• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Siedzenia dla dziecka

    Brakuje miejsca na siedzenie z tyłu dla dziecka w foteliku

    • 0 1

  • W sumie już zimno ale pojeździłbym (22)

    I przetestowałbym napęd elektryczny, czy to takie fajne jak gadają.

    • 168 19

    • Panie Januszu odpowiadam - fajne jak gadają

      • 0 0

    • (12)

      Na bank będą dorzynane. Będą bawić się biegami, hamować ostro, jeździć po dziurach. Z czasem będą to rupiecie.

      • 23 26

      • Napęd elektryczny a wspomaganie elektryczne to dwie odmienne rzeczy. (5)

        • 24 3

        • Wiem (4)

          Ale jak piszecie że nie ma zapięć, to ja się pytam - KAŻDY będzie mógł sobie wziąć rower bez płacenia? - Ludzie sobie porobią z tego prywatne rowery bo będą je sobie przypinali łańcuchami i nie będzie można ich pożyczyć, bo nie będzie można ich pozyczyć?

          • 10 19

          • rower będzie miał specjalny system blokowania.

            Aby móc go odblokować i wynając potrzebna będzie aplikacja

            • 2 0

          • O już pierwszy tępy złodziej Janusz Ch (1)

            • 19 9

            • Sam jesteś tèpy

              Słoju

              • 1 4

          • Nie każdy. Wróć do wcześniejszych artykułów i komentów pod nimi.

            Sporo chłamu, ale niektórzy pisali z sensem o kwestiach technicznych - warto podczytać.

            • 19 5

      • ile kosztuje?

        • 1 1

      • Jechałem używanym giantem z Niemiec. Miał (1)

        2 baterie w tym 1 padnietą do regeneracji. Miał 8 biegów w piaście oraz 3 tryby pracy wspomagania odpowiadające eko, normal, sport. Jechało się naprawdę fajnie szczególnie pod małą górkę. Silniki był w przedniej piaście więc przy odpowiedniej manipulacji dało się lekko jechać.
        Z wyłączoną elekktryką nie było już tak fajnie.

        • 15 3

        • kawał drogi...

          szcuneczek, z Niemiec na rowerze do Gdanska to juz kawalek trasy...

          • 13 0

      • Co ADAC na to?

        Jak wypadają na tle innych?
        Przyspieszenie, droga hamowania , jazda na mokrym.

        • 11 4

      • Jeden rower i dwa pedały

        Nic się nie zmieniło

        • 7 5

      • To tak jak Trafiki na początku

        Tutaj ciężej będzie banować

        • 10 3

    • (3)

      Sorry ale jakoś tego nie widzę. W Hiszpanii też mają rowery miejskie ze wspomaganiem elektrycznym ale odstawiane są do stacji dokującej i bateria się ładuje. U nas serwisanci będą jeździli w kółko i wymieniali baterie - to jest bez sensu. Druga sprawa - słabo jeżdzą pod górkę a mamy dzielnice z górnego tarasu. Mogliby pomyśleć o lepszych parametrach. Te rowery to ma Wa-wę lub Wrocław może i dobre są ale nasze trójmiejskie ukształtowanie terenu chyba za słabe

      • 41 3

      • (2)

        I tak dojazd na gorny taras to masakra.... bo nie ma DDR zadnych

        • 10 4

        • DDR przestała istnieć w październiku 1990 r.

          • 7 4

        • W Gdyni na górny taras są drogi przecież.

          • 2 1

    • (2)

      fajna sprawa kupiłem żonie i nie chce z niego schodzić ..wspomaganie elektryczne super sprawa.. pedałować trzeba ale z mniejszym wysiłkiem.. polecam.. kupiłem roczny za 2200..wogóle nie zniszczony

      • 5 1

      • Bez siodełka za 1000

        • 3 4

      • zasięg około 30km.. na pełnej mocy wspomagania

        • 2 2

    • Fajne jak fajne, przydatne czasami przy różnicy wysokości terenu.

      Tytuł obiecujący, treść zdawkowa. Pozostaje self service - aby do wiosny;)

      • 19 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    U mnie po wsi też jeździłem rowerem...

    kurde, postęp.

    • 1 0

  • Ciężko jedzie się pod górkę (12)

    bo to nadal rower, a nie skuter. Ogarnij się

    • 123 24

    • to nie wjedziesz np. na Morenę czy Karwiny

      • 0 0

    • (9)

      Nie, bo wazy 37 kg. Tu jest problem.

      • 47 2

      • (2)

        37KG?????
        Kogoś pogrzalo

        • 20 1

        • nie, nie pogrzało (1)

          tak sobie myślę, że jeśli ma być publiczny, to musi być
          1. stalowy wręcz pancerny, żeby d**ile nie rozwalili
          2. mega ciężki, nieładny, bardzo charakterystyczny - żeby nie było sensu go kraść
          3. wręcz prymitywny by był jak najmniej awaryjny będąc non stop na dworze.

          zastanawia mnie to, jak będzie załatwiana sprawa przebitych dętek czy spuszczonego powietrza :-) ja bym dał opony z lanej gumy... na 100% idioci będą ciąć gumy dla beki..

          • 13 2

          • akurat pkty 1-2 zupełnie na odwrót

            dla złomiarza im cięższy, tym lepszy

            • 0 0

      • ILE? (4)

        • 12 0

        • (3)

          37kg. Nie wiem czy ten silnik rekompensuje nawet mase roweru. A jeszcze ta 3 biegowa przekladania to cofniecie sie jakies 20lat w technologii

          • 36 6

          • (2)

            mogło by nic nie być jak innych miastach dobrobytu pisowego , mogli postawić dwa pomniki jako odezwę na potrzeby ludu pracy

            • 15 14

            • Ta atak Nowak od zegarków wciska

              Chłam z Chin za 300 zl/sztuka z przetarzala technologią.

              • 1 1

            • ewntualnie nastawiac pomniki guntera grasa

              i betonowac dalej.

              • 11 12

      • on ma te rury, czyli ramę chyba betonem zalaną ? nawet wiem dlaczego

        bo leniwy koniosraj z kaczystanu jak chapnie i zbyt dużo będzie ważył, to nie będzie mu się chciało go ukraść, choć i z tym różnie może być

        • 2 2

    • tak, ale cały sens zamówienia droższych rowerów jest taki aby wjechały pod morenę i w inne mniej dostępne miejsca osoby nie jeżdżące na co dzień na rowerze

      • 9 3

  • (19)

    Gdzie ten test? Na ile wystarczyla bateria? Ile ma stopni wspomagania? Gdzie test dla wysokiej osoby?

    • 298 16

    • Jak to (8)

      Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy???
      Tzn że ktoś będzie jeździł samochodem i caly czas wymieniał baterie? Normalnie nie da sie na tym jechąć bez prądu? Po uj te wasze stacje do przypinania rowerów bez możlliwości ładowania?

      • 62 1

      • (6)

        Dokladnie tak. Trafisz na stacje z 20 rowerami i zadnego nie pobierzesz bo kazdy rozladowany. To jakas paranoja

        • 49 4

        • (4)

          przeciez wszystko bedzie w aplikacji. nie durniej

          • 4 13

          • Więc to aplikacja mi powie, że nie mogę wypożyczyć żadnego roweru. (3)

            Bo rozładowane. Super. To się nazywa postęp.

            • 34 1

            • Jeszcze nic nie uruchomili (1)

              a wy już wiecie, że wszystkie rowery będą rozładowane bo stacja bez prądu.

              O ile pamiętam na takie rozwiązanie zdecydowano się aby nie ograniczać możliwości pozostawiania roweru po skorzystaniu z niego. Przy ładowaniu w stacji musisz go obowiązkowo zostawić w stacji, tutaj tego wymogu nie będzie. No i dla baterii też jest to lepsza forma „pracy” - rozładowanie prawie do końca i pełne ładowanie niż takie podłączanie i odłączenie co chwilę w stacji.

              • 2 3

              • Mr

                Problemy z formowaniem nowych baterii to były w zeszłym stuleciu, teraz wielokrotne ładowanie i rozładowywanie jest nawet lepsze niż wyczerpywanie jej do zera i ladowanie na full

                • 1 0

            • Nie ważne, że nie działa

              ważne że jest aplykacja.

              • 1 2

        • To nie paranoja

          To specjaliści z Obszaru Metropolitalnego zrobili zamówienie. Większość po politologii. Teraz wezmą się za car sharing, a potem za transport zbiorowy. Pora się wyprowadzić.

          • 53 4

      • Gdzieś musieli te rowery upchnąć

        Nikt na świecie takich nie bierze bo ciężkie i jak widać pod górkę nie podjedziesz. Wysokie koszty utrzymania i ogromną ilość niesprawnych. Budyń jednak bierze co dają a dają nie mało

        • 34 5

    • (2)

      stopien wspomagania jest dynamiczny. zalezy od predkosci z jaką jedziesz

      • 5 3

      • (1)

        Czyli jak jadę wolno - bo pod górę - to wspomaga słabo? :)

        • 1 2

        • Tak, a jak będziesz zjeżdżał z górki

          to na samym dole osiągniesz 150km/h dzięki wspomaganiu.

          • 4 0

    • (2)

      Do testów daliby Svena a na siodełko billową)))

      • 17 4

      • nie da rady... bo to jeden i ten sam troll, dawny szpilek...

        • 6 1

      • A Janusza Ch. do koszyka.

        • 20 1

    • Modół ma łajfaj czy enefsi? Czy blututa?

      • 18 3

    • gdzie test jak taki rower znaleźć (1)

      miały być czynne od października

      • 19 1

      • Ale będą później

        • 9 1

    • Test - przejechali się dookoła Zieleniaka dwa razy :P

      • 108 2

  • Beznadzieja (4)

    Tyle pieniedzy wpakowane w kupe zlomu, ktora bedzie teraz rdzewiec na dworze i psuc estetyke przestrzeni publicznej. Zamiast madrze zainwestowac pieniadze w transport samochodowy, to wydaja kase na jakies smieszne rowerki.

    • 35 67

    • Świetny pomysł

      Rower psuć estetykę przestrzeni publicznej? Chyba trzeba mieść słabe pojęcie o poczuciu estetyki żeby tak napisać! Te rowery to najlepszy pomysł na jaki można było wpaść jeśli chodzi o komunikację w mieście. Na pewno nie będą rdzewieć, żeby jeszcze mieszkańcy o niedbali to będzie super!

      • 1 0

    • Mamy koniec 2018. Przyzwyczajaj się. (1)

      Lewactwo przejęło władzę. Teraz na topie jest pedalstwo i wąskorurkowcy z brodami. I oskarżanie o molestowanie sprzed 30 lat.

      • 8 20

      • Boisz się, że i ciebie kiedyś oskarzą?

        • 1 1

    • Aha

      Bo stare 20 letnie Golfy z rdzą w każdym miejscu, to dzieła Picassa na kołach

      • 17 3

  • Brak istotnych przystanków Mevo

    RUMIA - Biała Rzeka i okolice Auchan - żadnego przystanku Mevo. Już wiem, że do domu nie dojadę. a tam powstało ostatnio sporo nowych budynków. Szkoda!

    • 1 1

  • Dobrze rozumiem? (6)

    Rowerem będzie można poruszać się tylko gdy poziom naładowania baterii będzie wyższy niż 20%, a zasięg maksymalny ma wynieść 60 kilometrów?
    Nie będzie opcji ładowania przy stojakach, a za stan baterii maja odpowiadać serwisanci którzy będą musieli ręcznie wymieniać baterie w tak olbrzymiej ilości rowerów rozrzuconych po całym trójmieście?

    • 15 2

    • dokładni, brzmi to jak ..plan na stały zarobek firm serwisowych.

      • 1 0

    • Minimum 20% potrzebne będzie raczej do wypożyczenia a nie do jazdy (3)

      Dodam, że serwisanci będą mieli do obsługi 682 stacje, do których zapewne będa docierać samochodami. A to korków nie zmniejszy.

      • 10 1

      • (1)

        akumulator duży ani ciężki nie jest
        nie widzę powodu, żeby serwisanci nie mieli dojeżdżać do rozładowanych rowerów
        jednośladami, np skuterami, nie stojącymi w korku
        dostawca pizzy moe wiźć 40 kilo ładunku
        tym bardziej serwisant

        • 3 4

        • taa weźmie na plecy 50baterii i pojedzie w miasto.

          • 7 1

      • I tak największym problemem będzie to, ze rowery nie rozładują się równocześnie, i tak serwis przyjedzie na stację ale nie "obsłuży" wszystkich rowerów, co tylko zwiększy koszty obsługi

        • 5 0

    • Jak wypożyczysz to możesz rozładować, ale jak jest poniżej 20% to nie wypożyczysz, bo rower czeka na obsługę.

      • 5 0

  • ładowanie (7)

    Nie widziałem nigdzie ładowarek do tych rowerów, w przypadku zwiększonego zainteresowania szybko się rozładują i nie będzie opcji ich wypożyczyć.
    Obawiam się też, że firma obsługująca nie będzie nadążać w okresie wakacyjnym za wymianą nienaładowanych rowerów na te z pełną baterią, ale cóż, czas zweryfikuje.

    • 180 11

    • ciekawe jak sobie obliczyli zyski z systematycznej wiecznej wymiany / serwisu baterii

      naprawdę wszystkie rowery są(będą) z baterią? Jaki koszt roczny tego jest?

      • 1 0

    • po co ładowanie?

      Przecież te rowery nie mają jeździć tylko stać na stojakach. Tak długo aż zniszczeją i trzeba będzie kupić nowe. Po to tyle ważą, żeby nikomu nie przyszło do głowy żeby tym jeździć. Na kilometr widać że ten cały projekt to jest Tristar 2.

      • 2 0

    • (3)

      Obstawiam ze wiekszosc bedzie non stop rozladowana. Jesli mowia ze bateria ma wystarczyc na 60km to starczy na jakies 40.

      • 71 1

      • (2)

        przy czym poniżej 20% nie wystartujesz czyli zostaje jakieś 20km :D

        • 31 2

        • (1)

          20% z 40 km to nie 20 km

          • 6 1

          • Wiesz że przebiegi podawane są w optymalnych warunkach. Ktoś mocniej podciśnienia po silniku i wartość spadnie o połowę ;)

            • 10 1

    • ładowanie, raz do roku, na zimę.

      • 9 0

  • Jest rower Metropolitan? (1)

    Super.
    Teraz można wprowadzić płatne parkingi dla rowerów prywatnych.

    • 1 1

    • nie martw się, niedługo będzie więcej miejsca na chodnikach i ogólnie w mieście

      miasto zacznie pobierać opłaty za parkowanie samochodów na chodnikach.

      Liczba chętnych do jazdy samochodem ulegnie radykalnej redukcji

      Przecież trzeba będzie zapewnić rentowność parkingów kubaturowych: 136 tysięcy złotych za miejsce nie może zostać zmarnowane.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane