• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Test drogowy. Którędy najszybciej z "siódemki" do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
10 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz, którędy najszybciej wjechać do centrum Gdańska od strony Elbląga.


Na prośbę naszego czytelnika sprawdziliśmy, którą drogą - Traktem św. Wojciecha czy Trasą Sucharskiego - szybciej dotrzemy do centrum z Południowej Obwodnicy Gdańska.



Mapa i trasy testu drogowego. Mapa i trasy testu drogowego.
Od grudnia 2012 r. kierowcy mogą w pełni korzystać z układu drogowego na południu Gdańska - obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i Trasy Sucharskiego. Nowa droga ekspresowa umożliwiła kierowcom objechanie miasta, ale też zapewniła dodatkowe zjazdy do centrum poprzez Trakt św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska i wybudowaną z miejskich pieniędzy właśnie Trasę Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Część kierowców zaczęła się zastanawiać, którędy z Południowej Obwodnicy, jadąc od strony Elbląga, najszybciej można dotrzeć do centrum Gdańska.

- Jeżdżę od pewnego czasu dość często Południową Obwodnicą Gdańska. Trudno samemu oszacować, którą drogą dotrzemy do centrum Gdańska najszybciej - mówi pan Łukasz, czytelnik.

Czy wybierasz objazd wiedząc, że główna droga jest zakorkowana?

Postanowiliśmy to sprawdzić. Ustaliliśmy dwie trasy, godzinę przejazdu wyznaczyliśmy na godz. 15:30. Pierwszy samochód (nasza firmowa Dacia) miał jechać z Koszwał Południową Obwodnicą Gdańska do Węzła Lipce zobacz na mapie Gdańska i tam zjedzie w Trakt św. Wojciecha. Dalej już prosto, aż do ul. Okopowej. To dłuższa trasa, bo 18,4-kilometrowa. Jednak kierowca miał przejechać większy odcinek obwodnicą, co pozwoli mu podnieść średnią prędkość przejazdu.

Drugi samochód natomiast (opel) z Południowej Obwodnicy Gdańska miał zjechać na Węźle Port zobacz na mapie Gdańska i Trasą Sucharskiego (z ograniczeniami do 40 km/h) dotrzeć do skrzyżowania z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska, gdzie skręciłby do centrum. Do przejechania pozostałoby kierowcy jeszcze zakorkowane ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i ul. Okopowa. Trasa liczy 14,8 km.

Meta dla obu pojazdów została wyznaczona tuż za hotelem Scandic, na przeciwko Dworca Głównego PKP zobacz na mapie Gdańska. Przejazd zaplanowaliśmy na piątkowe popołudnie, gdy mamy największy ruchu na drodze w całym Trójmieście.

Pokonanie pierwszej - dłuższej trasy - zajęło kierowcy dacii prawie 19 i pół minuty. Krótsza trasa zapewniła też krótszy przejazd (17 minut i 22 sekundy). Różnica między średnią prędkością obu pojazdów wynosiła 5 km/h na niekorzyść opla.

Jakie wnioski? Ruch na ul. Podwale Przedmiejskie wyraźnie uległ zmniejszeniu w ostatnich miesiącach. Pojazdy tam nie stoją już w tak gigantycznych korkach, jak jeszcze w listopadzie ubiegłego roku. Rozbudowa nowych dróg znacząco tu pomogła.

Trakt św. Wojciecha to wciąż nie najlepszy sposób na jazdę do centrum, mimo dużej średniej prędkości przejazdu. Nie dość, ze trafiamy na czerwoną falę tuż za Zrembem, w dodatku musimy manewrować między wyrwami w jezdni. Niemniej jednak jeśli ktoś chce w ten sposób dojechać do dzielnic południowych - Oruni, Chełmu, Oruni Górnej - wybór Traktu to właściwa decyzja.

Przebieg całego testu zobaczycie na naszym filmie.

Opinie (134) 6 zablokowanych

  • (6)

    fascynujące...

    • 139 11

    • (3)

      .. jak każdy artykuł Pana Redaktora Macieja ..

      • 21 6

      • "Trudno samemu oszacować, którą drogą dotrzemy do centrum Gdańska najszybciej". Widać nie posaida zegarka by samemu sobie policzyć i zawraca d... redakcjom

        • 13 0

      • Teddy Glemp :) (1)

        • 3 1

        • Miało być 'Teddy Glemp' ale IT trojmiasto.pl ma jakieś rąbenckie rozwiązanie, które jak widać próbuje nadać bardziej katolicki wymiar temu, co chcesz napisać..

          • 2 2

    • co za bezsensowny test, nikt o zdrowych zmysłach nie wbija sie na trakt sw. wojciecha, to oczywiste ze trasa sucharskiego bedzie szybciej

      • 8 0

    • Noo, z tej mapki wynika, że Dacia jest szybsza ale wolniejsza od Opla :P

      • 3 1

  • No i żurki niczego nie korkują :D (1)

    • 25 2

    • a ja sie pytam gdzie byli rodzice? No gdzie byli?

      • 0 0

  • Najbardziej mnie rozbrajają ludzie, którzy zachwalają adamowicza za Obwodnicę Południową (11)

    przecież to inwestycja generalnej dyrekcji dróg krajowych i autostrad a jedyne co on zrobił to przekazał grunty.

    • 156 28

    • Nie do końca (8)

      Musiał przesiedlić kilkaset rodzin, zamknąć szkołę na Lipcach i przenieść uczniów do innej. Urząd Miejski musiał też wydać kilkaset postanowień/pozwoleń, które np w Gdyni trwałyby n lat.
      Przyznasz też, że miejskie inwestycje jak chociażby Słowak czy Suchar to już jego zasługa.
      Wiem, że Polacy to mistrzowie w narzekaniu, ale gdyby tak dogłębnie sprawę przemyśleć.....

      • 41 11

      • No wybacz ale nie porównuj UM Gdańsk a UM Gdynia (2)

        W UM Gdynia uśmiechnięci ludzie pomogą Ci załatwić wszystko. W Gdańsku czuć zapaszek PRL'u - nikt nic nie wie, przesyłanie pomiędzy okienkami i pokojami, latanie po piętrach, i jeszcze na ciebie krzyczą że za wolno. Mieszkałem tu i tam - mam porównanie.

        • 17 24

        • W Gdyni to uśmiechniety jest wyłącznie Szczur (1)

          poznać głupiego po śmiechu jego

          • 13 9

          • SZCZUR!!!

            masz racje szczur i jego reszta kohorty do Gazu w kanały Wiczlina....

            • 0 0

      • (1)

        Sucharskiego to połączenie do tunelu pod Wisłą więc inwestycja połączona, w dodatku przebiegająca po terenie bez większych czy żadnych komplikacji prawno-wywłaszczeniowych.
        Co do Słowackiego, to tak jak nie przepadam za Adamowiczem i to na całej linii, to rzeczywiście jego podejście i zdecydowanie w kwestii budowy drugiej nitki w górnej części (I etap) zasługuje na szacun, ale co do jej dolnego przebiegu, to tu już tak optymistycznie nie jest. Trasę wybudowano po bizantyjsku, nie płacono podwykonawcom (Trykosko!!!), oddzielono trwale Strzyżę od Wrzeszcza itd, itp i wcale do końca nie rozwiązało to problemu komunikacyjnego w tym kwartale.

        • 2 10

        • inwestycja połączona? z czym?

          Zarówno tunel jak i Suchar to inwestycje miejskie.

          • 6 0

      • ECS, ustawa śmieciowa i reforma komunalna (1)

        to też robota Adamowicza i spółki. Parę dróg zrobionych w bólu nie ratuje sytuacji...

        • 11 2

        • DURNY WOLAKU

          miasto nie wprowadza ustaw tylko uchwały. Tak więc nie łgaj więcej

          • 2 5

      • Pierwszy z brzegu człek byłby takim samym preziem jak Adymowicz.

        Też 12 lat obiecywałby Słowackiego i czekał na łut szczęścia że ktoś zapłaci za obwodnicę i połączenie jej z wyspą Stogi.

        • 3 1

    • Brawo Nowak

      • 3 2

    • nie żadnej gdaki tylko nasza inwestycja

      i tak przepłacona

      • 0 3

  • Najlepiej (2)

    Pewien premier pokazał , że najlepiej poruszać się autostradami helikopterem. Do Gdańska najlepiej też helikopterem.

    • 50 24

    • Najlepiej?

      Pewien były premier i jego brat prezydent często gościli na półwyspie, przynajmniej raz w tygodniu byli gośćmi ośrodka w Juracie, a docierali tam śmigłowcem... było głośno o tym w przeszłości, ale chyba wszyscy o tym fakcie już zapomnieli.

      • 8 2

    • Pewien prezydent też kilkaset razy w ciągu 4 lat.

      Jak chcesz krytykować to wszystkich.

      • 0 0

  • Hahaha (20)

    Dacia!

    • 34 71

    • musiała przegrać...

      ...chyba że mierzyła by się z drugą dacią. Wtedy mogło by nie być rozstrzygnięcia.

      • 4 15

    • Jeszcze niedawno KIA to był wstyd (9)

      wcześniej Hyundai. Skoda też musiała przejść swoje w kolejce do gustów i upodobań klientów. Nie brechaj tak z Dacii za jakiś czas sam będziesz nią jeździł.

      • 37 7

      • A nie bede jezdzil ani dacia ani skoda ani kiohyu... (2)

        Mialem okazje pojezdzic kazdym z nich i dziekuje ale nie. Skoda ze wzgledu na moja niechec do grupy vw. Po prostu nie podoba mi sie wnetrze. Poza tym jakbym chcial klekota to bym traktor kupil. Dlatego dziekuje nie.

        • 7 17

        • Będziesz jechał,ale spod pach w tramwaju

          Bo jak już kupisz bilet,to cię nie stać na dezodorant,a co dopiero na samochód :) Biedaq :P

          • 10 7

        • a

          A Tatą jeździłeś?

          • 5 4

      • Haha (4)

        Kia to dalej wstyd - drogówka nią jeździ. Jesli nie widzisz różnicy między Hyundaiem a np Toyota to jesteś ślepy albo nigdy nie jeździłeś niczym lepszym niż Hyundaiem. Tak jak Skoda to tańszy VW, tak Dacia to tańsze Renault czyli gorzej być nie może ! Niedługo tańszą Dacią będzie romet bądź wózek widłowy.

        • 4 7

        • no co ty? przeciez vw najlepsze auto swiata... (3)

          i niewaznie ze tdi sie psuje, niewaznie ze wymieniasz sprzeglo przy dsg co 40 tys km ... niewazne ze dpf... wazne ze vw....
          tez osobiscie wole japonczyki - gdyby jeszcze nie bylo tak glosno w srodku to by bylo milo...

          • 11 2

          • biedaku umysłowy... (2)

            Wymień choć 1 japończyka, który jeździ dobrze od 23 lat i ma 30-40% oryginalnych części. Audi, VW i merc mają ale pewnie nie uwierzysz.

            • 0 14

            • Panie, 23 letnie samochody powinno się złomować! jaki masz tam stan przewodów, itp?!

              takie auto to albo fajne zabytkowe, albo złom zagrażający innym! niestety :(

              • 1 3

            • suzuki vitara

              • 0 0

      • Dacia to zawsze bedzie wstyd, bo to przemielony renault

        A renault zawsze byl wstydem. Koniec rozmowy.

        • 2 2

    • wstyd to, ze rumuni maja swoj samochod osobowy a Polska nie

      • 44 5

    • Ale snob...

      Wstyd to być snobem!!!

      • 10 7

    • dacia buster

      czy duster:-), szkoda że nie ładzitsu.

      • 6 5

    • Co dokładniej jest powodem do odczuwania wstydu... (5)

      związanego z jeżdżeniem Dacią? Używam już 2 rok, i nie znajduję żadnego powodu, ale może autor tego komentarza odmieni mój pogląd? To niedrogi i bardzo praktyczny samochód. Umówmy się, że z pochodzenia się nie śmiejemy, bo jako kraj to My jesteśmy porażką na skalę europejską. Tak więc ?

      • 15 1

      • Moja kuzynka jeździła Dacią Logan. Lanos był przy tym luksusem. (3)

        Kupiła nówkę za cenę 5-letniego Volvo (mój zakup). Po 4 latach makabryka zaczęła się sypać w każdym elemencie, począwszy od silnika, skrzyni o zawieszeniu i np. permanentnie nienaprawialnym układzie kierowniczym nie wspominając. Po 5 latach i włożenie w auta jego równowartości, rozpoczęła się korozja i np. rozpad kufra, gdzie części trzymające (okazało się, że nie są przyspawane ani przykręcone, tylko na wtyki) zaczęły się rozchodzić. Auto rozpadało się na oczach. Chytry 2 razy traci. Tak jak napisał ktoś wyżej: Renault to shit, więc jego tańsza wersja to makabra. Sorry, ale bronienie tej "marki" jest oznaką braku podstawowej wiedzy motoryzacyjnej. Z 2 str. rozumiem - każdy broni swoich wyborów, jakby złe nie były.

        • 4 4

        • 300 000 osób na świecie w 2012 roku (1)

          się pomyliło? Ja tam nie wiem, ale nie wiem czemu miałbym nie bronić wyboru, z którego jestem zwyczajnie zadowolony. Co więcej nie wiem dlaczego zarzucasz mi w związku z inną niż Twoja opinią brak "podstawowej wiedzy motoryzacyjnej". Tak się składa, że mam takową, sądzę, że jest ona na wyższym poziomie, niż ktoś mógłby się spodziewać, ale cięzko dyskutować z osobą, która twierdzi, że francuskie auta to zło, ate "gorsze- rumuńskie to jeszcze większe" Czasy się zmieniają, a Volvo z chińczykami to jedna wielka niewiadoma dziś.

          • 5 4

          • społeczny dowód słuszności

            jest uznawany w nauce za argument dla idiotów

            • 0 0

        • Właśnie o to chodzi

          że ja np 5 letnie auto mam zamortyzowane i najzwyczajniej się go pozbywam, żeby kupić nowe. Jak ktoś jest zadowolony, że kupuje 5 letnie (nawet jeżeli jest to Volvo czy Audi) to po prostu zaraz będzie jeździł autem prawie 10 letnim. I niech mi nikt nie mówi, że nie będzie w niego kasy pakował, bo taki "nówka igła" 5 latek ma już swoją historię, czasem dość dramatyczną. Weźmy diesla, po 120 tyś (no chyba ze jest ktoś naiwny i daje sobie wcisnąć 5 latka z przebiegiem 40 tyś od spokojnego emeryta lub babki co to do pracy tylko jeździła) ma szansę polecieć nam turbina, rozrząd i tak wypada po takim zakupie wymienić, nie wspomnę o filtrze cząstek stałych, nawet jak zdecydujesz się na wypalankę, to są koszty, nie mówiąc później o emisji spalin, sprzęgło z dwumasem to koszt ok 3 tyś.

          • 4 2

      • Wstyd, bo trzeba miec nierowno pod sufitem zeby to kupic

        albo totalnie nie znac sie na samochodach i kupic to bo poprostu najtansze a duze. Teraz rozumiesz?

        • 1 1

  • Top Gear Trójmiasto (2)

    Prawie jak Top Gear...

    • 135 6

    • Jaki kraj, taki Top Gear

      • 19 4

    • Panie Macieju może to i pomysł

      Wiadomo, że trojmiasto.pl jest portalem regionalnym, więc może pora się zastanowić nad czym a'la Top Gear Trójmiasto :)

      Bardzo często czytam artykuły na Waszym portalu i chcąc nie chcąc bardzo wiele z nich przeznaczonych jest właśnie dla kierowców, a figurują w oknie BREAKING NEWS :)

      • 5 2

  • (5)

    Jaki wniosek z tego plynie? Jezeli teraz nie ucywilizujemy Podwala Przedmiejskiego, to wkrotce znowu wszyscy sie rzuca na te droge i bedzie marudzenie o korkach. Ale co o tym wiedza gdanscu urbanisci....

    • 26 12

    • Dokładnie (3)

      Potem się wyludni miasto, bo przecież nie da się żyć wśród hałasu samochodów (a wszyscy będą dojeżdżać z Kartuz) i będą próbować rewitalizować całe dzielnice.

      Nie niszczyć ich autostradami*, gdy nie jest to całkowicie niezbędne, a nie trzeba będzie tyle wysiłku wkładać w rewitalizację.

      * - gdy powstawało Podwale była taka potrzeba i były tylko takie możliwości. W końcu pamiętajmy o biznesie - musi mieć infrastrukturę. Jednak jeśli jest możliwość odzyskiwania charaktery miejskiego w tamtych okolicach, to powinno się działać w tym kierunku.

      • 6 5

      • Podwale (2)

        tez mi autostrada.To co, ma byc jedna jezdnia?nonsens

        • 4 0

        • Normalna droga 2x2 z tramwajem po środku, infrą rowerową i pierzeją handlową, wybudowaną na wolnych działkach i zamkniętych (1)

          Tam są 4-5 pasów, na litość Boską.

          • 1 2

          • Są 3 pasy w każdą stronę stronę, z czego jeden w kierunku Śródmieścia to buspas. Tramwaj już jest.

            Może chciałeś napisać "zastąpić przejścia podziemne naziemnymi"? No to pisz jaśniej, liczba pasów to nie jest problem, a większa ich liczba na skrzyżowaniach więcej daje dla płynności ruchu niż dodawanie n-tego na całym odcinku (najgorzej, jak się skrzyżowanie blokuje).

            • 0 1

    • A może lepiej najpierw ucywilizować Trakt św. Wociecha, zamiast utrudniać przejazd przez Podwale?

      Zakazami i ograniczeniami daleko nie zajedziesz...

      • 1 0

  • czas to nie wszystko (7)

    ja wolę jechać nawet dłuższą trasą w celu ominięcia dziur po których jaja wybija do góry. Taka podróż w późniejszym czasie przekłada się na remont zwieszenia. Lepiej dodać parę groszy do paliwa.

    • 67 2

    • ja tak samo (4)

      Z Warszawy na Chełm wolę jechać Obw.Pd. do samego końca, dalej kawałek Obw.Trójmiasta do nowego węzła Matarnia, a stamtąd piękną nową i bez dziur Armii Krajowej praktycznie pod dom. Dłużej, ale bez świateł i dziur.
      Gdy pomyślę o przejeździe przez węzeł Okopowa i kawałek dalej przez słynne tory tramwajowe, to... wolę nie myśleć.

      • 15 0

      • Matarnia to slowackiego (3)

        AK to w. Karczemki

        • 13 1

        • Prawda to wiem mimo że jestem tylko cyklistą

          • 1 0

        • dzięki, pomyliłem nazwy (1)

          A liczyłem... Kowale, Szadółki (smród), długo szukałem nazwy i oczywiście wybrałem złą :) Tam gdzie Auchan, no!

          • 5 0

          • krótko mówiąc za smrodem w prawo

            • 7 0

    • Paliwo

      Zgadzam się z Tobą.
      Ale zużycie paliwa to efekt wielu czynników.

      • 0 0

    • trakt św wojciecha to super równa droga?

      • 0 0

  • .. a na której trasie jest wiecej radarów i krzakpolicmajstrów (3)

    .. a na której trasie jest wiecej radarów i krzakpolicmajstrów

    • 42 5

    • O Właśnie (1)

      I jeszcze debilne ograniczenie do 40!!!!
      kurka, nawet w terenie zabudowanym, wśród ganiających bachorów mogę jechać 50!!! Dwa równiutkie pasy i 40!!!??? Co za kretyn to wymyślił!!!???

      • 20 1

      • Artykuł na 3miato to wyjaśnia

        Takie przepisy - jakiś artysta zapomniał zaprojektować barier ochronnych, a bez takich barier trzeba wprowadzić ograniczenie, gdy droga jest prowadzona na wiadukcie czy nasypie. Podobnie było przez jakiś czas na Zaroślaku na Trakcie. Na szczęście do końca maja mają to naprawić, dostawić barierki i usunąć ograniczenie. Póki co, trzeba trochę zwolnić i uważać, od tego jeszcze nikomu krzywda się nie stała :)

        • 2 0

    • myślę, że na Trakcie,,,

      na tym odcinku mamy 3 checkpointy

      • 3 1

  • (4)

    Ciekawe. O tej porze to na samym Podwalu z kwadrans sie turla albo i lepiej.

    • 21 7

    • banialuki opowiadasz

      W necie jest pełno filmów z popołudnia, że jedzie się tam wyśmienicie.

      • 5 2

    • fakt, banialuki (2)

      nawet gdy jest korek do żużla to max 10 min i jestes na okopowej. zresztą najszybsza i najkrótsza droga to po prostu stara siódemka koło makro - jest dwa kilometry krócej niż trasą sucharskiego, czas porównywalny, ciut więcej dziur ale nie za dużo. ;) kurde, co to za pomysł by jadąc z elbląga do centrum wjeżdżać od św wojciecha. bez sensu :)

      • 3 1

      • (1)

        kurczak?

        • 1 0

        • znowu mnie szpiegujesz? ;)

          Jak na to wpadles?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane