- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Testy elektronicznych biletów
Niewątpliwie system ten ułatwi życie mieszkańcom Trójmiasta, a także turystom, którzy do tej pory błądzili w poszukiwaniu kiosku sprzedającego bilety (niewiele takich mamy), następnie z plecakami próbowali przecisnąć się w zatłoczonym autobusie do kasownika zahaczając po drodze o tablice informujące ile czasu jedzie tramwaj, czy autobus w dane miejsce i jaka z tego tytułu opłata ZKM się należy. Nie łatwiej było w przypadku kolejki SKM, gdzie niemożnością jest zakup biletu w kasie PKP i w poszukiwaniu kolejnego miejsca zakupu i kasownika niejeden turysta stracił....portfel.
Nowy bilet będzie odpowiednikiem elektronicznej portmonetki, pozwalającej na opłacenie przejazdu zgodnie z cennikiem biletów jednorazowych, bezterminową wersją karnetu biletowego, którego nie zmienią ani podwyżki cen ani nie zniszczy czas. Pomimo, że na to rozwiązanie będziemy musieli czekać jeszcze 1,5 roku już wczoraj w wybranych trójmiejskich autobusach, tramwajach, trolejbusach i na przystankach SKM pojawiły się nowe elektroniczne kasowniki. Testy potrwają do 12 maja. Około 40 mieszkańców Trójmiasta otrzymało już karty elektroniczne i ma możliwość przetestowania systemu.
Ich uwagi, zastrzeżenia i wnioski zostaną przedstawione komisji przetargowej, której zadaniem będzie wybór operatora systemu
Cztery wyłonione w przetargu firmy (Computerland, Emax, Prokom i R&G) będą przekonywać, że ich kasowniki są najlepsze, ale tylko jeden z nich może wygrać przetarg. Szacunkowo nowy system kosztował będzie rocznie około 4 mln. złotych.
więcej informacji na stronach Zkm Gdynia
Opinie (24)
-
2001-04-25 14:18
Aga, SKM to nie PKP...
Obawiam sie, że cały ten pomysł nie obejmie pociągów dalekobieżnych. SKM jest od stycznia oddzielnym przedsiebiorstwem. Co prawda włascicielem wszystkich udziałów w SKM są PKP, ale formalnie jest to oddzielna spółka, a udziały mogą zmienić własciciela. W dodatku nawet gdy jeszcze Kolejki podlegały pod zarząd PKP to i tak obowiązywała w nich specjalna taryfa (niższa od standardowej PKP) i stad wynikała niemożnosc korzystania z pociagów dalekobieżnych na podst. biletów SKM.
- 0 0
-
2001-04-25 15:44
gvhjjkbkjhgbkhj
wydaje mi sie że te kasowniki to dobry wybur ale jeżeli miasto nie ma pieniedz to nie powinno zajmować się takimi bajerami i ciekawa jestem ile to będzie kosztowało
- 0 0
-
2001-04-25 15:48
ewka mewka
WYDAJE MI SIE ŻE POMYSŁ ELEKTRONICZNYCH BILETÓW TO DOBRY POMYSŁ ALE ZASTANAWIAM SIE CZEMU MIASTO WYDAJE KSE NA TAKI BAJERY SKORO MA INNE WARZNIEJSZE WYDADKI I CIEKAWA JESTEM ILE BEDZIE KOSZTOWAŁ TAKI JEDEN BILET.
- 0 0
-
2001-04-25 17:17
Ładnie, pięknie, ale...
Nic nie rozumiem z tego artykułu - przecież bilety mozna kupić w tramwaju i autobusie (w odróżnieniu od niektórych innych polskich miast - brawo za pomysł dla 3miasta). A bilety na kolejkę kupuje się w kasie - skąd pomysł, że ich tam dostać nie można? Najwyżej kasa jest zamknięta, ale wtedy bez dopłaty sprzedaje kontroler w pociąugu. Czasem w tych artykułach znajduję prawie takie same bzdury jak w niektórych komentarzach. Dziwne...
- 0 0
-
2001-04-25 18:06
Bilety można kupić..
w autobusie czy tramwaju, ale skąd np. ludzie z Polski maja
to wiedzieć ? W końcu to nasz "szczytny" ewenement :-)- 0 0
-
2001-04-26 05:48
Od 10 lat mieszkam w Edmonton gdzie jak wiecie zapewne w tym roku beda odbywac sie mistrzostwa Swiata w lekkiej atletyce.Tutaj to jest w edmonton jak wsiadasz do autobusu to sam wrzucasz odliczona oplate $ 1.65 i kierowca ktory jest zarazem konduktorem daje Tobie bilet ktory jest wazny na 2 godziny (system okresla godzine przy wydzieraniu biletu) i mozna uzywac wszystkie autobusy jak i LRT tj. system metra w ciagu tego czasu. Dla mnie byl szok panujacy system w Gdansku jak po wielu latach pojechalem pierwszy raz do Gdanska i rodzice tlumaczyli mi ze musze kasowac bilet w trakcie jazdy bo to jest na czas. Jadac na Siedlce gdzie mieszkale kiedys nie wiezialem czy mam juz wyskakiwac z jadacego tramwaju czy tez jechac dalej
Kazdy system ma dobre i zle strony ale najwazniejsze jest aby funkcionowal bez stresu dla pasazera,bo stresow z zyciu mamy wystarczajaco duzo
Lacze pozdrowienia i Good Luck
Jacek- 0 0
-
2001-04-26 09:20
tia
niby jak (w/g info z zkm Gdynia) to bedzie, ze w Gdansku do 10 min. podstawowa, a w Gdyni w granicach admin.? jak sie skasuje wiec w Gdyni w jednym autobusie i przejdzie do innego to kasowac znow? i to sie na bilecie wykaze? a w Gdansku w tym przypadku bilecik sam skuma, ze czasowka jest i zapisze minuty? tia...chyba sie najpierw powinno ujednolicic sposob naliczania
druga kwestia, do tej pory kasowanie to pryszcze, wsuwasz i juz, ewentualnie nie dziala czasem albo zle odbija...a projekt: przesun karte, wybierz opcje, ile minut, normalny czy ulgowy, nie za bardzo wydluzy to czas realizacji jednego pasazera? a czy te wszystkie (z calym szacunkiem) babcie i dziadki sobie poradza ?
mimo wszystko uwazam, ze to dobry pomysl, mam nadzieje, ze przez te 1.5 roku dopracowane zostana wszystkie najistotniejsze szczegoly- 0 0
-
2001-04-26 11:42
CIEKAWE...
Moze bilet elektroniczny bedzie rozwiazaniem dla wiekszosci mieszkancow trojmiasta ...
ale...
Ciekawi mnie jak z tym nowym (?skomplikowanym) systemem poradza sobie emeryci albo turysci - z Polski lub z zagranicy.- 0 0
-
2001-04-30 19:11
pomysl nie jest zly...
ale faktycznie za malo informacji zostalo podane. poza tym tak jak visioner juz zauwazyl musi to byc proste w obsludze (starsze osoby) i ujednolicone (cale 3miasto). idea naprawde godna pochwaly. ale mysle ze do testowania systemu nalezaloby wybrac wiecej niz 40 osob :-P nie trzeba bujnej, futurystycznej wyobrazni, by wymyslec system taki, jaki chcielibysmy miec w 3miescie. chyba wyobrazenia wiekszosci bylyby podobne... :-)))
- 0 0
-
2001-05-06 12:22
Autorze!
Fajny pomysł z tymi kartami, tylko że po parokrotnym przeczytaniu artykółu wciąż nie rozumiem w jaki sposób będzie funkcjonować ten system. Jak? Gdzie? I za co będziemy płacić?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.