• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko zniszczone po pięciu latach

Krzysztof Koprowski
31 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni. Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni.

Na wyremontowanej nieco ponad pięć lat temu ul. Mickiewicza w Gdańsku wypada masa wypełniająca przestrzeń między szynami tramwajowymi a jezdnią. Pełno jej na asfalcie, a wokół szyn tworzą się pierwsze dziury. Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji.



Jak często podróżujesz tramwajem?

Torowisko w ciągu ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska wraz z jezdnią i chodnikami przeszło remont zaledwie pięć lat temu. Prace prowadzone w okresie sierpień 2006 r. - kwiecień 2007 r. kosztowały ok. 6,3 mln zł, jednak obecny stan ulicy coraz mniej przypomina gładką jak stół nawierzchnię. Na asfalcie oraz wzdłuż torów pełno jest "gumy", która stanowi uszczelnienie szyn ułożonych w nawierzchni jezdni.

"Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni. "Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni.
- Na jezdni leżą różnej wielkości kawałki wypełnienia między torami a resztą jezdni. Sytuacja taka trwa od kilku miesięcy, a wszystko zaczęło się podczas letnich upałów. Do dzisiaj nikt się tym nie zainteresował, a stwarza to zagrożenie tak dla pojazdów, jak i pieszych - napisał do nas pan Robert, czytelnik Trojmiasto.pl

Zarząd Dróg i Zieleni, który nadzoruje stan techniczny ulic i torowisk przekonuje jednak, że wszystko jest w porządku, a "guma" widoczna na jezdni to wynik normalnej eksploatacji torowiska. Zdaniem urzędników to efekt zastosowanej technologii, wymagającej co jakiś czas konserwacji i poprawek.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Zarząd Dróg i Zieleni dotychczas już dwukrotnie usuwał z asfaltu uszczelnienie torowiska. To jednak wciąż nie trzyma się przestrzeni wokół szyn. Przy torach pojawiają się coraz większe wolne przestrzenie, w których zbiera się woda. Nie trzeba być też ekspertem, by przewidzieć, co się stanie, gdy woda zamarznie pod nawierzchnią. Czy będziemy więc mieć powtórkę z innych torowisk przed remontem?

- Dotychczas nie wypełnialiśmy w żaden sposób ubytków, gdyż jesteśmy w trakcie opracowywania technologii naprawy. Prace nie mogą być przeprowadzone w ramach gwarancji, gdyż jej termin upłynął 30 kwietnia 2010 roku - dodaje Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (137) ponad 300 zablokowanych

  • norma

    przecież od lat,w przetargach nie liczy się jak ,tylko za ile? ważne ,że tanio ,a że trzeba będzie później znowu ryć nawierzchnię i kłaść na nowo ...trudno...jestem ciekaw czy któryś z tych co to projektowali i odbierali wykonanie odpowiedzą za to? pewnie tak jak to bywa zawsze ...ręka rękę umyje i po sprawie

    • 8 1

  • Tzw. obiektywne trudności?

    "Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów."

    Czyli położono materiał nieodporny na użytkowanie ulicy oraz warunki pogodowe.
    Czy pani Kaczmarek nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo ośmiesza siebie i swojego pracodawcę?

    Są miasta u naszych sąsiadów za Odrą,gdzie materiał nie zużywa się i przez kilkadziesiąt lat. Cud nad cudy?

    • 15 0

  • (1)

    Pani Kasiu Kaczmarek, kiedy naprawicie dojazd do Moreny od strony Słowackiego i ul. Sobieskiego. Pytam się kiedy? Bo od 20 lat nie remontujecie tych dróg. SKANDAL

    • 8 2

    • nie przesadzaj

      Gdańsk przede wszystkim buduje nowe drogi, a nie remontuje stare. Kiedy w latach 2005-2008 głównie remontował to wszyscy narzekali, ze nie buduje nowych.

      Kwadratura koła, krótka pamięć???

      • 1 4

  • Kto brał za odbiór łapówę !? !? !?

    • 7 2

  • wypełnianie płynną gumą to przeżytek.

    są specjalne masy żywiczne - ku uwadze ZDiZ - są dużo trwalsze i można je kłaść nawet do -15 st C.

    • 7 2

  • Przetargi,

    a za d..ę tych urzędasów.A to tylko dlatego że to nie z ich kieszeni .

    • 11 0

  • tory na stogi to dramat

    niech zobaczą jakie torowisko jest na stogi,dramat-strach jeździć i jeszcze większość tram to stare złomy.

    • 8 0

  • Kiedy naprawicie tory na przeróbke,stogi i dolne miasto-jeździcie autami frajerzy a nie wiecie co ludzie przeżywają w starych zdezelowanych i zimnych tramwajach.Skandal do potęgi.K..a co za naród skończony.

    • 8 1

  • Kartuska przed Łostowicką - to jest skandal (3)

    Trochę z innej części miasta, ale jednak...
    To co zostawili po sobie drogowcy na kartuskiej przed skrzyżowaniem z Łostowicką woła o pomstę do nieba! Nie dalej jak rok wcześniej położono nową nawierzchnię - po prostu droga jak stół. Jesienią co kilka metrów zrobiono dziury, bo coś podobno z rurami było nie tak - ok, róbta:) No ale te pseudołatki, które zostały po tych pracach, to prawdziwy krajobraz księżycowy....a najsmutniejsze jest to, że tak już pewnie zostanie...

    • 7 1

    • @ w5 (1)

      ten odcinek Kartuskiej remontowano w 2008 roku. Z rurami wszystko jest OK, ponprostu miasto dostało nowa kasę z UE na projekt wodno-ściekowy, natomiast wykonawca ma przywrócić nawierzchnię do końca marca 2013r.

      • 1 1

      • Jeśli jest jak mówisz

        To ja się nie wtrącam i czekam na nową nawierzchnię :)

        • 0 0

    • Co tam rok... pamiętacie most czerwony?

      niedawno zrywali całą jezdnię dwa miesiące po remoncie

      • 1 0

  • Wszystkie nawierzchnie dróg w Gdańsku do wymiany.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane