• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trako, czyli Gdańsk kolejową stolicą Polski

Bawo,Mart,Ps
12 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Targi TRAKO to gratka nie tylko dla zawodowców związanych z branżą, ale i dla miłośników kolei.



Blisko 500 wystawców z 18 krajów, trzy pełne hale targowe, mnóstwo kolejowego sprzętu i tłumy zwiedzających - to 9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2011, które do piątku, 14 października, potrwają w halach MTG w Gdańsku. Takie imprezy pozwalają poznać kolej od lepszej strony, niż na co dzień.



Jak oceniasz kolejowe połączenia Trójmiasta z resztą Polski?

Dla miłośników wszystkiego, co związane z koleją, nie ma lepszej gratki. Tabor kolejowy, pojazdy szynowe, elementy infrastruktury, transport aglomeracyjny, seminaria, debaty, wystawa modelarstwa kolejowego czy prezentacja długo oczekiwanego przez fanów kolejnictwa "Leksykonu kolejowego" to jedne z licznych atrakcji jakie można znaleźć na TRAKO 2011.

- Wśród zagranicznych wystawców tegorocznej edycji targów najliczniejszą grupę stanowią firmy z Niemiec, Czech, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii - mówi Dorota Daszkowska-Kosewska, dyrektor targów TRAKO. - Czechy i Wielka Brytania przygotowały swoje pawilony narodowe.

Ciekawostką bliską sercu każdego mieszkańca Trójmiasta jest pierwsza makieta jednego z przystanków Kolei Metropolitarnej - Brętowa. Do 2015 roku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy ulicy Potokowej, powstanie węzeł przesiadkowy.

- Liczymy, że projekt uda się nam zrealizować do marca 2015 roku, prawie dokładnie w rocznicę zniszczenia przez Niemców kolei kokoszkowskiej. Trasa kolei metropolitarnej biegnie przecież częściowo po tej dawnej linii - opowiada Tomasz Konopacki, rzecznik Kolei Metropolitarnej.

Optymizmem na targach wieje ze strony wszystkich spółek Polskich Kolei Państwowych SA, dla których targi są też okazją do świętowania 10-lecia istnienia. Jednym z punktów programu targów jest debata pt. "Kolej: jak nas widzą tak nas piszą", zapowiadana jako pojedynek na argumenty między dziennikarzami, a rzecznikami prasowymi spółek kolejowych. Debatujący mają zmierzyć się z problemami takimi jak chaos na kolei, spóźnienia pociągów, stare wagony, brudne dworce i dlaczego przed wojną jeździło się szybciej.

Niezależnie od wyników sporu na argumenty lepszą, kolejową rzeczywistość wszyscy pasażerowie póki co oglądają na targach takich jak TRAKO 2011. Do piątku, 14 października w halach Międzynarodowych Targów Gdańskich przy ul. Beniowskiego.
Bawo,Mart,Ps

Wydarzenia

9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO

targi

Miejsca

Opinie (148) 5 zablokowanych

  • ten tytuł to kpina z rzeczywistosci

    chyba tylko personalne układy w ministerstwie infrastruktury zadecydowały o tytule artykułu

    • 12 6

  • PKP

    szkoda że PKP nie zaprezentowała swoich kibelków w pociągach...

    • 15 1

  • (10)

    zastanawiam się czy na TRAKO będziesz też reklama że robimy najdroższą modernizację linii kolejowej w Europie a być może w świecie czy Gdańsk - Warszawa, za skrócenie czasu jazdy circa 20 minut zapłacimy kilkanaście miliardów złotych i oczywiście zakup Pseudolino - składów zespolonych ale bez wychyłki, czyli tak jak zakup wódki bezalkoholowej, jest dobrze - przyjeżdżajcie na pogrzeb

    • 18 7

    • Ja rozumiem, że w Irlandii sa mile, ale czas chyba ten sam? (7)

      Modernizacja - droga i długo trwająca - tu masz rację. Ale z czasem przejazdu coś ci się kolego pomyliło, bo skrócenie z 5 godzin przed remontem do 2.30 po remoncie to jednak nie jest 20 minut, lecz 2,5 h ;-)

      • 2 1

      • (6)

        kolego anonimowy - odnoszę się do lat gdzie ekspres a Gdańska do Warszawy jechał circa 3 h 30 minut, a że potem linia zaczęła się sypać - to wina fachowców z PKP, którzy wierzyli że po nieremontowanych torach można jeździć w nieskończoność, a te 2.30 - to jeszcze nic pewnego

        • 3 3

        • sam jeździłęm Neptunem 3:30 do Wawy 6:30 z Wrzeszcza, ale to słabe porównanie (5)

          Rozpoczynając modernizację musisz porównywać się do dnia sprzed wbicia łopaty. W innym razie naginasz prawdę. Np. PKP mogłoby powiedzieć, że w porównaniu do 8 godz. z początku września (przez tydzień tyle się podróżowało!) to masz trzykrotne przyspieszenie.

          • 5 0

          • (4)

            chciałem tobie przypomnieć że to była sytuacja że puszczono pociągi objazdami po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach, a bezzębny prezes od razu te 8 godz wykorzystał do swojej kampanii zakończonej wygraną

            • 2 4

            • A co zrobil Tusek? (2)

              twoj idol poza pogratulowaniem grabarczykowi?

              • 3 3

              • (1)

                wygrał wybory

                • 2 3

              • Na twoją zgubę.

                • 2 3

            • po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach

              A czy ktoś aby (PLK) nie bierze kasy na te linie, a ktoś inny (Ministerstwo) na to nie reaguje???

              • 0 0

    • A po co ci wychylne wagony z Polsce? (1)

      • 0 3

      • Jeździć też mają w połączeniach do Czech i Słowacji czyli w terenie górzystym na łukach polski ślimaczek bedzie budził śmiech. Jak coś kupują to z głową a nie PO wyglądzie.

        • 1 0

  • Pociag ICE pedzacy ponad 300 km/h na trasie miedzy Frankfurtem a Kolonia w HD (1)

    youtube.com/watch?v=A6HwIJub3UM&hd=1&t=3m33s

    • 3 1

    • To pedzi 85 metrow na sekunde!

      Zeby uzmyslowic predkosc, 12 sekund jazdy to 1 km!

      • 3 0

  • byli przedstawiciele SKM? (2)

    jakby byli, to moze by się dowiedzieli, że w pociągach można instalować klimatyzacje... bo w temacie modernizowanych kolejek rzecznik mówił... że instalowanie klimy w pociągach jest bez sensu... gdyby był na targach to może ktoś by mu wytłumaczył, że wręcz przeciwnie :)

    • 10 1

    • może by mu wytłumaczyli, że modernizowanie starego źle zaprojektowanego grzmota to też bez sensu

      a nawet jeszcze większe, główne i podstawowe bez sensu

      • 4 2

    • klimatyzacja w pociągach SKM - to tak jak klimatyzacja w wiejskiej stodole, okna w EN-57 - jak w dawnych ruskich wagonach, w lecie "zakryte na zimu", w zimie - zawalone 2 cm warstwą lodu, SKM - Straszna Kolej Miejska, PKM - Przyszłościowa Kolej Marnotrawiona

      • 2 2

  • A tak wyglada 301 km/h z wewnatrz ICE, na tej trasie

    youtube.com/watch?v=1KnV9t3bY84&hd=1

    • 4 1

  • o zmianach na kolei tylko mowia, kiedy zaczna cos robic ?????

    podroz koleja to potencjalnie wygodny, szybki i bezpieczny sposob transportu. kiedy wreszcie polska kolej bedzie na cywilizowanym poziomie nieudaczniku Grabarczyk ???????

    • 9 4

  • wiem, że teraz jest porażka ale jadąć z gdańska do wawy i z poznania do gdańska widać, że dużo robią

    • 8 3

  • Uwaga, nasze polskie Pendolino to model ETR 610, juz jezdzi we Wloszech i nie tylko, zobaczcie (6)

    youtube.com/watch?v=HRGrx88Yyxc&hd=1

    • 1 1

    • Predkosc konstrukcyjna ok 280 km/h, maksymalna 250 km/h, przy zasilaniu 25kV (5)

      W Polsce, przez to ze mamy prad staly w trakcji 3kV, a nie 25kV, moze rozpedzic sie maksymalnie tylko do 220 km/h, ktore bedzie osiagal...na trasie miedzy Warszawa a Katowicami - Centralna Magistrala Kolejowa. Warszawa-Gdansk bedzie ok 200 km/h. Dla ICE czy AGV (nastepcy TGV) 200 km/h to predkosc spacerowa.

      • 6 0

      • (4)

        ale ktoś to kupił za cenę prawie 3-krotnie wyższą niż "husarz" + 10 wagonów na 200 km/h czyli skład klasyczny, a tak będzie kolej od "słupka do słupka" Gdańsk - Warszawa - Katowice/Kraków

        • 4 3

        • Niemcy wymienia wlasnie to rozwiazanie z Husarzem na 300 nowych ICx...zobacz (3)

          youtube.com/watch?v=NfaO21Z6si0&hd=1

          • 1 0

          • (2)

            to będzie ICE4 czyli Velaro - składy zaprojektowane aby mogły jeździć z Berlina do Londynu, prawdopodobnie też do Hiszpanii /Madryt, Barcelona/, ale nie wiadomo czy Hiszpanie zdecydują się na budowę kolei o klasycznym rozstawie, nie mam z resztą bliższych danych

            • 1 2

            • ICx to nie jest ICE3/4 VelaroD, to jest inna, wolniejsza kategoria, o wygladzie ICE (1)

              ICx jest zamiennikiem klasycznych regionalnych skladow, ktore dzis, z lokomotywa Siemensa pedza po Niemczech do 200 km/h.ICx nie bedzie jezdzil do Londynu, czy na poludnie Francji, bo od tego jest nowy Velaro D. ICx wejdzie do sluzby DB, w ilosci 300 skladow ( juz kupione w Siemens), do roku 2016. Wiec jeszcze 4 lata.

              • 1 0

              • Dodam jeszcze nt. Velaro D

                Pierwsze sklady eurotunelem beda jezdzily z Frankfurtu Nad Menem. Do Francji, do Marsylii tez. Co do Berlina to mozna sie domyslic, ze tez to poleczenie zostanie uruchomione tj do Londynu.

                • 1 0

  • a bilety po ile?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane