- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (69 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (203 opinie)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (65 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (236 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (308 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (117 opinii)
Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna
Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską , gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.
Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.
- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.
GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci
O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.
- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.
Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki
Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.
Trasa Kaszubska na filmach
- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.
Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac
Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.
- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-06 18:26
Co zysk dobrowa? Nic (13)
Stanie się tranzytową dzielnica dla Chwaszczyno i wiczlino
Nie będzie bus pasa nie będzie ronda na skrzyżowaniu w dobrowa centrum.
Węzeł zakorkuje dojazd do Gdyni
Miejsce z potencjałem niszczone przez włodarzy- 58 117
-
2022-02-07 11:51
A po ch... komu buspas?
- 3 0
-
2022-02-07 08:10
Już zyskała choćby wyremontowane odcinki drogi. (1)
Inna sprawa, że za parę lat znowu stanie się spokojną dzielnicą, a nie taką, którą wszyscy omijają korki do ronda w Chwaszczynie czy objeżdżają Chwaszczyno żeby dostać się do Bojana. Wystarczy ruszyć głową.
- 8 4
-
2022-02-07 09:55
Nie kojarzę remontu dróg na Dąbrowie, dziury na Rdestowej jak były tak dalej są. Jedynie zatoki autobusowe zostały wyremontowane. Rdestowa ma być przedłużona do Chwaszczyna żeby obsłużyć ruch lokalny dodatkowo Dąbrowa to tranzyt dla stale rozbudowywanego Wiczlina więc nie licz że będzie kiedyś spokojną dzielnicą.
- 9 1
-
2022-02-07 00:54
Stać kaszuby
- 2 1
-
2022-02-06 20:42
puk, puk jest tam kto - echo ,echo, echo (4)
widzę że w ogóle nie cztyałeś/aś artykułu odpowiedzialnym za ww. budowę nie jest miasto Gdynia tylko Warszawa - GDDKiA
- 14 4
-
2022-02-06 21:25
przecież miasto brało udział w planowaniu (3)
to nie tak, że gddkia zarządza "tu sobie walniemy autostradę a tam przeniesiemy jezioro"
- 12 12
-
2022-02-07 11:53
Miasto Gdynia jest zarządzane przez niekompetentnych nieudaczników, którzy otwarcia kiosku ruchu by nie potrafili zaplanować (1)
- 6 2
-
2022-02-07 12:42
Hmm, to tak, jak cały ten kraj :D
- 3 1
-
2022-02-07 09:29
No chyba jednak nie
- 5 1
-
2022-02-06 19:56
Dawno nie czytalem takich bzdur (3)
- 34 13
-
2022-02-07 00:32
najpierw sprawdź jak dojedziesz z Chwaszczyna do Gdyni koleżko...
- 7 0
-
2022-02-06 22:02
A co konkretnie?
- 3 1
-
2022-02-06 21:58
to zaglądaj tu częściej ;)
- 19 3
-
2022-02-06 19:06
Nie rozumiem (13)
Jak można pozwolić na zwężenie do jednego pasa głównej drogi wjazdowej do Gdyni z kierunku Gdańsk, Chwaszczyno, Gdynia Chylonia i Dąbrowa!!!??? I jeszcze listopad grudzień styczeń nic się tam nie dzialo. Jeżdżę codziennie i to jest komunikacyjna katastrofa dla zmotoryzowanych i pieszych. Szczyt bezsilności radnych dzielnic, bezmyślności odpowiedzialnych za te inwestycje. Jak można pozwolić na taką blokadę?? Karetka, straż pożarna nie ma szans na przejazd w godzinach szczytu. Porażka.
- 187 30
-
2022-02-08 05:22
"nie wiem, konczyłem sadofowke ale sie wypiwiem"??? XXXDD
dokształć sie z zakresu budowy i inzyneiri ruchu, wiadiktów, sieci podziemnych a takze czasu robót a potem sie wypowiadaj prosze seba, prosze...
- 0 0
-
2022-02-07 08:02
Nie mieszka się po prostu w takim mieście jak Gdynia
Szkoda zycia
- 3 1
-
2022-02-06 21:59
mogli zostawić tak jak było
- 3 3
-
2022-02-06 21:34
Zmień pracę, wyprowadź się, zrób coś ze swoim życiem! (1)
Ale qr.wa przestań płakać i się żalić! Prawdziwy facet XXI wieku. Żenua.
- 5 21
-
2022-02-07 09:22
Dziwaczne wnioski.
Ma się wyprowadzać, bo jakaś firma nieudolnie prowadzi prace budowlane?
Gość stwierdził, że w jego ocenie bezsensem było ograniczanie przejazdu w październiku skoro w listopadzie, grudniu i styczniu żadne prace nie są na zamkniętym odcinku realizowane.
Jeśli tak faktycznie jest to lepiej byłoDziwaczne wnioski.
Ma się wyprowadzać, bo jakaś firma nieudolnie prowadzi prace budowlane?
Gość stwierdził, że w jego ocenie bezsensem było ograniczanie przejazdu w październiku skoro w listopadzie, grudniu i styczniu żadne prace nie są na zamkniętym odcinku realizowane.
Jeśli tak faktycznie jest to lepiej było ograniczyć przejezdność teraz i rozpocząć prace pełną parą. Bez nadmiernego utrudniania życia mieszkańców.
A jeżeli jest inaczej, tzn. ograniczenie przejezdności w październiku miało istotne uzasadnienie, a proces technologiczny i trwające prace to uzasadniają, to wystarczy to wytłumaczyć sensownie mieszkańcom. Samo stwierdzenie "bo tak trzeba" to trochę za mało.- 13 0
-
2022-02-06 21:15
Nie potrzebnie budowali
Nie byłoby tego problemu
- 7 4
-
2022-02-06 20:47
a ja rozumiem , przecież żyjemy i mieszkamy w Polsce , tu organizacja pracy leży i kwiczy w "innych" krajach da się zorganizować prace budowlane tak by były jak najmniej uciążliwe -tu się NIE DA
- 12 3
-
2022-02-06 19:58
To poczytaj o technologiach. (3)
- 3 5
-
2022-02-06 21:26
technologiach czego konkretnie? (2)
tam się nic nie dzieje, jedna koparka coś smętnie pogrzebie, dwóch robotników poopiera się o łopatę i dzień "pracy" odfajkowany.
Nic tam jeszcze nie dojrzewa, nic nie osiada, bo nic tam jeszcze nie zrobili poza zerwaniem asfaltu- 20 2
-
2022-02-07 09:14
(1)
Podobnie było w Gdańsku ze skrzyżowaniem Jabłoniowej i obecnej Adamowicza (termin zakończenia całości prac opóźniony o ponad rok).
Asfalt został zerwany, a później przez długi czas zupełnie nic się tam nie działo. Żadnej modernizacji sieci podziemnych, żadnych wykopów. Cisza i pustka na budowie.
Mieszkańcy dostali w zamian uciążliwyPodobnie było w Gdańsku ze skrzyżowaniem Jabłoniowej i obecnej Adamowicza (termin zakończenia całości prac opóźniony o ponad rok).
Asfalt został zerwany, a później przez długi czas zupełnie nic się tam nie działo. Żadnej modernizacji sieci podziemnych, żadnych wykopów. Cisza i pustka na budowie.
Mieszkańcy dostali w zamian uciążliwy objazd i jeszcze większe korki.
Niby normalna sprawa przy remoncie.
Tylko po co likwidować przejezdność, skoro wiadomo, że w ciągu kilku następnych miesięcy front robót nie będzie posuwał się do przodu ani o centymetr?
Inwestor powinien się temu baczniej przyglądać i dbać o minimalizowanie uciążliwości.
Kuleje zarówno nadzór nad wykonaniem jak i system informowania mieszkańców o tym co się aktualnie dzieje.
Z drugiej strony po co inwestor ma się starać, skoro mieszkańcy nie mają praktycznie żadnych narzędzi żeby uzyskać rekompensatę z tytułu nieuzasadnionych problemów i opóźnień.- 12 0
-
2022-02-08 06:49
Panie Krzyśku, inwestor? A kogo w Warszawie interesuje przejezdność w Gdyni?
- 0 0
-
2022-02-06 19:31
Wsiądź na rower, albo z buta (1)
- 11 39
-
2022-02-07 08:19
Ignorancie
Chodzę codziennie piechotą i to jest dramat, wielkie błoto, dziury, brak przejść i rozwiązań, które by zapewniły pieszemu jakieś minimalne bezpieczeństwo, rowerem to już wgl dramat. Więc przestań pieprzyć, bo to ck się tam odwala to jeden wielki cyrk, a nie cywilizowany kraj.
- 30 0
-
2022-02-06 18:03
Musi być gorzej by było lepiej. (16)
Ludzie zrzedzą i chyba zapomnieli o czasach, gdy na drogach była dziura na dziurze, obwodnica miała kilkanaście km, a dalej w Polskę trzeba było się tłuc wąską szosą, na której masa kmiotów wyprzedzała na trzeciego i czwartego.
Mam nadzieję, że będzie buspas.- 149 54
-
2022-02-08 10:33
Nikt nie marudzi. Ludzie i tak sa nad wyraz cierpliwi.
Piszesz tak jakby te trase budowano za darmo. Firmy zarabiaja na tym krocie. Ta inwestycja trwa po prostu zbyt dlugo. Inwestor powinien placic kary za przeciaganie. Wszystkie zimy w trakcie budowy bardzo lekkie. Tam sie po prostu malo dzieje. Pomijam slaba organizacje.
- 1 0
-
2022-02-07 12:06
Bredzisz
Nawet żółw budowałby szybciej. Banda obiboków nie potrafi zaplanować intealizowac w terminie. Pogoda im przeszkadza- wstyd
- 2 1
-
2022-02-07 08:25
Redaktorze - terminy (1)
Jak już podawane jest, że: Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r." to może warto uściślić co będzie oddawane w kwietniu a co w sierpniu?
- 7 1
-
2022-02-07 08:45
Redakcja podaje terminy
które oficjalnie podaje inwestor, więc nie przywiązywałbym się do nich. Już kilka razy je przesuwali. O ile środkowy odcinek trasy jest już niemal gotowy, to pierwszy i ostatni są w głębokiej d... Obstawiam, że w 2022 roku jeszcze TK nie pojedziemy
- 6 0
-
2022-02-07 08:18
Lepiej?
Kiedyś ludzie żyli w szalasach i odziewali się w skóry zwierzęce. I co z tego wynika?
- 0 1
-
2022-02-06 21:03
Ale kiedy przestanie byc gorzej, a zacznie sie robic lepiej? (2)
- 7 3
-
2022-02-06 22:09
jak stąd wyjedziesz
wszystkim nam bedzie lepiej
- 1 3
-
2022-02-06 22:01
jak przestaniesz korzystać z samochodu
- 1 8
-
2022-02-06 19:36
Będzie buspas (2)
Tramwaj konny i 4 pasy ruchu dla rowerów, jeden dla koni i 3 dla świń. Zadowolony?
- 9 8
-
2022-02-06 19:57
To sie wyprowadź (1)
- 4 8
-
2022-02-07 02:26
Ty się wyprowadź
Gdzieś gdzie są buspasy. Zamiast truć
- 2 0
-
2022-02-06 18:51
wyprzedzali bo umieli (1)
obecnie prawo jazdy daje jedynie umiejetnosc nagrywania filikow ajfonem
- 6 20
-
2022-02-06 22:08
tak umieli że teraz moi rodzice nie żyją
Bo tacy to byli kiedyś dobrzy kierowcy na polskich drogach że wyprzedzanie na 3 to była norma, nie mówiąc o wyprzedzaniu na zakręcie, wymuszaniu pierszeństwa przejazdu itp
zawsze to byl horror, dobrze że już odchodzi w zapomnienie bo drogi mamy coraz lepsze mimo że aut coraz jest wiecej- 14 1
-
2022-02-06 18:25
To nie kwestia tego, że kiedyś było mało dróg
TO kwestia tego, że rocznie przybywa w Polsce 500tys pojazdów na drogach. Nie ma wyjścia, trzeba budować drogi, bo wszystko by stanęło
- 15 6
-
2022-02-06 18:16
(1)
dziura na dziurze dalej jest
- 20 7
-
2022-02-07 08:48
a kmioty dalej wyprzedzaja
na trzeciego i czwartego
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.