• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj - strzał w dziesiątkę!

(boj)
4 września 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj wodny przegrał z nierealnymi założeniami

Tramwaj wodny okazał się bardzo trafionym pomysłem. Nowym u nas środkiem lokomocji w relacji Trójmiasto - Półwysep Helski podróżowało tego lata niemal 450 tys. osób.



Z Gdyni ostatni katamaran odpłynął w niedzielę. Z Gdańska można korzystać z usług nietypowego tramwaju do 17 września, jednak jest to uzależnione od pogody. Nikt nie spodziewał się aż takiego sukcesu.

- Osiągnięty rezultat jest bardzo dobry - uważa Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, organizatora przedsięwzięcia w Gdyni. - Na podstawie badań marketingowych przeciętne wykorzystanie katamaranów oszacowano na poziomie 36,5 proc. O wiele wyższe od zakładanego rzeczywiste obłożenie statków - pomimo istnienia nieuwzględnianej w badaniach marketingowych konkurencyjnej oferty ZTM w Gdańsku - jest rezultatem dobrej promocji przedsięwzięcia i jego dużego nagłośnienia w mediach.

Przez dwa letnie miesiące katamaranami m/s Rubin i m/s Agat obsługującymi linie Tramwaju Wodnego nr 520 (Gdynia - Hel) i 530 (Gdynia - Jastarnia), przewieziono 284 tys. pasażerów. Każdy z katamaranów jednorazowo mieści 450 osób - średnio zabierały 327 osób czyli wykorzystywano 72,8 proc. miejsc. Oczywiście liczba pasażerów była uzależniona od pogody. W upalne dni obłożenie sięgało 80 proc., w deszczowe - 50 proc. Przewieziono także 7 tys. rowerów czyli średnio 8 rowerów w każdym rejsie na 50 przygotowanych miejsc. Na trasie Gdańsk - Sopot - Hel na rejs Tramwajem Wodnym skusiło się 165 tys. pasażerów.

- Chciałbym, żeby było więcej tych połączeń, żeby połączenia spełniały funkcję tramwaju wodnego, a nie statku wycieczkowego - powiedział telewizji regionalnej Włodzimierz Popiołek, szef ZTM, organizatora przedsięwzięcia w Gdańsku.

Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej czyli przewoźnika dodał: - Poprawiłbym organizację sprzedaży biletów w Gdańsku i inaczej ułożyłbym sezon.

Czy przyszły rok przyniesie te zmiany? Najpierw trzeba przeanalizować dokonania tego sezonu, ale sądząc po ogromnym zainteresowaniu możliwe jest, że oferta zostanie rozszerzona.
(boj)

Opinie (42) 1 zablokowana

  • Jeszcze jedna zaleta tramwajów na Hel

    to możliwość kupienia biletu powrotnego z WYBOREM PORY POWROTU (Wcześniej statki narzucały ew. powrót).

    Gdyby jeszcze bilety staniały trochę, "obłożenie" by się zwiększyło.

    • 0 0

  • Ciekawe tylko kiedy Półwysep zostanie dosłownie zadeptany? W sezonie nie da się tam poruszać. Wojsko się wynosi więc turyście deptają wszystko co się rusza bo prawie wszędzie się da wejść.

    • 0 0

  • Brawo

    Ja tez uwazam, ze to byl trafny pomysl. Sama z niego skorzystalam =) Ceny biletow byly dobre na kieszen przecietnego Polaka. Oby wiecej takich pomyslow!

    • 0 0

  • Można ale trzeba chcieć.

    W takiej np. Lizbonie, która leży nad dużą i szeroką rzeką, co kilka minut pływają duże statki na peryferia po drugiej stronie. Kursują non-stop do kilku miejsc, bilet kosztuje poniżej 1 euro... Tyle co na metro.

    Może my też kiedyś doczekamy się PRAWDZIWEGO tramwaju wodnego? Dla mnie tramwaj to coś, co zasuwa tam i nazad regularnie i za grosze, a nie 4x na dobę za 16 zł. Kurczę, nawet taka Bydgoszcz się dorobiła tramwaju po Brdzie.

    U nas honor ratuje symboliczna motorówka z Miasta Aniołów, o której żaden pismak ani słowa nie napisał, bo po co? A kursuje to-to gdzieś po Motławie. Tyle, że to taki sobie gadżet.

    Tak w ogóle, gdybyśmy nie mieli takiej popieprzonej i rabunkowej gospodarki wodnej przez lata, możnaby pływać z od Pruszcza Gdańskiego po Hel - przed śródmieście Gdańska, Nowy Port, Brzeźno, Jelitkowo, Sopot, Orłowo, Gdynię, OKsywie, Rewę, Puck itd. Tramwaj mógłby pływać też na trasie Świbno-Sobieszewo-Przeróbka-Śródmieście. Byłoby szybciej i dużo fajniej, niż autobusami. Przynajmniej od marca do listopada, jak nie cały rok.

    Sto lat temu można było, czas odbudować to i owo. Jest Motława, jest Zatoka, należy korzystać. Warto wreszcie zlikwidować przeszkody architektoniczne, w rodzaju niskich mostów (Zielony, Krowi i na Podwalu Przedmiejskim). Byłoby o wiele łatwiej.

    • 0 0

  • Pomysł

    Ja już 3 lata temu wpadłem na ten pomysł i czekałem kiedy te tłumoki również wpadną na pomysł reanimacji półwyspu przez tańsze i regularne połaczenia. Nie wierzę, że sami na to wpadli. Oni - urzędnicy oraz ZKM. Pewnie jakiś nasz Gienio (od geniusz- przyp. autora) podejrzał to w cywilizowanym świecie.

    • 0 0

  • sukces ameryki nieodkryli gdyby zrobili by tak 10lat temu było by tak samo albo i lepiej.Sprawa dlaczego głaby tak póżno nato wpadli przecież to yło oczywiste!!
    No i faktem jest ze gdańsk z sopotem dali dupy bo gdynia była najlesza,! organizacja debest oczywiście mogli bylepiej ale co do gdańska to niebo a ziemia Gdynia idealne godziny,darmowy autobus worzacy na promy najtańsze bilety i czas rejsu nakrutszy,najwiecej rowerów i prawie zawsze były bilety,Gdańsk kompletnie odwrotnie i porawili sie dopiero toszeczke pod koniec 1dodatkowy katamaran i małe stateczki .

    • 0 0

  • Srutututu

    zanim cos wymyslicie nowego, najpierw pomyslcie o dostepnosci swojego pomysłu. np kupno lub rezerwacja biletu przez internet, czy moze to zbyt skomplikowane w XXI wieku?
    Czy moze lepiej sie nie przesilać i zmuszać ludzi do wstawania o 5 rano i stania w kolejce w oczekiwaniu na otwarcie punktu. Zeby potem sie dowiedziec ze biletów to juz od tygodnia na tą sobote nie ma :P

    • 0 0

  • skąd to zdziwienie popularnością rejsów?

    To bardzo ciekawe, że wszyscy (mowa o władzach miast) są tak zaskoczeni popularnością rejsów.
    Ludzie! przecież to oczywiste, że przy przystępnej cenie obłożenie będzie większe, a poza tym (CO NAJISTOTNIEJSZE) zaczęto w końcu wykorzystywać największy walor Trójmiasta czyli zatokę. Czy tak trudno było to zrobić już 10 lat temu?
    I tak jest ze wszystkim u nas niestety, na halę będzie wydanych kilkaset milionów a na iluminację zabytków (którą zobaczyłyby setki tysięcy osób) cyka się wg planu ledwie pół miliona rocznie. Gdzie priorytety???

    • 0 0

  • Do Pucka i Władka

    Mam nadzieje, że w przyszłym roku dopłyniemy do Pucka i Władka.

    • 0 0

  • a ryby

    czy to nie zaszkodzi wielorybom?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane