- 1 Dziś nocny przejazd rowerowy (70 opinii)
- 2 Tatuaż. Wskaźnik bogactwa społeczeństwa (405 opinii)
- 3 Agresywny mężczyzna skoczył do Motławy (372 opinie)
- 4 Gdańsk: 30 "elektryków" za 90 mln zł (407 opinii)
- 5 Utrudnienia dla pasażerów SKM (107 opinii)
- 6 Ktoś ostrzelał z wiatrówki okna szkoły (133 opinie)
Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku
Według informacji przekazywanych w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury przejezdność Trasy Kaszubskiej na większości głównych odcinków miała być zapewniona do końca tego roku. Gdański oddział GDDKiA przyznaje jednak, że z powodu warunków atmosferycznych prace musiały być ograniczone, więc te terminy nie będą dotrzymane. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.
W odpowiedzi na interpelację posłanki Barbary Nowackiej Ministerstwo Infrastruktury podało w listopadzie planowany harmonogram prac przy Trasie Kaszubskiej:
Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
- sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Czytelnicy od razu zwracali uwagę, że dotrzymanie terminów, przy stopniu zaawansowania prac, może okazać się niewykonalne.
Prace spowolniła pogoda
O postępy prac zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że roboty budowlane zostały storpedowane przez pogodę.
- Obecnie roboty budowlane są prowadzone w ograniczonej skali ze względu na warunki atmosferyczne. W dalszym ciągu zależy nam i czynimy starania, by zapewnić przejezdność w możliwie najkrótszym czasie. Niestety warunki atmosferyczne, które panowały na przełomie listopada i grudnia, a także te teraz, zmuszają wykonawców do ograniczenia frontu prac - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Trasa Kaszubska: wiadomości, terminy, komentarze
Podkreśla, że z powodu zmiennych warunków pogodowych na razie nie jest w stanie podać konkretnego terminu puszczenia ruchu na nowej drodze S6.
Wskazuje, że terminy zakończenia prac są nadal zgodne z podawanymi w listopadzie przez Ministerstwo Infrastruktury.
- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Trasa Kaszubska: koszty budowy
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie (246) 4 zablokowane
-
2021-12-23 11:35
Opinia wyróżniona
Organizacja !!!! (10)
I jeszcze raz organizacja. Prace powinny byc tak przygotowywane na zime, aby bylo co zima robic. Bez problemu mozna prowadzic roboty zbrojeniowe. Poza tym ogolnie to wyglada to od jakiegos czasu jakby mial miejsce Wlsoki strajk. Jak moze byc odane cokolwiek w terminie skoro tam bardziej udaja prace niz pracuja. Jak widac nie ma pracownikow. Mozna ich bez problemu zliczyc, tyle ze trzeba troche sie naszukac.
- 96 24
-
2021-12-27 17:25
ankieta pokazuje
jak wiele osób pracuje na etacie i nijak wie o życiu czy tym bardziej prowadzeniu firmy. dla nich to jest abstrakcja i świetnie to z aniety wynika (opcja nr 3) : )
- 0 0
-
2021-12-26 09:30
Wolne
Ukraińce wyjechali do domu na zimę i wrócą dopiero w marcu. Dlatego są opóźnienia. To też ludzie i mają prawo do odpoczynku. Jak się nie podoba to pójdá gdzie indziej.
- 1 1
-
2021-12-23 21:08
organizator (1)
Dlaczego nie jesteś dyrektorem budowy tej trasy??? Już dawno bylo by z głowy.
- 1 1
-
2021-12-25 01:14
to nie mozna pisac co sie widzi?
- 0 0
-
2021-12-23 20:44
tylko inflacja i podwyżki cen są na czas (1)
- 3 3
-
2021-12-27 17:25
a to z kolei pokazuje
jak bezsensowna jest praca w rządzie, skoro takie rzeczy można w ciągu 1 dnia zmienić ; )
- 0 0
-
2021-12-23 16:31
(2)
Czyli całą zimę mieliby tylko zbroić, ale nie betonować? Dobrze to rozumiem? No i pytanie co zbroić? Drogę??? O ile obiekty inżynierskie można zbroić (z tym, że od razu się te elementy betonuje bo taki jest reżim technologiczny) to co zbroić na drodze? Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie, a jeśli się na czymś nie znacie to może lepiej się nie wymądrzać ;)
- 9 4
-
2021-12-25 01:13
(1)
betonowac zima tez mozna, poludniowa w gdansku tak robili
- 0 0
-
2021-12-27 10:31
Pewnie, że można... Jeśli ci nie zależy na trwałości... Betonowanie powinno się odbywać w temperaturze powyżej 5°C. Ty byś chciał betonować w mróz, gdy woda zamarznie w mieszance? Czy obkładać całą autostradę styropianem? Teraz każdy w internecie jest ekspertem... wcześniej tylko twoja wioska wiedziała, żeś głupek...
- 1 0
-
2021-12-23 15:18
podobno sam Sasin organizował
- 6 6
-
2021-12-23 08:12
Opinia wyróżniona
Myślałem, że ta trasa ma (30)
odciążyć trójmiejską obwodnicę, a nie ją dociążyć. Kiedyś słyszałem, że cały ruch z Wawy nad morze ma właśnie ominąć Trójmiasto. Teraz tylko więcej samochodów będzie waliło na węzeł Wielkopolskiej. Teraz to dopiero tam będzie katastrofa. Miała to być droga, która właśnie rozładuje kompletnie zatkana obwodnicę. Może trochę Reda Rumia Wejherowo odżyje, ale Gdynia będzie katastrofa. Nie chce mi się nawet myśleć, co to będzie :((((
- 125 76
-
2021-12-30 19:14
a umiesz czytać mapę
- 0 0
-
2021-12-26 08:52
:)
Jeszcze ze 2 parkingi szczurek zamknie i wstawi z 8 parkomatów i nie trzeba się obawiać . Turyści tą nową drogą będą omijać Gdynię szerokim łukiem
- 1 0
-
2021-12-23 14:05
tak, takie jest widzenie tej inwesycji z Warszawy (1)
że ziomki pojadą do Weja i Luzina i opłotkami będą się przekradać na Hel i do Dębek. Na pewno skorzystają na tym wczasowicze w Łebie. Ale znam warszawiaków, co jeżdżą z Ustki "na szagę" przez zachodnie Kaszuby, jak ich nawigacja prowadzi...
Podobnie kontenery z/do portu w Gdyni...
Władza ustami premiera Tuska toże ziomki pojadą do Weja i Luzina i opłotkami będą się przekradać na Hel i do Dębek. Na pewno skorzystają na tym wczasowicze w Łebie. Ale znam warszawiaków, co jeżdżą z Ustki "na szagę" przez zachodnie Kaszuby, jak ich nawigacja prowadzi...
Podobnie kontenery z/do portu w Gdyni...
Władza ustami premiera Tuska to wypowiedziała:
"Odpowiedź na skierowany w lutym (2014) do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich.
Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
Jak odpowiada wiceminister Klepacki, !!! ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska !!!, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."- 6 1
-
2021-12-25 01:27
powtarzasz te manipulacje tekstem, juz kolejny raz, troll?
- 0 0
-
2021-12-23 13:05
Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Obwodnicę to może ewentualnie odciążyć OMT a nie Trasa Kaszubska. Tą odciąży Małe Trójmiasto i Chylonię
- 9 2
-
2021-12-23 10:54
Faktem jest, że najrozsądniejsze by było dobudowanie nowego "ringu" jak w Wiedniu, biegnącego równolegle do obecnej obwodnicy ale np. 10 km dalej, tam by poszedł tranzyt i rzeczywiście by to odciążyło.
- 8 2
-
2021-12-23 10:16
komentarze 3miastopl przyjmą każdą bzdurę (2)
- 8 3
-
2021-12-23 10:56
nie sądzę , aby było więcej samochodów (1)
Przecież obecnie samochody jadące na Słupsk i Szczecin muszą przejeżdżać przez ten węzeł na obwodnicy i dalej jechać przez Rumię i Redę. Tutaj po prostu zjadą na S 6 . Węzel jest rozbudowywany do przyjęcia więcej samochodów zjeżdżających w tym miejscu i wjeżdżających. . Ewentualnie Wielkopolska w Gdyni będzie bardziej obciążona samochodami
Przecież obecnie samochody jadące na Słupsk i Szczecin muszą przejeżdżać przez ten węzeł na obwodnicy i dalej jechać przez Rumię i Redę. Tutaj po prostu zjadą na S 6 . Węzel jest rozbudowywany do przyjęcia więcej samochodów zjeżdżających w tym miejscu i wjeżdżających. . Ewentualnie Wielkopolska w Gdyni będzie bardziej obciążona samochodami wyjeżdżającymi tamtędy na S 6 . Nie wiaodomo jaki to procent w ogólnym wolumenei samochodow prouszających się trasą kaszubską. Dodatkowo z obwodnicy zachodniej zostanei zdjęty ruch tranzytowy na Szcecin poprzez budowę obowdnicy metropolitalnej . Samochody będą wjeżdżać na s ^ w Chwaszczynie
- 8 2
-
2021-12-23 20:15
nie koniecznie
z Gdańska można jechać krótszą trasą przez Kartuzy i Sierakowice, ale po uruchomieniu trasy najszybciej będzie Kaszubską
- 1 0
-
2021-12-23 09:16
(14)
Dlaczego po oddaniu Trasy Kaszubskiej "więcej będzie waliło na węzeł Wielkopolskiej" niż przed? Czy możesz uzasadnić? Bo ja takiego związku nie widzę?... Hm.
- 18 7
-
2021-12-23 15:12
(3)
Dokładnie taka sama sytuacja jak po otwarciu autostrady jakimś cudem Obwodnica musi przyjąć znacznie więcej aut
- 1 0
-
2021-12-23 16:40
No tak i stąd masz potworne (2)
Obłożenie obwodnicy, jest większy ruch niż było przed autostradą. Teraz na węzeł Wielkopolskiej trafi kolejna wielka droga. Tam się znowuż skotłuje. Przecież to jest logiczne jak dwa razy dwa jest cztery.
- 2 2
-
2021-12-23 17:43
(1)
Te samochody jakoś się rozmnożą?Gdzie one dziś są?
- 2 1
-
2021-12-24 01:07
Wjeżdżają innymi dolotami
A teraz się skumulują na jednym węźle. Dlatego będą tam samochody zwalniały bo będzie więcej wjeżdżających. Musi być bardziej zakorkowane, czysta fizyka, nie ma szans innych.
Możecie sobie dawać łapek w dół ile chcecie, fizyki nie oszukacie.
Tym czasem Ludziska!- 1 0
-
2021-12-23 14:08
bo nikomu nie będzie się chciało jechać na Hel przez Luzino (3)
a pojedzie "po staremu" - na obwodnicę i do Redy.
Albo, po prostu, z niej nie zjedzie...- 4 1
-
2021-12-23 15:01
No ale to nie wpłynie na dociążenie obwodnicy chyba?... (2)
- 5 0
-
2021-12-23 16:10
Wielkopolska i Kwiatkowskiego z obwodnicą
Staną się dojazdówką.
Jeśli kierowcom będzie się chciało robić pętlę w drodze na zachód.- 3 0
-
2021-12-23 16:06
ale też nie odciązy
na pewno.
Można się natomiast spodziewać, że zamiast przemykać się lasami, Szemud i okolice pojadą do Gdyni.- 4 0
-
2021-12-23 12:58
No jak nie ma związku (5)
Do i tak zapchanej obwodnicy dołączy teraz autostrada wchodząca do niej. Wiadomo, że duża droga generuje dużo samochodów. Kumulacja będzie w jednym punkcie na Wielkopolskiej, siłą rzeczy musi być tam większy ruch. Chciałbym się mylić.
- 3 15
-
2021-12-23 15:00
No co Ty... (4)
A bez Trasy Kaszubskiej ruch z autostrady nie wchodzi do obwodnicy?... No weź. Trasa Kaszubska owszem nie odciąży obwodnicy (poza odcinkiem z Wlk Kacka do Chyloni), ale jej również nie dociąży. Nie widzę żadnych logicznych przesłanek żeby tak twierdzić... Trasa Kaszubska odciąży starą drogę numer 6 od Chyloni do Lęborka.
- 13 1
-
2021-12-23 16:38
Nazwałem tą drogę
kolokwialnie autostradą. Mam na myśli, że duża, szeroka droga szybkiego ruchu dojeżdża na węzeł. Dotąd dojeżdżała jako jedna z wielu dróg, a teraz będzie główną. Jak tą główną drogą się samochody wpakują na ten węzeł, A przecież to logiczne, że na dłużej drodze jest duży ruch no to wiadomo, że go zatkają. Gdzie tu masz problemy z logiką?
Doleci nagle duża ilość samochodów. No to się samo przez siebie komentuje- 1 6
-
2021-12-23 15:14
(2)
Jak to nie dociąży skoro kierowcy wybiorą trasę ekspresową a następnie Obwodnice by jechać na południe?
- 2 8
-
2021-12-23 16:13
obecnie też tak jada (1)
z wyjątkiem tych, co maja nawigację ustawioną na najkrótszą drogę.
- 10 0
-
2021-12-24 09:46
Obecnie nie ma jeszcze Trasy Kaszubskiej więc nie mogą tak jeździć
- 0 0
-
2021-12-23 09:13
Chyba pomyliles trasy. (3)
Odciążyć obwodnicę ma obwodnica metropolitalną, ma być gotowa w połowie 2025 roku.
- 33 4
-
2021-12-24 19:41
Może i ma (1)
Ale nie odciąży.
- 1 0
-
2021-12-25 01:19
ciekawe ilu kierowcow zdecyduje sie nadkladac drogi wybierajac meropolitalna?
- 0 1
-
2021-12-23 11:30
jezeli tempo prac i opoznienia beda podobne jak tu, to raczej 2035.
- 10 8
-
2021-12-23 08:45
Ależ oczywiście że tak. Chwilę po oddaniu trasy będą lamenty że na Wielkopolskiej powinien być priorytety dla dojeżdżających z przedmieść a nie żeby jakieś Fikakowo mogło wyjechać z własnego osiedla. Wszystko jest ustawione na wpuszczenie większego ruchu samochodowego w miasto... ciekawe jaki będzie efekt no nie?
- 24 16
-
2021-12-23 08:17
Pomyliłeś trasy i inwestycje
- 57 3
-
2021-12-23 07:54
Opinia wyróżniona
Czyli tydzien opadow sniegu opoznil prace o pol roku (18)
Dobrze zrozumialem?
- 319 14
-
2021-12-24 17:17
Standard, heheh
- 0 0
-
2021-12-23 21:04
no i wykopaliska (1)
no i wykopaliska w jednym miejscu opóźniły prace na wszystkich odcinkach o cały rok.
- 1 0
-
2021-12-25 01:45
pozyskane artefakty gleboko ukryte, nie da sie ich wpasowac w obecna narracje
- 0 0
-
2021-12-23 18:58
od wielu tygodni wiadomo było (1)
że gadanie o grudniowej przejezdności to brednie.
- 5 0
-
2021-12-25 01:42
ida w zaparte do konca, taka natura
- 0 0
-
2021-12-23 12:41
Zwłaszcza że oktrs zimowy nie wlicza się do budowy. (4)
Czyli okres od 15 Grudnia do 15 marca nie wlicza się do czasu budowy drobi ze względu na zimę.
Najbardziej przeraża mnie że Piotr Michalski z GDAKA tego nie wie.
Przejeżdżający ludzie widzą że terminy nie realne a Piotr Michalski tego nie dostrzega.
Przerażająca nie kompetencja.- 16 1
-
2021-12-24 07:38
Robimy co w naszej mocy
Jestem robotnikiem drogowym i my za takie pieniądze w zimie, to efektywnie pracujemy może dwie godziny na dziesięć. Tak większość czasu siedzimy w ciepłym kontenerze i rozmawiamy o ważnych sprawach w tym kraju. W lecie pracujemy efektywnie może z trzy godziny, bo jest znowu za ciepło.Wtedy resztę czasu spędzamy w klimatyzowanym kontenerze
Jestem robotnikiem drogowym i my za takie pieniądze w zimie, to efektywnie pracujemy może dwie godziny na dziesięć. Tak większość czasu siedzimy w ciepłym kontenerze i rozmawiamy o ważnych sprawach w tym kraju. W lecie pracujemy efektywnie może z trzy godziny, bo jest znowu za ciepło.Wtedy resztę czasu spędzamy w klimatyzowanym kontenerze rozmawiając na poważne tematy naszego kraju, zastanawiając się co robić żeby w kraju było lepiej i ludziom żyło się wygodniej i żeby nie stali tyle w korkach. Bo jak to mówią czas to pieniądz, więc my dwoimy się i troimy, żeby ułatwić ziomkom życie. Wesołych świąt życzymy i więcej uśmiechu za kierownicą......
- 4 2
-
2021-12-23 16:51
(2)
Nie mam nic wspolnego z budową dróg i generalnie z inżynierią, ale własnymi oczami widzę że termin sierpniowy jest równie nierealny.
- 6 2
-
2021-12-23 17:37
Czego konkretnie nie uda się zrobić do sierpnia? (1)
Wiesz, że połowa trasy jest gotowa, wymalowana i oznakowana ?
- 2 1
-
2021-12-23 23:06
Polowa trasy
Budowana przez dwa lata, to gdzie ten sierpień...
- 2 1
-
2021-12-23 12:35
czyli nie wiedzieli ze bedzie zima i bedzie padał snieg ? (1)
nosz kufa..jaja sobie robia ? co to za pier....e ? mysleli ze będzie ciągle + 20 stopni i słoneczko nawet w styczniu ?!
Jest zima ! To musi być zimno !- 11 2
-
2021-12-25 01:38
to zbyt logiczne! decydenci nie chwytaja
- 1 0
-
2021-12-23 12:33
Zwłaszcza że okres zimowy nie wlicza się do budowy drogi.
- 10 0
-
2021-12-23 10:52
Tak, jury uznaje odpowiedź. (1)
- 20 1
-
2021-12-23 10:55
ale to była odpowiedź na następne pytanie, którego jeszcze nie zadaliśmy!
- 13 1
-
2021-12-23 09:01
Harmonogram prac budowlanych zakładał najwyrażniej stałą temperaturę +18*C i brak opadów przez cały czas (2)
trwania budowy.
- 45 4
-
2021-12-23 10:57
bo budowlańcy (1)
myśleli, że tak jak w poprzednich latach uda im się fuksem i nie będzie prawdziwej zimy, a tu zdziwko
- 9 1
-
2021-12-25 01:36
premier i minister nie sa zainteresowani ta droga, dla nich wazna jest s19 bo nia czaruja elektorat, chociaz budowana jest dla litwinow by obslugiwac ich port w klajpedzie
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2021-12-23 07:03
(11)
I okej,chociaż jak pracowałem kiedyś w Kanadzie to i przy śnieżycy i minus 20 robiliśmy drogi.No ale może technologia jeszcze do kraju nie dotarła.
- 45 18
-
2021-12-23 07:13
(4)
Kacper, błagam... ty i Kanada... ty i praca... serio myślisz, że ktoś w to uwierzy?
- 14 5
-
2021-12-23 08:24
(3)
Yyy kacper?A kto to jest?
- 2 4
-
2021-12-23 08:34
Inaczej pampers (1)
- 3 1
-
2021-12-25 01:47
resortowe dziecko
- 1 0
-
2021-12-23 08:58
Ooooo.. trafiony zatopiony
To już wiadomo czym się pampers zajmuje jak nie pilnuje parkingu XD
- 2 2
-
2021-12-23 08:51
Mieszszkasz i pracujesz w 3-mieście
więc poco ci ta droga?
Poza tym, tyle lat nie było, a teraz nagle musi być.... i to najlepiej na wczoraj...- 3 1
-
2021-12-23 08:57
Ale bzdury smarujesz. (4)
Technicznie rzecz biorąc, układanie gorącej masy bitumicznej w temperaturze oscylującej wokół 0 stopni Celsjusza nie gwarantuje odpowiedniego jej zagęszczenia. Tego typu prace powinno się prowadzić w temperaturze od 5 stopni Celsjusza wzwyż. To co i gdzie ty jeszcze robiłeś misiu o małym rozumku?
- 0 2
-
2021-12-23 09:51
Niemcy bunkry w Ketrzynie potrafili wybudować w siarczystym mrozie -20 st.W 1940 roku (3)
potrafili podgrzewac linie podajace beton,uzyskujac najwyzsza jakosc. A wy teraz mówicie o tym ,ze w XXI wieku nie mozna asfaltu ułozyc przy -5 st??? O pozostalych pracach np. ziemnych juz nawet nie mowie.Skandal po prostu.Powinni odpowiedzialnych wywalic na zbity pysk.
I jeszcze jedna obserwacja-jakim cudem stac drogowcow na pracę na jedna lub dwia zmiany? Widzielem prace drogowe drogowe na newralgicznych odcinkach zw Zach Europie-praca 24 godziny na dobe!- 8 0
-
2021-12-23 10:52
Dokładnie można przy odpowiedniej technologii i przy-30 budować.Ale ten kolega 2 posty wyżej nie ma o tym pojęcia.
- 2 0
-
2021-12-23 10:59
tylko (1)
po tych bunkrach nie musiały jeździć samochody o dużym nacisku na oś. Poza tym w państwie Hitlera brak było jakiejkowiek logiki. Można bylo budowac iw syberyjskich mrozach. Więźniów z obozów koncentracyjnych był dostatek.
- 0 2
-
2021-12-23 12:28
logika to jest w tym porównaniu, że Hitler miał coś budować na Syberii.
choć w sumie jak by się nie potknął pod Stalingradem...
- 1 1
-
2021-12-23 07:03
(3)
Snieg to im spadl z nieba. 3 dni pada, a opoznienie oddania trasy 6 miesiecy.
- 150 8
-
2021-12-23 07:16
W punkt
- 17 3
-
2021-12-23 08:07
Pierwotny termin to był lipiec 2021. (1)
Tak więc prawie rok, bo oddadzą na czerwiec 2022.
- 17 0
-
2021-12-23 09:53
Jeżeli w ogóle
- 3 0
-
2021-12-23 07:07
W tym samym czasie (7)
wybudowano całą drogę ekspresową od Szczecina do Koszalina (jej częścią będzie ta trasa kaszubska). O czym to świadczy?
- 64 15
-
2021-12-23 07:18
Co to za czas, o którym piszesz?
- 14 0
-
2021-12-23 07:22
O czym? (4)
O tym, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Żadne dwie budowy tego typu nie są porównywalne. Sam węzeł przy obwodnicy... Było w tamtej budowie coś podobnego? Wyburzanie jednych obiektów, budowanie drugich gdy dookoła jest ruch jednej z najruchliwszych arterii w Polsce.
- 19 6
-
2021-12-23 07:49
"Żadne dwie budowy.."
bla bla bla.
- 6 4
-
2021-12-23 08:51
Był wezęł łączący DK6 z S3/S6 przy Goleniowie całkowicie budowany od nowa (1)
Ni mniej, reszta wpisu nie ma sensu, bo po pierwsze budowany był odcinek od Goleniowa do Sianowa z istniejącą już 10 km, obwodnicą Nowogardu. Nie była wybudowana w tym samym czasie i nadal nie została skończona - odcinek Sianów-Koszalin geodeci zza biurka nie odkryli podziemnych wód, między węzłami Kiełpino - Kołobrzeg osunęła się jezdnia (rok temu, dalej jest ograniczenie do 80km/h i uskok), MOP nie skończone, przetarg na operatora (dwie firmy startowały Lotos i Orlen) trwał rok, gastronomi nie udało się ustalić, w ciągu drogi 4 węzły, które dostały decyzję nie zostały w ogóle wybudowane. Droga również była opóźniona, a przy budowie węzła Kiełpino na objeździe drogi wojewódzkiej nie pokusili się nawet na jezdnie, tylko wysypali źwirem/tłuczniem.
- 2 0
-
2021-12-23 09:12
Wszędzie dobrze, gdzie Nas nie ma
Tylko dodam puentę do powyższego wpisu :)
- 4 0
-
2021-12-23 19:01
tak, byly
Chociazby roboty pod Koszalinem i wyburzanie starej estakady, ktore o maly wlos konczylo sie tragedia.
Odcinek s6 od Szczecina do Koszalina (a nawet za) jest dalece dluzszy i bardziej skomplikowany niz trasac Kaszubska. Nie jest tez budowany "w tym samym czasie" a od momentu, gdy z braku przygotowania Trase Kaszubska wstrzymano.
W tym zakresie Zachodniopomorskie jest daleko z przodu.- 2 0
-
2021-12-23 10:25
Ta droga miała być gotowa na 2012 rok
Tak obiecywali kłamcy z zawodu. Z Niemiec do Gdańska miała być przejezdność ekspresówką na mistrzostwa Europy w piłce kopanej. Aktualnie nawet ta trasa nie jest po całości skończona, bo od Koszalina miała kończyć się na wschód za Sianowem.
W konsekwencji ciężki ruch kręcił się po mieście, aż trzeba było wyłączyć wiadukt w ciągu DK6. Ten, który ostatnio oglądaliście, jak się zawala na ulicę pod ruchem.
Aktualnie drugi wiadukt też ma restrykcje, przebiega nad linią kolejową nr 202 i czeka aż betonoza PKP będzie dokładała drugi tor - coś, co miało też być gotowe kilka lat temu.
Polska jest bardzo opóźniona, co widać zwłaszcza po rządzących, których ciągnie do Turcji i Białorusi.
Drugą drogą gotową miała być S11 z Kołobrzegu do Poznania.
Mamy już 2021 rok, jakby ktoś nie zauważył. A zaraz będzie 2022.- 7 2
-
2021-12-23 07:09
Otwórzcie wiadukt w Koleczkowie !!!
- 37 2
-
2021-12-23 07:13
To nie wiedzieli
Że na tej szerokości geograficznej jest zima?
- 58 2
-
2021-12-23 07:18
Niepoważni (4)
Zimę mamy od dwóch tygodni a opóźnienia o ponad pół roku. Dlaczego traktuje się nas niepoważnie???
- 137 6
-
2021-12-23 09:05
(2)
bo nie możemy nic z tym zrobić. Nie możemy nikomu się w tej sprawie oficjalnie poskarżyć i rządać jakiegokolwiek rozliczenia za opóźnienia. Nie ma w PL żadnej demokracji, to jest folwark elit kosztem pospulstwa.
- 6 0
-
2021-12-23 09:55
ŻĄDAĆ (1)
nie rządać. A prdl co za analfabetyzm!
- 0 0
-
2021-12-25 01:56
duzo religii w szkole
- 0 0
-
2021-12-23 12:01
W przetargu zawsze podają nierealne terminy i każdy o tym wie
- 1 0
-
2021-12-23 07:19
Najpierw był mróz a teraz jest śnieg
Jesteśmy zaskoczeni że w zimie mamy taką pogodę, więc przesunięcie jest normalnie. ;-)
- 36 5
-
2021-12-23 07:21
(17)
Przez ostatnie miesiące dwa razy jechałem pociągiem do Warszawy. Zarówno za pierwszym jak i za drugim razem, pociąg miał ponad półgodzinne spóźnienie.
Jednocześnie człowiek czyta informacje o tym że w Japonii zwolniono maszynistę za minutowe spóźnienie.
I tak się powoli żyje w tej Polsce.- 113 11
-
2021-12-23 07:53
w Japonii było inaczej (1)
Nie chcieli go zwolnic - tylko sam popadł w depresję i obawiali się że popełni samobójstwo. Zarząd kolei japońskiej się zebrał w tej sprawie i wypracowywał sposób postępowania na taką okoliczność
- 16 2
-
2021-12-23 09:32
U nas zbierze się podkomisja, weźmie diety za pracę i ogłosi uchwałę, z której nic nie wyniknie.
- 12 0
-
2021-12-23 08:11
Japończycy mają coś takiego jak honor. (5)
U nas to tylko pusty slogan, wyświechtany przez kiboli i innych "patriotów"...
- 24 3
-
2021-12-23 08:26
(1)
Jest jeszcze kilka innych słow, wyświechtanych przez niektórych politykierów n(bo to nie są politycy) - wolność, suwerenność, patriotyzm, niepodległość i Trybunał Konstytucyjny
- 15 3
-
2021-12-25 01:59
prawo i sprawiedliwosc tez
- 0 0
-
2021-12-23 09:37
kibole maja wiecej honoru niż zlodzieje i cwaniaki politycy PO-SLD-PSL (2)
- 4 7
-
2021-12-23 10:20
Ić stont kibolu.
- 5 0
-
2021-12-23 10:36
hahahahaha
A o "jedynie słusznej, prawdziwej i ukochanej partii" zapomniałeś? Jak mogłeś? Nasi ukochani przedstawiciele, wybrańcy narodu i ich umysłów, już są niegodni by ich wymienić? Tam nie ma cwaniaków, wichrzycieli i karierowiczów, złodziei i krętaczy oraz oszustów? Jesteś z nadania, czy tylko zgrywasz niepełnosprawnego umysłowo?
Tak, kibole mają honor walczyć ze słabszymi, z lgbt, z kobietami i niepełnosprawnymi. Taki "honor" kibola... Napić się, naćpać i drzeć ryja na stadionie... Rzeczywiście honorowo.- 8 0
-
2021-12-23 08:24
Polska to fajny kraj (2)
Według mnie to bardziej świadczy źle o Japoni, że zwalniają człowieka za minutowe opóźnienie...
Straszny kraj, wszyscy pewnie żyją tam w stresie.- 9 11
-
2021-12-23 09:41
a u nas to spoko...skladasz podanie w urzedzie i nawet nie oczekujesz odpowiedzi (1)
może cos dostaniesz za pol roku.Jak np ja od gamonia Grzelaka-po kilku miesiacach na moje pismo odpowiedż lakoniczna ,ze właściwie nie wiadomo dlaczego,ale nie zgadzają się.Tacy to pożyją! O wiele dluzej niz ten japonski maszynista.Tyle tylko,ze Polska nam szybko zginie-ale to ich nie obchodzi.
- 3 1
-
2021-12-25 02:01
to czemu glosujesz na pis
- 0 0
-
2021-12-23 08:24
Żeby tylko powoli!
- 1 0
-
2021-12-23 08:52
Teoretycznie mamy 2021 rok, zresztą końcówkę (1)
A ludzie dalej powtarzają te same urban legends o japońskim maszyniście z lat 90...
- 5 3
-
2021-12-23 10:21
To sobie poczytaj. W tym roku West Japan Railway Company potrąciła maszyniście z wypłaty za spóźnienie pociągu. Sprawa trafiła do sądu.
- 1 0
-
2021-12-23 10:21
(2)
Ciesz się że nie żyłeś w komunie bo pół godzinne spóźnienie to żadne spóźnienie Ale niedługo wróci komuna tym razem unijna to tego doświadczysz
- 1 4
-
2021-12-23 10:31
Może Twoje pół godziny nie jest nic warte, ale nie licz wszystkich swoją miarą.
- 2 0
-
2021-12-23 23:30
Już wróciła. Pisowska
Centralizacja władzy kosztem samorządów. Podporządkowana prokuratura i część sądów, propaganda i ograniczanie wolności słowa inwolnych mediów. Kierunek na wschód, a zachód to zło. Proletariat górą, wykształciuchy i prywaciarze są be. Nawet podstawówki ośmioklasowe. Za trudne, co ? Bo przecież ośmiorniczki inzegarki, k
- 1 0
-
2021-12-23 07:26
nie ma żadnego opóźnienia (4)
jest praktycznie planowo, tylko pani dyrektor, która przyszła z wielkiej Warszawki chciała się tak bardzo wykazać. Ma być zrobione - nie jest ważne, że się nie da. To mnie nie obchodzi. Mnie obchodzą punkciki u pisowskich dygnitarzy. No to ma punkciki.... hehe
- 38 6
-
2021-12-23 07:32
(3)
Zamiast pdk powinno być przegryw.
- 2 6
-
2021-12-23 08:56
no jest (2)
w lustro dziś nie patrzyłeś?
- 2 3
-
2021-12-23 13:29
(1)
Brałeś jakieś lekcje najbardziej oklepanych docinek czy to wrodzone?
- 2 1
-
2021-12-25 02:13
kacper przeciez caly czas walisz oklepanymi tekstami, caly czas z tej samej kartki nawet
- 1 0
-
2021-12-23 07:28
Trzeba było jako wykonawcę wziąć MTM, oni potrafią lać asfalt nawet na śnieg lub w kałuże. (3)
- 64 1
-
2021-12-23 12:02
Ostatnio lali nawet po dnie zatoki
Taki tajny skrót na Hel
- 3 0
-
2021-12-24 08:28
Konury (1)
Potwierdzam - widzialem w srode w Gdyni na Unruga lali asfalt na oblodzone podloze w minusowej temperaturze !!! Gdynia to ewenement na skale swiatowa jezeli chodzi o stan drog - teraz juz wiem dlaczego :)
- 1 1
-
2021-12-25 02:15
czy kiedys napiszesz cos samodzielnego wreszcie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.