• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trako, czyli Gdańsk kolejową stolicą Polski

Bawo,Mart,Ps
12 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Targi TRAKO to gratka nie tylko dla zawodowców związanych z branżą, ale i dla miłośników kolei.



Blisko 500 wystawców z 18 krajów, trzy pełne hale targowe, mnóstwo kolejowego sprzętu i tłumy zwiedzających - to 9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2011, które do piątku, 14 października, potrwają w halach MTG w Gdańsku. Takie imprezy pozwalają poznać kolej od lepszej strony, niż na co dzień.



Jak oceniasz kolejowe połączenia Trójmiasta z resztą Polski?

Dla miłośników wszystkiego, co związane z koleją, nie ma lepszej gratki. Tabor kolejowy, pojazdy szynowe, elementy infrastruktury, transport aglomeracyjny, seminaria, debaty, wystawa modelarstwa kolejowego czy prezentacja długo oczekiwanego przez fanów kolejnictwa "Leksykonu kolejowego" to jedne z licznych atrakcji jakie można znaleźć na TRAKO 2011.

- Wśród zagranicznych wystawców tegorocznej edycji targów najliczniejszą grupę stanowią firmy z Niemiec, Czech, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii - mówi Dorota Daszkowska-Kosewska, dyrektor targów TRAKO. - Czechy i Wielka Brytania przygotowały swoje pawilony narodowe.

Ciekawostką bliską sercu każdego mieszkańca Trójmiasta jest pierwsza makieta jednego z przystanków Kolei Metropolitarnej - Brętowa. Do 2015 roku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy ulicy Potokowej, powstanie węzeł przesiadkowy.

- Liczymy, że projekt uda się nam zrealizować do marca 2015 roku, prawie dokładnie w rocznicę zniszczenia przez Niemców kolei kokoszkowskiej. Trasa kolei metropolitarnej biegnie przecież częściowo po tej dawnej linii - opowiada Tomasz Konopacki, rzecznik Kolei Metropolitarnej.

Optymizmem na targach wieje ze strony wszystkich spółek Polskich Kolei Państwowych SA, dla których targi są też okazją do świętowania 10-lecia istnienia. Jednym z punktów programu targów jest debata pt. "Kolej: jak nas widzą tak nas piszą", zapowiadana jako pojedynek na argumenty między dziennikarzami, a rzecznikami prasowymi spółek kolejowych. Debatujący mają zmierzyć się z problemami takimi jak chaos na kolei, spóźnienia pociągów, stare wagony, brudne dworce i dlaczego przed wojną jeździło się szybciej.

Niezależnie od wyników sporu na argumenty lepszą, kolejową rzeczywistość wszyscy pasażerowie póki co oglądają na targach takich jak TRAKO 2011. Do piątku, 14 października w halach Międzynarodowych Targów Gdańskich przy ul. Beniowskiego.
Bawo,Mart,Ps

Wydarzenia

9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO

targi

Miejsca

Opinie (148) 5 zablokowanych

  • Zobaczcie co jezdzi po polskich wioskach, a co my mamy z... SKM

    youtube.com/watch?v=2bcgCOdnK-M

    • 0 0

  • szkoda że otwarte tylko od 10 do 16 i to do piątku (1)

    nie ma jak się wybrać z dziecmi :(

    • 1 0

    • widzisz synku tak wyglada pociag :)

      • 1 0

  • Syf Kiła Mogiła to dziś obciach na całą Polskę (1)

    Koleje miejskie / podmiejskie rozwinęły się bardzo w Warszawie, Małopolsce, Świętokrzyskiem... na Śląsku a u nas oprócz modern infry pozostał skansen taborowy i radziecka skrajnia (dziura peron-pokład). Gdańsk wstydem kolejowym dziś jest niestety.

    • 5 1

    • i u nas nikt nie mowi mind the gap :)

      • 0 0

  • .. z uwagi na jakość torowisk pociągi na targi przyjechały transportem kołowym :D

    • 2 0

  • dobrze, ze mamy chociaz PESe z Bydgoszczy (5)

    ...jest cos naszego (polskiego) i nie musimy sie wstydzic

    • 90 6

    • Pesa

      te tramwaje są super. Super i już.

      • 0 0

    • Polskie firmy nie mają się czego wstydzić

      Proponuję zajrzeć na targi - Polskie firmy nie mają się czego wstydzić. Tramwaj Solarisa czy pociągi i tramwaje PESA to tylko kilka przykładów dużych firm które radzą sobie bardzo dobrze na tym rynku, ale w innych mniejszych branżach też mamy się dobrze. Jestem na Trako regularnie od czasu jak jeszcze odbywały się w Gdyni na WTC i będę tam za każdym razem!

      • 7 1

    • Jest jeszcze Solaris i Newag.

      • 9 0

    • Gratulacje!!!

      Gratulacje dla tych którzy wybrali w sondzie odpowiedź: to pytanie to żart, te połączenia praktycznie nie istnieją. Praktyka jest taka: http://rozklad-pkp.pl/stboard.php/pn?q=pl/node/149&input=5100009&boardType=dep&time=04:00&productsFilter=0&start=yesPodałem link do odjazdów z Gdańska Gł. jedynie w godz. 4.00-5.00.

      • 9 2

    • tramwaje Solaris wygladaja na lepsze.... przynajmniej uklad wnetrzna jest dla podroznych

      • 14 2

  • stolica kolei. PROMOWANIE SIE NA SIŁE. (3)

    a syf na każdym kroku,psy s****ą , pijany pirat zaczepia niewinnych ludzi , patologi ai bezprawie. ładna mi stolica kultury i stolica kolejowa.

    • 11 3

    • no wiesz, nie zawsze jest tak jak u ciebie na wsi- 3 chaty na krzyż i każdy się pilnuje pod obstrzałem sąsiadów (1)

      • 4 6

      • mieszkam w sea towers,dla mnie to wałśnie może ty mieszkasz na wsi sądząc po twoim zachowaniu.

        • 0 0

    • Polski standard.

      • 3 2

  • te targi są otwarte? (2)

    tj. że każdy może wejść zobaczyć bo bym sie wybrał

    • 5 1

    • Sprzęt jest dostępny do zwiedzania bez opłat zwiedzanie stoisk w halach już nie

      • 0 0

    • mtgsa.pl/title,Godziny_otwarcia_targow,pid,1097.html

      Ceny biletów:11-13.10.2011 – 30 zł14.10.2011 – 10 zł

      • 2 0

  • (10)

    zastanawiam się czy na TRAKO będziesz też reklama że robimy najdroższą modernizację linii kolejowej w Europie a być może w świecie czy Gdańsk - Warszawa, za skrócenie czasu jazdy circa 20 minut zapłacimy kilkanaście miliardów złotych i oczywiście zakup Pseudolino - składów zespolonych ale bez wychyłki, czyli tak jak zakup wódki bezalkoholowej, jest dobrze - przyjeżdżajcie na pogrzeb

    • 18 7

    • A po co ci wychylne wagony z Polsce? (1)

      • 0 3

      • Jeździć też mają w połączeniach do Czech i Słowacji czyli w terenie górzystym na łukach polski ślimaczek bedzie budził śmiech. Jak coś kupują to z głową a nie PO wyglądzie.

        • 1 0

    • Ja rozumiem, że w Irlandii sa mile, ale czas chyba ten sam? (7)

      Modernizacja - droga i długo trwająca - tu masz rację. Ale z czasem przejazdu coś ci się kolego pomyliło, bo skrócenie z 5 godzin przed remontem do 2.30 po remoncie to jednak nie jest 20 minut, lecz 2,5 h ;-)

      • 2 1

      • (6)

        kolego anonimowy - odnoszę się do lat gdzie ekspres a Gdańska do Warszawy jechał circa 3 h 30 minut, a że potem linia zaczęła się sypać - to wina fachowców z PKP, którzy wierzyli że po nieremontowanych torach można jeździć w nieskończoność, a te 2.30 - to jeszcze nic pewnego

        • 3 3

        • sam jeździłęm Neptunem 3:30 do Wawy 6:30 z Wrzeszcza, ale to słabe porównanie (5)

          Rozpoczynając modernizację musisz porównywać się do dnia sprzed wbicia łopaty. W innym razie naginasz prawdę. Np. PKP mogłoby powiedzieć, że w porównaniu do 8 godz. z początku września (przez tydzień tyle się podróżowało!) to masz trzykrotne przyspieszenie.

          • 5 0

          • (4)

            chciałem tobie przypomnieć że to była sytuacja że puszczono pociągi objazdami po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach, a bezzębny prezes od razu te 8 godz wykorzystał do swojej kampanii zakończonej wygraną

            • 2 4

            • po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach

              A czy ktoś aby (PLK) nie bierze kasy na te linie, a ktoś inny (Ministerstwo) na to nie reaguje???

              • 0 0

            • A co zrobil Tusek? (2)

              twoj idol poza pogratulowaniem grabarczykowi?

              • 3 3

              • (1)

                wygrał wybory

                • 2 3

              • Na twoją zgubę.

                • 2 3

  • tylko nikt nie pomyślał o dojazdach (3)

    ... o zablokowanych ulicach wokół MTG

    • 20 6

    • Targi są ostatni raz w tym miejscu. Już zaklepane jest wyburzanko i postawienie tu biurowców.

      • 0 0

    • Te targi są ostatni raz w tym miejscu. Już budyn załatwił będzie wyburzanko i postawią biurowce

      • 0 0

    • dojazd jak przystało na targi kolejowe, jest pociągiem!

      • 5 0

  • Pendolino bez kołyski (8)

    Zamiast 200 km będzie 120 km Za 1/3 pieniędzy można kopić polska kolejkę z Bydgoszczy która osiąga 180 kmzamiast bubla z zachodu

    • 68 12

    • sam jesteś 120 (2)

      Pendolino bez problemu pojedzie 200 na prostych odcinkach, a jeśli dojdzie do urealnienia przepisów dotyczących przyspieszenia na łuku. to możliwe, że na większości z nich będzie można jechać 180, więc nie ma tragedii.

      • 11 2

      • A na trasie łukowej 20 km/h żeby pasażerowie nie pospadali

        • 0 0

      • takie to będzie urealnienie

        jak na wiosnę tego roku... jeżeli mają śmigać ponad 200 na h, to najpierw chyba muszą mieć po czym, co?

        • 3 1

    • niestety PKP twierdzi, ze przeciez to tylko 10-20 minut zysku - tak lae przy 2h 20 minut to chyba duzo!

      • 0 0

    • Poczytajcie jak bardzo psuja sie pociagi bydgoskiej PESY (1)

      Codzienne awarie i postoje w polu! Cos jest mocno nie tak z ta firma.

      • 4 11

      • za co minus? Za rozwaloną PESĘ we wtorek o 18.00 na Wojska Polskiego?

        Za ten syf, w którym nie ma się czego trzymać?

        • 0 1

    • fakt to jest porażka, PESa powinna być tak dofinansowana, że w Polsce powinna wygrywać każdy przetarg i byłoby cool

      • 14 5

    • PESa nie startowała w przetargu

      może ma zbyt wiele zamówień albo SWiZ były "porządnie" napisane:)

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane