- 1 Uziemił się przez skradziony miernik (48 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (93 opinie)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (82 opinie)
- 4 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (84 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (736 opinii)
- 6 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (523 opinie)
Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
Projektanci i urzędnicy rekomendują, by tramwaje z Południa do Wrzeszcza jeździły przez centrum Moreny, kampus PG oraz ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Taki przebieg Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz wypada najkorzystniej pod względem liczby pasażerów, kosztów budowy oraz włączenia się w al. Grunwaldzką. Nie podoba się to jednak władzom Politechniki Gdańskiej.
Najbardziej korzystnie prezentują się warianty, które... lekceważą dotychczasowe koncepcje i rezerwy terenowe wyznaczone przez miejskich urbanistów. Zamiast puszczać tramwaj szerokim korytarzem komunikacyjnym wyznaczonym z dala od zabudowań miejskich, proponuje się wprowadzić tramwaj możliwe jak najbliższej miejsc zamieszkania, czyli potencjalnych pasażerów.
Co to oznacza w praktyce? Już na Pieckach-Migowie (Morenie) następuje zmiana trasy tramwajów. Zamiast ułożenia szyn od ul. Nowej Bulońskiej Północnej do Wrzeszcza pod estakadą ul. Rakoczego , proponuje się przeprowadzić tramwaj przez centrum dzielnicy po świeżo wybudowanych torowiskach do ul. Jaśkowa Dolina .
Tutaj tramwaj wchodzi w pas rozdziału z pierwszym przystankiem na wysokości przychodni . Dalej skierowany zostaje w ul. Wileńską, gdzie znajduje się kolejny przystanek w pobliżu Ronda Pana Cogito.
Od tego przystanku następuje wjazd tramwaju do tunelu ciągnącego się do wysokości ul. Nobla . Tunel pozwoli na pokonanie różnicy terenu oraz przy okazji wyciszy tramwaje. Na powierzchni ziemi będzie można na jego dachu urządzić tereny rekreacyjne dla mieszkańców.
W rejonie przychodni Swissmed oraz zbiornika retencyjnego przewidziano kolejny przystanek. Następnie trasa tramwaju zostaje poprowadzona po wschodniej stronie zbiornika do ul. Sobieskiego, przecinając po drodze rezerwę ul. Nowej Politechnicznej. Wraz z tramwajem powstaje też nowy odcinek drogi, co pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego do ul. Sobieskiego przez Wileńską/Grodzieńską.
Odcinek Morena - ul. Sobieskiego to oczywiście powielenie wizji przedstawionej w zeszłym roku przez Marka Nakoniecznego z pracowni Alter Polis. Jej zaletą jest dodatkowa obsługą aż 15 tys. potencjalnych pasażerów przy zaledwie ok. 3-minutowym wydłużeniu przejazdu z Południa do Wrzeszcza względem wariantu pod estakadą ul. Rakoczego.
Wariant ten umożliwia także wygodne przesiadki w centrum dzielnicy zamiast pierwotnie proponowanych ponad 150-metrowych spacerów (z pokonaniem znacznych różnic terenu) między planowanym przystankiem Sąd Piekarnicza oraz Piekarnicza .
Dalszy przebieg Trasy GP-W w koncepcji Alter Polis przez rejon Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zyskał w analizie zdecydowanie niższą pozycję m.in. pod względem obciążenia i czasu przejazdu przy jednocześnie znacznym koszcie budowy (ok. 311,5 mln zł).
Dlatego też od ul. Sobieskiego następuje przekierowanie tramwaju w kierunku al. Grunwaldzkiej. Torowisko zostaje włączone w ul. Sobieskiego przy zachowaniu istniejącej liczby pasów dla kierowców i wydzieleniu szyn z jezdni.
Pierwszy przystanek w ul. Sobieskiego przewidziano na wysokości Pomorskich Szkół Rzemiosł . Będzie on pełnił funkcję przesiadkową dla mieszkańców Suchanina, którzy docierać będą tutaj autobusami. Autobusy będzie można dalej skierować nowym układem drogowym przez rejon Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego poprzez wykonanie powiązania z ul. Smoluchowskiego.
Na wysokości dawnego gmachu Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego następuje najtrudniejszy pod względem szerokości odcinek, gdzie ze względu na ograniczony teren będzie trzeba zrezygnować z wydzielonej drogi rowerowej.
Jeszcze przed tym zwężeniem przewidziano przystanek w rejonie ul. Krętej - Jarowej .
Po pokonaniu ul. Traugutta tramwaj wchodzi w ul. Siedlicką , na teren kampusu Politechniki Gdańskiej. Tu przewidziano przystanek z myślą o studentach i mieszkańcach pobliskich budynków.
Ul. Siedlicka w tym wariancie nadal pozostaje deptakiem, a ruch samochodów jest kierowany do al. Grunwaldzkiej przez ul. Do Studzienki, oszczędzając przy tym całą pierzeję przeznaczoną dotychczas do wyburzenia. Przed takim przebiegiem wzbraniają się jednak władze uczelni, które nie chcą widzieć tramwaju na terenie swojego kampusu.
- Kolegium rektorskie oświadczyło, że nie są zainteresowani tramwajem na terenie kampusu. Zostało nam to powtórzone także pisemnie. Wśród argumentów padał i taki, że nieopodal są czułe laboratoria, które trzeba chronić przed drganiami. Uprzedzaliśmy jednak Politechnikę, że będzie się ona musiała zmierzyć się z tym tematem, ponieważ będziemy wskazywali ten wariant tramwaju jako możliwy do realizacji - mówił podczas prezentacji Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Na odpowiedź nie było trzeba długo czekać. Chwilę później głos zabrał Tomasz Rozwadowski z Wydziału Architektury PG.
- Problemem jest m.in. nowe zainwestowanie w ul. Siedlicką, wykonane w oparciu o projekt z dofinansowaniem unijnym. Poza tym to nie jest tak, że mówimy jednym głosem. Część środowiska naukowego popiera ten wariant i chciałaby tam tramwaj.
Przypomnijmy, że PG także przedstawiło swój wariant prowadzenia Trasy GP-W - w dolnym odcinku - ulicą Traugutta , co wiązało się z prowadzeniem komunikacji okrężną drogą do centrum Wrzeszcza przez rejon Opery Bałtyckiej , przecinając po drodze tereny dawnego cmentarza. Z analiz Mostów Katowice wynika też, że wprowadzenie tramwaju w tym miejscu oznaczałoby wydłużenie korków samochodowych w al. Zwycięstwa o ok. 20 proc.
- Może gdybyśmy zapytali nie zarząd uczelni, ale studentów, głosy "za" byłyby przeważające? Może trzeba zrobić ankiety wśród studentów i wówczas władze uczelni będą inaczej patrzyły na przebieg przez ul. Siedlicką? - zastanawia się Andrzej Duch, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego.
Gdyby jednak uczelnia była przeciwna, projektanci przygotowali alternatywny wariant, który jednak oznacza ostateczny "wyrok śmierci" dla kilku budynków wschodniej pierzei ul. Do Studzienki na odcinku Traugutta - Fiszera. To właśnie kosztem budynków miałyby wprowadzone tory tramwajowe - obok jezdni przeznaczonych dla ruchu samochodów.
Dodajmy, że nawet w wariancie przez ul. Do Studzienki liczba wyburzeń jest mniejsza od tego, co zakładały dotychczasowe plany Biura Rozwoju Gdańska. Nie będzie trzeba m.in. rozbierać kamienic między ul. Fiszera a ul. Politechniczną .
Czytaj też: Artykuł z kwietnia ub. r.: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię
Poznaj historię ul. Do Studzienki. Materiał z kwietnia ub. r.
Rozbiórka kamienica przy ul. Do Studzienki w 2014 r., która stała w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej. Oficjalnym powodem był zły stan techniczny.
Ponadto, by wprowadzić tramwaj w ul. Do Studzienki będzie wymagane wejście w korytarz rezerwy ul. Nowej Politechnicznej na wysokości Parku w Królewskiej Dolinie .
W tym wariancie przystanek przewiduje się przed skrzyżowaniem z ul. Traugutta oraz przy Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa, na tyłach kamienicy Fiszera 13AB .
Oba warianty zakładają następnie pokonanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego . Ulica ta zostaje zamieniona wraz z sąsiedztwem w strefę ograniczonego ruchu samochodów. Miasto nie wyklucza też, że zdecyduje się dodatkowo na budowę parkingu kubaturowego w pobliżu, tak by maksymalnie wyeliminować ruch aut i parkowanie w tym rejonie.
Dlaczego nie proponuje się skierowania tramwaju przez ul. Do Studzienki tak, jak pierwotnie to planowano?
- Tworzenie skrzyżowania tramwajowego ul. Do Studzienki i al. Grunwaldzkiej sprawia, że jeszcze bardziej pogarszamy i tak trudną już sytuację na tym skrzyżowaniu, podczas gdy wprowadzenie tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie powinno spowodować większych utrudnień niż obecnie - wyjaśnia Marek Nakonieczny z pracowni Alter Polis, prezentujący jednocześnie analizę Mostów Katowice. - Gdybyśmy chcieli jeszcze bardziej blokować al. Grunwaldzką, to pojawia się widmo budowy Drogi Czerwonej, a na to nie ma pieniędzy i przyzwolenia społecznego.
Czytaj też: Ruszył remont budynków przy Drodze Czerwonej we Wrzeszczu
Argumentem za przeprowadzeniem tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego jest ponadto stworzenie jednego, wygodnego miejsca do przesiadek na rozbudowanym przystanku Miszewskiego .
W przypadku prowadzenia tramwaju przez ul. Do Studzienki musiałaby zostać utworzona dodatkowa para przystanków, zlokalizowana po stronie Domu Towarowego Jantar . Tym samym w niektórych relacjach pasażerowie musieliby dokonywać uciążliwych przesiadek, pokonując jezdnię al. Grunwaldzkiej.
- Współczesny tramwaj to nie jest ten sam tramwaj, co 20 lat temu, który był głośny i uciążliwy. Dzisiaj tramwaje są ciche i przyjazne. W wielu miastach tramwaj kursuje po ciągach pieszych czy pieszo-rowerowych - uspokaja mieszkańców ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz pracowników i studentów PG, Andrzej Duch.
W przypadku realizacji tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz Siedlicką zostałyby zastosowane wszystkie obecnie dostępne sposoby na tłumienie hałasu tramwajowego. Z racji charakteru tych ulic tramwaj jeździłby z nieco mniejszą prędkością.
Tramwaje pokonujące zatłoczony deptak w Amsterdamie. Przykład na to, że można obyć się bez segragacji ruchu pieszego i komunikacji miejskiej.
Tramwaje spotkać można także na rynku w Katowicach, który niedawno został wyremontowany i stał się atrakcyjnym punktem miasta.
Szacunkowy koszt realizacji tramwaju w wariancie przez ul. Siedlicką to ok. 177,2 mln zł. Wariant przez ul. Do Studzienki jest droższy o ponad 42 mln zł i wymaga rozbiórki aż 10 budynków (wariant GuMed - 4 budynki, w tym rozbiórka i odtworzenie szkoły; wariant Siedlicka - 4 budynki, ale z cześć z nich jest już opuszczona).
W koncepcji trasy GP-W nadal podtrzymana zostaje odnoga w ul. Nowej Wołkowyskiej . W założeniu ma być ona wykorzystywana do nawrotu tramwajów w godzinach szczytu na najbardziej obciążonym odcinku Morena - Wrzeszcz bez potrzeby jazdy aż do ul. (Nowej) Warszawskiej .
Zrezygnowano na tym etapie z odnogi na Suchanino w przedwojennej rezerwie do ul. Powstańców Warszawskich. Jej realizacja - o ile nie zostanie zabudowana rezerwa - będzie technicznie możliwa w przyszłości.
Czytaj też: Jak tramwaje opanowały przedwojenny Gdańsk?, Gdańskie tramwaje: od wojny do nowoczesności
Na ten moment nie trwają też żadne prace projektowe nad odcinkiem przez rejon dworca kolejowego we Wrzeszczu. Nadal podtrzymuje się chęć budowy powiązania tramwajowego Wrzeszcza z Zaspą, ale analizą tego nie zajmują się Mosty Katowice. Realizacja będzie zależała od możliwości uzyskania środków unijnych. Wątpliwy jest natomiast powrót do koncepcji tramwaju przez ul. Miszewskiego - Wyspiańskiego - Plac Komorowskiego .
Więcej informacji na temat planowanych rozwiązań przekazanych zostanie mieszkańcom podczas planowanych kilku spotkań. Pierwsze z nich przewidziano na 16 marca o godz. 17 w XX liceum ogólnokształcącym .
Czytaj też: Tramwaj do zoo. Śmiała wizja rewolucji transportowej w Oliwie
Koncepcja Alter Polis tramwaju przez GuMed. Mosty Katowice z tego opracowania uznały za najbardziej korzystny odcinek Morena - Sobieskiego.
Stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które zapoczątkowało dyskusję na temat zmian w projekcie ul. Nowej Politechnicznej i tym samym przyczyniło się do całkowitego jej przeprojektowania na rzecz Trasy GP-W, podchodzi z umiarkowanym optymizmem do wariantów przedstawionych przez Mosty Katowice.
- Pomysł puszczenia tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego może wywołać protesty mieszkańców. Rozumiemy jednak, że autorzy kierowali się analizami ruchowymi i próbą odseparowania tramwaju od samochodów, podczas gdy my w naszej koncepcji przewidywaliśmy odcinek wspólny. Liczymy, że Politechnika Gdańska zgodzi się na tramwaj przez kampus, dzięki czemu ocaleje w pełni zabudowa wzdłuż ul. Do Studzienki, a studenci zyskają tramwaj dosłownie pod drzwi budynków uczelni, co powinno zachęcić choć część z nich do dojazdu tramwajem, a nie autem, na zajęcia - ocenia Paweł Mrozek, wiceprezes FRAG.
Opinie (297) 3 zablokowane
-
2016-03-08 10:46
a na Przymorze z Wrzeszcza dalej na około :( (5)
zamiast pociągnąć po Wyspiańskiego ten kawałek torów
- 35 7
-
2016-03-08 10:59
Kołobrzeską i dalej Grunwaldzką do Wrzeszcza
ale to przerasta wyobraźnię urzędników
- 10 5
-
2016-03-08 16:34
przecież (3)
jest koncepcja, aby koło Newskiej odgałęzić tramwaj, potem wzdłuż galerii i ulica Kościuszki do Al. Legionów . Przecież to nie byłoby naokoło
- 4 0
-
2016-03-08 20:36
tylko, że ta koncepcja nie wchodzi w tę realizację (2)
i znowu koncepcja na 35 lat do lamusa...
- 3 1
-
2016-03-08 22:48
To nie Gdynia (1)
Góra za 4 lata będzie gotowe. Zakład?
- 1 2
-
2016-03-09 09:27
Zakład
ale psychiatryczny
- 1 0
-
2016-03-08 10:46
Tramwaj Siedlicką.. (15)
To nie jest tylko "widzimisię" władz PG. Przy ul. Siedlickiej zlokalizowany jest budynek Wydziału Mechanicznego i Centrum Nanotechnologii B. Szczególnie w tym drugim znajduje się aparatura badawcza (mikroskopy elektronowe, itp) tak czuła, że przejazd samochodu w pobliżu budynku zaburza pomiar i jego wynik.
Wpływ przejazdu kilkunastotonowego tramwaju na tak czułe pomiary łatwo sobie wyobrazić.
KZ- 39 22
-
2016-03-08 10:52
(4)
co za problem przenieść te urządzenia do innego budynku?
- 13 12
-
2016-03-08 10:57
np. do Nano A
- 8 7
-
2016-03-08 13:03
tak, problem
pod niektóre urządzenia projektuje się całe budynki, począwszy od fundamentów
- 15 5
-
2016-03-08 13:42
Np. dlatego, że zostały zakupione za unijne pieniądze jako wyposażenie laboratorium i musi tam sie znajdować? (1)
- 12 4
-
2016-03-08 17:24
nie przetłumaczysz, "oni swoje wiedzom"
- 10 1
-
2016-03-08 10:53
(3)
Z całym szacunkiem - tramwaje mogą za granicą jeździć obok szpitali że sprzętem 10 razy bardziej delikatnym a tu niby się nie da? Tania wymówka - i żeby była jasność jak już wspomniałeś tam już są zakłócenia więc tak czy inaczej zmiany są konieczne
- 24 16
-
2016-03-08 13:04
w szpitalu nikt nie bawi się urządzeniami o skali obrazowania rzędu atomu
- 16 7
-
2016-03-08 13:43
2 metry obok ściany laboratorium? Napisz gdzie tak jest.
- 9 3
-
2016-03-09 08:13
z całym szacunkiem
nie masz pojęcia o czym piszesz
- 3 0
-
2016-03-08 11:16
(1)
Co nam dają te pomiary?
- 8 13
-
2016-03-08 14:38
to ze twoj telewizor za kilkanascie lat
bedzie grubosci gazety I bedziesz mogl kupic plaszcz niewidke ale I ty tak przeciez jestes szarakiem wiec to akurat zaoszczedzisz.
- 11 4
-
2016-03-08 17:31
i jest tam zakaz ruchu pojazdow?
nie zauwazylem chyba znaku?:)- 1 1
-
2016-03-08 22:39
Noblisci
Tak czula czy tak denna i niewyizolowana z otoczenia? Myslę ze od tego noblistów z pg nie ubędzie
- 3 2
-
2016-03-09 08:10
(1)
następny wyjeżdża z "badaniami"
jakie badania?
poziom PG nie jest teraz w większości wyższy niż lepsze technikum za komuny
tam nie ma liczących się badań, jest udawanie i seryjne kształcenie- 3 2
-
2016-03-09 14:15
Zachęcam do skorzystania z wyszukiwarki i zapoznania się z publikacjami opisującymi wyniki tych badań które się nigdzie nie liczą..
http://pg.edu.pl/nauka/szukaj-publikacji#/section?section=PUBLICATION&showFilter=true- 0 0
-
2016-03-08 10:56
cieszę się z tego pomysłu, ale... (1)
tramwaj będzie służył tylko mieszkańcom Moreny (ja nim jestem), a reszcie Południa już nie, bo jazda będzie zbyt długa.
jeśli więc ma służyć tylko do przejazdów z Moreny do Wrzeszcza, to ja proponuję dodać jeden buspas na Jaśkowej (jest tam miejsce na to) i zwiększyć liczbę kursów autobusowych. dzięki temu kierowcy nie będą stać w korkach przez autobusy i odwrotnie, a i miasto nie wyda pieniędzy na niepotrzebny tramwaj.- 40 12
-
2016-03-08 11:25
200 milionów złotych na kolejny tramwaj dla Moreny, która ma teraz o wiele szybsze połączenie autobusowe Jaśkową, i ma PKM :) Można ??? W całej analizie ani słowa o Południu i dwukrotnym wydłużeniu czasu jazdy z Ujeściska w porównaniu do pierwotnej trasy przy Piekarniczej. Z pierwotnej sensownej koncepcji szybkiego tramwaju nie zostało już nic. Bezczelne jest nazywanie tego dalej GP-W skoro czas przejazdu będzie porównywalny jak przez Śródmieście.
- 16 4
-
2016-03-08 11:01
"Współczesny tramwaj to nie jest ten sam tramwaj, co 20 lat temu, który był głośny i uciążliwy (2)
Dzisiaj tramwaje są ciche i przyjazne."
Niezły bajer. Mieszkam 10 metrów od torów tramwajowych, i od razu słychać kiedy jedzie nowy tramwaj a kiedy stary. Te nowe są strasznie ciężkie i inaczej (głośniej) dudnią na torach, a budynek bardziej się trzęsie!- 41 6
-
2016-03-08 11:03
też mieszkam obok torów i jedyne co słyszę to nie tramwaje, a wkurzające komunikaty "uwaga tramwaj"
- 14 3
-
2016-03-11 12:39
W Warszawie to już przerabiali (i dalej przerabiają). Nowe tramwaje są głośniejsze i to jest potwierdzone. Dlatego w niektórych miejscach w Warszawie tramwaje muszą zwalniać do 10km/h (!!!) ze względu na hałas, mimo, że tory były wcześniej dostosowywane (!!!) i wytłumiane. W Gdańsku będzie to samo, oczywiście Polak mądry po szkodzie, a nie przed.
- 3 0
-
2016-03-08 11:05
Chory pomysł (2)
Każda kolejna propozycja jest co raz gorsza. Niszczyć dzielnice Wrzeszcza z zabytkowymi fragmentami to chore. Przejazd przez wąska ulice Bohatetow to koszmar dla mieszkańców.
- 47 20
-
2016-03-08 11:09
koszmar to może i był, ale 100 lat temu (1)
deptak + tramwaj?
to miejsce ożyje!- 9 10
-
2016-03-08 16:33
jaki deptak? Zastanów się.
Kto będzie chciał tamtędy chodzić, skoro nawet teraz nie ma tam szczególnego ruchu na chodnikach?
Miejsce ożyje, bo przewalający się tamtędy tramwaj to atrakcja?
"Ożywają" miejca, w których do tej pory było dużo ludzi i ruchliwa ulica. Wyrugowanie z niej samochodów + atrakcyjna okolica (sklepy, kawiarnie, skwery itp.) przyciągają naturalnie ludzi. Na Boh. Getta tego nie ma. Zwykła, spokojna (jak dotąd!) ulica.- 9 4
-
2016-03-08 11:08
Czyli zamiast przy Sądzie na Piekarniczej tramwaj będzie się wlókł przez całą Morenę ? (3)
To ma być trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz ?? Śmiech na sali. Miało być szybie połączenie z Ujeściskiem i okolicami Myśliwskiej a będzie pół godzinne zwiedzanie wszystkich świateł i skrzyżowań Moreny. W takim wypadku darujcie sobie w ogóle tramwaj na Ujeścisko. Nikt nie zrezygnuje z auta żeby jechać 45 minut do Polibudy tramwajem. Nazwijcie to po porostu linia Morena - Politechnika. A i już z góry "wielkie dzięki" za wycięcie wszystkich połączeń autobusowych Południa z Wrzszczem. Morena też pewnie na tym straci bo żeby zagonić ludzi do tej bezsensownej trasy zlikwiduje się połączenia autobusowe na Jaśkowej.... DRAMAT
- 61 10
-
2016-03-08 18:39
(1)
niech nawet nie próbują z Jaśkowej coś zabierać
- 2 1
-
2016-03-08 20:12
Lepiej się z tym pogódź. Zawsze jak pojawia się połączenie tramwajowe między dzielnicami autobusy znikają.
- 9 0
-
2016-03-09 10:34
dokładnie to samo pomyslałem czytając artykuł...
3 minuty różnicy? Bajka absolutna niemożliwa do realizacji. Przecież to jest sześć - siedem skrzyżowań zamiast jednego czy dwóch.
Trzy minuty to chyba sama różnica w czasie przejazdu jeśli analizujemy samą długość trasy. Tu uwaga do autora artykułu - umieszczajcie proszę precyzyjne informacje.- 2 0
-
2016-03-08 11:17
Kompletny absurd (3)
To nie jest kwestia upodobań, lecz bezpieczeństwa! Jeśli tramwaj pojedzie przez kampus PG, to ludzie będą ginąć! Pomyślcie tylko, tramwaj nie zatrzyma się na odległości 2 metrów. Teraz samochody po PG mogą jeździć max. 20 km/h. A tramwaj? Musiałby mieć ograniczenie do 5 km/h. Dla studentów to nie ma większego znaczenia, czy wysiądą w środku PG, czy w odległości 50m. Nie chcemy arogancji władzy. Rozpoczynamy akcję protestacyjną na PG.
- 20 43
-
2016-03-08 11:21
boisz się selekcji naturalnej? nie dziwię się :D (1)
- 16 7
-
2016-03-08 23:25
dobre
- 1 0
-
2016-03-08 11:23
To spadaj do siebie na wieś....
- 14 7
-
2016-03-08 11:41
Bardziej podoba mi się projekt BRG
Puszczenie tramwaju przez politechnikę, niepotrzebnie tylko wydłuży dojazd z Moreny do Wrzeszcza. Takie poprowadzenie trasy spowoduje tylko wydłużenie dojazdu, bo miasto pewnie ograniczy / zlikwiduje linie autobusowe łączące Wrzeszcz z Moreną. Jak likwidowano 142 czy ograniczono kursy 129, to argumentowano to budową linii tramwajowej na Morenę (co z tego, że przez centrum Gdańska). Teraz będzie podobnie. Zamiast dojechać do Wrzeszcza w 10 min autobusem, straci się na to 25 min w tramwaju, który z prędkością 10 km/h będzie pokonywać dodatkowe zakręty.
- 34 12
-
2016-03-08 11:45
Długa
kiedy wróci tramwaj na Dolne Miasto, Długą i na Orunię?
- 18 10
-
2016-03-08 11:51
TO UBECKA STRONA
Hejtują tu same urzędasy - przydupasy Adamowicza. Znów "szwgierszczyki" będą zarabiać miliny ! Przykład: po remontach komunikacyjnych na Morenie trudniej dojechać do Wrzeszcza ! No chyba, że kto ma ochotę tramwajem przez Gdańsk główny !
- 18 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.