- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (76 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (106 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (281 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (32 opinie)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (171 opinii)
Tramwaje na nowej trasie wadzą lusterkami o słup
Popularne w Gdańsku tramwaje N8C mają problem z wjazdem na węzeł integracyjny Ujeścisko. Podczas przejazdów próbnych przez al. Adamowicza okazało się, że skład zahacza lusterkiem o słup trakcyjny. Urzędnicy podkreślają, że trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia. Według zapowiedzi pasażerowie z tramwaju jadącego przez al. Adamowicza mają skorzystać jeszcze w czerwcu tego roku.
- A więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słup, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku - zauważył czytelnik.
Przypomnijmy: tramwaje N8C nazywane są potocznie dortmundami lub helmutami, kupione zostały w Dortmundzie. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów, składy Düwag były pierwszymi po kilkudziesięciu latach dwukierunkowymi pojazdami we flocie gdańskich zakładów. W roku 2014 Gdańsk kupił jeszcze 16 takich wozów - tym razem z Kassel.
Zajmą się piratami drogowymi na al. Adamowicza
Wykonawca: inwestycja zgodna z projektem
By wyjaśnić problem, o którym poinformował nas czytelnik, poprosiliśmy o komentarz urzędników.
- Przejazdy techniczne na al. Pawła Adamowicza wykazały, że lusterko tramwaju typu N8C może delikatnie kolidować z jednym ze słupów trakcyjnych, zlokalizowanym przy zakręcie prowadzącym na węzeł integracyjny Ujeścisko - przyznaje Aneta Niezgoda z DRMG.
Urzędniczka zaznacza, że przejazdy techniczne z definicji odbywają się właśnie po to, by eliminować ewentualne usterki na trasie, przed jej uruchomieniem. Dają możliwość i czas zarówno inwestorowi, jak i wykonawcy na ewentualne korekty, przed oddaniem trasy do użytku.
- Inwestycja nadal jest realizowana i będą wykonywane jeszcze kolejne testy z użyciem tramwajów. Trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia - zapewnia Aneta Niezgoda.
Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy prac - konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI z Sopotu, zaznacza, że inwestycja jest wykonana zgodnie z projektem.
- W tej chwili trwają odbiory i przebiegają one pozytywnie - podsumowuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku
Pasażerowie skorzystają z tramwajów w czerwcu
Tymczasem na niedawno otwartej trasie, nazwanej roboczo Nową Bulońską, trwają przejazdy testowe. Pierwszy odbył się pod koniec maja. Miał on za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.
Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku
Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG, zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.
ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.
Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny przez al. Adamowicza.
Opinie (419) ponad 50 zablokowanych
-
2020-06-12 15:01
Opinia wyróżniona
(21)
W budownictwie kolejowym istnieje coś takiego jak skrajnia budowli i skrajnia taboru.Zachowanie obu tych parametrów zapobiega takim kolizjom. Czyżby projektanci trasy nie znali zasad wykladanych już w technikum ?
- 518 11
-
2020-06-13 23:14
Tutaj też te przepisy obowiązują, ale brakuje ludzi, którzy się na tym znają. Dyrekcja tut. ZDiZtu zlikwidowała kilka miesięcy temu ludzi, którzy takie rzeczy sprawdzali, ale co tam, alleluja i do przodu!
- 2 0
-
2020-06-13 12:28
Projekt (1)
Wykonanie zgodnie z projektem nie zwalnia nikogo od korekt wynikających z błędów projektowych. Od tego są próby, żeby takie błędy weliminować.
- 6 1
-
2020-06-13 19:42
wykonawca też ma mózg
i oczy. Nie mówiąc już o wykształceniu
- 1 0
-
2020-06-13 11:03
dobrze
mądrego poczytać.
- 2 0
-
2020-06-13 10:15
Pewnie znali
Ale czy dostali odpowiednie parametry?
- 2 0
-
2020-06-13 00:13
wazne, ze dla barakow deweloperskich zajeto najwiecej terenu.
co ich obchodzi jakakolwiek infrastruktura.
- 15 0
-
2020-06-12 23:47
Oni chyba mają jeszcze większe braki wiedzy,bo nagle jak już był wiadukt to
im zaczął niby slup trakcyjny kolidować i sie poślizgnęlo terminowo o kolejne kilja miesięcy
- 13 0
-
2020-06-12 22:18
(1)
Ja obstawiam że ktoś wziął skrajnię taboru jazza albo swinga (bo przecież jest największy) i nie przyszło mu do głowy że wąski n8c może bardziej zachodzić.
- 27 0
-
2020-06-13 10:14
Ciasne umysły z drmg
- 5 2
-
2020-06-12 20:30
Moze tez byla nauka zdalna wtedy:) (1)
I się nie dowiedzieli.
- 18 0
-
2020-06-13 12:07
To nie tak.Zamiast się uczyć poszli na rekolekcje do kościoła a tam dowiedzieli się że istnieją cuda. Hahahaha...
- 5 8
-
2020-06-12 18:42
skrajnia? po co komu skrajnia? (3)
tory są? słupy są? kable są? To po co jeszcze skrajnię w to wszystko mieszać?!
- 28 3
-
2020-06-13 10:28
skrajnia była zła
- 9 0
-
2020-06-13 07:04
To skrajnie nieodpowiedzialne.
- 13 0
-
2020-06-12 19:13
tory byly krzywe i podwozie było zle i potem poszedł ostr cień mgły
- 36 4
-
2020-06-12 16:53
I torowiska i drogi kołowe mają skrajnię (4)
uczą tego może już w technikach (na studiach na pewno), ale jak potem idziesz projektować, to się okazuje, że na trasę jest wydzielona za mała działka i wszystko robi się po minimach, albo nawet naciąga łuki, szerokości, odległości, skrajnie ...
- 43 10
-
2020-06-12 21:18
robione są drogi , że autobusy nie mogą się minąć
- 23 1
-
2020-06-12 17:17
i potem ktoś to takie odbiera - kolejny nieuk, czy naciąga na papierze? (2)
- 47 3
-
2020-06-13 09:16
(1)
I w tedy idą w ruch koperty które potrafią udrożnić wszystko.
- 24 2
-
2020-06-13 13:02
Mam teorię...u inżynierów to wszystko bierze się od parkowania na chodnikach i trawnikach. Nie ma szczeliny!
- 4 0
-
2020-06-12 16:00
na miare naszych mozliwosci...
"- Panie dyrektorze! Tu jest jezioro!
- A to nie, nie... A nie, dobrze! To jezioro damy tutaj... a ten niech sobie stoi w zieleni."- 79 2
-
2020-06-12 14:09
Opinia wyróżniona
Kolejny przyukład ze tramwaj raz ze jest kosztowny to wszystko utraudnia wystarczyło zrobic Buspas! (18)
Było by szybciej taniej i nie było problemu ze słupami bo trakcja im nie potrzeba ,torowiska autobus nie potrzebuje !!Dodatkowo bus pas wykorzystują karetki i strazacy! Autobusy sa już bez emisyjne i nie poowoduja hałasu jak tramwaje .Tramwaj to już porzezytek ale tylko Gdańsk ładuje kase w niego !
- 95 274
-
2023-05-19 03:15
Typowy Polak malkontent
Głupoty gadasz takie że aż się czytać tego nie da. Coś tam wiesz może gdzieś dzwoni ale nie wiesz co. Poczytaj sobie lepiej o najnowszych i najnowocześniejszych tramwajach na świecie Jaki jest rozwój w ogóle technologiczny na świecie masz w ogóle pojęcie jakieś? Taki typowy Polak jesteś malkontent i narzekać a wiedza żadna.
- 0 0
-
2020-06-17 10:55
Jaka prezydent taka inwestycja
przecież własnie o to chodzi by było drogo, by dużo szło na utrzymanie i renowacje oraz usuwanie skwapliwie zaplanowanych problemów
socjalizm wiecznie żywy- 0 0
-
2020-06-16 10:45
Tramwaj nie zjeżdża ze swojego pasa i nie blokuje przejazdu innym.
Znając życie nie szło by zmusić kierowców autobusów aby się trzymali wyznaczonego dla nich pasa, jeźili by wszędzie gdzie im wygodnie i blokowali ruch innym.
Dobrym pomysłem mogło by być za to wyrównanie i wyasfaltowanie torowiska tak aby zrobić z niego pas dostepny dla wszystkich - wtedy karetka lub straż mogła by po nim przejechać.- 0 0
-
2020-06-13 12:30
A ja proponuję chodnik i wszyscy pieszo.
- 2 0
-
2020-06-13 11:13
Tramwaj to epoka PRL Wszystkie maista w europie zniego rezygnują!Atobus moze byc napedzany wodorem! (1)
Bezmózgowca można poznac potym ze wypisuje brednie o scieraniu opon!!Bo to nie spaliny trują tylko opony trują!!Czekam aż ci idioci będą wyzywać rowerzystów ze ich opony trują i powodują smog!!Żaden z tych bezmózgów nie podaje jakie jest zatrucie środowiska przez to ze musza być transortowane tirami do Gdańska.I żaden z nich nie zauważa już jaki
Bezmózgowca można poznac potym ze wypisuje brednie o scieraniu opon!!Bo to nie spaliny trują tylko opony trują!!Czekam aż ci idioci będą wyzywać rowerzystów ze ich opony trują i powodują smog!!Żaden z tych bezmózgów nie podaje jakie jest zatrucie środowiska przez to ze musza być transortowane tirami do Gdańska.I żaden z nich nie zauważa już jaki hałas powodują!!Bo jak udowodnili wpisami maja klapki na oczach widzą tylko czubek własnego nosa! Tramwaj kosztuje 3 razy więcej od autobusu zajmuje 3 razy więcej miejsca w mieście ,to jak jest awaryjny można się przekonać codziennie!!Wady można wymieniać bardzo długo ich pozbawiony jest autobus bez emisyjny.
Ale tutaj minusują wiadomo wszyscy motorniczy z tramwajów i bezmózgów potwierdzających swoją głupotę.- 3 7
-
2020-06-15 19:34
Tramwaj to nowoczesność
Ponad 150 miast w ostatnich 30 latach zbudowało nową sieć tramwajową. Nie ma drugiego tak szybko rozwijającego się środka transportu zbiorowego w miastach. Nikt nie rezygnuje z tramwajów!
- 0 1
-
2020-06-12 19:57
a kto bogtemu zabroni jezdzic taksowka nedzarzy i jeszcze byc dumny z tego ze jezdzi przezytkiem ktoremu nawet slupkow nie potrafia postawic, bez hejtu po prostiu ,smiechu warte. zal mi tych, co panu tyle minusow dali,wstyd niby i teligentni ludzie a jednak potiwierdzaja, ze to tylko zludzneia jak ten trmawaj w tym grodzie nad motlawa
- 6 3
-
2020-06-12 18:18
buspas może być w każdej wiosce
o miejskości świadczy rodzaj transportu publicznego a jest nim co najmniej tramwaj jeśli nie metro
- 12 6
-
2020-06-12 17:15
no ale na tramwajach można zrobić więcej wałków
a przy okazji utrudnić życie wszystkim innym uczestnikom ruchu, i okolicznym mieszkańcom
- 12 10
-
2020-06-12 16:43
Skończ już ty autobusowy trollu!
- 9 9
-
2020-06-12 14:34
Nieprawda (1)
W warszawie wybudowano linie na nowodwory. Planuje sie nastepne.
- 7 2
-
2020-06-12 19:15
Warszawa to duża wieś i tyle tam złych rzeczy się dzieje.
- 5 5
-
2020-06-12 14:23
Te "bezemisyjne" emitują zanieczyszczenia tylko z elektrowni. (5)
Akumularory kosztują połowę ceny autobusu a trzeba je wymieniać. Opona traci ok 4 kg masy a starty z niej mikroplastik w postaci smogu wisi w powietrzu.
- 25 9
-
2020-06-13 14:30
Ta, plastik z opon (1)
- 3 0
-
2020-06-13 17:37
Oczywiście. Doucz się trochę z czego dzisiaj robią opony.
- 0 0
-
2020-06-12 14:41
A tramwaje to czasem nie na prąd? (2)
Czy to inny prąd, bezemisyjny ?
- 29 3
-
2020-06-12 15:15
Akumulator ma sprawność ok 80% (1)
To znaczy, że ok. 20% energii traci się w postaci ciepła przy ładowaniu i rozładowaniu. Dlatego jest mniej ekonomiczny od tramwaju czy trolejbusu.
- 18 5
-
2020-06-12 15:50
Straty na liniach przesyłowych prądu
Sa wieksze
- 12 4
-
2020-06-12 14:30
Opinia wyróżniona
Płaczki (29)
Od ok 10 lat mieszkam za granicą i czasami wpadam do Gdańska to co tam się dzieje to szok w dobrym słowa znaczeniu, za każdym razem odkrywam coś nowego, inwestycje idą w dobrym tępię, już przestaje poznawać miasto w którym się urodziłem i mieszkałem 35 lat więc przestańcie marudzić że wszystko jest źle
- 238 293
-
2020-07-08 21:59
To wróć do Polski placzku.
Tutaj wtedy żyj i mieszkaj.
- 1 0
-
2020-06-15 19:56
Jak nie mieszkasz to nie wypowiadaj się na tematy których nie znasz !!!
- 1 0
-
2020-06-14 10:08
Ty w dużym "tępie"zapomnieć polska języka?
- 1 0
-
2020-06-13 20:15
Więcej optymizmu
Polacy są z tego znani, że zawsze marudzą:) ja też nie mogę się nadziwić...i to nie może być przypadek że też sporo mieszkam w różnych zakątkach świata:))
- 0 1
-
2020-06-13 11:23
Ty minimalisto "tępy" ha ha. Tutaj wiwat bo tramwaj będzie jeździł a w Chinach pociąg 430km/h . To jest faktyczny rozwój. Wyłącz tv włącz myślenie.
- 2 2
-
2020-06-13 11:18
Ty mieszkasz ale zagranicą co najwyzej Gdańska ,w jakieś wiosce pod Gdańskiem :)
i wpadasz do Gdańska przy okazji gdy jedziesz do hurtowni kupic pasze do warchlaków .
- 4 4
-
2020-06-13 10:23
wszystko jest źle !!
- 1 0
-
2020-06-13 00:18
przezyj tu jedeń dzien
nie jako turysta.
pogadamy. ok?
Zglosilem juz twoj post uciekinierze.- 7 6
-
2020-06-12 23:33
języka polskiego też zapominasz w takim "tępię"? (1)
- 11 3
-
2020-06-13 10:30
Tjaaa
A słyszałeś kiedyś o technologi? Np takiej która pomaga ci pisać posty w internecie? Czasem robi "psikusy"
- 1 1
-
2020-06-12 22:31
nożem i widelcem?
A w jaki sposób tępisz te inwestycje, chłopino?
- 4 3
-
2020-06-12 22:08
tępię???? tempie!
ca za tłuczek
- 5 3
-
2020-06-12 19:18
To przyjedź tu pomieszkaj trochę, zarabiaj i płać podatki jak jest tak dobrze. (1)
W...ją mnie ludzie którzy siedzą zagranicą od lat i wypowiadają się na temat życia w Polsce. Potem tacy idą na wybory (bo niestety mają prawo) i wybierają patologię POPiSu. Równie dobrze można pojechać do kraju trzeciego świata. Spędzić tydzień w luksusowym hotelu i wrócić z podróży z przekonaniem wszechobecnego porządku i dobrobytu. Przecież był szampan i kawior...
- 33 12
-
2020-06-13 10:26
Ooo
Ale nie ten temat chyba
- 1 6
-
2020-06-12 17:41
Jesteś gamoniem (1)
"w dobrym tępię pisze się tempie"
- 24 3
-
2020-06-13 10:28
miało być tępy ;-)))
- 4 0
-
2020-06-12 16:58
Gdansk jest fajny wlaśnie tylko na weekendowy wypad (4)
Miasto robione pod turystów i deweloperów. Mieszkańców wypycha się na wygwizdowa bez infrastruktury
- 52 10
-
2020-06-13 07:24
a co to za bełkot (2)
mieszkam w centrum 50 lat i nikt mnie nigdzie nie wypycha
- 8 4
-
2020-06-13 14:21
wypych
- 1 0
-
2020-06-13 13:43
Też mieszkam w centrum od 55 lat.
I nie odczuwam przykrych zmian.
- 2 2
-
2020-06-12 17:35
W życiu nie ma okazji, jak coś jest tańsze to z jakiegoś powodu. Kupujesz tańsze mieszkanie to i dojazdu "brak".
- 15 5
-
2020-06-12 15:54
wiz że ty naprawdę nie kojarzysz co sie dzieje na swiecie i w polsce. biedny otępiały umysł po TV
- 14 10
-
2020-06-12 14:46
(6)
No tak to szkoda ze tu już nie mieszkasz to byś zobaczył jak się milutko żyje pacanie
- 66 42
-
2020-06-13 13:40
Można napisać, że sam jesteś p-a-c-a-n. Nieładnie obrażać kogoś.
- 6 1
-
2020-06-13 13:20
wypowiedzi wiemżeteż tu nie mieszkasz, tylko jesteś trolem opłacanym przez PiS, albo zapyziałym słoikiem z bauerowa. Żadne miasto w Polsce nie zmieniło się w ciągu ostatnich 20 lat tak jak Gdańsk.
- 2 10
-
2020-06-13 07:42
tylko dlaczego ludzie wciąż są tacy niemili dla siebie? (1)
- 15 4
-
2020-07-08 21:59
Bo irytuje głupota Dzbanów.
- 0 0
-
2020-06-12 15:00
Najgorzej się żyje z autorami takich komentarzy (1)
Reszta jest całkiem ok
- 52 30
-
2020-06-13 07:25
zdecydowanie popieram
mieszkaniec
- 8 8
Wszystkie opinie
-
2020-06-12 13:12
teraz motorniczy będzie (10)
przekładał zwrotnice, sprzedawał bilety i przestawiał lusterko.
- 509 12
-
2020-06-12 13:16
I naprawiał zerwane kable trakcyjne
- 49 0
-
2020-06-12 13:17
30 specjalistow z gait napewno tak wymysii !
jak sie dziwie ,ze motorniczy jeszcze "zarcia" nie dostarcza i szkoda ze przesylek nie mozna nadac w tramwaju.A jezdzic nie ma komu.
- 56 0
-
2020-06-12 14:02
A ja myślę, że tą trasą Helmuty nie pojadą... Tylko, czy to nie za bardzo rasistowskie podejście? ;-)
- 23 3
-
2020-06-12 14:20
No chyba zawadzają...
- 7 1
-
2020-06-12 14:26
A jak ktos
"zabuja" tramwajem, albo wszyscy usiadą po jednej stronie to będziemy ścierać słupki na całej trasie, albo stukać się z drugim tramwajem hehehe
- 22 2
-
2020-06-12 16:01
obywatel (1)
Co za badziew, ta trasa wręcz wymusza bezkolizyjne wiadukty i przekopy, praktycznie na jednym poziomie, łącznie z Moreną, to narobili świateł przejazdów i jeszcze slupy za blisko których jak w Borach drzew, masakra kto to projektuje, piekarz bez urazy.
- 27 2
-
2020-06-12 19:57
to jest wspolczesny "miś"
- 14 1
-
2020-06-12 16:18
A od czego on w ogóle jest
Nic nie może
- 4 0
-
2020-06-13 10:49
sobie przełóż zwrotnicę,a jak się nie podoba to wracaj na podlasie lub krzyżaków
- 1 3
-
2020-06-14 11:01
to nie wszystko
często też serwis pozostawia wiele do życzenia. braki kadrowe w parku maszyn. mniejszy serwis wykonywany przez motorniczego... całe piękno tylko z wierzchu.
- 0 0
-
2020-06-12 13:13
(8)
Taka duża inwestycja i taki szkolny błąd?
- 342 14
-
2020-06-12 14:01
(1)
Z tego co pamiętam na Chełmie był ten sam problem. Jakoś go rozwiązali.
- 10 3
-
2020-06-12 14:20
Zbanować te tramwaje. Kupować lepsze.
- 5 3
-
2020-06-12 14:45
Myślę, że zawadzać będą tylko przy pierwszym przejeździe.
- 21 0
-
2020-06-12 14:52
ego wladzy na poziomie metropolii.
ale teraz sobie pomyslcie co by bylo jakby zabrali sie za te linie do wrzeszcza z Piecek
Zaloze sie ze tramwaj stoczy sie z gorki zaraz po otwarciu, jednoczesnie uszkadzajac linie napowietrzne. co ostatecznie spowoduje zapalenie sie lasow i spalenie willi na jaskowej na terenach na ktore juz czeka dewloper.- 19 5
-
2020-06-12 15:07
Mam taką koncepcję
Żeby wywalić słup.
- 12 0
-
2020-06-12 15:28
(1)
polandia i wszystko jasne
- 4 4
-
2020-06-13 00:25
nie obrazaj calej PL = to gdanskosc 21 wieku z konkretnymi "specami" nadawanymi przez prezydentów.
Jakos w Szczecinie, We Wroclawiu, w Poznaniu sobie radza.
- 5 2
-
2020-06-13 10:53
Po prostu będzie motorniczy składał lusterko
- 1 1
-
2020-06-12 13:13
Wystarczy wyregulować ramię lusterka. (7)
To tyle, koniec sensacji.
- 65 214
-
2020-06-12 14:40
Wystarczy podziekowac urzedasom z UM co psuja wszystko w Gdansku (2)
Zajmuja sie rzeczami, ktore ich przerastaja.
Wpierw politycy powinny szanowac mieszkanców i ich prace przede wszystkim, nauke i kulturę.
Bo to nie oni sa tu dla nas i nie my dla ich prywatnych interesow i umow nad glowami gdanszczan.- 27 15
-
2020-06-12 18:59
(1)
Tuzo intelektu... urzędnicy nie projektują nowych dróg, czy innych inwestycji, za to jest odpowiedzialny projektant, inżynier(owie), który na zlecenie - osoby prywatnej - to zaprojektował, a jego szeroko rozumiany projekt wygrał przetarg.
- 7 6
-
2020-06-12 19:26
Wygląda na to, że urzędnicy nic nie robią i za nic nie odpowiadają.
- 11 2
-
2020-06-12 14:55
siodelko od roweru sobie wyreguluj (2)
panie zlota rada ..
- 38 5
-
2020-06-12 17:19
najpierw niech je założy, jak jeździ.... (1)
- 11 1
-
2020-06-13 00:27
dokładnie / genau
- 1 0
-
2020-06-13 10:36
do pana złota rączka
składam wniosek racjonalizatorski o - przerobienie (zmniejszenie) pałąka do którego zamocowane jest lusterko i już nie trzeba będzie niczego przestawiać , można też zmienić lusterko na mniejsze np. od dziecięcego rowerka
- 8 0
-
2020-06-12 13:13
Tak buduje drmg (14)
Betonowo, źle i po terminie. Aha w przypadku tej inwestycji prace dodatkowe ponad 30 mln PLN
- 210 26
-
2020-06-12 13:51
I po to są tzw aneksy do umowy
Taki aneks, przyjmie wszystko. Szczególnie kilka baniek
- 35 1
-
2020-06-12 14:05
Ok. 50 mln dodatkowo. (1)
- 18 0
-
2020-06-12 19:26
JA slyszalem, ze 500mln.
- 2 4
-
2020-06-12 14:07
A jak buduje Lepszy sort (6)
Prom już zbudowany ???? Stępka która stępką nie jest, stoi od 2017 roku i rdzewieje a po pochylni hula wiatr. Tyle w temacie
- 17 25
-
2020-06-12 14:15
Co, mój partacz jest lepszy niż ich?
- 17 1
-
2020-06-12 15:03
Jakbyś przyjrzał się nazwiska i ich zyciorysowi to byś zobaczył że część dobrej zmiany to ludzie wywodzący się z PO. a tak wogole wy fani PO pamiętacie że mieliście koalicję z piwem i od tamtej pory te partię wymieniają się co jakiś czas kadrami?
- 22 3
-
2020-06-12 15:05
A jak tam Świnna Poręba, co ja Donek trzy razy otwierał?
Pamiętaj o warszawskim ptaszku, co się rypnął i obnażył nieudolność Rafałka.
Chroń nas Panie przed takim prezydentem- 21 10
-
2020-06-12 19:28
Mówimy teraz o Gdańsku. Co ma PiS do tego?
Na PiS przyjdzie czas i na tych z Platformy też. W końcu ludzie przejrzą na oczy "zielona wyspa", "cały świat zazdrości Polsce". Nawet w Moskwie za Stalina nie potrafili tak kłamać jak wy.
- 6 1
-
2020-06-12 19:58
ale "dzbanie " to sa nasze "miejskie pieniadze
mozna zamiast tego wybudowac baseny szkoly itd ,a tak 50 mln tu -50 mln tam ,opoznienie na stogach ,opoznienie na starowce...
- 7 0
-
2020-06-12 22:06
Duda to kolega Trzaskowskiego.
Nie pamiętacie, że byli w jednej partii?
- 2 1
-
2020-06-12 14:41
Dulka z koleszkami umieja tylko sprzedawac grunty za najnizsza cene dewloperowi to im wychodzi.
- 18 9
-
2020-06-13 13:11
reszta niewazna.
co za fuszerka. byle sie tylko pokazac na otwarciu
- 2 0
-
2020-06-13 13:13
Gdybyś miał pojęcie byś wiedział laiku że od momentu przetargu do momentu odbioru ceny materiałów i robocizny wzrosły o ok 30%.
- 0 4
-
2020-06-13 23:08
pis
pisowski placz
- 0 0
-
2020-06-12 13:14
(15)
moje dzieci nie maja na ubranka a miasto niepotrafi zrobic trasy coby tramwaje dobrze jezdzily to jest skandal i dobrze ze ze chociaz 500+ daja bo dzieci nieszczesliwe by byly
- 68 236
-
2020-06-12 13:30
Dbaj o dzieci, a nie o komentarze.
- 33 2
-
2020-06-12 13:30
A dlaczego twoje dzieci nie mają na ubranka , może tez czegoś nie potrafisz?! No i te "niepotrafi"
- 33 4
-
2020-06-12 13:39
A dzieci (2)
Dzieci w jakim wieku?
- 6 2
-
2020-06-12 14:38
48 i 51 (1)
W tym kraju nie ma pracy dla ludzi z ich wykształceniem :D
- 22 0
-
2020-06-12 15:06
W żadnym kraju nie ma
- 3 2
-
2020-06-12 14:04
ale na ubranka dla "Barbie" ?
- 7 0
-
2020-06-12 14:09
to ty nie masz na ich ubranka. 500+ się przelewa? ale w gardło....
- 21 0
-
2020-06-12 15:05
Jak cie nie stać na ubranie dzieci to po co je robiles? Kochany tatuś skazujący od młodego dzieci na biedę i wyciągający łapy po nie swoje pieniadze
- 16 1
-
2020-06-12 15:35
Tania prowokacja, platformę i konfederacje stać chyba na więcej
- 5 2
-
2020-06-12 19:31
Zagłosuj na Dudę i Trzaskowskiego.
Może zsumują się obietnice?
- 2 0
-
2020-06-13 10:31
ogarnij sie
nie dość ,że dostaje za free 500+ to jeszcze ma czelność pisać ,że dzieci nie mają ubranek
to na co wydajesz te 500+
a o inwestycje miejskie się nie martw nie zabiorę ci darmowego 500+- 3 1
-
2020-06-13 12:21
Słaby ten trolling hihi
- 1 0
-
2020-06-13 19:40
Polecam antykoncepcje albo wycieczkę za granicę celem sterylizacji
- 0 0
-
2020-06-13 23:08
bnj
pisowski troll
- 0 0
-
2020-06-14 00:34
moje dzieci nie mają na ubranka
to weź się do pracy
- 0 0
-
2020-06-12 13:14
a można skorygować słup? (21)
- 96 10
-
2020-06-12 13:26
też tak uważm
słup, przestawić słup...))))))
- 17 1
-
2020-06-12 13:50
Można, ale w drugim tańcu.
- 6 1
-
2020-06-12 13:58
(1)
No jeden słup już na tej trasie korygowali... I rzekomo przez to było kilkumiesięczne opóźnienie. Teraz znów będzie powód do kolejnych opóźnień :-)
Pozostał tylko szeroki uśmiech- 22 1
-
2020-06-12 15:07
I tu się mylisz kolego
Pozostał jeszcze aneks na następnych kilka dużych baniek - no bo za kilka tysięcy nikt go nie przestawi
- 11 1
-
2020-06-12 14:04
Lepiej przesunąć tory albo zrobić objazd (6)
Ewentualnie komunikacj zastępczą między przystankami na feralnym odcinku
- 45 1
-
2020-06-12 14:46
zgadzam sie, (1)
ale teraz sobie pomyslcie co by bylo jakby zabrali sie za te linie do wrzeszcza z Piecek
- 14 1
-
2020-06-12 19:36
Oni nawet asfaltu nie potrafili równo położyć i pasów pomalować.
- 8 0
-
2020-06-12 15:32
Lub komunikacja zastępcza na odcinku "przed słupem - za słupem". (1)
- 19 0
-
2020-06-13 01:47
Autobusem
- 1 0
-
2020-06-12 22:07
Nie no najlepiej i najtaniej będzie wymusić na motorniczych aby chowali lustro. A jak taki za którymś razem robiąc następne kółko zapomni to bum lustra brak ale kasy brak też ale czyjej? Motorniczego Kogo najłatwiej obciążyć? Zapomniałeś plac. Przecież Siedlce pętla lustra motorniczowie też składają nie zauważyliście?! Też się nie dało wiat poprawić bo po co wydawać kasę jak wiadomo co lepiej zrobić.
- 2 0
-
2020-06-12 22:08
To nie wina słupa, tory się przesunęły.
- 7 0
-
2020-06-12 14:43
nie w GDansku
Tu słup jest na tym samym stopniu waznosci co deweloper. PRzynajmniej dla UM GDansk i prezydentki.
- 13 2
-
2020-06-12 17:15
jedną szynę z lewej (2)
drugą z prawej strony słupa - i jest gites :)
- 17 0
-
2020-06-12 18:48
bo to wszystko przez nawę tej ulicy.
- 12 1
-
2020-06-12 20:02
hehe :-)
- 1 0
-
2020-06-12 18:05
Po co?
Za pierwszym razem lusterko samo się skoryguje. Później już nie będzie musiało.
- 14 0
-
2020-06-12 18:47
chyba lepiej tory przesunąć.
- 1 1
-
2020-06-12 20:24
wyciac fleksem i po sprawie
- 1 1
-
2020-06-13 10:13
Wstawić cieńszy :)
- 0 0
-
2020-06-13 10:43
znaczy się co ?, mają tam wyciąć "flexem" kawałek betonu? ,żeby lusterko nie smyrało słupa?
- 0 0
-
2020-06-13 16:44
najlepiej wygiąć go w tym miejscu, żeby zrobiła się przerwa na lusterko
- 2 0
-
2020-06-12 13:14
no nie, chyba jaja sobie robicie? (4)
taka ", taka " nowoczesna",aleja", o patronie nie wspomnę....
europejskie miasto- 207 27
-
2020-06-12 13:51
A ty skąd jesteś że zabierasz głos-chyba nie z Gdańska (1)
- 1 29
-
2020-06-12 13:56
chyba nie...nie z takiego Gdańska!
- 20 2
-
2020-06-13 00:35
Tak sobie myślę, (1)
że to właśnie przez tego patrona.
- 12 2
-
2020-06-13 20:03
Dokładnie
Jaki patron, taka aleja. Polecam przeczytać wpis radnego Tomasza Torcza na temat budowy tej alei :)
- 2 0
-
2020-06-12 13:14
wioska północy! (2)
- 112 43
-
2020-06-12 13:25
Wieśniak południa
- 3 17
-
2020-06-12 14:47
ale teraz sobie pomyslcie co by bylo jakby zabrali sie za te linie do wrzeszcza z Piecek
a z tym co napisales zgadzam sie. Niestety z ego wladzy na poziomie metropolii.
- 11 2
-
2020-06-12 13:15
Cały Gdańsk wszystko opóźnione coś żle zrobione droższe niż zakładano (10)
Pieniądze wydaje się pod niepotrzebne skrzyżowania w centrum pod osiedla dla deweloperów. Zkm rozkradziony przetargami które wygrały spółki słupy. kady ma wrażenie że nasze miasto jest żle zarządzane - czy zwróciliście uwagę na stan jezdni w centrum gdańska dziura na dziurze w centrum zwaniam do 10 na h bo boje się o zawieszenie... remont na stogach opóżniony . Ciekawe czy miasto planuje zrobić remont Polonusa i Tomka tamtędy jeżdzić się nie da są wyrwy w asfalcie ... Gdańsk poprostu jest źle zarządzany i widać to na każdym kroku. i Kolejne kolejne podwyżki ...
- 195 59
-
2020-06-12 13:40
Popieram
A w ramach czynu społecznego dla dobra narodu walną modernizacje w postaci pomazania kilku buspasów jeszcze po tych dziurach :)
- 25 1
-
2020-06-12 13:46
Ale gdańszczanom to odpowiada (4)
Dulska, kontynuatorka testamentu dostała ponad 80% w ostatnich wyborach a wielu mieszkańców jest święcie przekonana, że miasto wspaniałe się rozwija. Dramat!
- 36 8
-
2020-06-12 18:32
(3)
Bo się rozwija. A ty głosuj sobie dalej tak samo.
- 4 15
-
2020-06-13 09:42
(2)
Powiedz to mieszkańcom Oruni, Przeróbki, Stogów, Olszynki czy Nowego Portu. Gdańsk to nie tylko Długi Targ, choć nawet tam wystarczy spojrzeć pod nogi albo zajrzeć na podwórko od drugiej strony by zobaczyć ten rozwój. Zajrzyj też na Osową, gdzie nadal wiele dróg jest nieoświetlonych i bez asfaltu jak na Ukrainie. Wystarczy pojechać do dowolnego miasteczka np. na Kaszubach by zobaczyć jak wygląda zadbane miasto. Głosuj dalej na Dulską i jej podobnych, to za parę lat Gdańsk będzie mógł się równać z Pcimiem Dolnym.
- 9 2
-
2020-06-13 12:51
o, pisowski trol się odezwał. (1)
Park Oruński oczywiście wygląda jak 30 lat temu, basen żaden na Oruni ani na Stogach nie powstał, Przeróbka nie ma odnowionej głównej ulicy, a Nowy Port nowych nawierzchni czy Łaźni nie posiada?
Lepiej ty napisz o postępach w budowie Via Maris, promów, mostów i wszystkiego innego, co miałoby jakikolwiek sens.- 2 7
-
2020-06-13 20:06
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem mój podpis, to może dotrze do ciebie, że mi z nimi nie po drodze. Wymieniłeś kilka inwestycji... Przez 31 lat to dużo??? W niespełna 20 lat przed wojną zbudowano całe miasto.
- 5 1
-
2020-06-12 14:00
słup na zakręcie trzeba odstawić ?
przecież to nie do przewidzenia...
tak jak to że spalarnia dla całego regionu będzie szkodliwa dla zdrowia i nie powinno się jej budować tak blisko miasta- 15 3
-
2020-06-12 14:57
opozniony w rozwoju gorzelak wystapuje ostatnio w tv (2)
zamiast prezydentki. to mowi wiele o poziomie um gdansk obecnie
- 25 2
-
2020-06-12 18:25
(1)
Czytając, co napisałeś, to chyba ledwo go ścigasz w rozwoju.
- 2 11
-
2020-06-13 00:10
dobrze,tak tlumacz sobie
- 5 0
-
2020-06-12 13:17
Inwestycje partaczy z drmg (2)
- 123 10
-
2020-06-12 14:12
Ola, dziękujemy za nadzór i wspaniałych, kompetentnych podwładnych.
- 24 2
-
2020-06-12 15:02
jaka prezydent, jej zastepcy i radni
taki drmg w Gdansku. Miasto ktore mysli, ze zyje. a dawnop juz nie. miasto mrowek, miasto deweloperskich hien.
- 17 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.