• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu. Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu.

Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.



Czy podoba ci się wygląd roweru metropolitalnego?

Na początku tygodnia informowaliśmy o opóźnieniu inauguracji systemu roweru metropolitalnego. Było ono spowodowane m.in. nieprzeprowadzeniem na czas testów zamówionych dla Trójmiasta i Pomorza elektrycznych rowerów, co było warunkiem niezbędnym do uruchomienia systemu.

W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.

Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.

Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.

Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.

O systemie roweru metropolitalnego Mevo

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Stawki za wypożyczenie roweru:

  • jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
  • abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
  • abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
  • oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr

Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.

Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.

Opinie (435) ponad 10 zablokowanych

  • Stojaki przed dworcem w Gdańsku (1)

    Co za de*il wydał zgodę na postawienie dwóch byczych stojaków vis-a-vis wejścia do Dworca Głównego w Gdańsku. Nie dość, że są tam przystanki i z reguły przewija się tam dużo ludzi, to jeszcze będą tam stały dwa rzędy rowerów. Niedługo w ogóle tam nie będzie można przejść, nie wspominając o wątpliwej estetyce takiej graciarni. Nie można było znaleźć miejsca gdzieś obok?

    • 11 4

    • zamiast stać będziesz jechał na rowerze. Kto wymyślił aby tam stać? nie można stać gdzieś obok?

      • 2 6

  • blazny z urzedu na rowerki do pracy

    juz widze szczura i swite na tych czerwonych kreskach w centrum

    • 10 3

  • bedzie co wymontowywac np, na karwinach przez zlomiarzy

    na starodworcowej postawili stajak na trawniku ale moge sie zalozyc ze postawia go docelowo na nowym szczurzym parkinku przed szkola gdzie jest 13 miejsc a stojak zajmie 6 , zostanie 7 to typowe dla daunow z ZDI Zzarzadu drog i zieleni i tego patafiana ze starowiejskiej co przeprowadzil sie z zonka ze wsi i chce sadzic drzewa w centrum na parkingach Tak na marginesie byl plac przed szkola gdzie miescilo sie kilkadziesiat sam teraz po zrobieniu d**ilnego parkinku miejsc jest 15 z czego 2 dla inwalidy gieniusze

    • 11 2

  • Z Chwarzna w dół będą zjeżdżać, bo łatwo. Zostawiać będą w centrum, bo pod gorę lepiej pojechać autobusem. (2)

    Pod górę będzie je zawoził samochód serwisowy, aby nie stały wszystkie w centrum. Taka to ekologia. Ktoś przecież musi ten złom zawozić, wymieniać i ładować baterie. Poroniony pomysł. A cena wynajmu 100zł na rok jest wręcz symboliczna i nie współmierna do nakladu finansowego uruchomienia tego całego cyrku. Taki rower nie ma prawa się zwrócić, nie mowiąc już o zarobku. To może funkcjonować na koszt podatnika, bo prywatnie nikt by nie zainwestował w taki interes. Do tego całe miasto zagracone będzie stojakami postawionymi bezmyślnie i walającymi się rowerami.

    • 10 5

    • Elektrykiem łatwo podjechać pod górkę

      • 2 3

    • może się wyprowadź marudo

      • 1 2

  • Nic za ... (1)

    "oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia"
    Jak płacisz abonament to nie masz za bezpłatnie,

    • 5 2

    • Też tak to zrozumiałem.

      • 0 0

  • Kontrola trasy (1)

    Od momentu wzięcia kierownicy Mevo jesteś inwigilowany.
    Twoje przejazdy będą śledzone....

    • 3 4

    • no i ?

      • 1 0

  • Ptak (1)

    Po Gdyńskim śródmieściu przydałby się latający rower, bo po tych ścieżkach się nie da jeździć.

    • 2 2

    • Dronrower.

      • 2 0

  • Poczekajcie na śnieg i wtedy oficjalnie ogłoście, że można wypożyczać rowery!

    • 6 1

  • Dla wysokich będą? Bo jak nie to kicha. (1)

    Dużo osób nie skorzysta.

    • 1 2

    • dokładnie to samo pomyślałem. Rowery są tak małe, że wg mnie już powyżej 180cm nie da rady na tym jechać.

      • 1 0

  • Jak to wspomaganie działa? (3)

    Bo wiem że prędkość ma być ograniczona do 25km/h, ale czy np. pod górę też będzie taka prędkość?
    Czy np. jadąc pod górę Słowackiego (grubas 83kg) będę mógł tylko lekko pedałując utrzymać te 25km/h pod górę?

    • 1 1

    • Nie wiadomo

      Testują 4 rowery na plaskim. Wiarygodny test to własnie powinna byc osoba o sredniej lub nawet słabszej kondycji i podjazd na górny taras.

      • 3 1

    • Wspomaganie masz do 25km/h. W normalnych elektrykach masz kilka stopni wspomagania. Jak będzie tutaj nie wiem.

      • 1 0

    • fizyki nie oszukasz, ale masz szansę podjechac

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane