- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (59 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (490 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (232 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (220 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (107 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (133 opinie)
Trako, czyli Gdańsk kolejową stolicą Polski
Targi TRAKO to gratka nie tylko dla zawodowców związanych z branżą, ale i dla miłośników kolei.
Blisko 500 wystawców z 18 krajów, trzy pełne hale targowe, mnóstwo kolejowego sprzętu i tłumy zwiedzających - to 9. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2011, które do piątku, 14 października, potrwają w halach MTG w Gdańsku. Takie imprezy pozwalają poznać kolej od lepszej strony, niż na co dzień.
- Wśród zagranicznych wystawców tegorocznej edycji targów najliczniejszą grupę stanowią firmy z Niemiec, Czech, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii - mówi Dorota Daszkowska-Kosewska, dyrektor targów TRAKO. - Czechy i Wielka Brytania przygotowały swoje pawilony narodowe.
Ciekawostką bliską sercu każdego mieszkańca Trójmiasta jest pierwsza makieta jednego z przystanków Kolei Metropolitarnej - Brętowa. Do 2015 roku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy ulicy Potokowej, powstanie węzeł przesiadkowy.
- Liczymy, że projekt uda się nam zrealizować do marca 2015 roku, prawie dokładnie w rocznicę zniszczenia przez Niemców kolei kokoszkowskiej. Trasa kolei metropolitarnej biegnie przecież częściowo po tej dawnej linii - opowiada Tomasz Konopacki, rzecznik Kolei Metropolitarnej.
Optymizmem na targach wieje ze strony wszystkich spółek Polskich Kolei Państwowych SA, dla których targi są też okazją do świętowania 10-lecia istnienia. Jednym z punktów programu targów jest debata pt. "Kolej: jak nas widzą tak nas piszą", zapowiadana jako pojedynek na argumenty między dziennikarzami, a rzecznikami prasowymi spółek kolejowych. Debatujący mają zmierzyć się z problemami takimi jak chaos na kolei, spóźnienia pociągów, stare wagony, brudne dworce i dlaczego przed wojną jeździło się szybciej.
Niezależnie od wyników sporu na argumenty lepszą, kolejową rzeczywistość wszyscy pasażerowie póki co oglądają na targach takich jak TRAKO 2011. Do piątku, 14 października w halach Międzynarodowych Targów Gdańskich przy ul. Beniowskiego.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (148) 5 zablokowanych
-
2011-10-12 13:01
ten tytuł to kpina z rzeczywistosci
chyba tylko personalne układy w ministerstwie infrastruktury zadecydowały o tytule artykułu
- 12 6
-
2011-10-12 13:01
PKP
szkoda że PKP nie zaprezentowała swoich kibelków w pociągach...
- 15 1
-
2011-10-12 13:03
(10)
zastanawiam się czy na TRAKO będziesz też reklama że robimy najdroższą modernizację linii kolejowej w Europie a być może w świecie czy Gdańsk - Warszawa, za skrócenie czasu jazdy circa 20 minut zapłacimy kilkanaście miliardów złotych i oczywiście zakup Pseudolino - składów zespolonych ale bez wychyłki, czyli tak jak zakup wódki bezalkoholowej, jest dobrze - przyjeżdżajcie na pogrzeb
- 18 7
-
2011-10-12 13:13
Ja rozumiem, że w Irlandii sa mile, ale czas chyba ten sam? (7)
Modernizacja - droga i długo trwająca - tu masz rację. Ale z czasem przejazdu coś ci się kolego pomyliło, bo skrócenie z 5 godzin przed remontem do 2.30 po remoncie to jednak nie jest 20 minut, lecz 2,5 h ;-)
- 2 1
-
2011-10-12 13:20
(6)
kolego anonimowy - odnoszę się do lat gdzie ekspres a Gdańska do Warszawy jechał circa 3 h 30 minut, a że potem linia zaczęła się sypać - to wina fachowców z PKP, którzy wierzyli że po nieremontowanych torach można jeździć w nieskończoność, a te 2.30 - to jeszcze nic pewnego
- 3 3
-
2011-10-12 13:25
sam jeździłęm Neptunem 3:30 do Wawy 6:30 z Wrzeszcza, ale to słabe porównanie (5)
Rozpoczynając modernizację musisz porównywać się do dnia sprzed wbicia łopaty. W innym razie naginasz prawdę. Np. PKP mogłoby powiedzieć, że w porównaniu do 8 godz. z początku września (przez tydzień tyle się podróżowało!) to masz trzykrotne przyspieszenie.
- 5 0
-
2011-10-12 13:31
(4)
chciałem tobie przypomnieć że to była sytuacja że puszczono pociągi objazdami po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach, a bezzębny prezes od razu te 8 godz wykorzystał do swojej kampanii zakończonej wygraną
- 2 4
-
2011-10-12 13:38
A co zrobil Tusek? (2)
twoj idol poza pogratulowaniem grabarczykowi?
- 3 3
-
2011-10-12 13:45
(1)
wygrał wybory
- 2 3
-
2011-10-12 17:45
Na twoją zgubę.
- 2 3
-
2011-10-13 08:30
po absolutnie nie przygotowanych do tego liniach
A czy ktoś aby (PLK) nie bierze kasy na te linie, a ktoś inny (Ministerstwo) na to nie reaguje???
- 0 0
-
2011-10-12 17:46
A po co ci wychylne wagony z Polsce? (1)
- 0 3
-
2011-10-13 10:46
Jeździć też mają w połączeniach do Czech i Słowacji czyli w terenie górzystym na łukach polski ślimaczek bedzie budził śmiech. Jak coś kupują to z głową a nie PO wyglądzie.
- 1 0
-
2011-10-12 13:11
Pociag ICE pedzacy ponad 300 km/h na trasie miedzy Frankfurtem a Kolonia w HD (1)
youtube.com/watch?v=A6HwIJub3UM&hd=1&t=3m33s
- 3 1
-
2011-10-12 13:19
To pedzi 85 metrow na sekunde!
Zeby uzmyslowic predkosc, 12 sekund jazdy to 1 km!
- 3 0
-
2011-10-12 13:12
byli przedstawiciele SKM? (2)
jakby byli, to moze by się dowiedzieli, że w pociągach można instalować klimatyzacje... bo w temacie modernizowanych kolejek rzecznik mówił... że instalowanie klimy w pociągach jest bez sensu... gdyby był na targach to może ktoś by mu wytłumaczył, że wręcz przeciwnie :)
- 10 1
-
2011-10-12 13:53
może by mu wytłumaczyli, że modernizowanie starego źle zaprojektowanego grzmota to też bez sensu
a nawet jeszcze większe, główne i podstawowe bez sensu
- 4 2
-
2011-10-12 16:22
klimatyzacja w pociągach SKM - to tak jak klimatyzacja w wiejskiej stodole, okna w EN-57 - jak w dawnych ruskich wagonach, w lecie "zakryte na zimu", w zimie - zawalone 2 cm warstwą lodu, SKM - Straszna Kolej Miejska, PKM - Przyszłościowa Kolej Marnotrawiona
- 2 2
-
2011-10-12 13:12
A tak wyglada 301 km/h z wewnatrz ICE, na tej trasie
youtube.com/watch?v=1KnV9t3bY84&hd=1
- 4 1
-
2011-10-12 13:20
o zmianach na kolei tylko mowia, kiedy zaczna cos robic ?????
podroz koleja to potencjalnie wygodny, szybki i bezpieczny sposob transportu. kiedy wreszcie polska kolej bedzie na cywilizowanym poziomie nieudaczniku Grabarczyk ???????
- 9 4
-
2011-10-12 13:24
wiem, że teraz jest porażka ale jadąć z gdańska do wawy i z poznania do gdańska widać, że dużo robią
- 8 3
-
2011-10-12 13:25
Uwaga, nasze polskie Pendolino to model ETR 610, juz jezdzi we Wloszech i nie tylko, zobaczcie (6)
youtube.com/watch?v=HRGrx88Yyxc&hd=1
- 1 1
-
2011-10-12 13:30
Predkosc konstrukcyjna ok 280 km/h, maksymalna 250 km/h, przy zasilaniu 25kV (5)
W Polsce, przez to ze mamy prad staly w trakcji 3kV, a nie 25kV, moze rozpedzic sie maksymalnie tylko do 220 km/h, ktore bedzie osiagal...na trasie miedzy Warszawa a Katowicami - Centralna Magistrala Kolejowa. Warszawa-Gdansk bedzie ok 200 km/h. Dla ICE czy AGV (nastepcy TGV) 200 km/h to predkosc spacerowa.
- 6 0
-
2011-10-12 13:38
(4)
ale ktoś to kupił za cenę prawie 3-krotnie wyższą niż "husarz" + 10 wagonów na 200 km/h czyli skład klasyczny, a tak będzie kolej od "słupka do słupka" Gdańsk - Warszawa - Katowice/Kraków
- 4 3
-
2011-10-12 13:56
Niemcy wymienia wlasnie to rozwiazanie z Husarzem na 300 nowych ICx...zobacz (3)
youtube.com/watch?v=NfaO21Z6si0&hd=1
- 1 0
-
2011-10-12 14:03
(2)
to będzie ICE4 czyli Velaro - składy zaprojektowane aby mogły jeździć z Berlina do Londynu, prawdopodobnie też do Hiszpanii /Madryt, Barcelona/, ale nie wiadomo czy Hiszpanie zdecydują się na budowę kolei o klasycznym rozstawie, nie mam z resztą bliższych danych
- 1 2
-
2011-10-12 14:38
ICx to nie jest ICE3/4 VelaroD, to jest inna, wolniejsza kategoria, o wygladzie ICE (1)
ICx jest zamiennikiem klasycznych regionalnych skladow, ktore dzis, z lokomotywa Siemensa pedza po Niemczech do 200 km/h.ICx nie bedzie jezdzil do Londynu, czy na poludnie Francji, bo od tego jest nowy Velaro D. ICx wejdzie do sluzby DB, w ilosci 300 skladow ( juz kupione w Siemens), do roku 2016. Wiec jeszcze 4 lata.
- 1 0
-
2011-10-12 14:40
Dodam jeszcze nt. Velaro D
Pierwsze sklady eurotunelem beda jezdzily z Frankfurtu Nad Menem. Do Francji, do Marsylii tez. Co do Berlina to mozna sie domyslic, ze tez to poleczenie zostanie uruchomione tj do Londynu.
- 1 0
-
2011-10-12 13:30
a bilety po ile?
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.