• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wróciły na Błędnik

ms
29 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik. W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik.
W sobotę rano, po ponad dwuletniej przerwie, tramwaje wróciły na Błędnik. To był ostatni z całej fali remontów, które w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez gdańskie torowiska. Przed nami już tylko otwarcie nowej linii tramwajowej na Chełm.

Remont sieci tramwajowej w Gdańsku:

Od soboty Błędnikiem jeżdżą ponownie tramwaje linii 2, 6, 11, 12 i 13.

Dwie pierwsze linie nadjeżdżając al. Zwycięstwa wjeżdżają pod wiadukt i jadą świeżo wyremontowanym torowiskiem w ciągu ul. 3 Maja. Następnie zawracają na Okopowej i mijając Dworzec Główny PKP wjeżdżają na Błędnik, by wrócić na al. Zwycięstwa.

Z kolei 11,12 i 13 pokonują Błędnik zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe ze Śródmieścia w kierunku al. Zwycięstwa.

- Pasażerowie odczują poprawę komfortu podróży, a także dostaną się do Śródmieścia o kilka minut szybciej, niż w czasie trwania remontu - przekonuje Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przed nami już tylko otwarcie linii tramwajowej na Chełm. Torowisko jest już gotowe, podobnie rzecz się ma z pętlą tramwajową na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Witosa na Chełmie. Wieszana jest sieć trakcyjna. Prace zakończą się przed 30 listopada, ale w związku z odbiorami technicznymi tramwaje linii nr 1 pojadą na Chełm dopiero w połowie grudnia.

Tramwaj Bombardier Tramwaj Bombardier
Przebudowa gdańskich torowisk i budowa linii tramwajowej na Chełm realizowana jest w ramach tzw. II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obejmuje on:

- modernizację ok. 19,9 km torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i zasilaniem,

- budowę linii tramwajowej długości 2,9 km na Chełm, wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem, węzłem autobusowo-tramwajowym,

- kupno trzech tramwajów Bombardier do obsługi nowej linii oraz 28 autobusów niskopodłogowych.
ms

Opinie (70) 8 zablokowanych

  • Buehehe

    zachciało się Wam tramwaju na Morenę? A "wała mieszkańcom moreny" tak, parafrazując dziennik, zakrzyknie PAW.A. Tory wzdłuż Kartuskiej wołają o pomstę do nieba, połączenie między linią na chełm a liniami wzdłuż Kartuskiej by się przydało (właśnie w celu na przykład wyremontowania odcinka koło szpitala wojewódzkiego) - miejsce było przewidziane. Ale kto tam w Gdańsku myśli o takich pierdołach, jak logiczne rozplanowanie sieci tramwajowych. Odcinek na Morenę to chyba za 100 lat się doczekamy, nie mówiąc o jakże ważnej 2 nitce SKM po nasypie. Ech, marzenia ściętej głowy.

    PAW - do roboty ciamajdo. Nawet doradców E2012 nie potrafisz wybrać.

    • 0 0

  • tramwaje (1)

    Dlaczego tramwaj nr 11 nie moze jechac w strone Wrzeszcza i spowrotem przy PKS tylko dubluje sie z 12stka. MOze byscie w tym MZK pomysleli o wygodzie pasazerow i poscili ta 11 stke prze 3maja i w godzinach kedy jest najbardziej potrzbna tj 7 do 9 rano i od 13 do 16 w tych godzinach tramwaje 12 i 10 w strone Gdanska sa zawsze zatloczone

    • 0 0

    • Bo 11-ka to międzyszczytowa wersja 12-ki!

      Bo 11-ka to międzyszczytowa wersja 12-ki,skrócona do Abrahama (ze względów gł. ekonomicznych)!Więc nie oczekuj wielkich różnic w trasie.

      • 0 0

  • Wystarczyło że PO wygrało wybory

    i znowu można normalnie poruszać się po mieście.

    • 0 0

  • Tramwaje Bomrardier

    Bylem niedawno w fabryce Bombardiera pod Berlinem. Wszystkie tramwaje robione sa tam na specjalne zamowienie i skladane recznie. Na napewno beda wysokiej jakosci jak i ceny niestety.

    • 0 0

  • Baco, hej!

    Loj cobyś siem nieprzeliczył (akcent na nie).
    Jo se poczytał (akcent na po) i widze, że III etap GPKM to:
    - budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Kartuskiej (od pętli tramwajowej „Siedlce”), ul. Nowolipie, ul. Rakoczego i ul. Bulońską do pętli końcowej w rejonie skrzyżowania ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej.
    Hej!

    • 0 0

  • Dlaczego nie ma żadnego normalnego połączenia z dworcem PKS? Jedzie tam tylko 6 i to w jedna strone. Bez sensu. Czekam na zmiany.

    • 0 0

  • Hańba

    Zazwyczaj staram sie nie krytykować poczynań w naszym mieście, ale długość trwania remontu Błędnika była porostu klęską. Ktoś może mi wytłumaczyć czemu to musiało trwać 2 LATA?! Toż to chore!

    • 0 0

  • a co byś chciał?

    a co myślisz, ze to tak szybko cały wiadukt i siec tramwajowa wyremontować, przy tych problemach z pracownikami co obecnie i tak szybko sie uporali, no i można śmigać w końcu tramwajami po Centrum!!
    Cieszę się, brawo Gdańsk :-)))

    • 0 0

  • 2 lata? Tramwaje przecież tam kursowały w czasie remontu więc nie po 2 latach. To raz. A czemu sam remont trwał tak długo? Bo przecież ten remont był skomplikowany, a trzeba go było przeprowadzać tak, żeby nie ograniczać SKM przy tym, innych pociągów. Wszystko musiało iść harmonicznie, a to wymaga czasu...

    • 0 0

  • 1 rok, to byłby sukces,

    a tam mamy po prostu skończony remont. tylko czemu po jednej stronie błędnika ruch nie był puszczony przez kilka miesięcy???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane