• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    Skad oni to wzieli? Kola 26cali? Najtansze pedaly za 5zl? 3/biegowy Nexus to w zadnym rowerze nie daje rady. Odsloniety lancuch? Powodzenia, kto to bedzie myl i smarowal? No i jakis malutki ten rower, przetestujcie na kims wysokim.

    • 42 9

    • (5)

      Faktycznie przy takim napędzie prosiło się o pełną osłonę łańcucha.

      • 16 3

      • (4)

        choć z drugiej strony pełna osłona bardzo utrudnia serwis tylnego koła, zwłaszcza poza warsztatem

        każdy demontaż i montaż osłony to kilkanaście dodatkowych minut

        • 1 8

        • (2)

          Wierzysz w jakikolwiek serwis tych rowerow? Poza tym jesli juz to beda zabierane do serwisu, a nie naprawiane na ulicy

          • 7 1

          • transport rowerów kosztuje czas i pieniądze (1)

            dlatego nie zdziwiłbym się gdyby duża część serwisu odbywała się w terenie lub w mobilnym serwisie

            • 5 1

            • Ja obstawiam, ze najtaniej bedzie ich nie serwisowac i tak walsnie bedzie. To samo bedzie z wymiana baterii. Zamiast ladowanie w stacjach to ktos bedzie jezdzil i wymienial baterie w 4tys rowerow na takim obszarze?

              • 11 1

        • Gazela i Wagant

          Kultowe

          • 2 1

    • Czy kierownica będzie podnoszona? Bo dla wysokiej osoby wysokie siodło to jedno, ale i kierownica musi być sporo wyżej.

      • 0 1

  • hamulce w rowerze nie są tarczowe, tylko bębnowe! (2)

    faHoFcy z was, nie da sie ukryć, no i test jaki rozbudowany!

    • 38 3

    • nawet nie bębnowe

      to hamulce rolkowe. Służą do wszystkiego (skrzypienie, dymienie, grzanie się) tylko nie do hamowania

      • 6 0

    • ryli?

      raczej rolkowe bym powiedział

      • 3 0

  • (5)

    Jeżeli pod taką górkę jak na filmie można wjechać bez wstawania na pedały to znaczy, że jest bardzo dobrze.
    A hamulce to aby nie bębnowe?

    • 19 3

    • Redaktor myslal ze to samo pod gore wjedzie. Niestety wspomaganie niewiele dale przy takiej masie roweru

      • 11 0

    • Nachylenie to trick testera kamerzysty

      • 6 2

    • (2)

      Ja tam się nie znam, ale w 0:53 widać grubą, wentylowaną tarczę hamulcową. Ale może to nie gruba tarcza tylko cienki bęben.

      • 2 0

      • (1)

        To tarcza chłodząca hamulca bębnowego

        • 6 0

        • Hamulec rolkowy to jest

          • 3 0

  • Mają dzwonek?! (2)

    Ja pikujeeee

    • 20 1

    • Dzwonek wyposażenie obowiązkowe !!!

      ... a tu jakiś piewca sukcesu pisze o tym jako o wyposażeniu dodatkowym.

      Śmiech na sali ...

      • 6 1

    • Dzwonki ,siedzenia i pedały pójdą w pierwszej kolejności do żyda.Przecież w tym kraju to nawet w marketach w WC wyrywają i kradną nic nie warte wieszaki i śruby od desek klozetowych,a co dopiero te części,przecież to będzie rarytas.Bardzo czarno to widzę w tym bidnym pozbawionym kultury kraju.

      • 5 1

  • Żenada (4)

    Ludzie, cofacie się w rozwoju. Nie dość, że ten szajs wygląda dużo gorzej od Wigry 3 to technicznie pewnie nie wytrzyma pół roku. Wy jesteście poważni? To nie kosztuje 200 zł tylko to system za miliardy złotych. Trójmiejska ośmiornica znowu mydli Wam wszystkim oczy, a dzięki temu systemowi ma zabezpieczone finansowo 3 pokolenia do przodu. Naiwni mieszkańcy Trójmiasta... Głosujcie dalej na Szcz, Ada, Karn...

    • 65 36

    • skoro już się wyrzygałeś możesz wracać na salę chorych

      • 18 18

    • (1)

      Nie miliardy, tylko miliony. To różnica rzędu wielkości. Co do wytrzymałości po to wymyślono takie coś jak gwarancja.

      • 12 6

      • Na co gwarancja ? Na tego Nexusa3 którego się montuje w rowerach dla dzieci ?

        • 4 5

    • pisior stafano się odezwał

      • 6 8

  • (5)

    Jak patrze na fotke i mocna wysunieta sztyce i moj rower 26 cali to chyba w tym Mevo bede musial dospawac z metr sztycy. To sa rowery dla krasnali? Kto takie male ramy zamowil?

    • 24 2

    • Dziwna sprawa

      Chciałbym zobaczyć pana Budynia czy da radę na tym pojechać, a on jest duży, może się wywali na m...ę jak słynny Doktor Nauk

      • 11 2

    • (1)

      w chinach są place z milionami wyprodukowanych nieużywanych rowerów. Kupuje się to na tony albo kontenery. A że chińczyk jest z zasady mały to i rowery są małe

      • 5 1

      • Bo w Chinach już rowery ćwiczyli

        I odchodzą do samochodów ;)

        • 2 1

    • nie ma szans aby ktoś wysoki na tym pojechał. Rura podsiodłowa jest tak krótka, że sztyca musiałaby mieć półtora metra.

      • 5 0

    • Niestety też widzę tu dla siebie problem. I jeszcze te koła 26-cali...
      To nie rower miejski, to koza na trasę Brzeźno - Jelitkowo...

      • 1 0

  • rower ktory nie wspomaga na wzniesieniach nie nadaje sie kompletnie. (8)

    Kola 26" to juz zabytek zwlaszcza do rowerow ze wspomaganiem. Przekladnia 3 stopniowa to do starych holendrow w latach 80 byla montowana. Ciekawe skad oni ten zlom kupili? MEVO to taki pomorski MIŚ .... Ten kto za ten zlom zaplaci i dopusci to do ruchu ...... to bedzie najbogatszyn pomorzaninem.

    • 52 11

    • Już jest jednym z bogatrzych, 18 mieszkań. (1)

      • 8 7

      • a ty cymbale nawet podstaw ortografii nie znasz, nie powinieneś mieć zatem nawet jednego mieszkania

        • 2 1

    • Co jest złego w kołach 26? Do miasta idealne (4)

      • 5 5

      • To ze rowery z kolami 26" to juz nie rozwijana technologia a jedynie stosowana obecnie w rowerach z najnizszej polki. (2)

        • 4 7

        • Bzdura. Moim trekingiem 28 nie lubię jeździć po mieście bo jest mało zwrotny. (1)

          Po mieście wolę 26 cali a 28 w trasy.

          • 3 0

          • Przy tak rozległej aglomeracji potrzeba większych kół = większa prędkość roweru = szybsze przemieszczanie się. 26-cali to anachronizm.

            • 0 4

      • technologia przeszłości.

        • 2 3

    • Januszek

      Nazywa się Sławomir Nowak.

      • 0 1

  • Beznadzieja (4)

    Tyle pieniedzy wpakowane w kupe zlomu, ktora bedzie teraz rdzewiec na dworze i psuc estetyke przestrzeni publicznej. Zamiast madrze zainwestowac pieniadze w transport samochodowy, to wydaja kase na jakies smieszne rowerki.

    • 35 67

    • Aha

      Bo stare 20 letnie Golfy z rdzą w każdym miejscu, to dzieła Picassa na kołach

      • 17 3

    • Mamy koniec 2018. Przyzwyczajaj się. (1)

      Lewactwo przejęło władzę. Teraz na topie jest pedalstwo i wąskorurkowcy z brodami. I oskarżanie o molestowanie sprzed 30 lat.

      • 8 20

      • Boisz się, że i ciebie kiedyś oskarzą?

        • 1 1

    • Świetny pomysł

      Rower psuć estetykę przestrzeni publicznej? Chyba trzeba mieść słabe pojęcie o poczuciu estetyki żeby tak napisać! Te rowery to najlepszy pomysł na jaki można było wpaść jeśli chodzi o komunikację w mieście. Na pewno nie będą rdzewieć, żeby jeszcze mieszkańcy o niedbali to będzie super!

      • 1 0

  • (4)

    Fajnie, ale na końcu Gdańska i tak nie ma ani jednego parkingu, sprawdzałam na mapce.
    Scenariusz, w którym użyłabym roweru:
    Wysiadam z tramwaju, autobus ma być za 20 minut, więc wypożyczam rower i jestem w domu w 10 minut.
    NIestety nie da się, bo nie ma gdzie potem tego roweru zostawić.

    • 29 8

    • (1)

      To gdzie ty mieszkasz? W Tczewie?

      • 14 5

      • w tczewie sa stojaki, a co??

        • 2 0

    • W krzakach

      Albo pod wiata śmietnika... to dobre miejsce dla złomu.

      • 6 4

    • To jest proste

      Wracasz do domu, a potem odstawiasz rower. Z powrotem na przystanek. Akurat w tym czasie przyjedzie tramwaj.

      • 10 0

  • (5)

    Pokażcie na mapie gdzie będą "przystanki" dla rowerów.

    • 17 5

    • (4)

      Sprawdz sobie na mapie Mevo

      • 6 2

      • (3)

        Sam sobie sprawdź. Skoro jest artykuł o rowerach to powinno być gdzie będą stały by je wypożyczyć i gdzie można podjechać by odstawić.

        • 8 8

        • (1)

          Krócej zajmuje znalezienie samemu mapy na stronie mevo niż napisanie komentarza.

          • 5 3

          • Ale jak się już o czymś pisze artykuł...

            • 7 2

        • wy mje macie sprawdzić i mje powjedzieć

          szystko.

          ja nic nie byde sprawdzoł

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane