- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (241 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (277 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Trako, czyli Gdańsk kolejową stolicą Polski
Targi TRAKO to gratka nie tylko dla zawodowców związanych z branżą, ale i dla miłośników kolei.
Blisko 500 wystawców z 18 krajów, trzy pełne hale targowe, mnóstwo kolejowego sprzętu i tłumy zwiedzających - to 9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2011, które do piątku, 14 października, potrwają w halach MTG w Gdańsku. Takie imprezy pozwalają poznać kolej od lepszej strony, niż na co dzień.
- Wśród zagranicznych wystawców tegorocznej edycji targów najliczniejszą grupę stanowią firmy z Niemiec, Czech, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii - mówi Dorota Daszkowska-Kosewska, dyrektor targów TRAKO. - Czechy i Wielka Brytania przygotowały swoje pawilony narodowe.
Ciekawostką bliską sercu każdego mieszkańca Trójmiasta jest pierwsza makieta jednego z przystanków Kolei Metropolitarnej - Brętowa. Do 2015 roku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy ulicy Potokowej, powstanie węzeł przesiadkowy.
- Liczymy, że projekt uda się nam zrealizować do marca 2015 roku, prawie dokładnie w rocznicę zniszczenia przez Niemców kolei kokoszkowskiej. Trasa kolei metropolitarnej biegnie przecież częściowo po tej dawnej linii - opowiada Tomasz Konopacki, rzecznik Kolei Metropolitarnej.
Optymizmem na targach wieje ze strony wszystkich spółek Polskich Kolei Państwowych SA, dla których targi są też okazją do świętowania 10-lecia istnienia. Jednym z punktów programu targów jest debata pt. "Kolej: jak nas widzą tak nas piszą", zapowiadana jako pojedynek na argumenty między dziennikarzami, a rzecznikami prasowymi spółek kolejowych. Debatujący mają zmierzyć się z problemami takimi jak chaos na kolei, spóźnienia pociągów, stare wagony, brudne dworce i dlaczego przed wojną jeździło się szybciej.
Niezależnie od wyników sporu na argumenty lepszą, kolejową rzeczywistość wszyscy pasażerowie póki co oglądają na targach takich jak TRAKO 2011. Do piątku, 14 października w halach Międzynarodowych Targów Gdańskich przy ul. Beniowskiego.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (148) 5 zablokowanych
-
2011-10-13 14:22
Zobaczcie co jezdzi po polskich wioskach, a co my mamy z... SKM
youtube.com/watch?v=2bcgCOdnK-M
- 0 0
-
2011-10-13 11:40
szkoda że otwarte tylko od 10 do 16 i to do piątku (1)
nie ma jak się wybrać z dziecmi :(
- 1 0
-
2011-10-13 11:56
widzisz synku tak wyglada pociag :)
- 1 0
-
2011-10-12 22:57
Syf Kiła Mogiła to dziś obciach na całą Polskę (1)
Koleje miejskie / podmiejskie rozwinęły się bardzo w Warszawie, Małopolsce, Świętokrzyskiem... na Śląsku a u nas oprócz modern infry pozostał skansen taborowy i radziecka skrajnia (dziura peron-pokład). Gdańsk wstydem kolejowym dziś jest niestety.
- 5 1
-
2011-10-13 11:56
i u nas nikt nie mowi mind the gap :)
- 0 0
-
2011-10-13 11:56
.. z uwagi na jakość torowisk pociągi na targi przyjechały transportem kołowym :D
- 2 0
-
2011-10-12 12:50
dobrze, ze mamy chociaz PESe z Bydgoszczy (5)
...jest cos naszego (polskiego) i nie musimy sie wstydzic
- 90 6
-
2011-10-13 11:54
Pesa
te tramwaje są super. Super i już.
- 0 0
-
2011-10-12 17:19
Polskie firmy nie mają się czego wstydzić
Proponuję zajrzeć na targi - Polskie firmy nie mają się czego wstydzić. Tramwaj Solarisa czy pociągi i tramwaje PESA to tylko kilka przykładów dużych firm które radzą sobie bardzo dobrze na tym rynku, ale w innych mniejszych branżach też mamy się dobrze. Jestem na Trako regularnie od czasu jak jeszcze odbywały się w Gdyni na WTC i będę tam za każdym razem!
- 7 1
-
2011-10-12 15:54
Jest jeszcze Solaris i Newag.
- 9 0
-
2011-10-12 13:59
Gratulacje!!!
Gratulacje dla tych którzy wybrali w sondzie odpowiedź: to pytanie to żart, te połączenia praktycznie nie istnieją. Praktyka jest taka: http://rozklad-pkp.pl/stboard.php/pn?q=pl/node/149&input=5100009&boardType=dep&time=04:00&productsFilter=0&start=yesPodałem link do odjazdów z Gdańska Gł. jedynie w godz. 4.00-5.00.
- 9 2
-
2011-10-12 13:25
tramwaje Solaris wygladaja na lepsze.... przynajmniej uklad wnetrzna jest dla podroznych
- 14 2
-
2011-10-12 13:35
stolica kolei. PROMOWANIE SIE NA SIŁE. (3)
a syf na każdym kroku,psy s****ą , pijany pirat zaczepia niewinnych ludzi , patologi ai bezprawie. ładna mi stolica kultury i stolica kolejowa.
- 11 3
-
2011-10-12 13:55
no wiesz, nie zawsze jest tak jak u ciebie na wsi- 3 chaty na krzyż i każdy się pilnuje pod obstrzałem sąsiadów (1)
- 4 6
-
2011-10-13 11:43
mieszkam w sea towers,dla mnie to wałśnie może ty mieszkasz na wsi sądząc po twoim zachowaniu.
- 0 0
-
2011-10-12 14:14
Polski standard.
- 3 2
-
2011-10-12 14:18
te targi są otwarte? (2)
tj. że każdy może wejść zobaczyć bo bym sie wybrał
- 5 1
-
2011-10-13 11:02
Sprzęt jest dostępny do zwiedzania bez opłat zwiedzanie stoisk w halach już nie
- 0 0
-
2011-10-12 18:58
mtgsa.pl/title,Godziny_otwarcia_targow,pid,1097.html
Ceny biletów:11-13.10.2011 – 30 zł14.10.2011 – 10 zł
- 2 0
-
2011-10-12 13:03
(10)
zastanawiam się czy na TRAKO będziesz też reklama że robimy najdroższą modernizację linii kolejowej w Europie a być może w świecie czy Gdańsk - Warszawa, za skrócenie czasu jazdy circa 20 minut zapłacimy kilkanaście miliardów złotych i oczywiście zakup Pseudolino - składów zespolonych ale bez wychyłki, czyli tak jak zakup wódki bezalkoholowej, jest dobrze - przyjeżdżajcie na pogrzeb
- 18 7
-
2011-10-12 17:46
A po co ci wychylne wagony z Polsce? (1)
- 0 3
-
2011-10-13 10:46
Jeździć też mają w połączeniach do Czech i Słowacji czyli w terenie górzystym na łukach polski ślimaczek bedzie budził śmiech. Jak coś kupują to z głową a nie PO wyglądzie.
- 1 0
-
2011-10-12 13:13
Ja rozumiem, że w Irlandii sa mile, ale czas chyba ten sam? (7)
Modernizacja - droga i długo trwająca - tu masz rację. Ale z czasem przejazdu coś ci się kolego pomyliło, bo skrócenie z 5 godzin przed remontem do 2.30 po remoncie to jednak nie jest 20 minut, lecz 2,5 h ;-)
- 2 1
-
2011-10-12 13:20
(6)
kolego anonimowy - odnoszę się do lat gdzie ekspres a Gdańska do Warszawy jechał circa 3 h 30 minut, a że potem linia zaczęła się sypać - to wina fachowców z PKP, którzy wierzyli że po nieremontowanych torach można jeździć w nieskończoność, a te 2.30 - to jeszcze nic pewnego
- 3 3
-
2011-10-12 13:25
sam jeździłęm Neptunem 3:30 do Wawy 6:30 z Wrzeszcza, ale to słabe porównanie (5)
Rozpoczynając modernizację musisz porównywać się do dnia sprzed wbicia łopaty. W innym razie naginasz prawdę. Np. PKP mogłoby powiedzieć, że w porównaniu do 8 godz. z początku września (przez tydzień tyle się podróżowało!) to masz trzykrotne przyspieszenie.
- 5 0
-
2011-10-12 13:31
(4)
chciałem tobie przypomnieć że to była sytuacja że puszczono pociągi objazdami po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach, a bezzębny prezes od razu te 8 godz wykorzystał do swojej kampanii zakończonej wygraną
- 2 4
-
2011-10-13 08:30
po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach
A czy ktoś aby (PLK) nie bierze kasy na te linie, a ktoś inny (Ministerstwo) na to nie reaguje???
- 0 0
-
2011-10-12 13:38
A co zrobil Tusek? (2)
twoj idol poza pogratulowaniem grabarczykowi?
- 3 3
-
2011-10-12 13:45
(1)
wygrał wybory
- 2 3
-
2011-10-12 17:45
Na twoją zgubę.
- 2 3
-
2011-10-12 12:59
tylko nikt nie pomyślał o dojazdach (3)
... o zablokowanych ulicach wokół MTG
- 20 6
-
2011-10-13 10:42
Targi są ostatni raz w tym miejscu. Już zaklepane jest wyburzanko i postawienie tu biurowców.
- 0 0
-
2011-10-13 10:40
Te targi są ostatni raz w tym miejscu. Już budyn załatwił będzie wyburzanko i postawią biurowce
- 0 0
-
2011-10-12 15:55
dojazd jak przystało na targi kolejowe, jest pociągiem!
- 5 0
-
2011-10-12 12:56
Pendolino bez kołyski (8)
Zamiast 200 km będzie 120 km Za 1/3 pieniędzy można kopić polska kolejkę z Bydgoszczy która osiąga 180 kmzamiast bubla z zachodu
- 68 12
-
2011-10-12 14:13
sam jesteś 120 (2)
Pendolino bez problemu pojedzie 200 na prostych odcinkach, a jeśli dojdzie do urealnienia przepisów dotyczących przyspieszenia na łuku. to możliwe, że na większości z nich będzie można jechać 180, więc nie ma tragedii.
- 11 2
-
2011-10-13 10:38
A na trasie łukowej 20 km/h żeby pasażerowie nie pospadali
- 0 0
-
2011-10-12 16:50
takie to będzie urealnienie
jak na wiosnę tego roku... jeżeli mają śmigać ponad 200 na h, to najpierw chyba muszą mieć po czym, co?
- 3 1
-
2011-10-13 09:38
niestety PKP twierdzi, ze przeciez to tylko 10-20 minut zysku - tak lae przy 2h 20 minut to chyba duzo!
- 0 0
-
2011-10-12 13:20
Poczytajcie jak bardzo psuja sie pociagi bydgoskiej PESY (1)
Codzienne awarie i postoje w polu! Cos jest mocno nie tak z ta firma.
- 4 11
-
2011-10-13 08:28
za co minus? Za rozwaloną PESĘ we wtorek o 18.00 na Wojska Polskiego?
Za ten syf, w którym nie ma się czego trzymać?
- 0 1
-
2011-10-12 13:13
fakt to jest porażka, PESa powinna być tak dofinansowana, że w Polsce powinna wygrywać każdy przetarg i byłoby cool
- 14 5
-
2011-10-12 13:02
PESa nie startowała w przetargu
może ma zbyt wiele zamówień albo SWiZ były "porządnie" napisane:)
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.