• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj popłynie na Wyspę Sobieszewską

km
2 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj wodny przegrał z nierealnymi założeniami
Jedną z atrakcji Wyspy Sobieszewskiej jest rezerwat "Ptasi Raj". Jedną z atrakcji Wyspy Sobieszewskiej jest rezerwat "Ptasi Raj".

Od przyszłego roku z oferty wycieczek tramwajem wodnym będą mogli korzystać nie tylko miłośnicy Helu i Sopotu, ale też unikalnej przyrody i dzikich ptaków z Wyspy Sobieszewskiej.



W przyszłym roku na rozkładzie rejsów przybędzie nowy kierunek - Wyspa Sobieszewska. W przyszłym roku na rozkładzie rejsów przybędzie nowy kierunek - Wyspa Sobieszewska.
Jak ustaliła "Gazeta Wyborcza Trójmiasto" - sezon kursów tramwajów wodnych w przyszłym roku rozpocznie się już od długiego weekendu majowego. Jednak na nową trasę - na Wyspę Sobieszewską - statki wpłyną dopiero 1 lipca.

Jak zapowiada Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału gospodarki komunalnej w Gdańsku, tramwaje będą pływać na nowej trasie przez cały tydzień, trzy razy dziennie.

Swój bieg będą zaczynały na przystani przy Długim Pobrzeżu, dalej popłyną Kanałem Portowym na Zatokę Gdańską. Następnie ujściem Wisły Śmiałej dopłyną do Wyspy Sobieszewskiej. Przystań tramwajów na wyspie zlokalizowana będzie w okolicach Górek Wschodnich, na wysokości hotelu Renusz przy przystanku autobusowym linii 186, około 1 km przed mostem pontonowym. Stamtąd już niedaleko do jednej z atrakcji wyspy do rezerwatu "Ptasi Raj".

13 km odcinek rejsu będziemy pokonywać ponad godzinę. Ceny biletów na nowej trasie wyniosą 12 zł bilet normalny oraz 6 zł ulgowy. Za przewiezienie roweru zapłacimy, tak jak na innych trasach 3 zł. Z kolei bilety do Helu kosztować będą 18 zł i 9 zł, natomiast do Sopotu 14 zł i 7 zł.

W przeciwieństwie do tego roku, kiedy to gdańskie tramwaje wodne kursowały do połowy września, w przyszłym sezonie będą pływać tylko do końca sierpnia. Skrócenie okresu rejsów wynika z tego, że jak zaobserwowano, wrześniowe kursy cieszyły się znacznie mniejszym zainteresowaniem.

Niezależnie od tego władze Gdańska będą realizować program ożywienia dróg wodnych. W efekcie czego w nadchodzących latach powstać mają dwie śródlądowe linie tramwaju wodnego - na Wyspę Sobieszewską i do Świbna.
km

Opinie (74) 3 zablokowane

  • Wreszcie (1)

    Bardzo dobry pomysł

    • 2 0

    • kupię sobie bilet całodzienny

      za 9,10pln to przynajmniej zaoszczędzę

      • 0 0

  • A do Rafinerii też będą pływać???? (20)

    Dzisiaj p...ony ZKM zabłysnął jak zwykle. 186 z 7.51 przyjechał o 8.20, a 112 z 08.05 nie pojawił się w ogóle. Dlaczego nadal nic się nie zmienia??? Korki to żadne wytłumaczenie. Po to jest dyspozytornia aby w takich sytuacjach kołowała autobus zastępczy. Fuck.

    • 1 0

    • Mowa o

      przystanku przy dworcu PKP (II przystanek od Zajezdni na Wałowej)

      • 0 0

    • jak się cieszę...

      ...że dziś przyjechałem później do pracy. 186 o 9:46 przyjechał tylko 6 minut spóźniony.

      • 0 0

    • :) (3)

      dlatego ja zacisnęłam bardzo ostro pasa i kupiłam samochód bo moje nerwy już nie dawały rady na 112 :)

      • 0 0

      • Tylko co to daje? (2)

        Korki są przez to coraz większe, smog i spaliny też, a miasto zamiast promować komunikację miejską, która ograniczyłaby korki to nie dość, że nie buduje dróg, to w żaden sposób nie ma kontroli nad ZKM. Tramwaje 8 i 13 jeżdżą jak chcą, a zasadniczo w godzinach szczytu między 15, a 17 oznacza to 20-minutowe odstępy w kierunku centrum. Ciągłe awarie. Jedzie taki pusty w kierunku zajezdni, a ludzie koło szkoły muzycznej na Podwalu Przedmiejskim nie są w stanie wsiąść do kolejnego, który przyjeżdża po 15 minutach (powinny jezdzić co 7 minut). Ostatni przystanek, na którym można jakoś wsiąśc do tramwaju to Brama Żuławska, potem to już trzeba mieć zazwyczaj albo dużo siły w łokciach albo dużo szczęścia. Nikogo w ZKM nic nie obchodzi. Skargi pozostają bez jakiegokolwiek odzewu. Pisałem kilkakrotnie - ani razu nie było nawet słowa zwrotnego. Autobusy z zajezdni nie przyjeżdżają, bo zamiast autobusu zastępczego trzeba czekać 30-45 minut na powrót autobusu z trasy. Nic dziwnego, że ludzie tak jak ty kupują coraz więcej samochodów i wolą siedzieć w cieple i w spokoju w coraz dłuższych korkach we własnym aucie, a nie stać na przystankach zamarzając i moknąc. Miasto samo się ośmiesza swoją indolencją na tym i podobnych gruntach. Wprowadziło zakazy palenia na przystankach jako jedno z pierwszych w Polsce, których nikt nie respektuje. Pod zakazami palenia zawsze ktoś stoi z petem. Ciekawe czy straż miejska wypisała choć jeden mandat z tego powodu. Szczerze wątpię. Panie Adamowicz, obudź się Pan wreszcie, bo PR i marketing, to nie wszystko. Gdzie są jakiekolwiek działania?

        • 0 0

        • He he

          bo o działaniach proekologicznych to się ładnie mówi :-) Pawełek zawsze trendy i cenę wody podniósł akuratnie aby nikomu nie przyszło do głowy jej marnować.

          • 0 0

        • Działania są :-)

          Wczoraj w Panoramie powiedzieli, że z Letnicy będą bagno wywozić przez pół Gdańska :-) Ciekawe dokładnie którędy? Biedni ci, na których trasę codziennego przejazdu to trafi. Dodatkowe ciężarówki rozjeżdżające nowowyremontowane drogi i kolejne 40 minut dodatkowego stania w korkach :-)

          • 0 0

    • Gdańsk to wiocha, trzeba brać przykład z Gdyni (9)

      Gdańsk to wiocha, trzeba brać przykład z Gdyni. Nasze autobusy są niczym szwajcarskie zegarki. Wjeżdżając z Sopotu do Gdańska mam wrażenie jakbym wjeżdżał do Mongolii

      • 0 0

      • a paszport masz???

        uważaj, bo kontrola może Cię przyłapać, że bez paszportu przekarczasz granice i do więzienia jeszcze trafisz kaszubku ;)
        pozdrawiam z daleka

        • 0 0

      • Ciekawe... (4)

        Myślałem, że zjawisko kongestii związane jest z ośrodkami miejskimi (zazwyczaj dużymi), a nie wiejskimi....
        Idąc za Twoją radą powinniśmy zapewne zacząć budować transport trolejbusowy ?

        Gdańsk bez Gdyni sobie poradzi - nie obawiaj się... Ciekawe co znaczyłaby Gdynia dziś gdyby nie była zlokalizowana tak blisko Gdańska... Na myśl przychodzą mi ośrodki typu Ustka, Władysławowo, etc. Bo nie sądzę byście byli w stanie istnieć jako samodzielny byt, podobnie jak np. Szczecin na zachodzie....

        • 0 0

        • (3)

          Przewaga Gdyni nie polega na posiadaniu trolejbusow tylko na sumiennym inwestowaniu w infrastrukture juz od polowy lat 90.

          Gdynia powstala jako samodzielny byt i jako samodzielny byt sie rozwinela, dlatego chyba kolega nie zna zbyt historii swojego regionu. Zreszta Gdansk bez Gdyni tez nie bylby tym czym jest teraz.

          Moim zdaniem najwieksza porazka gdanskich planerow jest to, ze od strony Warszawy do Gdanska da sie wjechac tylko 1 droga - podwalem. Ewentualnie mozna probowac sie wbic na Torunska, ale ona tez zakorkowana. Innej drogi, nawet osiedlowej nie ma - mozna conajwyzej przez Pruszcz, ale to sie nadrabia kilometry...

          • 0 0

          • jest jeszcze olszynka (1)

            • 0 0

            • Nie polecam

              Wczoraj przez Olszynkę do Okopowej po 16.00 jechałem 40 minut. Żaden zysk.

              • 0 0

          • przewaga Gdyni

            bierz pod uwage że Gdynia nie ma 100 lat jako taka i ma calkiem odmienny układ ulic niż Gdańsk na gdańsk cieniem kładzie się historia:) połowa budynków to zabytki ,,z początku XX wieku kiedy o Gdyni nie słyszał nikt:) co za tym idzie układ ulic nie był przewidziany pod samochody itd itd

            • 0 0

      • a jak ja wjeżdzam do to jak bym był w jakiejś wiosce dla ludzi pierwotnych

        • 0 0

      • (1)

        bierzmy przyklad z gdyni i nie budujmy parkingow. moze jeszcze smierdziec sledziem jak wy tez bedziemy ?

        • 0 0

        • nie nie, zapach szadolek wystarczy

          • 0 0

    • brawa dla przedmowcy. Popieram i rozumiem ten problem bardzo namacalnie. Czlowiek czeka i czeka i predzej smierc go zastanie, niz na czas do roboty sie dostanie. Za co my placimy, jak nie ma czym jechac?

      • 0 0

    • kto by pomyslal... (1)

      ze w takiej firmie jak lotos nie stac ludzi na samochod tylko psiocza na komunikacje PS. jak juz kupisz auto to bedziesz psioczyl na drogi...

      • 0 0

      • Sądzisz, że wszystko jest

        kwestią pieniędzy? Biednyś miśku, biednyś.

        • 0 0

    • polecam rozniez...

      kurs z nowego portu tramwajem 10. 3 przystanki od zajezdni, a tramwaj jezdzi jak chce, albo wcale... :/

      • 0 0

  • wszystko fajnie ale... (8)

    Tramwaje wodne to temat dość długi. Gorąco popieram tego typu akcje, jednak dlaczego te tramwaje 'tramwaje' w zasadzie, pływają 4 razy dziennie bez mała?

    Jeśli już koniecznie chcecie nazywać to tramwajem, to powinno to pływać co MAX 20minut.

    Kto nie wieży, niech pobieżny na wycieczkę do Hamburga i się przepłynie tamtejszymi 'tramwajami wodnymi' (w zasadzie stateczkami, przyp.bomb.)

    NIEBO A ZIEMIA!

    • 1 0

    • (5)

      10/10

      • 0 0

      • racja (4)

        w Wenecji również tramwaj to tramwaj. niech to nazwą rejsami wycieczkowymi, a nie wprowadzają turystów w błąd ( podejrzewam że 90% pasażerów to miejscowi, albo nagonieni przez miejscowych) tramwaj to tramwaj, jeden uciekł to czekasz na drugi.

        • 0 0

        • niby to prawda co piszecie, ale: (3)

          Można wprowadzić częstotliwość kursowania tramwajów wodnych co 20 minut, ale kto za to zapłaci? Latające wewnątrz muchy? Tereny w pobliżu których będzie pływała linia F4 (tak się będzie nazywała) nie są gęsto zaludnione, stąd też tak mała częstotliwość. Obecnie i chyba już tak zostanie, wszystkie linie TW będą miały charakter sezonowy. Zresztą od początku ich istnienia były traktowane jako atrakcja turystyczna, nie mająca w rzeczywistości wiele wspólnego z komunikacją miejską. W związku z powyższym porównanie Gdańska z Hamburgiem czy tym bardziej z Wenecją jest w tym przypadku bezzasadne.

          • 0 0

          • tak ALE (2)

            To dlaczego nazywane są 'tramwajami', zamiast 'statek wycieczkowy'?

            Czy jeśli pan tramwajarz wynajmuje pokoik studentowi, to się to nazywa 'hotel'? Chyba tylko ironicznie.

            • 0 0

            • zeby cos sie nazywalo hotel/motel musi przejsc kategoryzacje, tak jest w ustawie

              • 0 0

            • taki chwyt markietingowy...

              tramwajem wodnym z definicji można nazwać połączenie Gda-N.Port-Sopot (linia posiada przystanki pośrednie). Wydaje mi się, że lepiej brzmi tramwaj wodny. Przede wszystkim kojarzy się z komunikacją za rozsądną cenę. Miasto dopłaca do biletów i dzięki temu na podróże drogą wodną stać większą rzeszę osób. Poza tym za nazwą tramwaj wodny przemawia też to, że czy pogoda czy nie (za wyjątkiem sztormów), czy 2 osoby na pokładzie czy 500 tramwaj płynie. Z wycieczkowymi bywa różnie.

              • 0 0

    • (1)

      A może zainwestuj w słownik języka polskiego?

      • 0 0

      • oczywiście, jak brakuje argumentów to zaczyna się tego typu rozmowa. Nieco bardziej ambitna riposta niż argumenty ad. hominem (ad. personam, przyp.bomb.)

        Jeśli ktoś, chce nawrzucać bombardierowi, proszę niech nie czyni tego na forum, gdyż takie komenty będą oczywiście wywalane.
        Od osobistych wycieczek, jest osobista komunikacja, czyt. E-mail.

        Dziękuję za uwagę.

        • 0 0

  • mch... (5)

    12zł... w jedną stronę, nie mało.

    • 1 0

    • nie malo (4)

      w tym roku tramwaje wodne z gdyni na hel i jastarnie kosztowaly odpowiednio 10/5/2 zl. A z jednej dzielnicy gdanska do drugiej 12/6/3. Ladnie ladnie.

      • 0 0

      • w tym roku (3)

        skąd wiesz, że teraz też będą tyle kosztowały?
        Poza tym co to za atrakcja płynąć przez Zatokę?

        • 0 0

        • nie wiem (2)

          zobaczymy

          i tu nie chodzi o atrakcje - bo co - lepsze widoki to juz wiecej trzeba placic? mniejsza odleglosc - mniejsze koszty. no ale w gdansku trzeba zedrzec z pasazera... i dziwia sie ze nie ma chetnych we wrzesniu

          • 0 0

          • dowiedz się o ceny na rok 2009 (1)

            albo inaczej: porównaj linie Gdynia-Hel i Gdańsk-Hel. ta pierwsza jest tańsza, ale płynie się tylko godzinę. Z Gdańska na Hel płynie się 110 minut bo 1-większa odległość, 2-ograniczenia prędkości w porcie. Linia do Sobieszewa będzie miała porównywalną długość jak ta do Sopotu
            I nikt tu z nikogo pieniędzy nie zdziera. Ludzie chcieliby pływać za darmo, a tak się niestety nie da...

            • 0 0

            • Może, ale do końca nie jest dobrze

              Bo chyba rejs tym stateczkiem powinien być jakąś alternatywą, a przy tej cenie nie jest.
              Jeśli miejscowi będą zmuszeni korzystać codziennie dojeżdżając do pracy, na uczelnie, itd, to przecież wiadomo, że różnica w cenie biletu w porównaniu z autobusem jest kolosalna.
              Zatem gdzie tu logika? Turysta może skorzysta raz, dwa razy, miejscowy raz z ciekawości.

              • 0 0

  • Miód-Malina

    Bardzo fajna inicjatywa ożywienia pięknej Wyspy Sobieszewskiej. Szkoda, że miasto planuje budowę spalarni śmieci po drugiej stronie planowanego przystanku tramwaju wodnego. Może w kolejnym etapie planują przenieść Wisłę, plaże i rezerwat Ptasi Raj w inne miejsce....

    • 1 0

  • Most na wyspe (1)

    Czy most pontonowy który łączy ląd z wyspą będzie zamykana na czas przepływu " tramwaju " ? jeśli tak to na drodze dojazdowej, która w okresie letnim jest Mosno oblegana, zrobią sie spore korki.
    Ale pomysł fajny! szkoda że nie płynie za jednym kursem w dwa miejsca do Świbna i Sobiszewa.

    • 1 0

    • Przystanek będzie obok Renusza, czyli przed mostem

      • 0 0

  • jestem przeciw!

    Tu muszę się nie zgodzić. A to z tego powodu iż tramwaje będą niepokoiły zwierzęta zamieszkujące wyspę. Na wyspę owszem ale rowerami.
    pzdr

    • 0 1

  • (2)

    "W przeciwieństwie do tego roku, kiedy to gdańskie tramwaje wodne kursowały do połowy września, w przyszłym sezonie będą pływać tylko do końca sierpnia. Skrócenie okresu rejsów wynika z tego, że jak zaobserwowano, wrześniowe kursy cieszyły się znacznie mniejszym zainteresowaniem"

    czyli, że zamiast zaczekać, przyjrzeć się powodom, bo może to brak informacji, może wyyjątkowo paskudna pierwsz połowa września, to nie - ZAMKNĄ, BO MAŁE ZAINTERESOWANIE
    cały gdańsk:-) długą też zamknęliście, za co sopot jest wam niezwykle wdzięczny

    • 0 0

    • Zgadzam się z argumentami g@lluxa

      • 0 0

    • nie opyla się i tyle

      j.w

      • 0 0

  • (2)

    12 zł. w obie strony, czy w jedna?
    tak czy siak, troche drogo.4-ro osobowa rodzina za wycieczke zapłaci 36zł.
    alternatywnie , autobusem 186-9 zł.
    sama idea jest ok. ale ceny troche za wysokie.

    • 1 0

    • tramwaj wodny nie jest obowiązkowy

      186 jest bardziej atrakcyjną linią...

      • 0 0

    • popieram, to trochę drogo i wątpię czy za te cenę

      będą chetni

      • 0 0

  • Pomysł nie wypali. (2)

    Nie będzie chętnych i w 2010 juz nie popłyną. Tp jest bez sensu tam 186 jeżdzi pusty, a co dopiero tramwaj wodny. Koncept irracjonalny.

    • 0 0

    • i oby tylko nie wypalił...

      • 0 0

    • może 186 zawieszą na czas wakacji...

      :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane