• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu. Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu.

Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.



Czy podoba ci się wygląd roweru metropolitalnego?

Na początku tygodnia informowaliśmy o opóźnieniu inauguracji systemu roweru metropolitalnego. Było ono spowodowane m.in. nieprzeprowadzeniem na czas testów zamówionych dla Trójmiasta i Pomorza elektrycznych rowerów, co było warunkiem niezbędnym do uruchomienia systemu.

W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.

Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.

Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.

Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.

O systemie roweru metropolitalnego Mevo

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Stawki za wypożyczenie roweru:

  • jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
  • abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
  • abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
  • oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr

Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.

Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.

Opinie (435) ponad 10 zablokowanych

  • Z Chwarzna w dół będą zjeżdżać, bo łatwo. Zostawiać będą w centrum, bo pod gorę lepiej pojechać autobusem. (2)

    Pod górę będzie je zawoził samochód serwisowy, aby nie stały wszystkie w centrum. Taka to ekologia. Ktoś przecież musi ten złom zawozić, wymieniać i ładować baterie. Poroniony pomysł. A cena wynajmu 100zł na rok jest wręcz symboliczna i nie współmierna do nakladu finansowego uruchomienia tego całego cyrku. Taki rower nie ma prawa się zwrócić, nie mowiąc już o zarobku. To może funkcjonować na koszt podatnika, bo prywatnie nikt by nie zainwestował w taki interes. Do tego całe miasto zagracone będzie stojakami postawionymi bezmyślnie i walającymi się rowerami.

    • 10 5

    • może się wyprowadź marudo

      • 1 2

    • Elektrykiem łatwo podjechać pod górkę

      • 2 3

  • Toporne (2)

    Kojarzy się c
    z rowerem cyrkowych występów klaunów...z lat minionej epoki...kolor okropny ,no ten zabudowany tylny błotnik z napisem ... tragedia

    • 10 4

    • marudzisz

      • 1 0

    • wszystkie nexty mają taki tylni dziwoląg - nosiciel reklamy

      dla mnie bomba. im gorzej, tym lepiej.
      moźe będę produkował sakwy specjalnie do tego czegoś,
      jako lokalna końkurencja Ortliba :-)
      szukajcie mnie najpierw na allegro, firmę zarejestruję dopiero jak się okaźe, że je kupujecie

      • 0 2

  • A jak z kaskami? (2)

    • 1 2

    • kask nie jest obowiązkowy

      • 2 0

    • Kup sobie.

      • 4 0

  • Zima (1)

    Idzie zima, trzeba wprowadzić rowery miejskie.

    • 3 0

    • Gdynia to stan umysłu.

      • 1 1

  • Dla wysokich będą? Bo jak nie to kicha. (1)

    Dużo osób nie skorzysta.

    • 1 2

    • dokładnie to samo pomyślałem. Rowery są tak małe, że wg mnie już powyżej 180cm nie da rady na tym jechać.

      • 1 0

  • Mi się bardzo podoba

    Kolorystyka trochę „vintage”. Wygląd podobny do innych rowerów nextbika, wiec konstrukcja sprawdzona już wiele razy na całym świecie. Ten model oczywiście nadaje się do jazdy 20km/h, czyli tyle ile trzeba. Jest bardzo wygodny. Jeździłem na podobnych w Łodzi, Warszawie, Londynie i Karlsruhe i rewelacja. Uruchamiajcie jak najszybciej.

    • 3 2

  • Gdzie zadaszenie stacji rowerowych? (2)

    Narażone na zmienne warunki atmosferyczne, bardzo szybko nadawały się będą do wymiany.

    • 5 0

    • (1)

      Właśnie mają być do wymiany. Kolesie zarobią.

      • 3 1

      • W końcu ktoś prawidło zdiagnozował system dystrybucji środków publicznych

        • 3 0

  • Czekanie!

    Tak długo trwa to uruchamianie! Żenada jakaś. Czemu zwykłych rowerów nie wprowadzicie. Może byłoby szybciej! Beznadziejna organizacja :(

    • 2 2

  • do kitu to wszystko

    tą aferę spotka ten sam los co w sopocie: skoro tylko skóńczy się dofinansowanie tego g..na z naszych podatków to padnie natychmiast.

    • 2 2

  • Hutnicza

    Kiedy będzie ścieżka rowerowa na ul Hutniczej w Gdyni, ilu rowerzystów musi tam zginąć aby ona powstała!!!!!!!!!

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane