Fakty i opinie

stat

Tramwaje wróciły na Błędnik

W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik.
W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik. fot. trojmiasto.pl
W sobotę rano, po ponad dwuletniej przerwie, tramwaje wróciły na Błędnik. To był ostatni z całej fali remontów, które w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez gdańskie torowiska. Przed nami już tylko otwarcie nowej linii tramwajowej na Chełm.

Remont sieci tramwajowej w Gdańsku:

przebiegał sprawnie i w niewielkim stopniu skomplikował mi życie 35%
za mało informowano o kolejnych zmianach w ruchu 22%
ciągnął się niemiłosiernie i był chaotycznie prowadzony 43%
zakończona Łącznie głosów: 1320
Od soboty Błędnikiem jeżdżą ponownie tramwaje linii 2, 6, 11, 12 i 13.

Dwie pierwsze linie nadjeżdżając al. Zwycięstwa wjeżdżają pod wiadukt i jadą świeżo wyremontowanym torowiskiem w ciągu ul. 3 Maja. Następnie zawracają na Okopowej i mijając Dworzec Główny PKP wjeżdżają na Błędnik, by wrócić na al. Zwycięstwa.

Z kolei 11,12 i 13 pokonują Błędnik zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe ze Śródmieścia w kierunku al. Zwycięstwa.

- Pasażerowie odczują poprawę komfortu podróży, a także dostaną się do Śródmieścia o kilka minut szybciej, niż w czasie trwania remontu - przekonuje Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przed nami już tylko otwarcie linii tramwajowej na Chełm. Torowisko jest już gotowe, podobnie rzecz się ma z pętlą tramwajową na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Witosa na Chełmie. Wieszana jest sieć trakcyjna. Prace zakończą się przed 30 listopada, ale w związku z odbiorami technicznymi tramwaje linii nr 1 pojadą na Chełm dopiero w połowie grudnia.

Tramwaj Bombardier
Tramwaj Bombardier mat. ZKM
Przebudowa gdańskich torowisk i budowa linii tramwajowej na Chełm realizowana jest w ramach tzw. II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obejmuje on:

- modernizację ok. 19,9 km torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i zasilaniem,

- budowę linii tramwajowej długości 2,9 km na Chełm, wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem, węzłem autobusowo-tramwajowym,

- kupno trzech tramwajów Bombardier do obsługi nowej linii oraz 28 autobusów niskopodłogowych.

Opinie (70) 8 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.