• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska bez Osowej

Michał Tusk
29 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (29 stycznia 2008)

Mieszkańcy gdańskiej Osowej dopięli swego. Tzw. Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa łącząca Trójmiasto z Lęborkiem będzie zaczynała się na gdyńskiej Dąbrowie, a nie w Wysokiej, tak jak dotychczas planowano.



Trasa Kaszubska to jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji na Pomorzu i równocześnie jedna z najbardziej potrzebnych. Według pierwotnych planów miała być przedłużeniem ul. Spacerowej w Gdańsku i dalej, przez Chwaszczyno biec do Lęborka.

Od początku przeciw temu projektowi byli znani z obywatelskich protestów mieszkańcy Osowej. Droga miała bowiem przebiegać północnym skrajem dzielnicy, na granicy pomiędzy zabudowaniami a lasem. I to właśnie ten las, a nie protesty były powodem zmiany koncepcji przebiegu trasy. Już w zeszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła studium zakładające możliwość odgięcia trasy w Chwaszczynie w stronę Gdyni i włączenie jej do obwodnicy istniejącym węzłem z ul. Chwaszczyńską. Decyzja już zapadła.

- Las w Osowej jest częścią Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Franciszek Rogowicz. - To skomplikowałoby procedury budowlane. Dlatego włączenie Trasy Kaszubskiej w Dąbrowie jest już pewne. Cały czas analizowane są natomiast konkretne warianty przebiegu drogi w Gdyni - mówi Rogowicz.

W praktyce to rozwiązanie oznacza przebudowę na bezkolizyjną trasę istniejący odcinek ul. Chwaszczyńskiej, pomiędzy obwodnicą a Polifarbem. Jednym z wariantów jest np. budowa estakady nad istniejącą ulicą.

Zmiana przebiegu Trasy Kaszubskiej może jednak obrócić się przeciwko mieszkańcom Osowej. Jej "miejską" częścią miała być zmodernizowana ul. Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem. Gdańsk już postanowił, że do 2012 miejski ring (jego częścią będzie istniejąca obwodnica, projektowana obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego) na północy utworzony zostanie z pominięciem Spacerowej - przez poszerzoną ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (160) 5 zablokowanych

  • Suuuuuper ! (1)

    Mieszkam w Lęborku, a pracuję w Gdyni właśnie nie daleko Polifarbu (na Rdestowej), myślę, że tu jest tyle miejsca, że drogę da się tak zaplanować, że nikomu nie zawadzi. Dojazd do Trójmiasta z pominięciem Małego Trójmiasta to bajka. Wypad z 3miasta do Łeby, Ustki...chwilka...Wreszcie kupię samochód, bo będzie normalny dojazd. Tylko niech to zbudują !!!

    • 0 0

    • Piotr

      Primo.
      Zanim zbudują to już nie będziesz pracował koło Polifarbu.

      Secundo
      Kupując samochód przyczyniasz się do niszczenia środowiska naturalnego i... większych korków.

      • 0 0

  • Osowa dla Osowiaków (3)

    to jest decyzja mieszkańców i dopięli swego - to dobry przykład dla Gdańszczan - można mieć wpływ na dalszy kształt rozwoju miasta np. w opisywanym wczoraj projekcie budowy hoteli w okolicy molo w Brzeźnie

    • 0 0

    • Wrzeszczanin (1)

      "to jest decyzja mieszkańców i dopięli swego - to dobry przykład dla Gdańszczan"
      Masz racje, dopieli swego, czy to jest jednak dobrym przykladem dla innych?.
      Teraz niech zaplanuja lokalizacje na ladowisko helikopterow, zeby w naglym przypadku w godzinach szczytu, przynajmniej ciezko choryc mozna bylo z tego grajdola sprawnie przetransportowac.

      • 0 0

      • Rumun

        „Teraz niech zaplanuja lokalizacje na ladowisko helikopterow, zeby w naglym przypadku w godzinach szczytu, przynajmniej ciezko choryc mozna bylo z tego grajdola sprawnie przetransportowac”.

        Rumun, nie tragizuj. Wszędzie są korki w miastach. Karetka nie może się przebić bo samochody blokują. Miej pretensje do kierowców samochodów, a nie do Osowian. „Kowal zawinił, Cygana powiesili”

        • 0 0

    • wrzeszczanin

      To jest właśnie demokracja i społeczna świadomość lokalna.

      • 0 0

  • ca za ciolki z osowej ...

    • 0 0

  • Heh (1)

    Dziadki z Osowej dopieły swego , teraz do smierci będą wozić swoje dupy Planetobusem.

    Teraz Gdańsk powinien olać Spacerową i tunel pod pachołkiem w końcu to zbędny wydatek.
    Olać też przebudowe skrzyżowania z Geantem bo po co budować skoro Osowianie nie chcą jeździć samochodami

    Pozdrawiam mieszkańców tej dziury.

    • 0 0

    • brzesiu

      Brawo dla mieszkańców Osowu. Brzesiu nie musisz tam jeździć.

      • 0 0

  • Poziom dyskusji

    Poziom dyskusji niektórych z Państwa zadziwia - frajerzy, durnie, kretyni, bałwany to tylko niektóre z epitetów jakimi raczycie mieszkańsców, którzy podjęli starania aby ich życie nie stało się trudniejsze. Można się z mieszkańcami nie zgadzać, ale po co obrażać - odwaga w Was rośnie bo w Internecie jesteście anonimowi. Żałosne.
    Równie niepokojąca jest niewiedza niektórych z Państwa - 30 lat temu nie było wiaduktu w Osowej (wtedy to była jeszcze Wysoka), a tym bardziej nikt nie myślał o jakiejś trasie. Przed 1990r. jak szukałem osiedla do zamieszkania plany odnośnie dróg w Osowej (nie tylko T. Kaszubskiej) były nieprecyzyjne, co więcej nawet Miasto nie miało komplesowych planów rozwoju związanych ze zwiększonym ruchem samochodowym.

    • 0 0

  • ?

    Redaktorku - między obwodnicą a Polifarbem jest ulica Chwaszczyńska

    • 0 0

  • Chwaszczyńska, a nie Chwarznieńska

    Panie Tusku Michale, proszę nie dezinformować czytelników.
    Artykuł jest niejasny:

    1. Czy to znaczy, że NA PEWNO Chwaszczyńska będzie elementem Trasy Lęborskiej (Kaszubskiej)?
    2. Czy to oznacza rozbudowę wezła przy Tesco do pełnej koniczynki?
    3. Jak dalej będzie przebiegać Trasa Lęborska za Polifarbem? Odegnie się w stronę Osowej? czy w prawo w kierunku Wiczlina?
    4. KIEDY ZACZNĄ SIĘ JAKIEŚ KONKRETNE PRACE PROJEKTOWE?

    • 0 0

  • " KIEDY ZACZNĄ SIĘ JAKIEŚ KONKRETNE PRACE PROJEKTOWE?"

    tu akurat odpowiedź jest prosta - jak się skończą społeczne protesty przeciw zbyt niskim POborom, a więc RACZEJ NIGDY
    kumales docierales?

    • 0 0

  • popatrzcie na charmonogram budowy dróg krajowych (5)

    na stronach GDDKiA znalazłem takowy, realizacja Trasy kaszubskiej 2013-2015, w praktyce jej nigdy nie będzie!

    • 0 0

    • A. (4)

      Do tego czasu wybuchnie kryzys energetyczno-paliwowy

      • 0 0

      • Czy ten kryzys energetyczno-paliwowy (3)

        sektora transportu publicznego nie dotyczy?

        • 0 0

        • Rumun (2)

          Dotyczy wszystkich. Ale transport publiczny zużywa go znacznie mniej.

          • 0 0

          • (1)

            "Dotyczy wszystkich. Ale transport publiczny zużywa go znacznie mniej."

            Transport publiczny zuzywa mniej kryzysu?
            Bo chyba o tym mowa...

            • 0 0

            • piotrukas

              Transport publiczny zużywa o wiele mniej paliwa i energii, aniżeli cała masa samochodów z jednym kierowcą w środku. No i niepotrzeba jest budowa ogromnej infrastruktury

              • 0 0

  • koleczkowo

    tak a w koleczkowie planuja nowe domy wyburzac....i przez srodek wsii poscic obwodnice...brawo....i jezor jeszcze do tego odciac od wsi...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane