• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakt Konny doczeka się przebudowy

bra
14 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont. Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont.

Zeszłoroczny przetarg na wykonanie remontu fragmentu Traktu Konnego w Gdańsku został unieważniony. Teraz będzie jednak kolejny, a jeśli szybko uda się wybrać wykonawcę, to prace ruszą wczesną wiosną i potrwają do sierpnia.



Jeszcze w tym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosi przetarg na remont mierzącego ok. 1 km odcinka Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska do placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska Jezdnia biegnąca równolegle do al. Zwycięstwa zyska nową nawierzchnię, postanie też nowy chodnik. Oferty poznamy 1 marca.

Zwycięska firma będzie miała czas do sierpnia na uporanie się z tym zadaniem.

Remont dwupasmowej jezdni był planowany już w zeszłym roku, jednak wówczas oferty okazały się co najmniej dwukrotnie wyższe niż kwota, którą miasto przeznaczyło na ten cel.

Drogie remonty dróg w Gdańsku



- Powtarzamy postępowanie w tym samym zakresie, ale mamy nowy budżet - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
To oznacza, że inwestycja nie obejmie swym zakresem budowy przejścia naziemnego na wysokości GUMedu.
bra

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • wiadukt

    zrobić piętrowe na dole 1 pas dla zjer zdzajacych w prawo do tego miejsca parkingowe ścieżkę dla pieszych i rowerowych a u góry 2 pasy + bus pas i zjazd za skrzyżowaniem koło placu zebrań ludowych i wszyscy zadowoleni

    • 0 1

  • Koszty remontu

    Remont zamknie sie w 5 milionach, ale zaplacic trzeba bedzie 15

    • 1 0

  • Dodatkowy zjazd z głównej jezdni Wielkiej Alei na Trakt konny (3)

    nie jest zgodny z zapisami Strategii Gdańska 2030+ ani obecnymi zasadami kształtowania infrastruktury miejskiej. Potrzebne są działania na rzecz radykalnego uspokojenia ruchu i poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. Działania na rzecz zwiększenia liczby miejsc do parkowania nie mają sensu w tym rejonie miasta jeśli się chce osiągnąć prawdziwie szczęśliwe miasto o zrównoważonym wykorzystaniu przestrzeni.

    • 3 7

    • (2)

      niestety prawdziwie szczęśliwe miasto musi dostać się do lekarzy a to na rowerze czy komunikacją w wielu przypadkach nie jest możliwe ze względu na stan zdrowia.

      • 8 3

      • mieszkańcy mogą się dostać do lekarzy samochodem (1)

        niekoniecznie korzystając z dodatkowego zjazdu z głównej jezdni na trakt konny. Samochodozę się leczy przesuwając granice kompromisu na rzecz poprawy warunków korzystania z miasta przez osoby decydujące się na przejście piechotą, przejazd rowerem lub przejazd komunikacją miejską. Wyściełanie czerwonego dywanu dla użytkowników samochodów prowokuje do agresji drogowej i źle się kończy dla zdrowia osób uzależnionych mentalnie od samochodu - lekceważących możliwość korzystania z alternatywnych sposobów poruszania się po mieście.

        • 5 4

        • Wy coś ćpacie?

          • 2 0

  • Trakt Konny i osły na lewym pasie przeznaczonym do jazdy na wprost (2)

    Na wysokości Placu Zebrań włączają prawy kierunkowskaz (lub bez) wciskają się na prawy pas do skrętu w prawo na ul. 3- Maja

    • 2 0

    • (1)

      nie ma linii ciągłej mam prawo zmienić pas i nic ci do tego ośle ,poczytaj kodeks drogowy ze zrozumieniem tekstu, może zroumiesz.

      • 1 1

      • zatrzymywanie się i blokowanie pasa jest zgodne z kodeksem ?

        • 1 0

  • Kiedy Benzynowa i Świętokrzyska?

    Kiedy Starogardzka?

    • 2 0

  • Mysle ze remont tego jednego kilometra powinien sie zamknac w 30 milionach. (7)

    No może ciut wiecej.

    • 55 7

    • I potrwać nie więcej niż 2 lata (1)

      chyba że będzie to na tyle kompleksowa wymiana nawierzchni że dokopią się do zabytkowego bruku. Wtedy badania archeologiczne i inne duuperele.

      • 4 3

      • 2 lata to max

        • 1 0

    • I od razu tunel! (3)

      • 5 0

      • I dwie srebrne wieże! (1)

        • 5 3

        • i czerwony dywan i fiołki po bokach

          • 1 0

      • w Stolycy

        taki tunel zdomył nazwę "Przekręt"

        • 1 3

    • Porównanie z zesżłym rokiem

      W zeszłym roku w przetargu przewidzieli 3 mln na ten fragment, a najniższa oferta była o 2,8 mln wyższa.

      "Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt."

      • 4 1

  • bla bla bla (4)

    W Kopenhadze orze się takie miejsca i robi autostrady dla....rowerzystów. Mają absolutne pierwszeństwo w ruchu komunikacyjnym, a zaraz po nich piesi. Ulice zawężane są do minimum, by zniechęcić i utrudnić ruch autem. Tam utrudniać nikomu nic nie trzeba, bo mentalność Duńczyków sprawia, że chętnie na to przystają. Zielona fala....dla rowerzystów. Zaraz po nich piesi mają fory. Jeżeli nie masz roweru i nie lubisz chodzić pozostaje komunikacja zbiorowa. I nikt nie narzeka na przesiadki. Do 2030 Kopenhaga ma plan być miastem bezemisyjnym, czyli zero wypluwanych do atmosfery spalin. Auta tylko na prąd. Energia tylko z wiatraków, baterii słonecznych itp. Po remoncie Traktu Konnego już słyszę kolejnych wariatów na ścigaczach np., jednego niedawno zatrzymano, po Sopocie niemal 180 pruł. Chyba że co 20 metrów zwalniacze zamontują :))

    • 6 12

    • bla bla bla

      I "zapomniałeś" dodać tego co najważniejsze.
      Tam są drogi alternatywne...

      • 0 1

    • Gdańsk,jako miasto przyjazne kierowcom

      plasuje się zawsze w czołówce miast polskich.Być może zależy mu na zajęciu i utrzymaniu przez długie lata pierwszego miejsca.

      • 0 1

    • Masz rację (1)

      ale musisz zrozumieć, że Polacy muszą się nacieszyć motoryzacją, za jakieś 20 lat będziemy po raz kolejny doganiać Zachód.

      • 1 5

      • pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców już dawno "przegoniliśmy" tzw. zachód

        w dobrze zarządzanych miastach "zachodu" liczba samochodów prywatnych na 1000 mieszkańców ulega radykalnej redukcji. Wielu Polaków już się wystarczająco nacieszyło motoryzacją: 80% osób korzystających z roweru w mieście ma samochód i prawo jazdy. Niestety są tacy, którym odebrano prawo jazdy i nadal nim jeżdżą w wyniku uzależnienia od szybkiej jazdy samochodem.

        • 3 4

  • Powinno sie tam zwezic do jednego pasa ograniczyc predkosc (14)

    wzdłuż dorobic miejsca parkingowe plus kontrapas rowerowy i byłoby cacy. Tak sie to robi w cywiliowanym świecie

    • 66 94

    • (5)

      ogólnie jestem przeciwny taki rozwiązaniom, ale w tym wypadku podpisuję się pod Twoją propozycją obiema rękami

      • 8 20

      • (4)

        czemu przeciwny? jakiś sensowny argument?

        • 3 10

        • (3)

          a jakiś argument za? Oprócz tego, że "tak się robi w cywilizowanym świecie"? Dlaczego nie? Korki koreczki, zanim zamkniemy jakąś drogę najpierw powinniśmy znaleźć alternatywę dla transportu. Ekologia? Zdecydowanie więcej spalin samochody wytwarzają w trakcie stania w korku. Transport publiczny? W Gdańsku to wydmuszka.

          • 14 5

          • argument za.... uspokojenie ruchu, miejsca parkingowe i mozliwosc poruszania sie rowerem w obie strony. czyli jezdnia przyjazna mieszkańcom, a nie tranzytowi. do tranzytu jest obok zwyciestwa.

            • 3 0

          • tam jest alternatywa obok w postaci 6 pasow wiec o co ci chodzi?

            • 1 0

          • przejazdy rowerem są substytutem większej liczby przejazdów samochodem

            niż przejazdy komunikacją miejską. Jeśli miasto tworzy dobre warunki do jazdy rowerem i chodzenia pieszo, liczba osób rezygnujących z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem okazuje się większa niż liczba osób rezygnujących z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu tramwajem czy autobusem. Efektywność działań / nakładów na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów jest wyższa niż efektywność działań na rzecz poprawy warunków ruchu samochodem. Sprawdzone w wielu miastach dobrze zarządzanych krajów Europy.

            • 4 8

    • cywilizowanym? (6)

      W cywilizowanym świecie nie ma takich zabójczych pomysłów jak kontr pas rowerowy. Jest prosty rozdział ruchu. Od zewnętrznej krawędzi patrząc: chodnik, ścieżka rowerowa, jako skrajny pas jezdni, o i potem jezdnia, na środku czasami tramwaj. No i nie ma czegoś takiego jak jazda rowerem pod prąd, czy przecinanie się chodników ze ścieżkami rowerowymi. 95% dróg w centrach polskich miast nadaje się do zburzenia, trzeba by je zaprojektować i zbudować od nowa. Remont odtworzeniowy z wciśnięciem na siłę ścieżki rowerowej to nie jest rozwiązanie.

      • 17 5

      • nie ma kontrapasów ? a gdzie konkretnie nie ma? ;)

        • 1 0

      • W najbardziej przyjaznym komunikacyjnie dla ludzi kraju świata jakim jest Holandia (4)

        47% przejazdów rowerem odbywa się na ulicach i drogach o ruchu mieszanym :na którym dopuszczony jest ruch pojazdów mechanicznych takich jak samochody. Mrzonki o wykluczeniu istnienia chodników przecinanych drogami dla rowerów to przejaw braku wyobraźni. Ścisła segregacja jest potrzebna wyłącznie wtedy, gdy po jezdni odbywa się ruch pojazdów z dużą prędkością i dużą intensywnością. Dlatego trzeba przede wszystkim uspokajać ruch i wdrażać działania prowadzące do redukcji jego skali. Dopuszczanie jazdy rowerem pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest powszechnie stosowaną zasadą w sąsiedniej Belgii i na większości ulic tego typu w krajach starej Unii Europejskiej (Niemcy, Francja, Benelux) . Wiele ulic w centrach polskich miast już zostało zburzonych i przebudowanych tak, by były przyjazne dla pieszych i rowerzystów. (niestety nie zawsze dbano tam o jakość ich nawierzchni - bywają odcinki na których panie w szpilkach łamią obcasy).
        Ta tendencja powinna być konsekwentnie stosowana. Pisanie tekstów o wciskaniu ścieżek rowerowych na siłę na pewno nie ma sensu w kontekście przebudowy "traktu konnego" w Gdańsku. Tam można taką drogę dla rowerów swobodnie zmieścić, trzeba tylko spokojnie zakwestionować dotychczasową rolę samochodu i sposób prowadzenia polityki parkingowej w naszym coraz bardziej przyjaznym dla rowerów i pieszych mieście.

        • 5 13

        • W Holandii są też : (3)

          Legalne miękkie narkotyki.
          Legalna prostytucja.
          Legalna aborcja i eutanazja.
          Islamscy uchodźcy.
          ...

          • 12 5

          • analogia nie jest dowodem (2)

            W Holandii liczba osób uzależnionych od narkotyków jest niższa niż w wielu krajach, w których za posiadanie narkotyków każe się śmiercią lub więzieniem. Takie argumenty można by rozwijać. Holandia jest krajem, w którym dzieci mają najszczęśliwsze dzieciństwo i nie popełniają samobójstw w tak dużej liczbie przypadków jak w wielu innych krajach Europy takich jak Polska.
            Naprawdę mi ciebie żal, żuczku.

            • 6 7

            • A coś w obronie prostytucji, aborcji i eutanazji oraz islamistów? (1)

              • 5 3

              • bełkot bez ładu i składu

                • 1 0

    • Jestem za i też się podpisuję!

      • 6 7

  • (2)

    Parkowanie na chodnikach... i urzędnicy cos jeszcze chcą mówić o rewitalizacji alei?!

    • 58 11

    • laweta i po problemie

      • 1 0

    • Nie wiedziałeś? Po to się remontuje chodniki, żeby je zaraz zapaskudzić.

      • 8 5

  • (11)

    Wreszcie będę mógł jechać tam z moją szkapą! Teraz biedna to może sobie nogę złamać. A po co mi szkapa ze złamaną nogą?

    • 71 11

    • Odszedł zły Pan i się dzieje! (5)

      • 6 13

      • (3)

        Nie przesadzaj, chciałbyś w rok wszystkie drogi wyremontować? Skąd na to pieniądze?
        Ten "zły Pan" i tak trzymał poziom infrastruktury na przyzwoitym poziomie.

        • 18 7

        • Ze niby drogi? (1)

          Nie ma drugiego tak dziurawego miasta w Polsce (chyba ze jest miejscowość o nazwie „Dziura w drodze”)

          • 1 4

          • i po co tak kłamać i zmyślać?

            po co?

            • 3 0

        • Jak skąd?

          O deweloperów , dlaczego miasto robi drogi tam gdzie powstają nowe osiedla?
          Powinien to robić deweloper! Teraz wiesz dlaczego nie ma pieniędzy w cudownym mieście PO?

          • 8 7

      • To bylo hasło wyborcze Adama Miwitza 20 lat temu!

        Dlatego go wybrali Niemcy!

        • 0 4

    • po co przyjeżdżasz ze wsi do miasta? (1)

      zostań i nie mąć

      • 9 5

      • A ty kiedy przyjechałeś z Warlubia na kozie?

        • 0 3

    • patrz pan - 30 lat a jak z bicza trzasł, warto było trochę poczekać?

      • 1 1

    • (1)

      Do rzeźni taką przyjmą, byleby jeszcze żyła, jak ją na pakę wsadzą.

      • 3 2

      • Mmmm... koninka

        :P

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane