• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakt Konny doczeka się przebudowy

bra
14 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont. Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont.

Zeszłoroczny przetarg na wykonanie remontu fragmentu Traktu Konnego w Gdańsku został unieważniony. Teraz będzie jednak kolejny, a jeśli szybko uda się wybrać wykonawcę, to prace ruszą wczesną wiosną i potrwają do sierpnia.



Jeszcze w tym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosi przetarg na remont mierzącego ok. 1 km odcinka Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska do placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska Jezdnia biegnąca równolegle do al. Zwycięstwa zyska nową nawierzchnię, postanie też nowy chodnik. Oferty poznamy 1 marca.

Zwycięska firma będzie miała czas do sierpnia na uporanie się z tym zadaniem.

Remont dwupasmowej jezdni był planowany już w zeszłym roku, jednak wówczas oferty okazały się co najmniej dwukrotnie wyższe niż kwota, którą miasto przeznaczyło na ten cel.

Drogie remonty dróg w Gdańsku



- Powtarzamy postępowanie w tym samym zakresie, ale mamy nowy budżet - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
To oznacza, że inwestycja nie obejmie swym zakresem budowy przejścia naziemnego na wysokości GUMedu.
bra

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • nie robić remontu. teraz kierowcy jadą ostrożnie, zgodnie z przepisami, bo się boją o autka

    po remoncie się zaczną wyścigi od świateł do świateł

    • 7 5

  • nieee...gdzie Niemcy będą testować zawieszenia prototypów aut?

    na poligonach mają równiejsze drogi

    • 4 3

  • Chytry dwa razy traci

    Może solidny remont rzeczywiście powinien kosztować więcej.

    • 5 0

  • BRG stan umysłu (3)

    Po co 5 pasów ruchu w 1 strone? Po co? Na tej alei mozna zrobic fajny deptak dla pieszych, dosadzic drzew od strony Zwyciestwa i kawałek ładnego miasta sie tworzy.

    Kiedy te duchy Bielawskiego odejda z tego syfu w koncu?

    • 9 11

    • sorry DRMG, jeszcze wieksza postkomunistyczna patologia urbanistyczna.

      • 4 1

    • jakoś deptak jest po drugiej stronie plus duży park i jakoś tłumów spacerujących tam nie widać !!! Po co komu taki deptak jak trzeba do niego dojechać a żadnych atrakcji w tym rejonie nie ma i nie będzie. Z równym skutkiem możesz walnąć deptak wzdłuż obwodnicy.

      • 7 3

    • 5 pasów jest tam potrzebne.

      Jezdzisz tamtędy czasami? mi zdarza się często i naprawdę jest to wspomagający płynność ruchu odcinek. W godzinach szczytu w szczególności. dużo ruchu który potem omija centrum (pod dworcem pkp) jedzie tamtędy i skręca pod dworzec pks.

      • 5 3

  • parking na chodniku...porazka

    gdzie te obiecywane zmiany? stan umysłu urzędnika się klania

    • 6 6

  • Wybory

    Ja chciała iść zagłosować ale mieszkam 700m za pasem startowym i zatonęła w błocie i butów nie mam już i co teraz około 30 głosów mniej a tak pięknie było jak mróz był bo można było chodzić ale ferie są nie trza biegać z dziećmi

    • 4 3

  • Dodatkowy zjazd z głównej jezdni Wielkiej Alei na Trakt konny (3)

    nie jest zgodny z zapisami Strategii Gdańska 2030+ ani obecnymi zasadami kształtowania infrastruktury miejskiej. Potrzebne są działania na rzecz radykalnego uspokojenia ruchu i poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. Działania na rzecz zwiększenia liczby miejsc do parkowania nie mają sensu w tym rejonie miasta jeśli się chce osiągnąć prawdziwie szczęśliwe miasto o zrównoważonym wykorzystaniu przestrzeni.

    • 3 7

    • (2)

      niestety prawdziwie szczęśliwe miasto musi dostać się do lekarzy a to na rowerze czy komunikacją w wielu przypadkach nie jest możliwe ze względu na stan zdrowia.

      • 8 3

      • mieszkańcy mogą się dostać do lekarzy samochodem (1)

        niekoniecznie korzystając z dodatkowego zjazdu z głównej jezdni na trakt konny. Samochodozę się leczy przesuwając granice kompromisu na rzecz poprawy warunków korzystania z miasta przez osoby decydujące się na przejście piechotą, przejazd rowerem lub przejazd komunikacją miejską. Wyściełanie czerwonego dywanu dla użytkowników samochodów prowokuje do agresji drogowej i źle się kończy dla zdrowia osób uzależnionych mentalnie od samochodu - lekceważących możliwość korzystania z alternatywnych sposobów poruszania się po mieście.

        • 5 4

        • Wy coś ćpacie?

          • 2 0

  • G

    Gdańsk ma fajne ulice.Spacerowa gdzie jedziesz autem 3 km/h jak spacerujący człowiek. Trakt konny gdzie jedziesz autem i czujesz się jak byś jechał na koniu.

    • 11 3

  • wow, mam nadzieje że razem z chodnikiem;-)

    • 0 2

  • bla bla bla (4)

    W Kopenhadze orze się takie miejsca i robi autostrady dla....rowerzystów. Mają absolutne pierwszeństwo w ruchu komunikacyjnym, a zaraz po nich piesi. Ulice zawężane są do minimum, by zniechęcić i utrudnić ruch autem. Tam utrudniać nikomu nic nie trzeba, bo mentalność Duńczyków sprawia, że chętnie na to przystają. Zielona fala....dla rowerzystów. Zaraz po nich piesi mają fory. Jeżeli nie masz roweru i nie lubisz chodzić pozostaje komunikacja zbiorowa. I nikt nie narzeka na przesiadki. Do 2030 Kopenhaga ma plan być miastem bezemisyjnym, czyli zero wypluwanych do atmosfery spalin. Auta tylko na prąd. Energia tylko z wiatraków, baterii słonecznych itp. Po remoncie Traktu Konnego już słyszę kolejnych wariatów na ścigaczach np., jednego niedawno zatrzymano, po Sopocie niemal 180 pruł. Chyba że co 20 metrów zwalniacze zamontują :))

    • 6 12

    • Masz rację (1)

      ale musisz zrozumieć, że Polacy muszą się nacieszyć motoryzacją, za jakieś 20 lat będziemy po raz kolejny doganiać Zachód.

      • 1 5

      • pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców już dawno "przegoniliśmy" tzw. zachód

        w dobrze zarządzanych miastach "zachodu" liczba samochodów prywatnych na 1000 mieszkańców ulega radykalnej redukcji. Wielu Polaków już się wystarczająco nacieszyło motoryzacją: 80% osób korzystających z roweru w mieście ma samochód i prawo jazdy. Niestety są tacy, którym odebrano prawo jazdy i nadal nim jeżdżą w wyniku uzależnienia od szybkiej jazdy samochodem.

        • 3 4

    • Gdańsk,jako miasto przyjazne kierowcom

      plasuje się zawsze w czołówce miast polskich.Być może zależy mu na zajęciu i utrzymaniu przez długie lata pierwszego miejsca.

      • 0 1

    • bla bla bla

      I "zapomniałeś" dodać tego co najważniejsze.
      Tam są drogi alternatywne...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane