Fakty i opinie

Torowisko zniszczone po pięciu latach

interwencja trojmiasto.pl
Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni.
Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Na wyremontowanej nieco ponad pięć lat temu ul. Mickiewicza w Gdańsku wypada masa wypełniająca przestrzeń między szynami tramwajowymi a jezdnią. Pełno jej na asfalcie, a wokół szyn tworzą się pierwsze dziury. Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji.



Jak często podróżujesz tramwajem?

niemal codziennie w drodze do pracy lub szkoły 36%
kilka razy w tygodniu 12%
sporadycznie, jeden - dwa razy w miesiącu 17%
praktycznie wcale 35%
zakończona Łącznie głosów: 1032
Torowisko w ciągu ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska wraz z jezdnią i chodnikami przeszło remont zaledwie pięć lat temu. Prace prowadzone w okresie sierpień 2006 r. - kwiecień 2007 r. kosztowały ok. 6,3 mln zł, jednak obecny stan ulicy coraz mniej przypomina gładką jak stół nawierzchnię. Na asfalcie oraz wzdłuż torów pełno jest "gumy", która stanowi uszczelnienie szyn ułożonych w nawierzchni jezdni.

"Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni.
"Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
- Na jezdni leżą różnej wielkości kawałki wypełnienia między torami a resztą jezdni. Sytuacja taka trwa od kilku miesięcy, a wszystko zaczęło się podczas letnich upałów. Do dzisiaj nikt się tym nie zainteresował, a stwarza to zagrożenie tak dla pojazdów, jak i pieszych - napisał do nas pan Robert, czytelnik Trojmiasto.pl

Zarząd Dróg i Zieleni, który nadzoruje stan techniczny ulic i torowisk przekonuje jednak, że wszystko jest w porządku, a "guma" widoczna na jezdni to wynik normalnej eksploatacji torowiska. Zdaniem urzędników to efekt zastosowanej technologii, wymagającej co jakiś czas konserwacji i poprawek.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Zarząd Dróg i Zieleni dotychczas już dwukrotnie usuwał z asfaltu uszczelnienie torowiska. To jednak wciąż nie trzyma się przestrzeni wokół szyn. Przy torach pojawiają się coraz większe wolne przestrzenie, w których zbiera się woda. Nie trzeba być też ekspertem, by przewidzieć, co się stanie, gdy woda zamarznie pod nawierzchnią. Czy będziemy więc mieć powtórkę z innych torowisk przed remontem?

- Dotychczas nie wypełnialiśmy w żaden sposób ubytków, gdyż jesteśmy w trakcie opracowywania technologii naprawy. Prace nie mogą być przeprowadzone w ramach gwarancji, gdyż jej termin upłynął 30 kwietnia 2010 roku - dodaje Kaczmarek.

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • "Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn" (15)

    Mówiłem,że trzeba było dodać budyniu!!!

    • 336 20

    • Najwazniejsze, ze ktos wzial za to odpowiednia sume i wielebny pokropil. (9)

      • 45 10

      • (5)

        ooo, synek milicjanta wykorzystał moment, ze tatuś ksywa flaszka jeszcze się po wczorajszym nie zbudził

        • 12 21

        • odezwal sie synek wielebnego (4)

          ;)

          • 20 10

          • tu je POlska... (3)

            ...Jurku Owsiak, czy moglbym poprosic Ciebie zebys przeznaczyl pieniadze na remont tej drogi? Tak bardzo bardzo jej potrzebujemy a nie wiadomo kiedy bedzie remont bo jest kryzys, miasto zadluzylo sie na 60% swoich dochodow a wsparcie z uni nie wiadomo jakie i kiedy bedzie....prosze Cie moj aniolku.

            • 13 8

            • (2)

              co to jest "uni"?

              • 12 5

              • (1)

                zapytaj sie leminga...oni sysko wiedza

                • 10 3

              • łunja, nierządnica europejska, POLSKĘ rada zgnieść!

                • 7 2

      • (2)

        Nie rozumiem ludzi którzy z jadem atakują na każdym kroku kościół katolicki, tak samo nie rozumiem ludzi atakujący żydów. Jednych i drugich łączy ta sama "dolegliwość". Życzę miłego dnia, nawet tym co jad spływa z ust.

        • 17 11

        • bo kościół atakuje jadem ludzi (1)

          to się bronią przed zarazą
          jak potrafią.

          • 6 8

          • Pokaż mi konkrety, gdzie i kiedy kościół "jadem" atakował ludzi. Ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem, w przeciwieństwie do pewnej grupy, którzy wstają rano i pierwsza ich myśl: Jak tu wyszydzić osobę wierzącą.

            • 2 1

    • (2)

      Specjalna masa za pewnie duże pieniądze ))

      • 7 0

      • uzyli technologi, która wymaga napraw - jak twierdzi pani rzecznik (1)

        po czym stwierdza,
        że technologia napraw
        nie jest znana
        i właśnie nad nią pracują.

        To jestk kurka szczyt bezczelności
        i zwykłe kłamstwo.

        • 11 0

        • nie wiem czy kłamstwo, raczej ciamajdowatość. wiadomo, wszystko się zużywa, trzeba to naprawiać aby było w stanie używalności, trzeba to amortyzować. Ale k..wa skoro wiadomo że się zużyje to się wie jak to naprawić!

          • 7 0

    • No to jak?W Europie zachodniej nie peka a unas peka?
      Ile mamy asfaltu w asfalcie?Gratuluje technologi XXI wieku..

      • 11 0

    • Neue jahre sieg sieg sieg !

      HAJL!

      • 4 1

  • czyli (3)

    będzie praca po Nowym Roku

    wszystkiego naj w nowym roku Trójmieszczanie
    :)

    • 61 5

    • "normalny proces eksploatacji" (1)

      Dlaczego w urzędach siedzą (specjalnie używam słowa "siedzą", a nie "pracują") ludzie, nieznający się na obszarach technicznych, których ich siedzenie dotyczy? To tak, gdybym ja pracował na swoim stanowisku, a nie znałbym się technologii, którą wykorzystuje moja firma.

      Może czas zmienić zasady funkcjonowania urzędów?

      Tłumaczenie, że to normalny proces eksploatacji, jest tanią wymówką, osoby nieumiejącej wyjaśnić błędu, nie wspomnę o przyznaniu się do takowego.

      Nie zgadzam się na opłacanie takich urzędników.

      • 9 0

      • Przecież oni mają poparcie słusznej partii,

        gdzie by się podziali kolesie, gdyby fachowcy dostali tę super pracę.

        • 2 0

    • To wina kaszubów.

      Trzeba wprowadzić obowiązkową winiętę 20,00 dla rejstracji GKA oraz obowiązkowe mycie kół z gnoju. I nie będziemy mieli problemów z tą chołotą. Najgorsi są błotni kaszubi to ci z okolic kartuz. fuuuj

      • 3 2

  • Miasto Gdańsk co roku remontuje fragmenty ulic, skrzyżowań (8)

    Po tych remontach mamy trochę lepsze torowisko, lepszą nawierzchnię dróg, chodników, ale układ jezdni i torowisk nadal jak za Bieruta i nadal nasze drogi są zatłoczone, tworzą się ogromne korki, wysepki tramwajowe zbyt wąskie.

    • 48 23

    • Tjaaaa.. (2)

      Dla Twojego wygodnictwa, wyburzy się kilka domów, sklepów, parków, szpitali, szkół ... I zrobi nową infrastrukturę drogową w ich miejsce, to ma sens ..

      • 9 10

      • (1)

        Infrastruktura drogowa służy przez tysiąclecia - zobacz układ dróg starych miast. Nie poprawisz dzisiaj nic - będzie tak przez kolejne tysiąclecia bo stare domy-rudery zastąpią nowymi (tam jest kilka do wyburzenia, już bez lokatorów) i już będzie "za późno". Zrobienie nowej infrastruktury drogowej dzisiaj sprawi, że płynna i prosta droga nowa będzie służyć przez następne tysiąclecia.

        • 5 2

        • miasto należy budować,

          a nie wyburzać

          • 4 2

    • Dla chcącego nic trudnego (2)

      W sposób oczywisty torowiska tramwajowe nie powinny być w jezdni i przy okazji remontów powinno się wytyczać nowe trasy - tutaj zbudować połączenie placu Komorowskiego z Hallera w innym miejscu, nie w ulicy Mickiewicza. Aby tramwaj w ogóle miał sens, linie tramwajowe muszą przebiegać niezależnie od systemu ulic (dzięki czemu tramwaje nie stoją w ulicznych korkach, zwłaszcza w godzinach szczytu płynnie pokonują trasę).

      • 11 5

      • (1)

        ...czyli zrobić na Mickiewicza normalne torowisko tramwajowe a zlikwidować jezdnie i ruch samochodowy skierować na Kościuszki i inne ulice, wtedy będzie ok.

        • 13 2

        • Można było zrobić i tak, można było zrobić jezdnię jednokierunkową z oddzielnym torowiskiem, można było "pojechać" tym tramwajem dalej i "jadąc" wzdłuż torów kolejowych połączyć z Kliniczną i to prawda, że trochę drzew by trzeba było wyciąć, być może jakąś ruderę zburzyć.

          • 4 1

    • ...skasuj samochód będą mniejsze korki.

      • 4 9

    • Oraz wyremontowane torowiska, nowe tramwaje, tylko co z tego kiedy awaria jednego blokuje pół miasta. Dodać należy tez brak właściwego serwisu nowych pojazdów szynowych i kołowych. Co chwila coś stuka, piszczy, kierowcy nie mogą uruchomić autobusów przez kilka minut.

      • 0 0

  • to trzeba było zastosowac inna technologie, taka aby przez 20 lat nic sie nie dział (4)

    • 105 6

    • Zeby znajomy znajomego nie miał pracy? Oszalałeś(aś)!?

      • 38 1

    • trzeba było (1)

      problem w tym że nikt nie chce odpowiadać za przetargi gdzie wygrywa cena/jakość bo może być posądzony o brak gospodarności publicznymi pieniędzmi. I tak koło się zamyka. Mamy najtańsze rozwiązania techniczne które czasami mają wytrzymać tylko okres gwarancji.

      Na szczęście powoli urzędnicy idą po rozum do głowy i widać powolne zmiany w technice rozpisywania przetargów.

      • 13 1

      • to jest tzw d*pokrytyka. to jest strategia nie narażania się, a nie efektywności. po co ktoś ma sobie na główę ściągnąc CBA, NIK czy jeszcze coś innego tylko dlatego żeby było porządnie a nie tylko tanio? urzędnicy wolą zrobić coś zgodnie z procedurami, nawet jakby miało być gorzej, ale przynajmniej nikt ich wtedy nie oskarży

        • 2 0

    • Panie, takie novum to nie w Gdańsku. Tam jest najważniejsza fuszerka. Zawsze mówiłem że tramwaj na ulicy to zakała.

      • 3 2

  • A ja.. zawczasu

    Życzę wszystkim mieszkańcom Trójmiasta szczęśliwego nowego roku, zdrowia szczęścia, no i pracy bo jak będzie praca to i pieniążki wpadną...

    • 49 6

  • Oczywiście, ze to normalny proces

    Jak się z każdej, nawet najmniejszej inwestycji 3/4 kasy podpi**dala regularnie w tym kraju, to normalne.

    • 108 5

  • Najważniejsze, że w kasie się zgadza. I jest git.

    • 51 3

  • Fuszerka goni fuszerkę

    Najważniejsze że nikt nie bierze odpowiedzialności za ten stan rzeczy.
    Ważne że co miesiąc wypłata pojawia się na koncie.

    • 84 4

  • (2)

    to samo na hallera przy operze. Zapraszam do niemiec aby zobaczyc,jak powinna wygladac taka nawierzchnia.ale podobno w gdansku nie bylo nawet inzyniera,ktory ocenialby jakosc wykonan przy odbiorach.

    • 69 6

    • Z racji zawodu jeżdżę tamtędy bardzo często, nawet po 8-10 razy dziennie i przyglądałem się temu zjawisku tydzień po tygodniu. "Zużycie wypełnienia" było spowodowane ostatnimi upałami, masa (chyba smoły lub podobnego właściwościami specyfiku) z dodatkiem włókien konopi (hydraulicznej) została wyciągnięta z nawierzchni przez samochody przyczepiając się do opon.
      Jedynym powodem tego stanu była niska odporność na temperaturę, po rozgrzaniu drastycznie wzrosła lepkość i plastyczność.
      Tak więc zastosowany materiał był niewłaściwy, choć sama koncepcja bardzo dobra.
      Dziwne tylko to że skoro to naturalne zużycie materiału, to naturalnie nikt tego nie konserwował skoro ZDiZ wiedział że to nastąpi (stąd słowo naturalne=przewidywalne).

      Takie to zadziwiające w naszym kraju (mieście), że nic się nie konserwuje tylko naprawia jak już się całkowicie rozpier..li.

      • 20 1

    • Dodając jeszcze do wypowiedzi kolegi jeden fakt... widzieliście jak kursują tramwaje w Niemczech? Ile czasu spędzają stojąc na czerwonym świetle, jak wyglądają przystanki i że na każdym przystanku jest biletomat czyli nawet po 2 w jednej lokalizacji, i nikt nie widzi w tym problemu. Jak szybko jeżdżą (co przekłada się na wygodę).
      Nie ma ciśnienia z rozkładem jazdy i wszyscy są dla siebie mili, nie dlatego że tego się wymaga tylko dla tego że taka jest kultura. To samo w innych cywilizowanych krajach gdzie ludzie maja do siebie szacunek. Zarówno ci ludzie na ulicy jak i ci na wyższych stanowiskach, bo wiedzą że jak coś zrobią źle to w trymiga spadną ze stołka.
      Patrząc z tej perspektywy... my Polacy jesteśmy niewolnikami naszych rządzących, ile osób nie zgadza się z tym co się dzieje? A nic się nie zmienia, bo jak przychodzi co do czego to każdy ma to w d..ie.

      Bardzo podobają mi się plakaty które ostatnio pojawiły się na przystankach "Twoja niemoc wspiera przemoc". Teraz dopasuj to do wszystkiego co ciebie otacza. Twoja niemoc wspiera wole innych.

      • 9 2

  • Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji (3)

    • 66 3

    • A która z tych fajtłap zasiedziałych w fotelach

      miałaby odwagę przyznać się do zaniedbań?

      • 49 4

    • (1)

      ciekaw jestem na ile ich kompetencje są zbieżne z tym o czym się wypowiadają, by tak twierdzić

      • 23 2

      • Zbieżne w 100 anawet 110%

        Bo przecież ich kompetemncje wynikają tylko i wyłącznie z tego, iż są moimi krewnymi i znajomymi
        - i to wystarczy.

        • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.