- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (43 opinie)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (85 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (299 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (222 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (92 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.
Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.
Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.
Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.
System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
Stawki za wypożyczenie roweru:
- jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
- abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
- abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
- oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr
Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.
Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.
Opinie (435) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-07 17:35
Beda podrzucane jak kukulcze jaja byle gdzie (1)
Auta.na minuty
- 9 5
-
2018-12-07 17:57
raczej nie. za zostawienie go poza stojakami bedzie płatne.
- 2 2
-
2018-12-07 17:45
A kto je bedzie ladowal?? (3)
- 9 5
-
2018-12-07 17:52
(2)
To tajemnica. Niby ktoś ma wymieniać baterie w rozładowanych. W rzeczywistości pewnie będziesz pedałował ciągnąć te 30kg złomu bo w każdym bateria będzie padnięta.
- 14 1
-
2018-12-07 17:53
Pewnie tak bedzie jak znam zycie he he (1)
- 6 1
-
2018-12-07 18:02
Było kupić stojaki z opcja ładowania jak w Warszawie ale po co :)
- 10 1
-
2018-12-07 17:52
(3)
Waga roweru 37 kg
- 16 2
-
2018-12-07 17:57
(1)
ja pitolę. To jak padnie bateria to nikt nie da rady tym złomem jechać.
- 13 2
-
2018-12-07 20:27
Nawet z górki...
- 7 1
-
2018-12-07 19:44
bez jaj, chyba nie jest z ołowiu
- 7 0
-
2018-12-07 17:54
Okropne
- 11 1
-
2018-12-07 17:55
.o
- 1 0
-
2018-12-07 17:56
(1)
Bedzie obowiazek ubrania kasku
- 3 5
-
2018-12-07 17:58
tobie i tak juz nie pomoze
- 3 1
-
2018-12-07 18:01
No i musieli dać pedalską reklamę na tyle. Chciałem tym jeździć, ale jednak będę musiał kupić swój rower, bo ten wygląda siarsko.
- 10 8
-
2018-12-07 18:05
miejsce (1)
Lokalizacja stojaków na chodnikach to jakaś pomyłka, celowe utrudnienia ale na pewno poroniony pomysł.
- 7 9
-
2018-12-07 19:53
również uważam, źe powinny być na jezdniach:
jezdni jest dużo więcej niż chodników- 5 3
-
2018-12-07 18:08
Słabizna, męskich nie było?
- 9 5
-
2018-12-07 18:08
Uroda nie grzeszy (4)
Widzialam duzo rowrow miejskich ale takiej szkarady jeszcze nie. Jakby czas zatrzymal sie 30 lat temu. Ani kolor, a z wygladu - ani jakosc. Za rok zardzewieje i sie rozpadnie, i bedzie potrzeba nowych rowerow i kasa poplynie... to az w oczy kole...
- 22 8
-
2018-12-07 18:17
(2)
umowa jest na 5lat. I to juz problem operatora jak nie wytrzymają tyle.
- 2 4
-
2018-12-07 20:29
Taki sam problem, jak opóźniony start roweru. Bardzo się tym przejęli...
- 3 1
-
2018-12-08 15:45
Tylko 5 lat?
A potem upadek?
- 0 0
-
2018-12-08 17:23
nie widziałeś, a japą kłapiesz...
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.