- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (127 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (83 opinie)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (44 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (306 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (76 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (206 opinii)
Tramwaje wrócą na Stogi i Przeróbkę przed Bożym Narodzeniem
Tramwaje z centrum Gdańska na Przeróbkę i Stogi pojadą tuż przed świętami Bożego Narodzenia, ale pod warunkiem, że zmodernizowany odcinek przejdzie pomyślnie testy - przejazd tramwajem w najbliższy poniedziałek. Oby się udało.
Zobacz prace przy modernizacja linii na Przeróbkę i Stogi. Film z listopada tego roku.
Plac przebudowy linii tramwajowej na Przeróbkę miesiąc po rozpoczęciu prac - w lipcu 2014 r.
- Wykonawca, który pod koniec czerwca rozpoczął remont torowiska zakończył już prace przy pierwszym odcinku - od ul. Długie Ogrody do ul. Lenartowicza i zgodnie z planami chce zastąpić komunikację zastępczą, za którą zresztą płaci, wznowionym ruchem tramwajowym - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zanim jednak pojadą pierwsze tramwaje z pasażerami, zmodernizowane torowisko musi przejść próbę, którą zaplanowano na najbliższy poniedziałek - 22 grudnia. o godzinie 10 odbędzie się próbny przejazd tramwaju od przystanku Brama Żuławska do Pętli Stogi.
- Jeśli test przebiegnie pomyślnie to 24 grudnia o godzinie 4:30 przywrócony zostanie ruch tramwajów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Docelowo oprócz wspomnianego już odcinka gotowe są dwa perony tramwajowe przy ul. Głębokiej i Bramie Żuławskiej. Natomiast trzeci z nich, który planowany jest jako tzw. przystanek wiedeński, u zbiegu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza jest na razie wykonany jako tymczasowy, gdyż docelowo ma być on wyniesiony z poziomu jezdni do poziomu chodnika.
Do 16 stycznia gotowa będzie też część sieci trakcyjnej na pętli Przeróbka i do tego czasu wszystkie tramwaje kursować będą do dalej położonej pętli Stogi.
Prace drogowe są już zakończone do wysokości ul. Angielska Grobla. Natomiast dalej prace wciąż trwają i będą toczyć się w zależności od pogody, która na razie sprzyja drogowcom. Niemniej przejazd przez Most Siennicki samochodem będzie możliwy za kilka miesięcy.
- Mamy nadzieję, że będzie to na przełomie marca i kwietnia. W tej chwili wzmocniona została jego lewa strona - patrząc od Centrum w stronę Przeróbki. Niebawem w związku z wykonywaniem prawej strony - zostanie przełożony na drugą stronę ruch pieszy, który odbywa się mostem - mówi rzecznik prasowy.
Plany budowy
W sumie modernizowana jest 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskują nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby już przy Bramie Żuławskiej.
Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.
Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku.
Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić szczególnie do jazdy samochodem przez Przeróbkę.
Most Siennicki i tunel przy stadionie w liftingu
Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingeruje wyłącznie w nawierzchnię, nie wzmacnia konstrukcji przeprawy. Most przechodzi wyłącznie lifting, nowy wygląd zyskają mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostanie także oświetlenie i sieć trakcyjna.
W ramach tej inwestycji wykonawca oczyści i zaizoluje przed wigocią także tunel dla pieszych przy Bramie Żuławskiej.
Miejsca
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2014-12-20 18:04
Nie muszą wracać.
I tak nikt nie czeka na nie.
- 1 12
-
2014-12-20 20:04
a kto wymieni tory na Stogach? (3)
Ciekawe kiedy łaskawie zostaną naprawione tory na Stogach..
- 23 3
-
2014-12-20 22:53
w 2048 roku, tak samo pewnie jak dziury na KAŻDEJ ulicy..............
- 4 1
-
2014-12-21 10:02
nie tylko tory trzeba wymienic ale i dokonczyc ulice na ktora na ktora glosowalismy i miala byc zrobiona do stogow a nie tylko do kaczencow
- 7 2
-
2014-12-21 16:22
To wymienić, czy naprawić? Bo napawają na okrągło...
- 0 0
-
2014-12-20 20:38
Niech nie wracają
Nikomu nie są potrzebne.
- 2 7
-
2014-12-20 21:02
Po co wracają?
Nie potrzebuję ich.
- 1 8
-
2014-12-20 21:33
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskują nawierzchnię z gumowych płyt typu strail Czytaj więcej (2)
Mam nadzieję, że jakość wykonanie będzie inna niż na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3-go Maja. Tam jestr tragedia, której chyba nikt nie zamierza poprawić od czasu zakończenia remontu.
- 3 1
-
2014-12-20 22:00
Nie będą bo na Przeróbce już zrobili skrzyżowanie z kostki. Ciekawe jak długo wytrzyma.
- 4 0
-
2014-12-20 22:12
tam jest tragedia ale nikt jej nie poprawi
zasadniczym problemem nie są płyty strail, a profil jezdni i przejazdu tramwajowego, który jest pochylony do środka łuku torowego -zaś sama jezdnia -w przeciwnym kierunku. Może ktoś coś ruszy przy budowie nowych wiaduktów AK. Może.
- 1 0
-
2014-12-20 22:29
Przysięgam, że jak zobaczyłam to zdjęcie, to pomyślałam, że zwijają asfalt.
- 1 0
-
2014-12-21 12:01
Tylko tych złomów 105 nie puszczajcie już bo hałas na całej trasie linii powodują!!! Zezłomować i puścić nowe tramwaje!!
- 6 1
-
2014-12-21 12:07
Brak szacunku. (1)
Miasto zamierza w końcu uraczyć chociażby mieszkańców śródmieścia Pesami czy ten luksus nadal będzie zarezerwowany dla pseudo szlachty z Chełma? ;)
- 7 2
-
2014-12-21 12:20
BTW :)
P.S Nieźle chełmiszczaki musieli zaspokoić panów z ZKM że tak się im pucują. Co nie wejdę na przystanek "dworzec główny" to jest na ekranie 10 kursów na chełm i w porywach 3 na stogi / przeróbkę. Zaróbcie na samochody bo tramwajami nikt normalny nie szpanuje szlachciczki! :P
- 3 1
-
2014-12-21 12:14
A może by tak przywrócić tramwaj z Oliwy do pętli w Sopocie.
Pamiętam jak wysiadałem z tramwaju na Długiej przy kinie Leningrad i komu to przeszkadzało.W Bremen nadal w samym centrum jeździ,bez płotków krawężników i wypadków nie ma.Przed wojną dojeżdżał prawie do spacerowej w Oliwie.Dzisiaj ulica przy parku nie ma nawet porządnego chodnika bo Budyń drogie dla rowerów zrobił a sklepiki przy niej pozamykane,bo czynsze podniósł dla zniszczenia małego handlu,żeby nieruchomości sprzedać i sprzedaje od wielu lat.Nieruchomości niszczeją ludzie zostali bez pracy a ludzie ponownie wybierają ..........................
- 6 1
-
2014-12-21 13:44
Ciekawe co będzie (1)
kiedy na trasie nastąpi często spotykana AWARIA TRAMWAJU, np. w okolicy ul. Lenartowicza, albo na moście Siennickim. Osoby dojeżdżające do centrum nie będą miały żadnej opcji przesiadki, bo asfaltu nie ma i 111 nadal będzie kursować ul. Elbląską. Super, świetne rozwiązanie - jeśli pasażerom przyjdzie zasuwać z Przeróbki na piechotę do Bramy Żuławskiej.
- 6 1
-
2014-12-21 16:44
Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że gros kursów na Stogi znów będziez apewne realizowane strupieszałymi 105-kami, których stan techniczny pozostawia od lat wiele do życzenia.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.