- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (365 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (39 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (103 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (302 opinie)
Tramwaj na Stogi: ponad 1 km barierek wymaga przebudowy
Ponad kilometr barierek na Stogach wzdłuż niedawno wyremontowanej trasy tramwajowej będzie trzeba przebudować. Prace pochłoną ponad 200 tys. zł i będą polegały na dodaniu stalowej poprzeczki celem spełnienia norm bezpieczeństwa. Urzędnicy przekonują, że barierki zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną, a zmiany są m.in. efektem rozmów z mieszkańcami.
Ich całkowita długość to dokładnie 1264,80 m i jak zapewniają urzędnicy, wszystkie barierki "zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną".
Mimo to urzędnicy zamierzają je przebudować, poprzez dodanie stalowej poprzeczki w każdej barierce wraz z malowaniem i odpowiednim zabezpieczeniem antykorozyjnym.
W dokumentacji przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy, że jest to działanie niezbędne celem "dostosowania barier ochronnych do obowiązujących norm bezpieczeństwa".
Urzędnicy: wsłuchujemy się w opinie mieszkańców
Na czym polega niespełnienie norm bezpieczeństwa i dlaczego od samego początku nie wybrano odpowiednich barier? Urzędnicy w tym zakresie nie udzielili nam odpowiedzi na pytania. Przekonują natomiast, że działają w oparciu o sygnały docierające od mieszkańców.
- Wsłuchując się w opinie mieszkańców w toku ewaluacji inwestycji związanej z modernizacją trasy tramwajowej na Stogach oraz w porozumieniu z zarządcą infrastruktury podjęto decyzję o udoskonaleniu elementów zabezpieczających - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też:
Projekt planu zagospodarowania bulwaru nad Martwą Wisłą na Stogach
Barierki, które może sforsować bez problemu dziecko
Jakie konkretnie sugestie zgłaszali mieszkańcy? Tego również urzędnicy nie wyjaśnili. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zmiany w konstrukcji barierek podyktowane są zamiarem likwidacji wolnej przestrzeń między kotwieniem bariery w gruncie a jej zwieńczeniem, przez którą na torowisko tramwajowe może bez problemu dostać się dziecko.
W standardowych barierach stosowanych na terenie Gdańska przestrzeń ta wypełniona jest szczelnie pionowymi szczeblami lub poziomą poprzeczką mniej więcej w połowie wysokości całej konstrukcji.
Dodatkowe oznakowanie przystanków z myślą o autobusach
To jednak nie wszystkie prace na Stogach. Urzędnicy chcą także poprawić oznakowanie przystanków. Na czterech wiatach wzdłuż torów zostaną dodatkowo zamontowane tablice D-15 informujące o przystanku autobusowym, bowiem oprócz tramwajów zatrzymują się tutaj także pojazdy linii autobusowych.
Wszystkie prace mają być wykonane w trybie "zaprojektuj i wybuduj" wraz z dokonaniem niezbędnych uzgodnień w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Dwie próby wyłonienia wykonawcy wszystkich poprawek
Przetarg na prace ogłaszano dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu realizacją obu zadań zainteresowane była tylko firma Polwar z Gdańska, która zaproponowała łączną kwotę ok. 197 tys. zł. Przetarg został jednak unieważniony ze względów na błędy formalne w złożonej ofercie.
W drugim postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
- ponownie od firmy Polwar z Gdańska - łączna kwota ok. 230 tys. zł,
- Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowo - Projektowego Hydro-Rem z Gdańska - łączna kwota ok. 252 tys. zł
Przy ocenie ofert brano pod uwagę kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Ponieważ oba przedsiębiorstwa zadeklarowały pięć lat gwarancji na jakość robót, urzędnicy na początku września ostatecznie wybrali firmę Polwar.
Podczas otwarcia ofert poinformowano także, że na wszystkie prace planowano przeznaczyć nie więcej niż 280 tys. zł (w pierwszym postępowaniu zaplanowano identyczną kwotę).
Zgodnie z zapisami przetargu, na prace budowlano-montażowe wraz z wcześniejszym przygotowaniem projektu i jego uzgodnieniem przewidziano 70 dni od zawarcia umowy.
Wszystkie roboty sfinansowane z budżetu miasta
Czy zaplanowane prace będą w jakimś stopniu finansowane przez projektantów lub wykonawców zmodernizowanej infrastruktury tramwajowej? Urzędnicy nie przewidują takiej możliwości.
- Zadanie będzie finansowane ze środków budżetowych Gminy Miasta Gdańska - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Czytaj też:
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Miejsca
Opinie (185) 10 zablokowanych
-
2021-09-30 19:01
Opinia wyróżniona
Przystanek Stogi Plaża (4)
Pod wiatami nie dość że nie ma żadnego oświetlenia to jeszcze są pionowe szyby bez żadnych pasków poprzecznych
- 37 0
-
2021-10-01 11:01
I co? Masz lęki, że nie ma poprzecznych pasków? (1)
- 2 0
-
2021-10-01 11:31
a jak w pośpiechu dzieciak czy jakaś grażyna wpadnie na taką szybę...
myślisz, że dulkiewicz ze swojej prywatnej kasy wypłacać będzie odszkodowania?
- 2 1
-
2021-09-30 21:56
(1)
Cud że w ogóle są szyby. To jakas namiastka postępu cywilizacyjnego w Gdańsku gdzie 20 lat temu wiaty w centrum miasta zamieniały się regularnie w drobny mak a na takich stogach?? Fiu fiu, zabawa na jeden wieczór, spaliliby z fundamentami. Potem przyszła era oklejania wszystkiego ulotkami kredytów i kwater na wynajem. Lubię estetykę w miejscach publicznych dlatego ucieszyła mnie uchwała krajobrazowa, która po początkowym efekcie wow zaczyna okazywać się bublem prawnym.
- 7 1
-
2021-10-22 23:05
Zgadza się. Ta ustawa to bubel
Patodeveloperka i patowspólnoty nadal stawiają płoty
- 0 1
-
2021-09-30 11:45
Opinia wyróżniona
Troche dziwi mnie to barierkowanie (13)
np w Pradze tory idą rownolegle z chodnikiem albo weń wkomponowane, nie ma żadnych barierek, jakoś tam ludzie rozumieją że jak jedzie tramwaj to schodzi się z torów. Chyba podobne tez rozwiązania w Warszawie, Wrocławiu, drogi są generalnie wąskie, czasami tylko na jeden tor dwukierunkowy, nie ma miejsca na barierki, obok toru jest pół metra
np w Pradze tory idą rownolegle z chodnikiem albo weń wkomponowane, nie ma żadnych barierek, jakoś tam ludzie rozumieją że jak jedzie tramwaj to schodzi się z torów. Chyba podobne tez rozwiązania w Warszawie, Wrocławiu, drogi są generalnie wąskie, czasami tylko na jeden tor dwukierunkowy, nie ma miejsca na barierki, obok toru jest pół metra chodnika i jakoś wszyscy żyją
W Gdańsku to wszystko trzeba pogrodzić, osłonic, zakazać. a przecież średnia prędkość tramwaju tutaj to 14km/h, to nie pendolino
Czy te barierki wynikaja z przepisów budowlanych? Czy to widzimisię naszych urzędników?- 115 13
-
2021-10-01 02:53
(1)
Dokładnie, w melbourne to tramwaje zatrzymują się na ulicy. Większość nie ma nawet krótkiej barierki. Ale też kierowcy nie są tak dzicy jak w Polsce.
- 7 0
-
2021-10-01 11:37
nie w polsce, nie w polsce... tylko w Katowicach
i to tylko jeden trafił się taki lekko dziki
- 0 0
-
2021-09-30 21:59
W wielu cywilizowanych, zabytkowych europejskich miastach tak jest. Nawet u nas było - przykład tramwaju na długiej czy Targu Weglowym. A jakby ozywiloby to deptak ! Nie, u nas tylko wschodnie standardy, autostrada, tramwaj pośrodku, kilkuetapowe przejścia i wszystko obarierkowane.
- 4 0
-
2021-09-30 20:46
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi co nie ?
- 3 0
-
2021-09-30 20:35
Wytłumacz to małemu dziecku. (3)
Druga sprawa, dziecko jadąc na rolkach czy rowerem może się przewrócić i wpaść pod tramwaj. Jak będziesz dorosły i miał dzieci to zrozumiesz o czym pisze.
- 3 22
-
2021-10-01 11:35
to swojego kaszojada prowadzaj na smyczy - to ci nigdzie nie wskoczy i pod nic ci nie wpadnie
- 2 1
-
2021-09-30 20:59
(1)
Jadąc chodnikiem także może się przewrócić i wpaść pod samochód lub autobus. Czy w takim razie mamy odgrodzić chodniki od ulic barierkami?
- 16 2
-
2021-09-30 21:58
Tak
- 1 5
-
2021-09-30 20:13
Kanały (1)
Dodatkowo w Niederlandii czy w Niemczech nie stoduje się barierek przy kanałów (a kanałów tam pełno). Jeśli już ma być ta barierka, to proponuję przeciągnąć drut kolczasy po środku barierki. Będzie taniej (nie trzeba tego malować) no i będzie spełniało swoją rolę :)
- 8 1
-
2021-10-01 13:21
Niedługo będziemy góry grodzić, bo ktoś może spaść. No i oczywiście setki utonięć mniej jeśli ogrodzimy morze, rzeki i jeziora. Do dzieła!
- 2 0
-
2021-09-30 16:12
(2)
Skąd wiesz że nikt nie ginie?
- 1 4
-
2021-09-30 21:24
(1)
Sprawdzałem
- 3 0
-
2021-10-01 11:34
śladów krwi na bruku nie stwierdzono
flaczków ciągnionych kilometr po asfalcie też śladu nie było
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2021-09-30 11:35
(4)
Fuszerka.Tak to jest moi drodzy jak się wybiera najtańszą ofertę.Mam nadzieję że choć tory tramwajowe porządnie zrobią, nieraz jak jechałem na Stogi to rodeo...zawsze myśl wypadnie z torów czy nie.A tą dodatkową belkę kupić w Casto, 2 spawaczy ogarnie za parę groszy.
- 15 20
-
2021-09-30 11:40
(1)
Barierki są "zabytkowe" i tak zostały wykonane kilkadziesiąt lat temu. Przebudowa nie zakładała ich ulepszenia, a jedynie odrestaurowanie.
- 6 6
-
2021-09-30 12:09
Zabytkowe? Pojawiły się dopiero przy budowie drogi rowerowej do plaży. A teraz ustawili nowe wzorowane na tych starych.
- 5 1
-
2021-09-30 13:00
Fuszerki w trakcie realizacji też były ale tu akurat nie chodzi o fuszerkę (1)
Wykonawca zrobił wg przedłożonego przez miasto projektu.
- 3 1
-
2021-09-30 13:15
oderwanie od rzeczywistości . Gdy w planach będzie balkon z dziurą też wykonasz?
- 2 1
-
2021-09-30 11:38
Brawo WY !!!
Takie rzeczy się zdarzają, ale podczas robót za tak duże, miejskie pieniądze to raczej jednak nie powinny ;-(
Miłego dnia życzę wszystkim miłośnikom Gdańska i okolic...- 27 3
-
2021-09-30 11:38
(5)
Gdańscy urzędnicy = stan umysłu
- 60 3
-
2021-09-30 11:42
wsłuchujemy się w opinie mieszkańców .....
- 4 0
-
2021-09-30 11:45
To prawda parówki gotują w czajniku
- 6 1
-
2021-09-30 11:52
(1)
Rząd = stan umysłu
- 3 5
-
2021-09-30 21:02
rzad tej pani to fakt stan umyslu
- 3 0
-
2021-09-30 11:54
Nie tylko gdańscy.
Jakoś nie widzę żeby w samorządach #dojnej zmiany było lepiej. A gdyby nie myto płacone przez Gdańsk, to by tam dalej psy "D" szczekały.
- 2 6
-
2021-09-30 11:39
(4)
Wczesniej nie bylo mozna pomyslec o dzieciach ? Ze bez problemu moga sie dostac na torowisko.
Czy ktos z urzedu w ogole mysli zastanawia sie ? Przeciez to nie trzeba byc zadnym inzynierem itp. zeby stwierdzic ze czy dziecko czy zwierze moze wejsc pod nadjezdzajacy tramwaj- 44 4
-
2021-09-30 12:12
może wejśc też pod nadjeżdzający samochód (3)
czy wzdłuż każdej jedni nie powinny byc więc również barierki, tak na twoją logikę?
- 10 2
-
2021-09-30 13:01
Może wtedy mniej pieszych ginęłoby na chodnikach...
Niestety Polaka nie nauczysz, zostają szlabany, progi, słupki...
- 2 0
-
2021-09-30 17:48
To po cholerę tu je montowali? Skoro są niepotrzebne (1)
- 2 0
-
2021-09-30 22:08
Po to by ludzie nie przełazili na drugą stronę torowiska i jezdni, bo jeszcze by wpadli pod tramwaj...
- 0 1
-
2021-09-30 11:40
(9)
Poprzeczki za 200 tys...a wystarczy kupić pręty 4 metrowe.Pocięcie,malowanie farbą plus spawanie migomatem dla powiedzmy 4 osób wyjdzie jakieś 15 tysi.Za pozostałe 180tysi kupić drzewka i posadzić wzdłuż torowiska.
- 64 7
-
2021-09-30 11:43
(5)
Ale wyjdzie 200 tysi, bo ktoś musi jeszcze na tym zarobic:)
Sven, kandyduj w następnych wyborach, będziesz mieć mój głos:)- 17 2
-
2021-09-30 11:49
(4)
Odpowiem Ci cytatem Józefa Piłsudskiego:
"Do polityki garną się ludzie, którzy nic nie osiągnęli, a więc nieudacznicy i darmozjady. Polityka to dla nich deska ratunku, mogą godnie żyć nie dając w zamian nic"
Pozdrawiam)- 29 1
-
2021-09-30 11:52
czyli w sam raz dla ciebie
- 2 17
-
2021-09-30 14:55
Smiala ocena z ust osoby, ktora zorganizowala krwawy zamach stanu, w ktorym zginelo ok. 400 Polakow. (2)
- 1 8
-
2021-09-30 20:03
(1)
...i tym samym uratowała Polskę z gigantycznego burdelu partii, partyjek i partyjniactwa.
- 7 1
-
2021-10-01 12:47
prawie jak Król Leonidas - Lepiej poświęcić tych 300 PiSaków z Sejmu niż pożyczać te 433miliony+
- 0 0
-
2021-09-30 12:10
(1)
Fajnie, ale tu masz ponad kilometr barierek, a całość pewnie trzeba robić pod ruchem.
- 1 1
-
2021-09-30 14:34
To niech w nocy robia kiedy niema ruchu!!!!!
- 2 1
-
2021-10-02 13:53
No to ja
Słusznie,mądrego po szkole to aż miło posłuchać
- 0 0
-
2021-09-30 11:40
(10)
Kiedy wreszcie zostanie wprowadzona odpowiedzialnosc urzednicza, m.in. za takie rzeczy? Za opoznienia, fuszerki, bledy, odbiory i temu podobne? Nie mam nic przeciwko podwyzkom dla urzednikow, niech beda nawet spore. Ale po drugiej stronie musi byc odpowiedzialnosc za publiczne pieniadze, czyli nasze - bo tego nie ma mimo 30-kilku lat po transformacji. Polskie piekielko.
- 261 12
-
2021-09-30 11:53
(3)
Jakby była taka odpowiedzialność to większość by dawno siedziała.A tak fajnie szasta się nie swoją kaską)
- 35 4
-
2021-09-30 12:04
Hmm, cały rząd za kratkami... Marzenie... (1)
- 20 8
-
2021-09-30 14:09
*Cały parlament
- 8 2
-
2021-10-01 11:39
odpowiedzialność ustawowa jest
ale to zawsze to samo - jak z Sasinem - NiK zebrał dowody przestępstwa - ustalił liczne paragrafy - sprawę skierował do prokuratury ...a tam zioobro dokumenty za szafę za szafę i za regał i nogą ugniata
- 1 0
-
2021-09-30 12:06
Jeśli masz podejrzenie o niegosporadności to złóż zawiadomienie. Po co tu klawiaturę niszczysz. (1)
- 9 34
-
2021-09-30 12:31
uderz w stół a nożyce się odezwą
- 24 3
-
2021-09-30 14:43
A może dowiemy się konkretnie co za urzędnicy
i sami wstawimy (wiecie gdzie) im poprzeczki farbą antykorozyjną malowane
- 6 2
-
2021-09-30 17:09
(1)
Chyba masz na myśli 70 mln zł wywalone w błoto przez Morawieckiego i s-kę.
- 1 12
-
2021-09-30 21:53
d**il.
- 1 0
-
2021-09-30 21:52
W Gdańsku nie ma urzędników. Jest ferajna . Krewni i znajomi i nikogo więcej.
- 5 1
-
2021-09-30 11:40
Nie tylko barierki wymagają przebudowy (2)
Podjazdy zwalniające są już zniszczone i rególarnie zachaczają o nie autobusy płyty w paru miejscach są popękane ... i to wszystko rok po remoncie !!!! Ktoś nieźle wziął w łapę zs ten remont
- 36 2
-
2021-09-30 12:38
Te progi zwalniające,to szkoda ze nie są pionowe!!! Jakaś porażka!!
- 2 0
-
2021-09-30 17:51
RegUlarnie i zaHaczają Karyno
- 2 0
-
2021-09-30 11:43
Przecież te barierki są tam już od dobrych kilku lat. (2)
Pojawiły się tam kilka lat przed przebudową. Fakt, od początku wydawały mi się dziwne bo swoją konstrukcją stanowią dla rowerzystów bardziej zagrożenie niż podniesienie bezpieczeństwa.
- 14 10
-
2021-09-30 12:11
(1)
I była okazja to zmienić.
- 1 0
-
2021-09-30 19:15
Jest okazja
je zdemontować.
- 1 0
-
2021-09-30 11:43
Projektant powinien odpowiedzieć karnie! (2)
Od początku widać było że te barierki są niewystarczające i wystarczyło, aby miasto porozmawiało razem w wykonawcą remontu o zmianie (oczywiście za dopłatą)... Dopłata byłaby na pewno drobniejsza niż te obecne 200 tys. zł, dodatkowo miasto dodając poprzeczkę traci gwarancję od wykonawcy w zakresie barier... Ale tak to jest jak miasto nie zatrudnia osób z wykształceniem do nadzoru inwestycji... Urzędnicy po socjologii nie mają zielonego pojęcia o tak błahych rzeczach jak barierki...
- 33 8
-
2021-09-30 12:48
Ktoś to odebrał...
- 0 0
-
2021-09-30 22:07
Za co odpowiedzieć? Tutaj nie ma żadnych przepisów. Te barierki nie służą żadnemu zabezpieczeniu. Zobacz na powyższe zdjęcia, np. al. Adamowicza. Przed czym chronią te barierki trawę?! To jest mentalna tresura.
- 1 1
-
2021-09-30 11:43
Co z ulicami zniszczonymi podczas remontu ul tamka jest (1)
Zniszczona firma fo tej pory nie poniosła żadnych konsekwencji opóźnionego remontu o 2 lata . Miasto zpstawiło zniszczone drogi a firmie wypłaciła 100% pieniędzy
- 28 2
-
2021-09-30 13:05
to są ukryte koszty takich przedsiewzieć i tego się nie wykazuje ksęgowo
chociaż to prawda, że nieraz straty na skutek takich remontów są znaczne i dotkliwe ale nimi się raczej urzędnicy nie chwalą
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.