• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wróciły na Błędnik

ms
29 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik. W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik.
W sobotę rano, po ponad dwuletniej przerwie, tramwaje wróciły na Błędnik. To był ostatni z całej fali remontów, które w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez gdańskie torowiska. Przed nami już tylko otwarcie nowej linii tramwajowej na Chełm.

Remont sieci tramwajowej w Gdańsku:

Od soboty Błędnikiem jeżdżą ponownie tramwaje linii 2, 6, 11, 12 i 13.

Dwie pierwsze linie nadjeżdżając al. Zwycięstwa wjeżdżają pod wiadukt i jadą świeżo wyremontowanym torowiskiem w ciągu ul. 3 Maja. Następnie zawracają na Okopowej i mijając Dworzec Główny PKP wjeżdżają na Błędnik, by wrócić na al. Zwycięstwa.

Z kolei 11,12 i 13 pokonują Błędnik zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe ze Śródmieścia w kierunku al. Zwycięstwa.

- Pasażerowie odczują poprawę komfortu podróży, a także dostaną się do Śródmieścia o kilka minut szybciej, niż w czasie trwania remontu - przekonuje Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przed nami już tylko otwarcie linii tramwajowej na Chełm. Torowisko jest już gotowe, podobnie rzecz się ma z pętlą tramwajową na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Witosa na Chełmie. Wieszana jest sieć trakcyjna. Prace zakończą się przed 30 listopada, ale w związku z odbiorami technicznymi tramwaje linii nr 1 pojadą na Chełm dopiero w połowie grudnia.

Tramwaj Bombardier Tramwaj Bombardier
Przebudowa gdańskich torowisk i budowa linii tramwajowej na Chełm realizowana jest w ramach tzw. II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obejmuje on:

- modernizację ok. 19,9 km torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i zasilaniem,

- budowę linii tramwajowej długości 2,9 km na Chełm, wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem, węzłem autobusowo-tramwajowym,

- kupno trzech tramwajów Bombardier do obsługi nowej linii oraz 28 autobusów niskopodłogowych.
ms

Opinie (70) 8 zablokowanych

  • No i pięknie, ale...

    Fajnie, że remonty się kończą, że będzie można jeździć normalnie. Niemniej nie może mnie opuścić refleksja, że o ile ZKM / ZTM radzą sobie w sprawie inwestycji, to z bieżącym utrzymaniem tego, co jest, jest fatalnie.

    Przykłady: świeżo postawione wiaty przy Galerii Bałtyckiej są obklejone ogłoszeniami i już nie widać, że są nowe. Przystanek pod samą zajezdnią na Wita Stwosza dwa dni po postawieniu został zabazgrany sprayami. Nikt nic z tym już nie próbował zrobić. Ale największy ból to brak informacji / dezinformacja, jaką stosuje ZKM.

    W wakacje zamiast tramwaju z Oliwy do Wrzeszcza kursowały autobusy zastępcze. Przesiadka była pod zajezdnią na Wita Stwosza. Po wyjściu z tramwaju ludzie szli na najbliższy przystanek autobusowy, ale nie, nie, to by było za proste. Przystanek był po drugiej stronie ulicy, trzeba było jechać w przeciwnym kierunku niż się przyjechało. A na tym najbliższym przystanku długo nie było żadnej informacji, chociaż ta wiata znajduje się 3 kroki od biura ZKM!

    Inny hicior: nasi znajomi, którzy teraz mieszkają w innym mieście, ale wcześniej mieszkali kilka lat w Gdańsku, przyjechali w wakacje na weekend do Gdańska. Kupili bilet całodzienny i poszli na tramwaj z Głównego do Wrzeszcza. Po 15 minutach stania stwierdzili, że chyba nic nie jeździ. Oczywiście na przystanku nie było żadnej informacji, że linia nie działa. W rezultacie poszli na SKMkę.

    Bardzo też mi się podobało, gdy sama w Gdańsku Głównym próbowałam znaleźć przystanek autobusowy mojej linii. Na pierwszym przystanku, z którego odjeżdżały autobusy poprzednim razem, wisiała informacja, że przystanek został przeniesiony na - i tu podano nazwę ulicy. Bardzo to intuicyjne. Wiecie co, drodzy pracownicy z ZKM? Istnieje coś takiego jak mapka. Ja nie muszę znać nazw wszystkich ulic w Gdańsku. Na drugim przystanku wisiała informacja, że przystanek został przeniesiony w jeszcze inne miejsce (nazwa ulicy). Podchody z ZKM.

    Kolejny powód mojej miłości do ZKM to cudowna informacja wewnątrz samych autobusów. Bardzo mnie interesuje i uważam za niezmiernie pożyteczną informację o tym, kto ma dzisiaj imieniny. Ale naprawdę byłoby fajnie, gdyby wewnątrz autobusów dało się znaleźć informację o tym, jaka to linia, którędy jedzie i jakie są czasy przejazdów. Taka informacja była w starych tramwajach, w nowych autobusach i tramwajach jest gorzej, a nie lepiej.

    Do tego korki, brak osobnych pasów na jezdni dla autobusów, jedne z najdroższych biletów w kraju i skomplikowany system czasowy - tak, to jest to, co sprawia, że kocham komunikację publiczną w Gdańsku.

    • 0 0

  • Tramwaje powróciły

    Ten Bombardier jest piękny jak większość przegubowych autobusów. 1507

    • 0 0

  • P.S.

    Przeczytałam informację na stronie ZKM \

    • 0 0

  • do : gaba

    Przystanki nie są ZKM'u tylko ZDiZ, informacja to ZTM, wiec najpierw naucz się kto za co odpowiada a potem wylewaj smutki, a że masz problemy z korkami to kup sobie helikopter :-)) mi się bardzo dobrze jeździ tramwajami przez Centrum -teraz codziennie do Opery bezproblemowo po Błędniku :-)

    • 0 0

  • to moze teraz linia tramwajowa na morene albo na lotnisko (moze kolejka linowa) dzialac dzialac....
    bo macie kase z drogich biletow!!!!

    • 0 0

  • Gibal

    To przejedź się kolego gdzieś indziej poza tą jedną linią, to się może zorientujesz jak wygląda komunikacja w Gdańsku. Wszystko jest pięknie dopóki jeździsz tylko tramwajem - i czasówki się sprawdzają, i korków nie ma. Zaczęłam pisać, że przeczytałam informację o różnicy między ZTM i ZKM i wiem, że powinnam większość moich uwag skierować do ZTM, ale wcięło większość mojej wypowiedzi na ten temat. Co i tak nie zmienia moich odczuć w tej materii, ani stanu przystanków, ani beznadziejnej informacji.

    • 0 0

  • REMONT

    wykaonano i nie myślano... !
    Najciemniej pod latarnią, czyli na samym
    Błędniku! Bo Kto zdecydował w wysokim chodniku
    wzdłuż całego torowiska właśnie na moście Błednik....
    "Uciąłem" sobie wczoraj włśnie tamtędy spacer,
    i nic się niestety ni zmieniło...
    myślałem, że zleceniodawca robót zleci
    wyrównanie poziomu torowiska z poziomem ulicy
    i położenie "niskiego chodnika" wówczas służby
    ratunkowe: pogotowie, policja, straż, gazownictwo,energetyka mogłyby w szczycie=korkach
    swobodnie bez używania klaksonu przejechać
    po torowisku, a tu... niestety po staremu...
    I niech Nikt nie tłumaczy: "bo to, bo tamto"
    przszkaodziło, tłumaczenia będą Tu nie na miejscu
    Wystarczy trochę wyobraźni....
    A w przypadku spraw strice medycznych, każda
    minuta jest dosłownie bezcenna.....

    • 0 0

  • brawo!!!!!!!!!

    no! tramwaje jezdza fajnie. tylko kto mi teraz pomoze wsiac z wozkiem do tych trupow? do autobusow moglam sama bo w wiekszosci sa niskopodlogowe. a u nas takie chamstwo ze nie raz PROSZAC kogos o pomoc przy wniesieniu wozka uslyszalam.....NIE!!!!!!!!!!ktos sobie zdaje sprawe jakie to przykre? a o ile wiem matek z wozkami nie brakuje. MUSIMY CZEKAC LASKAWIE NA PRZYJAZD "ODPOWIEDNIEGO" pojazdu.czekac.....................nie na łaske! ktos kiedys z przymusu musial "przepuscic" kilka autobusow czy tramwai czekajac na niskopodlogowy???????????do dupy to wszystko!

    • 0 0

  • Stare trupy a nie tramwaje.

    Szkoda że 99% tramwajów w gdańsku to stare rozpadające się trupy a zakup tych 3-ech nowych nic nie zmieni.

    • 0 0

  • szkoda sow a to dlatego ze taki sklad kosztuje po 5mln zl

    jeden, co do Pomaski to bylo tak, wystartowala z tym pomyslem na chelm i wstrzelila sie w przygotowywany przez urzad projekt WPI ktory to uwzglednial w projekcie do UE, to zasluga wielu ludzi a szczegolnie tych ktorzy wywalczyli w W-wie
    dofinansowanie zamiast jednej linii metra/ nie przygotowanej/ ,na 5 projektow komunikacyjnych w miastach metropolitarnych, a ludzmi tymi byli Pawel Adamowicz i Marcin Szpak pseudonim PIAF

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane