• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na nowej trasie wadzą lusterkami o słup

Szymon Zięba
12 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.

Popularne w Gdańsku tramwaje N8C mają problem z wjazdem na węzeł integracyjny Ujeścisko. Podczas przejazdów próbnych przez al. AdamowiczaMapka okazało się, że skład zahacza lusterkiem o słup trakcyjny. Urzędnicy podkreślają, że trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia. Według zapowiedzi pasażerowie z tramwaju jadącego przez al. Adamowicza mają skorzystać jeszcze w czerwcu tego roku.



Jak oceniasz tempo prowadzenia inwestycji w Trójmieście?

O problemie na linii tramwajowej, która połączy Piecki Migowo z Jasieniem, poinformował nas czytelnik. Z jego relacji wynika, że podczas jazd testowych na trasie okazało się, że na pętli tramwaje typu N8C będą zahaczać o słup trakcyjny lusterkami.

- A więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słup, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku - zauważył czytelnik.
Przypomnijmy: tramwaje N8C nazywane są potocznie dortmundami lub helmutami, kupione zostały w Dortmundzie. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów, składy Düwag były pierwszymi po kilkudziesięciu latach dwukierunkowymi pojazdami we flocie gdańskich zakładów. W roku 2014 Gdańsk kupił jeszcze 16 takich wozów - tym razem z Kassel.

Zajmą się piratami drogowymi na al. Adamowicza



Wykonawca: inwestycja zgodna z projektem



By wyjaśnić problem, o którym poinformował nas czytelnik, poprosiliśmy o komentarz urzędników.

- Przejazdy techniczne na al. Pawła Adamowicza wykazały, że lusterko tramwaju typu N8C może delikatnie kolidować z jednym ze słupów trakcyjnych, zlokalizowanym przy zakręcie prowadzącym na węzeł integracyjny Ujeścisko - przyznaje Aneta Niezgoda z DRMG.
Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020. Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020.
Urzędniczka zaznacza, że przejazdy techniczne z definicji odbywają się właśnie po to, by eliminować ewentualne usterki na trasie, przed jej uruchomieniem. Dają możliwość i czas zarówno inwestorowi, jak i wykonawcy na ewentualne korekty, przed oddaniem trasy do użytku.

- Inwestycja nadal jest realizowana i będą wykonywane jeszcze kolejne testy z użyciem tramwajów. Trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia - zapewnia Aneta Niezgoda.
Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy prac - konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI z Sopotu, zaznacza, że inwestycja jest wykonana zgodnie z projektem.

- W tej chwili trwają odbiory i przebiegają one pozytywnie - podsumowuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku



Pasażerowie skorzystają z tramwajów w czerwcu



Tymczasem na niedawno otwartej trasie, nazwanej roboczo Nową Bulońską, trwają przejazdy testowe. Pierwszy odbył się pod koniec maja. Miał on za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG, zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny przez al. Adamowicza.

Opinie (419) ponad 50 zablokowanych

  • Założyć

    Koło od taczki za 30 zł przy słupie będzie kłaść lusterko A za motorniczy sobie już je ustawi ! Ale zawsze można postawić kogoś na 3 zmiany kto będzie lusterkowym

    • 30 1

  • widzę że jakiś błąd wykonawcy lub projektanta jest pożywką dla przygłupów (3)

    naprawdę to was cieszy ?

    • 11 33

    • To nas bardzo martwi, Ciebie też powinno.

      • 22 3

    • Przygłupa cieszy wszystko, czego nie rozumie - czyli wszystko ;-)

      • 6 4

    • mnie martwi jak bardzo marnotrawione są nasze pieniądze!

      • 16 4

  • To chyba żart jakiś

    Słupy za blisko torów stoją. Teraz co? Przekop i wszystko od nowa. Syzyfowa praca....

    • 26 2

  • To wina projektu a nie władz miasta. (4)

    nawet trolling powinien mieć granice przyzwoitości

    • 12 33

    • Biedne władze Gdańska, bez żadnej kontroli nad tym, na co wydają pieniądze. (2)

      Biedne DRMG bez możliwości sprawdzenia projektu. Po to zatrudniają tą armię inżynierów? Do picia kawy?

      • 18 3

      • I po co to ględzenie? (1)

        Zatrudnili inżynierów, którzy dali ciała. Ale przynajmniej byli to inżynierowie, a konkretnie pewnie jedna osoba, która nie dość starannie sprawdziła skrajnię poziomą na pętli. Wyobraź sobie, co by było, gdyby pozatrudniali Misiewiczów, Janningerów i podobnej klasy fachowców z małą maturą.

        • 4 7

        • to chyba tacy sa w um

          • 7 1

    • Trolling nie ma żadnych granic

      Inaczej byłby nie dość narodowy...

      • 2 4

  • Po co w ogóle lusterka w tramwajach? (1)

    Przecież tramwaj jedzie na szynach

    • 7 34

    • kamery i monitor

      • 0 3

  • ale problem (7)

    słup się przestawi
    wy pewnie nie popełniacie błędów w pracy
    spróbujcie wybudować tory

    • 13 38

    • pewnie , ze nie problem

      każdy może się pomylić. Wiem po sobie. Przy okazji serdecznie zapraszam na operacje do mnie. Jestem chirurgiem.

      Pan konował

      • 16 2

    • " błędów"...tam dalej jest wiadukt też z błędem? (1)

      błędy to masz w zeszycie! to kosztowało setki milionów!
      i co uczniowie to projektowali?

      • 9 0

      • student 1roku, za dziekuje dla wykladowcy, ktory ma papiery i biuro projektowe?

        zgadłem?

        • 7 0

    • (1)

      Jak odsuną słup od tego toru to automatycznie przysunie się do toru po drugiej stronie.
      Węższy słup albo usunięcie słupa. Przesunięcie toru w tym miejscu opóźniałoby inwestycję o kolejny miesiąc przez demolkę tego gotowego przejazdu.

      • 8 1

      • A ja proponuję by jeździły radrezyny ręczne. One luster nie mają.

        • 1 0

    • Asia, ale to projektowali specjalisci a wiec (1)

      nie mamy dla nich litosci. Wzieli przeciez za to duze pieniadze.

      • 3 0

      • Oczywista oczywistość

        Tylko nie specjaliści, uważaj co mówisz.

        • 0 0

  • (3)

    Po co w tramwaju lewe lusterko?

    • 13 13

    • Przy wyprzedzeniu jest wręcz niezbędne :)

      • 13 1

    • zeby motorniczy widział jak dłubiesz w nosie (1)

      • 11 0

      • chyba wisząc na poręczy z zewnatrz.. ale cięzko, w jednej łapie sr*jfon, druga dłubie w nosie, a co trzyma?

        • 0 1

  • Haha kolejny gdanski mis

    • 24 6

  • Wies polnocy

    • 22 5

  • hahahah to sa własnie wasi eksperci inzynierowie i jeszce jedno dlaczego nikt nie odpoowie za partactwo (3)

    co robił odbiór budowlany .Znam tych urzędasów byłem na odbiorach odbierają wszystko jak leci z największymi usterkami byle niebyło kosztów większych i zostało jak najszybciej oddane. A pisma z usterkami wywalali do smieci bez odpowiedzi ,jednych z kierowników jest kobieta w okularach czeka tylko na czas emerytury.

    • 29 3

    • Bo to publiczne pieniądze

      stówka tu, milion tam

      • 3 1

    • Tak samo Gumed odbiera nowe budynki szpitala...

      • 2 2

    • w DRMG średnia wieku to 70 lat, ta pani w okularach wcale nie pojdzie na emeryture tylko jeszcze kilkanascie lat popracuje. Tam siedza 75 letnie dziadki i starsze.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane