• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

To był dobry rok dla kierowców (ale przyszły będzie jeszcze lepszy)

Krzysztof Koprowski
31 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego to największa zakończona trójmiejska inwestycja drogowa w 2008 roku. Trasa Kwiatkowskiego to największa zakończona trójmiejska inwestycja drogowa w 2008 roku.

Mijający rok był udany pod względem inwestycji drogowo-komunikacyjnych. Udało się dokończyć kilka inwestycji planowanych i realizowanych od ponad 30 lat. To dopiero jednak przedsmak przyszłych prac.



Ul. Wilanowska w pewnym stopniu poprawiła układ drogowy dzielnicy Gdańsk-Południe. Ul. Wilanowska w pewnym stopniu poprawiła układ drogowy dzielnicy Gdańsk-Południe.
"Żółty wiadukt" służył najpierw powozom, a potem samochodom przez ponad 100 lat. "Żółty wiadukt" służył najpierw powozom, a potem samochodom przez ponad 100 lat.
Najbardziej spektakularną inwestycją, zakończoną po ponad 34 latach od wbicia pierwszej łopaty, jest gdyńska Trasa Kwiatkowskiego. Otwarta z wielką pompą w czerwcu, po trzech miesiącach odbiorów technicznych, wpłynęła w znaczny sposób na układ drogowy północnej Gdyni. Dzięki niej z ulicy Morskiej na odcinku od obwodnicy do trasy, zniknęły tiry i setki aut. Dzielnice leżące na północnych krańcach Gdyni zyskały też doskonałe połączenie z trójmiejską obwodnicą. Oczywiście trasa znacznie poprawiła dostępność drogową gdyńskiego portu.

W czerwcu otwarto z ponad półrocznym poślizgiem poszerzoną o dwa pasy ulicę Janka Wiśniewskiego. Nowa droga zwiększyła przepustowość istniejącego połączenia centrum z Trasą Kwiatkowskiego.

Również dzielnice na południe od centrum Gdyni, zyskały nową drogę - kolejny odcinek Trasy Różowej. Inwestycja wykonana dużo mniejszym nakładem finansowym, ograniczona była jedynie do poszerzenia ul. Lotników od wiaduktu przy SKM Redłowo do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Z pewnością jedna skróciła czas dojazdu do centrum mieszkańcom zarówno Orłowa i Redłowa, ale także wielu gdyńskich sypialni ciągnących się od torów kolejowych aż po Dąbrowę.

W Sopocie w czerwcu uruchomiono tunel samochodowy pod deptakiem Monte Cassino. Schowanie aut, pozwoliło nie tylko na nieoddzielenie pieszych od ruchu samochodowego, ale także na stworzenie (w przyszłości) atrakcyjnej strefy wypoczynkowej w bezpośrednim sąsiedztwie mola.

Najważniejsze w Trójmieście

Trasa Kwiatkowskiego w Gdyni - 30 lat budowy, kilka miesięcy korzystania, kierowcy są w raju

Tunel w Sopocie - czyli kierowcy na dole, przechodnie na górze i morze na wprost

Trasa Sucharskiego w Gdańsku - czyli kilka miliardów do wydania na fragment wewnętrznej obwodnicy Gdańska
W ub.r. Gdańsk nie męczył remontami kierowców, którzy już wcześniej cierpieli za sprawą remontów ul. Mickiewicza, Marynarki Polskiej, Podwala Grodzkiego czy Pomorskiej. Nie oznacza to jednak, że w mijających miesiącach nie robiono nic.

Pod koniec maja uruchomiono wyremontowane skrzyżowanie Hallera - Wyspiańskiego - Kliniczna. Wymieniono na nim nawierzchnię, szczególnie w rejonie przejazdów przez tory tramwajowe. Wreszcie uporządkowano stale rosnący ruch rowerowy w tym obszarze poprzez wydzielenie specjalnego przejazdu przez drogę i torowisko. Torowisko, wyjątkowo mocno zniszczone w tym rejonie, również doczekało się wymiany. Lekkiej korekcie poddano łuk do skrętu spod wiaduktu w stronę Węzła Kliniczna, chociaż nadal nie zdecydowano się na puszczenie tędy regularnego ruchu tramwajowego.

Czy odczuwasz poprawę w ruchu drogowym w Trójmieście?

Na Przymorzu, w ramach budowy centrum handlowego Leclerc, przebudowano fragment ul. Obrońców Wybrzeża na szeroką arterię po dwa pasy w każdym z kierunków. Niestety wygodna droga zwęża się przed skrzyżowaniem z Dąbrowszczaków. Poszerzony odcinek sfinansowany został przez inwestora centrum handlowego, pozostały miał być wybudowany za fundusze pochodzące z budżetu miasta, a tych na razie brak.

W listopadzie otwarto wreszcie ul. Wilanowską, która odciążyła wyjątkowo zatłoczony rejon Gdańska. Nowa droga, nie imponuje ani rozmachem prac, ani swoim wyglądem, ale chociaż w minimalnym stopniu skróciła czas dojazdu z południowych dzielnic do centrum.

Nietypowo, bo w listopadzie rozpoczęto prace nad poszerzeniem ul. Łostowickiej. Dwa pasy w każdą stronę, przebudowane skrzyżowanie z ul. Kartuską - tak w 2011 ma wyglądać nowe oblicze tej drogi. Pracę będą realizowane etapami i zgodnie z zapowiedziami nie mają zbytnio utrudnić ruchu drogowego. Planuje się jedynie możliwość wprowadzenia ruchu wahadłowego, lecz nie przewiduje się się całkowitego zamknięcia ulicy.

1 października wyłączono po ponadstuletniej eksploatacji "żółty wiadukt" przy Bramie Oliwskiej. Początkowo planowano go zburzyć, jednak po fali krytyki urzędnicy wycofali się z tego pomysłu i powrócili do początkowej wizji, mówiącej o przeznaczeniu jego na drogę pieszą - rowerową. Ruch aut mają przejąć dwa nowe wiadukty, które połączą al. Zwycięstwa z ul. Nową Wałową.

Niestety, w mijającym roku zdecydowanie zabrakło inwestycji w transport publiczny, który w odróżnieniu od samochodowego, nie wymaga ciągłych nakładów finansowych. W przeciwieństwie do nowych dróg, nie przenosi problemu w inny rejon miasta (np. otwarcie całej Trasy Kwiatkowskiego już dzisiaj powoduje przeciążenie zjazdów w ul. Hutniczą), lecz rozwiązuje go kompleksowo na co najmniej 20 - 30 lat.

W tej kategorii udało się wyremontować (z kilkutygodniowym poślizgiem) szpecący miasto peron SKM w Gdyni. Pojawiło się zadaszenie oraz nowa nawierzchnia. Lekkiemu liftingowi został poddany również peron przystanku Gdańsk-Politechnika, cały czas trwają prace na stacji Gdańsk-Oliwa.

Inwestycje w 2008 roku to jednak początek ogromnych inwestycji, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach. W mijającym roku w Gdańsku przygotowano setki stron dokumentów oraz projektów, które będą realizowane w kolejnych latach. W przyszłym roku mają ruszyć prace m.in. przy Trasie Słowackiego, która połączy port lotniczy ze stadionem w Letnicy oraz Trasie Sucharskiego, w ciągu której powstanie pierwszy w Polsce tunel podwodny. W ciągu najbliższych dwóch - trzech lat, powstanie wreszcie ostatni odcinek Trasy W-Z wraz z przebudową węzła w Karczemkach. Same prace drogowe, których wykonanie planuje się na Euro 2012 kosztować będą ok. 3 mld zł, co jest sumą największą ze wszystkich miast - organizatorów tego wydarzenia.

W Gdyni natomiast największą inwestycją w najbliższym okresie będzie budowa węzła drogowego przy Urzędzie Miejskim i przystanku SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.

Opinie (169) ponad 20 zablokowanych

  • (13)

    Ogolnie rzecz biorac na drogach jest tragedia,dziura na dziurze :)

    • 0 0

    • (9)

      Ogólnie rzecz biorąc dziury to masz w mózgu

      • 0 0

      • (8)

        Ogólnie rzecz biorąc to nie masz tego w czym on ma dziury

        • 0 0

        • jo?

          • 0 0

        • (6)

          Ogolenie rzecz biorac to najwieksze dziury sa w Gdansku

          • 0 0

          • Ogolnie rzecz biorąc to najwiecej dziur jest w.... (5)

            ...szwajcarskim serze

            • 0 0

            • Ogólnie rzecz biorąc (4)

              to dziś zrobię to z dziewczyną!

              • 0 0

              • a masz jakieś wiertło ;d ;P

                jak byś nie dała rady, to moge pomóc ;D

                • 0 0

              • dopiero?

                • 0 0

              • Od dawna to planowałaś? (1)

                Mogę wpaść z butelką dobrego trunku i udokumentować na taśmie video;-) A co,pamiątka musi być;) Potem mogę wspomóc...:-))

                • 0 0

              • Ogólnie rzecz biorąc mozesz :P

                • 0 0

    • towarzysze!!! niech zyje socjalizm!!

      buhhhhahahah

      polactwo

      • 0 0

    • ogólnie to Gdańsk jest dziura

      • 0 0

    • eee

      najlatwiej jest narzekac, pamietaj ze zawsze moglo by byc gorzej

      • 0 0

  • Trasa Kwiatkowskiego (13)

    1km za 25 milionów euro w cenach z 2002 roku. Sukces?

    • 0 0

    • taa... a jechałes kiedys tamtędy? (3)

      jakbyś jechał to byś wiedział dlaczego była o tyle droższa od zwykłego kawałka drogi wybudowanego na płaskim terenie

      • 0 0

      • Kwiatkowskiego jest : (2)

        1. Na kilku na prawde imponujących mostach
        2. Ścina wzgórza takimi "półtunelami"
        3. Na najwyższym wzgórzu zbudowana jest kładka
        4. Mówimy jeszcze o przejściach podziemnych (przy ulicach Ściegiennego i Leszczynki)

        także inwestycja jest imponująca

        • 0 0

        • (1)

          Czy to jest co napisałeś obroną tej ceny?
          Przypominam , autostrada w cenach z 2008 ,1 km 11milonów euro ( nie ma znaczenia w jakim terenie będzie budowana). Kwiatkowskiego to droga szybkiego ruchu z założenia i w praktyce powinna być tańsza niż autostrada.

          • 0 0

          • Jak czytam takie pseudomadrosci proroka Lebiody,to mi ziemniaki w piwnicy gnija.Jedyne,co moze tlumaczyc twoj glupawy wpis to,fakt ze masz 13 lat.

            • 0 0

    • Najbardziej spektakularną inwestycją, zakończoną po ponad 34 latach od wbicia pierwszej łopaty

      aahahahahha

      • 0 0

    • trasa Kwiatkowskiego to bubel budowlany bo: (3)

      1 Ma niebezpieczne zjazdy i podjazdy - z braku środków zrobili za stromy skręt w kierunku Gdańska
      2, Brak pobocza praktycznie uniemożliwia w razie potrzeby przejazd np karetki, środkiem miedzy samochodami
      3. właczenie się do ruchu z ulicy Hutniczej grozi "dzwonem"

      • 0 0

      • (1)

        zjazdy i podjazdy sa zabezpieczona .. podgrzewana nawierzchnia !

        • 0 0

        • smigam codziennie do pracy i jest gites

          jw

          • 0 0

      • w sumie zakręt na estakadzie w stronę gdańska jest bardzo dobry, jeden tir boka strzelił...
        NAPRAWDĘ BEZPIECZNA ESTAKADA!
        przy zimie takiej naprawdę prawdziwiej, tiry i tak będą śmigać przez chylonie albo wielkopolską na doł, jakiś skończony idiota po podstawówce zrobił te zakręty.
        Nikt o zdrowych myślach, by takiej głupoty nie zrobił.
        Dziękujemy Ekolodzy, że zgodziliście się na budowę estakady!
        PozdR.

        • 0 0

    • kili. głupota nie boli (3)

      wiesz ze tam są przęsła najwyższe w Polsce i w prwnym momencie trasa jest prowadzona na wys.12 piętra.
      Do tego biegnie przez TPK i nalezało przywrócic nasadzenia i ekosystem.
      skąd ty o tym możesz wiedziec siedząc przy kompie w oruni?

      • 0 0

      • (2)

        Masz rację ,że głupota nie boli świadczy o tym twoja znajomość sprawy.

        • 0 0

        • znajomość sprawy (1)

          Napisz cos wiecej o znajomości sprawy - znawco

          • 0 0

          • Przeczytaj!
            "Średni koszt budowy kilometra nowej autostrady wyniesie 11,7 mln euro Przypomnijmy, że każdy kilometr odcinka ze Swarożyna do Nowych Marz kosztował średnio 5,6 mln euro."
            Jeżeli te informacje nie są dla Ciebie zastanawiające z ceną za 2,3 km trasy Kwiatkowskiego 280 milinów złotych (30mil euro /kilometr)to naprawdę nie mamy o czym dyskutować. To daje cenę Kwiatkowskiego ponad 5 razy wyższą od autostrady.

            • 0 0

  • jak dla mnie te wszytskie polskie inwestycje są śmieszne. (12)

    Trasa kwiatkowskiego - 34 lata, metro w warszawie - 30 lat ( 5 przestanków) Tragedia narodowa a nie powody do dumy. W takiej Szwecji zlokalizowanej na skałach działa pare liń metra i to znacznie dłuższych niż w warszawie. Mają nawet wspolny bilet na wszystkie środki transportu, które obejmuja cały kraj. A u nas nawet biletu w 3mieście nie mogą zrobić. Żyjemy w chorym kraju.

    • 0 0

    • (2)

      W języku polskim istniej słowo przystanek, a nie ma słowa przestanek. Przystanków w warszawskim metrze jest 14 na 17 km trasy.

      • 0 0

      • (1)

        Nie wiesz to się nie wypowiadaj, chodzi o ostatnich 5 stacji , które buduje się już 30 lat.

        • 0 0

        • To ciekawe, bo całe metro jest budowane niespełna 30 lat. Nie pierdziel głupot.

          • 0 0

    • jak dla mnie marudzisz

      No i kwiatki: "przestanek, liń". Sam przez tyle lat nie nauczyłeś się posługiwać językiem ojczystym, a prawisz o innych, że są do bani. Może zaczniemy wymagać od siebie? I płacić podatki jak w Szwecji?

      • 0 0

    • (3)

      "Liń metra"?

      "Przestanki"

      Przestań... Nie podoba Ci się, droga wolna.

      W Trójmieście wspólny bilet już jest, jeśli nie zauważyłeś.

      • 0 0

      • hahahhaa odpuście mu bo hahahha to już nie jest nawet...

        śmieszne a tragiczne :/

        • 0 0

      • (1)

        "...już..." jest? Ile masz lat? Powinien być 10 lat temu...Kolo wali byki, ale trochę racji ma. Trójmiejskie inwestycje to porażka: drogi, mosty, hale. Sto lat się je buduje za 2x większą kasę niż powinno. I uprzedzę komentarz: jakbym miał to bym budował... a tak, tylko płacę podatki i marudzę.

        • 0 0

        • Dobrze gada, polać mu!!

          • 0 0

    • To się wyprowadź do Szwecji.

      • 0 0

    • hahahaa polska to kraj sluzacych nie zapominaj! (1)

      w usa sa 8 pasmowe autostrady czyli 16 pasow ale czy ktos to zrozumie!!!
      polska to bardzo chory kraj a polacy sa ludzmi 4 kategori ,tyle.

      • 0 0

      • tyle że

        USA 70 lat temu nie zostało zaatakowane przez 2 większe od siebie państwa. Nie było też okupowane i dojone przez jednego z najeźdźców przez następnych 40lat.

        • 0 0

    • Oni nigdy nie musieli mówić po Rosyjsku Niemiecku itp od dłuższego czasu nic nie znaczą w Europie

      • 0 0

  • Gdańsk to drogowa tragedia (29)

    Samochodów przybywa, a nowych rozwiązań komunikacyjnych nie.
    Brakuje parkingów w newralgicznych punktach miasta.
    Nic się z tym nie robi.
    Miasto ma w d. kierowców.
    Tragedia!

    • 0 0

    • (20)

      Czytać nie umiesz, prawda? Skoro nic się nie robi, to o czym jest ten artykuł?

      • 0 0

      • (18)

        Jak już, to Ty nie umiesz czytać.
        Gdańsk inwestuje w ... remonty nawierzchni zamiast w nowe rozwiązania drogowe.
        Chyba, że uznajesz zrobienie dojazdu do supermarketu czymś wielkim, na miarę półmilionowego miasta.
        Napisz proszę gdzie w gdańsku powstał ostatnio jakiś parking z inicjatywy władz miasta.
        Przejedz się chłopie ze Stogów do Centrum o g 16.
        Powodzenia.
        Powtarzam, Gdańsk to drogowa Tragedia!

        • 0 0

        • Zgadzam sie (2)

          Takie sukcesy i tylko Gdynia postawila na cos nowego. Nowe pasy na trasie rozowej janka wisniewskiego i estakada to sa nowe drogi. W gdansku nie powstalo nic poza obroncow wybrzeza gdzie ruch jest powiedzmy sobie umiarkowany. Nie narzekam tylko konstrutywnie krytykuje. Sytuacja nie jest dobra i mozna cos z tym zrobic. Zadna metropolia w trojmiescie nie powstanie jezeli nie bedzie nowych inwestycji drogowych. Wladze Gdanska skupiaja sie na utrzymaniu tego co jest kiedy to nie wystarcza. To jest tak jak sie w jednych tylko butach chodzi to wytrzymuja niecaly sezon a jak sie ma 3 pary to mozna w nich przez 5 sezonow chodzic.

          • 0 0

          • Jest Armii Krajowej (przedłużona do Kartuskiej z Szadółek) która daje sporo i jest Wilanowska, która coś tam daje.

            • 0 0

          • Przej najblizszych kilkanascie lat nic nowego nie bedzie bo kasa pojdzie na "bardzo potrzebne" hale i stadiony. :/

            • 0 0

        • Malkontent (14)

          No nie mogę czytać takich bzdur...

          Robi się, kolego, robi się... powoli, nie wszystko naraz. Tobie się wydaje, że jak ze Stogów nie możesz do Centrum dojechać to trójmiasto NIC NIE ROBI.

          A mamy dłuższą Armii Krajowej, a mamy remont (w końcu!!!) Łostowickiej, nowy bardzo dobry Błędnik, rozbudowaną Wilanowską, dobrze wyremontowaną Marynarki Polskiej.

          W tym roku ruszy wreszcie Trasa Sucharskiego i Słowackiego, więc korki na Podwalu Przedmiejskim zmaleją.

          Ja wiem, że są korki - też w nich czasem stoję, ale co poradzić - jeśli Tobie się wydaje, że przyjdzie dobry wujek i sypnie miliardami żeby wszystko naraz rozbudować, to możesz się mylić.

          W polskim prawie są duże utrudnienia dla budowy nowych dróg, przez wiele lat nie było na to pieniędzy. Trudno nadrobić 30-letnie zaległości w jednej chwili. Trochę zrozumienia trzeba dla tego świata, kolego.

          • 0 0

          • (1)

            rozbudowana Wilanowska pomogła w ruchu w baaaaaaaaaaardzo miernym stopniu niestety. jakiś efekt będzie dopiero widoczny jak zrobią nową Łódzką i Łostowicką. tyle, że do tego czasu wybudują jeszcze tak dużo nowych osiedli, że znów się zakorkuje.

            • 0 0

            • hehe

              no też prawda:)

              • 0 0

          • marynarki p.

            po co idioci to remontowali teraz pojezdżi cieżki sprzet do Baltic areny i znowu beda remontować no tak znowu ktoś zarobi tylko czemu za to samo:)

            • 0 0

          • Generalnie się zgadzam ale

            uważam, że błędem było nie skoncentrowanie się na najbardziej pilnych przedsięwzięciach tzn. dojazdach do obwodnicy. Robiliśmy różne rzeczy w różnych częściach miasta a to błąd. Przez 10 lat panowania obecnej ekipy powinna była powstać 2x2 Słowackiego lub AK na całej długości. Po co np. była przebudowa Spacerowej. Uważam, że Marynarki Polskiej też nie była priorytetem - te pieniądze powinny były pójść na Słowaka.

            • 0 0

          • (1)

            Nowy Błędnik??? Chyba błądzisz. Na błędniku niemal w ogóle nie powiększono przepustowości. A to jest największy problem. Aut przybywa bardzo szybko. Dróg nie. Poprawia się tylko nawierzchnie na już istniejących. Michu ma rację.

            • 0 0

            • Ale zwiększono znacząco nośność, co byś powiedział gdyby się zawalił?

              • 0 0

          • Generalnie się zgadzam ale

            uważam, że błędem było nie skoncentrowanie się na najbardziej pilnych przedsięwzięciach tzn. dojazdach do obwodnicy. Robiliśmy różne rzeczy w różnych częściach miasta a to błąd. Przez 10 lat panowania obecnej ekipy powinna była powstać 2x2 Słowackiego lub AK na całej długości. Po co np. była przebudowa Spacerowej. Uważam, że Marynarki Polskiej też nie była priorytetem - te pieniądze powinny były pójść na Słowaka.

            • 0 0

          • gratuluję poczucia humoru! (2)

            "W tym roku ruszy wreszcie Trasa Sucharskiego i Słowackiego, więc korki na Podwalu Przedmiejskim zmaleją."

            • 0 0

            • (1)

              Martini, to mówisz, że wiesz że są korki, bo czasem też w nich stoisz?! Ha ha! Dobrze jest wesoło skończyc stary rok!

              • 0 0

              • Śmiej się śmiej, palancie bez matury:]

                • 0 0

          • "Trudno nadrobić 30-letnie zaległości w jednej chwili". Ależ rozumiem, rozumiem! W tych zaległościach 10 do 15 lat to zaległości miłościwie nam obecnie panujących!

            • 0 0

          • Martini (2)

            Czy Ty jestes tak głupi, czy pracujesz dla rządzącej ekipy?

            Przyznaj się!

            • 0 0

            • aż taki głupi, żeby się przyznać (1)

              to chyba nie jest...

              • 0 0

              • Czyli pracownik magistratu.

                I wszystko jasne.

                • 0 0

      • Jak dla mnie jest o kropli w morzu potrzeb...

        • 0 0

    • (3)

      Nowe osiedla powstają a nikt o wyjeździe z nich i dojeździe nie myśli..

      trochę pomyśleć i na przyszłość (jeśli teraz nie ma kasy) zostawić troche miejsca na droge (np. do obwodnicy) a nie paćkanie budynków skupionych przy sobie...!
      - tak jak droga na chełm - na tramwaj miejsce było od lat.

      chociaż obwodnica i tak juz pęka w szwach...

      • 0 0

      • no budują (2)

        idz do developera i powiedz zeby nie postawil budynku bo trzeba zostawic na przyszlosc miejsce na droge ( to w koncu jego teren) to sie mozesz domyslac co ci odpowie ze h.... go to interesuje i zrzuci ze to miasto ma mu za free dac teren na droge albo cos w ten deseń

        • 0 0

        • (1)

          to właśnie miasto ma zostawić teren pod drogę -nie odsprzedawac całych działek

          tylko sprzedaje całe działki to deweloper buduje -upycha budynki bo ma z tego kase

          • 0 0

          • wytyczyć działki które nie będą do sprzedaży

            • 0 0

    • Tragedia to bardzo łagodne słowo

      na to co w temacie drogowym wyrabiają władze Gdańska.

      • 0 0

    • rynek rozwiaze ten problem....

      poprostu ludzie beda uciekac z gdanska- oczywiscie przedsiebiorczy nie plebs

      • 0 0

    • i dobrze,że nie ma "parkingów',powinni zrobić winietę na wjazd do centrum.

      • 0 0

    • APOKALIPSA

      niech ktoś coś zrobi z Kartuską, i Słowackiego ! przez te korki ja całe życie spędzam w samochodzie !!!
      na szczęscie mam w nim radio, barek, telewizję N, łóżko wodne, PlayStation...

      • 0 0

  • korki w gdańsku (5)

    już od godziny 14.00

    • 0 0

    • koleś, korki były, są i będą (4)

      jak w każdym mieście europy czy USA
      Zdajesz sobie sprawę że od 2004 przywieziono do kraju prawie 2 mln aut?

      • 0 0

      • (1)

        Co z tego, że przywieziono? Chcesz powiedzieć, że auta powinny być niedostępne bo nie ma dróg lub są w opłakanym stanie?
        Albo autobusy (z których przesiedli się posiadacze owych 2mln aut) powinny jeździć po badziewnych drogach??

        Bo moim zdaniem, skoro jest więcej aut to są większe wpływy z akcyzy na paliwo, które powinny iść na remonty dróg lub budowę nowych...

        • 0 0

        • gdzie ty mieszkasz

          że jeździsz po badziewnych drogach? W mojej okolicy wyremontowano już większość z nich a następne zaczynają być remontowane.

          • 0 0

      • (1)

        Jedź do Niemiec

        • 0 0

        • Idź do szkoly

          • 0 0

  • Przy Łostowickiej zasuwają aż miło patrzeć (2)

    od 6-tej do 18-tej, codziennie

    • 0 0

    • Małomiejska (1)

      klimacik niezapomniany....
      od rana do wieczora

      • 0 0

      • Nie warto jeździć Orunia, same dziwy tam mieszkają,. klimat prawie jak w Gdyni.

        • 0 0

  • Dodajmy że Słowackiego budujemy już ponad 10 lat. (3)

    W-Z ponad 20 lat, Sucharskiego nie zaczęliśmy ale pewnie pobudujemy za 10 lub 15 lat. Sukces, sukces, sukces.....

    Jak te inwestycje powstaną dl 2012 to ja jestem Święty Turecki. Hańba

    • 0 0

    • o Słowackiego mówimy od 30 lat a budujemy od 15. (2)

      • 0 0

      • Słowackiego jeszcze się da jechać... tylko to trwa godzinę ;] (1)

        Kocham Gdańsk za to ;p

        • 0 0

        • Liber&Doniu Najszybszy w mieście...

          nie jechać tylko toczyć się jak lansiarz...

          • 0 0

  • Gdynia, ulica Hutnicza - korki rano, w południe i po południu (6)

    • 0 0

    • osiedlowa płk. dąbka (5)

      korki rano i ok 16. do tego jest waska tak ze autobusy musza prawie sie zatrzymywac zeby sie minac. Ta ulica mamy dojezdzac na lotnisko w babich dolach. zenada

      • 0 0

      • coś ci sie pomyliło kolego...

        ... ta droga którą chcesz dojeżdżać do lotniska ma póki co dwa pasy w każdą stronę, port lotniczy będzie od strony Kosakowa a nie Babich Dołów

        jeśli zaś chodzi o Kwiatkowskiego to w godzinach szczytu czystą przyjemnością jest postać sobie w korku i ruszając pod górę pozarzynać z lekka zamiennie sprzęgło z ręcznym jak kto lubi

        • 0 0

      • Wraz z budową lotniska, (3)

        poszerzony będzie fragment: Kwiatkowskiego-Dąbka do wiaduktu przy torach

        • 0 0

        • Ty jesteś dobrze poinformowany to wiesz co twoi kumple planują z Hutniczą

          • 0 0

        • nie bedzie zadnego lotniska (1)

          to tylko pobożne życzenia, tj wieżowiec libeskinda w gdańsku

          • 0 0

          • pewnie że nie będzie

            • 0 0

  • (1)

    A kiedy zrobią coś z połączeniem Łódzkiej i Warszawskiej, rano stoi się w korku ok 40 min, żeby przejechać 1 kilometr bo nikt nie chce wpuścić aut jadących z popdprządkowanej...

    • 0 0

    • własnie 2 dni temu zmieniono organizacje ruchu

      teraz Warszawska jest główną droga a na Łódzkiej jest Stop. Nie wiem czy to lepsze bo teraz skręcają z warszawskiej na Łódzką beda czekac a co za tym idzie takze ci jadący prosto warszawską....

      • 0 0

  • Czy Pan Prezydent Gdańska przyjedzie na spotkanie z morsami rowerem czy autobusem?

    Hasło "zmień wóz na bus" chociaż od święta warto zademonstrowac na własnym przykładzie !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane