• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na al. Adamowicza: 18 testowych przejazdów

Szymon Zięba
8 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.

Na alei AdamowiczaMapka przeprowadzono już niemal 20 testów, podczas których mierzono czas, jaki potrzebować będzie tramwaj na przejazd między przystankami. By skład mógł płynnie pokonać trasę, wprowadzony zostanie tzw. system detekcji tramwajów, który pozwoli m.in. na dłuższe utrzymanie "zielonego" światła, gdy pojazd będzie zbliżał się do skrzyżowania. Pierwsi pasażerowie z tramwaju mają skorzystać jeszcze w tym miesiącu.



Jak oceniasz dopasowanie sygnalizacji świetlnej do ruchu w Gdańsku?

Przypomnijmy: pod koniec maja na al. Adamowicza odbył się pierwszy przejazd techniczny tramwaju, który miał za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

18 próbnych przejazdów



Obecnie tramwaj na al. Adamowicza mieszkańcy okolicy mogą obserwować jak na razie "z zewnątrz" - przeprowadzane są bowiem kolejne jazdy próbne.

- Jak do tej pory wykonano 18 cząstkowych przejazdów w trzech seriach. Jazdy próbne odbywają się różnymi typami wozów, bowiem tramwaje różnią się zdolnością przewozową, liczbą drzwi, szybkością zamykania drzwi i wreszcie prędkością jazdy - to wszystko łącznie ma wpływ na czas przejazdu. Kilka jazd próbnych jeszcze przed nami. Pracowaliśmy w warunkach częściowo działającej sygnalizacji świetlnej, inne grupy sygnalizatorów muszą zostać jeszcze skalibrowane - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
To, ile czasu tramwajowi zajmie pokonanie al. Adamowicza, będzie wiadomo dokładnie dopiero po zakończeniu pomiarów i kalibracji programów sygnalizacyjnych.

"Zielone" światło dla tramwaju, będzie można "przytrzymać"



- Tramwaj mija na nowym odcinku trasy dziesięć sygnalizatorów. Na nowej trasie będą również stosowane metody detekcji tramwajów - w oparciu o pętle indukcyjne w torowisku oraz komunikację radiową, stanowiącą element systemu Tristar - mówi Zygmunt Gołąb.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Detekcja pozwala w czasie rzeczywistym modyfikować programy sygnalizacji świetlnej, by podać tramwajom "sygnał zezwalający" wcześniej lub przytrzymać "pionową kreskę" [odpowiednik zielonego światła] dłużej - wtedy, gdy tramwaj zbliża się do skrzyżowania. Jednocześnie, gdy tramwaju nie ma w pobliżu, inni uczestnicy ruchu nie tracą niepotrzebnie czasu.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny tramwaju przez al. Adamowicza. Materiał z maja 2020 r.

Opinie (209) ponad 50 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    zabudowa strefy krawędziowej katastrofą dla miasta (7)

    jeśli nie zwiększy się retencji w obszarze zlewiskowym potoku Siedlickiego (głównie choć nie tylko) to ta linia tramwajowa doprowadzi do chronicznych powodzi i zalań. już nie będzie trzeba ulewy 100lecia lecz wystarczy jeden solidny deszcz

    • 27 15

    • Podziękuj Adamowiczowi, Dulkiewicz, Grzelakowi, Bielawskiemu (4)

      To oni zaprojektowali nam takie "cudowne" miasto

      • 13 21

      • (3)

        Z Dulkiewicz przesadziłeś. Ona nic jeszcze nie zrobiła. I patrząc jak działa i się wypowiada tak już pozostanie...

        • 15 5

        • serio? (2)

          a w czym pracowala zanim ja wyniesli na prezydentke?

          • 4 1

          • Skoro zaprojektowala (1)

            To pewnie pracowała w biurze projektowym brm czy innym podobnym.

            • 0 2

            • w biurze wyprzedazy miasta.

              Min oliwe sprzedawala.

              • 8 4

    • Potok Siedlecki

      Problemem potoku Siedleckiego jest zbiornik na Zaborni przy Kartuskiej z którego odejście jest pod Kartuską,a odejście jest rurą betonową fi 600 mm więc przy każdym deszczu jest problem tylko nasze słynne Gdańskie Wody mają problem gdzieś przecież według nich wystarczą worki z piaskiem by nie zalało Kartuskiej i jakoś to będzie!

      • 9 0

    • Na jakiej podstawie tak sądzisz? Obliczyłeś to na swoim kalkulatorze?

      • 0 2

  • dobrze byłoby "skalibrować" przejazd szczególnie po godzinie 15 od Jaśkowej w prawo na Rakoczego i dalej na Bulońską, nieraz nie można wjechać z Jaśkowej w Rakoczego!!!!!!

    • 0 0

  • Pitu pitu rzecznika

    W praktyce na każdych światłach tramwaj postoi sobie minutę. 9 sygnalizatorów, więc koło 10 minut stania, do tego kwadrans jazdy. Komunikacja miejska po gdańsku - nawet rowerem szybciej niż tramwajem

    • 14 0

  • Fajnie że działa

    Fajnie że działa

    • 1 0

  • Etos i PR

    a co tak naprawdę zmieniła Aleja Adamowicza? Pojazdy, jak jeździły tak jeżdżą, nieopodal dolnym odcinkiem Myśliwskiej i Piekarniczą. Planiści, jak zawsze zaplanowali to co chcieli, czyli pod deweloperkę. Gdyby czytali opinii internautów to by się dowiedzieli gdzie tak naprawdę należy skierować usprawnienia ruchu

    • 12 1

  • Dlaczego?

    Co za bałwan to projektował? Nowa trasa, nowa droga, można było robić jak się chce, a skrzyżowania robią kolizyjne.

    • 9 2

  • trojmiasto.pl, ta ankieta jest dość głupia (2)

    Insynuuje, że jeżeli nie ma zielonej fali to światła są źle ustawione. Tymczasem często, aby kompletnie nie zatkać kolejnych skrzyżować trzeba powstrzymać napływ aut, właśnie zapalając czerwone gdzie indziej. Tak jak ograniczenie prędkosci do 80km/h na 30km przed korkiem na niemieckich autostradach.

    • 2 1

    • Tyle, że u nas wyjątek stał się regułą.

      • 1 0

    • zgadza się, ale poza godzinami szczytu czerwone światła na pustych skrzyżowaniach nie mają sensu

      • 2 0

  • Pytanie kto w ogóle będzie jeździć tą zawiłą i przydługą trasą?

    Linia dobra, ale dla turystów chcących pooglądać widoki z okna pojazdu na takiej linii. Już większy sens miałoby uruchomienie relacji nowa trasa Adamowicza do przystanku PKM Gdańsk Brętowo ze zdecydowanie większą częstotliwością oraz wzbogacenie kursów PKM przynajmniej w godzinach szczytu.

    • 10 0

  • Tramwaj zwany pożądaniem ;)

    • 3 0

  • czerwona fal

    Jadąc z Myśliwskiej przez Al. Adamowicza w dół na Morenę i dalej w prawo w kierunku Jaśkowej czeka nas fala czerwonych świateł. Wszystkie czerwone.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane