• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje w Brzeźnie pojadą po zielonym dywanie

Maciej Korolczuk
25 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pierwsze od lat takie torowisko w Gdańsku
Zielone torowisko powstanie między ul. Zdrojową a Południową w Brzeźnie tuż przed Domem Zdrojowym. Zielone torowisko powstanie między ul. Zdrojową a Południową w Brzeźnie tuż przed Domem Zdrojowym.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szuka firmy, która przed niedawno wyremontowanym Domem ZdrojowymMapka wykona torowisko wyłożone trawą. Ten sam wykonawca będzie też musiał pielęgnować powstałą zieleń. Szacunkowy koszt inwestycji realizowanej w ramach budżetu obywatelskiego wynosi 140 tys. zł.



Zielone torowisko to moim zdaniem:

Na pomysł "zielonego torowiska" wpadli członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego. Na projekt, który zgłosili do budżetu obywatelskiego w 2021 r., zagłosowało ponad 780 osób. Zyskał on też pozytywną opinię urzędników, pracowników Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskich Wód. O tym, że zielone torowisko ma powstać w Brzeźnie, informowaliśmy już jesienią.

Według zamierzeń zielone torowisko komponować się będzie ze skwerem powstałym w ramach rewitalizacji Domu Zdrojowego w Brzeźnie. Ma też poprawić estetykę miejskiej zabudowy, pozytywnie wpływać na odbiór mieszkańców i innych użytkowników transportu miejskiego. Dodatkowym argumentem ma być redukcja drgań i hałasu przejeżdżających tramwajów, redukcja CO2 i miejskich wysp ciepła, a także zatrzymanie wody opadowej czy ograniczenie lokalnych podtopień.

100 metrów zielonego dywanu



Trawa z rolki, pod którą znajdzie się tzw. warstwa geowłókniny filtracyjnej, powstanie na torowisku między ul. Zdrojową a Południową, dokładnie naprzeciw Domu Zdrojowego. Łącznie to ok. 390 m kw. powierzchni i 100 m.b. długości.

Zakres robót ma się ograniczyć głównie do ułożenia nowej nawierzchni, która zastąpi dotychczasową warstwę z tłucznia i kruszywa. Prace nie obejmą swoim zakresem przebudowy układu torów i ich odwodnienia, na swoim miejscu pozostaną też perony przystankowe (docelowo ma tam powstać jeden wspólny, wydłużony do 45 m peron dla linii 3 i 5). Bez zmian pozostaną też ścieżki, chodniki i jezdnia, a także infrastruktura trakcyjna i podziemna.

GZDiZ na oferty czeka do 6 kwietnia. O wyborze oferenta zadecyduje wyłącznie cena. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. Szacunkowy koszt inwestycji wynosi 140 tys. zł.

Tak wyglądało grudniowe otwarcie Domu Zdrojowego

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (109)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane