Szwecji, skoro jest potencjał może warto by pomyśleć również o innych trasach z myślą o turystach zmotoryzowanych.

    • 9 3

    • (6)

      To fakt, przydałoby się połączenie z Helsinkami. Czemu już go nie ma? Nie było popytu? Mile widziane byłyby też rejsy na Bornholm.

      • 2 1

      • (4)

        Do Helsinek pływał prom Finnelines. Czemu zawiesili nie wiadomo, na stronie od 3 lat jest tylko informacja że zawieszony. Ten prom zawijał do Gdyni, ale początek trasy miał w Niemczech i sporo Niemców nim również podróżowało do Gdyni lub Finlandii. Do Szwecji pływają już 3 promy, czy naprawdę aż tyle potrzeba przy obecnej liczbie połączeń lotniczych z tym krajem?

        • 1 1

        • Nie nie potrzeba tylu promów (2)

          Stena tylko sobie wymyśliła, ze powinno tyle pływać. Kurna pomyśl tylko trochę, wysil mózgownicę. Pływa tyle promów ile trzeba, puste nie pływają, nikomu nie opłacałoby się wozić powietrza. Samolotem to sobie możesz ludzi wozić ale nie TIRy.

          • 3 0

          • Transport towarowy na trasie Gdynia Helsinki się odbywa wiec zapotrzebowanie jest i Tiry wożą tylko osobowy nie istnieje. Mozesz sobie poczytać na stronie Finnelines.

            • 1 0

          • Większość pływających Stena to imprezowicze. Dlatego tyle rejsów jednodniowych i firmowych maja. Imprezowac można płynąc gdziekolwiek nie tylko do Szwecji dlatego pytanie o ilość promów do tego kraju jest zasadna.

            • 0 1

        • Do Helsinek pływał prom Finnelines. Czemu zawiesili nie wiadomo, na stronie od 3 lat jest tylko informacja że zawieszony. Ten prom zawijał do Gdyni, ale początek trasy miał w Niemczech i sporo Niemców nim również podróżowało do Gdyni lub Finlandii. Do Szwecji pływają już 3 promy, czy naprawdę aż tyle potrzeba przy obecnej liczbie połączeń lotniczych z tym krajem? Dodam tylko, że Niemcy mają np. fajne połączenia promowe z Łotwą i Estonią a my żadnego.

          • 0 1

      • Kup prom i uruchom linię na Borholm

        Zobaczymy czy się opłaca!

        • 3 0

    • Widocznie jest za mało chętnych i by się nie opłacało

      Myślisz, że ktoś będzie dokładał do nierentownego interesu. Tak dobrze to tylko w górnictwie i rolnictwie. Inna sprawa, że statek cały czas tam pływa tylko nie wozi osobowych i pasażerów.

      • 1 0

    • Kto ma przywrócić? Zwróć się do armatorów żeglugowych!

      • 4 1

  • A wczśniej......

    Przed Steną były promy Balanga, rorowce Merkur i wkońcu Lion Ferry .. To były prawdziwe początki

    • 0 1

  • Uprzejma uwaga. (6)

    Czym się Państwo ekscytują?
    Tym, że od dobrych kilku lat nie potrafiono wybudować przyzwoitego terminalu mimo, że na dawnym obszarze WOK była potrzebna infrastruktura?

    • 66 23

    • (4)

      Mnie tylko zastanawia, że na terminal można wydać 130 mln a na lotnisko 96 nie można.

      • 6 9

      • (1)

        bo lotnisko w gdyni nie jest potrzebne. zobacz lotnisko w radomiu albo modlinie

        • 12 7

        • nie pitol głupot

          • 1 6

      • To weź zacznij zastanawianie się od tego, kto wydaje te pieniądze i w jaki sposób, to może zrozumiesz różnicę.

        • 7 1

      • Te 130 mln zł to są koszty budowy tylko samego terminalu, bez innych koniecznych wcześniejszych inwestycji, aby ten terminal mógł funkcjonować w nowym miejscu.
        Niemniej, ten terminal ma zagwarantowanego długoletniego użytkownika zapewniającego zwrot kosztów z tej inwestycji.

        • 15 1

    • ale musisz być smutnym człowiekiem :)

      • 12 13

  • super firma (1)

    podobaja mi sie ich promocje samoch. + osoba 199 a jak juz kupuje to sam. +3os. w dwie strony to wychodzi 2500 zl zlodziejska firma

    • 8 6

    • pewnie chciałbyś podróżować za darmo?

      • 3 0

  • Bardzo fajnie! Lepsze miejsce - zwłaszcza pod kątem przypływających.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane