• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna nadal bez decyzji środowiskowych. Co dalej?

Maciej Naskręt
13 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na budowę dróg na Pomorzu w najbliższych latach z budżetu państwa ma popłynąć ok. 12 mld zł. Na budowę dróg na Pomorzu w najbliższych latach z budżetu państwa ma popłynąć ok. 12 mld zł.

Decyzje środowiskowe dla Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej wciąż nie są prawomocne. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA mają jeszcze czas, ale przyznają, że procedura trwa zbyt długo. Czy zmiany we władzach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, a także centrali GDDKiA zagrażają inwestycjom drogowym na Pomorzu?



Na oddanie do ruchu której drogi oczekujesz najbardziej?

Przypomnijmy, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała 2 czerwca 2014 r. decyzję środowiskową dla budowy ok. 60-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Już wtedy - krótko po jej wydaniu - złożono odwołania od decyzji i w efekcie nie mogła zostać uznana za ostateczną. Sprawa więc trafiła do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie - organu II instancji - gdzie ciągnie się do dnia dzisiejszego.

Natomiast praktycznie równo rok temu światło dzienne ujrzała decyzja środowiskowa dla innej trasy na Pomorzu - Obwodnicy Metropolitalnej - z Chwaszczyna do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycja drogowa również nie doczekała ostatecznej decyzji w pierwszej instancji - wniesiono odwołania. Sprawa w GDOŚ toczy się też do dzisiaj.

W obu przypadkach sprawy były odraczane ze względu na złożoność dokumentacji, na podstawie której została wydana decyzja. Zdaniem władz postępowanie dotyczy rozległego zakresowo przedsięwzięcia, zlokalizowanego w cennym pod względem przyrodniczym regionie kraju. Z uwagi na skalę przedsięwzięcia oraz jego usytuowanie, konieczne jest przeanalizowanie wszystkich aspektów będących przedmiotem procedowania przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna będzie z betonu. Droga bez remontów ma wytrzymać 20 lat

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Co dalej w sprawie decyzji?

Władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor obu wspomnianych przedsięwzięć - nie kryją, że procedura odwoławcza trwa zbyt długo. Bez prawomocnej decyzji środowiskowej trudno chociażby rozpocząć projektowanie trasy, które ma się rozpocząć wiosną 2016 r.

- Z naszych informacji wynika, że decyzja GDOŚ w sprawie Trasy Kaszubskiej zapadnie w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie 17 grudnia. Pozostaje czekać - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
W przypadku Obwodnicy Metropolitalnej sprawa jest bardziej skomplikowana. Niedawno swoją dokumentację do decyzji uzupełniła Gmina Kolbudy. Strony postępowania mają czas na zapoznanie się z nową dokumentacją, co automatycznie wydłuża procedurę w GDOŚ. Czy w tym roku uda się wydać decyzję?

- Jeśli chodzi o obwodnicę - termin wydania rozstrzygnięcia wyznaczony jest na 18 grudnia. Pracujemy nad decyzją. O kierunku rozstrzygnięcia nie możemy mówić aż do wydania decyzji - mówi Trojmiasto.pl Monika Jakubiak-Rososzczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. 
Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.
Czy będą cięcia w inwestycjach drogowych na Pomorzu?

Przejęcie przez PiS władzy wywołuje wśród kierowców obawy o termin realizacji inwestycji drogowych na Pomorzu. Kierujący w pamięci szczególnie mają wstrzymanie budowy autostrady A1 ze Swarożyna do Nowych Marz w trybie koncesyjnym przez Jerzego Polaczka, ministra infrastruktury i budownictwa w czasie rządów PiS w latach 2005-2007. Czy teraz podobna decyzja zostanie podjęta wobec planów budowy dróg na Pomorzu?

Nadmieńmy, że na początku września br. rząd Ewy Kopacz przyjął projekt uchwały ws. "Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023" Jego założeniem było wydanie 107 mld zł na budowę i remonty dróg, z czego 40 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.

Obawy kierowców spotęgowała dodatkowo wypowiedź Andrzeja Adamczyka - nowego ministra infrastruktury i budownictwa, który przyznał, że na realizację zadań z programu poprzedniej władzy potrzeba jeszcze 91 mld zł. To oznaczałoby, że część inwestycji zostałaby skreślona.

Nieoficjalnie udało nam się ustalić kryterium, na podstawie którego z programu poprzedniej Rady Ministrów będą realizowane plany budowy dróg. Ministerialni urzędnicy mają przede wszystkim zgadzać się na inwestycje, dla których powstaje bądź powstała dokumentacja. W przypadku naszego regionu to Trasa Kaszubska, Obwodnica Metropolitalna i Trasa Lęborska - z Lęborka do Słupska. Przepadłby jednak na pewno pomysł rozbudowy Węzła Szadółki.

Miejsca

Opinie (165) 9 zablokowanych

  • Trasie Kaszubskiej zdecydowane NIE (35)

    wolę lasy niż buspasy, wolę przyrodę niż betonową drogę
    A tak na serio, to po ki ch... kolejna droga projektowana z myślą o - no właśnie o czym? Bo ja jakoś nie widzę sensu tej drogi. Żadnego

    • 36 155

    • porąb

      j.w.

      • 0 0

    • A po co jest A1? No dokąd ta droga? Do Pelplina czy jeszcze jakiejś innej wioski? (2)

      A S7? Do Starych Babek, które i tak są burzone?

      • 6 8

      • (1)

        To droga dla tych, którzy czasem wybierają się dalej niż "do Pelplina"

        • 3 0

        • Najważniejsze że do Torunia się da dojechać :))

          • 1 0

    • (15)

      W Norwegii w 2015 nie zginęło w wypadkach drogowych ani jedno dziecko. Możesz podumać i poszukać odpowiedzi dlaczego, ale mogę ci też podpowiedzieć dlaczego: jakość dróg ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu i wprost przekłada się na ilość ofiar śmiertelnych. Jeżeli nie wierzysz - poczytaj o statystykach wypadków na DK1 przed oddaniem A1 i o statystykach na obu drogach już po oddaniu autostrady

      • 16 5

      • jakość dróg też ale przede wszystkim przestrzeganie prawa na drodze (2)

        50 km/h to dla Norwega 50 km/h a nie 70 km/h.
        Kultura jazdy oraz jazda z wyobraźnią - od tego trzeba wyjść.
        Drogi to drugiej kategorii argument.

        • 6 2

        • Masz racje ake to dzuala tez w druga strone (1)

          Jak jest 90 to każdy jedzie 90 a nie 70! Bo za zwalnianie ruchu też są mandaty

          • 2 1

          • byłeś tam? jeździłeś? dostałeś w N taki mandat? nie filozuj kolego

            w Norwegii znak ograniczający prędkość poza terenem zabudowanym w generalnej większości traktowany jest jako znak ostrzegawczy - tzn jedź maksymalnie np. 50 km/h, bo jak pojedziesz szybciej, to stanie się coś złego: wylecisz z drogi, nie zdążysz wyhamować, czegoś nie zauważysz itp. Tam naprawdę nie mają problemów z za szybką jazdą. Oni po prostu inaczej żyją. Mądrzej

            • 3 0

      • (7)

        pewnie dlatego, że norwegowie się nie rozmnażają, a uchodźcy jeżdżą na osłach

        • 10 7

        • (6)

          Dzietność w Norwegii: 1,90 (dla porownania w Polsce 1,3)

          • 10 0

          • Czyli w obu wypadkach oznacza to wymieranie narodu (5)

            Dodatkwo podaj prosze jaka jest dzietnosc wsrod ludzi narodowoski norweskiej, a nie ludzi z norweskim obywatelstwem...

            • 8 5

            • Byłem niedawno dwa razy w N i pełno tam blond włosych dzieci. Moja żona ma (1)

              tam rodzinę i wiemy co się tam dzieje ignorancie do kwadratu. Przez odpowiednie zachęty fiskalne. Nawet w PL dowiesz się o restrykcyjnej od dobrych kilkunastu lat polityce imigracyjnej.
              Teraz np. w Kirkenes na samej północy skończyły się przyjazdy na rowerach z Rosji migrantów, bo znaleźli na to sposób. W ogóle podjęli szereg kroków aby zniechęcić ludzi do przyjazdu tutaj przez wprowadzenie obostrzeń.

              • 3 0

              • Gdyby tak było cudownie to by nie było obostrzeń

                • 1 0

            • najczęściej wybierane imię (2)

              dla noworodka w Oslo to mohamed

              • 9 3

              • I jeszcze jedno - może i Mohamed, bo tubylcy nie ograniczają się do kliku

                imion, tylko do ich szerokiej gamy, czyli na 10 Mohamedów przypada po 9x kilkunastu i nawet więcej chłopaków o rdzennych imionach, co da 10 Mohamedów i ok. 300 tubylców.

                • 0 3

              • Podaj jeszcze jakąś bzdurę "zdziobro" !

                • 5 1

      • nie pitol mi tu o Norwegii (1)

        bo tak, jak jeżdżą Szwedzi i Norwedzy to Polacy i za 100 lat nie będą. To taki gen kultury kierowców. Oni mają - my nie.
        A drogi maja takie same jak u nas - a nawet trudniejsze, bo tam dużo gór mają. I tylko. Odcinków dwujezdniowych klasy autostrady generalnie nie za dużo - większość raczej standard właśnie DK1.
        Skąd wiem? bo bywam tam przynajmniej 2 razy w roku.

        • 18 1

        • Jakby Polacy z obecną swoją kulturą jeździli po N (przy "kontroli" naszej policji)

          po ich trudnym terenie, toby ginęło ich rocznie z ok. 15 000 jeśli nie więcej.

          • 4 0

      • (1)

        W Norwegii jest b. malo autostrad. Kierowcy jezdza jak zolwie. Jak ktos jezdzi jak wariat to kazdy sasiad na niego doniesie, w obawie, ze bedzie zabojca jego dziecka.

        • 17 2

        • Tam samochód to obciach :))
          https://www.google.co.uk/maps/@59.995784,10.765613,3a,55.4y,206.78h,81.82t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgSylMB0wU9XffNAVeVLvsQ!2e0

          • 3 1

    • (6)

      A widzisz sens rozwoju? Budowania domow i nowych osiedli. Tak samo jest z drogami chodnikami i cala reszta. Co za glupota.

      • 10 3

      • Ale gdzie dokladnie ma sie to rozwijac? (2)

        Bo wiesz, moze to zrobic taniej. Nie trzeba mieszkac na koncu swiata i oczekiwac potem drogi dwupasmowej (ba! trzypasmowej) do miasta.

        Mozna zamieszkac w miescie i doinwestowac infrastrukture komunikacyjna miast. Czy ja moze cos przeoczylem i ludnosc Polski rosnie w zastraszajacym tempie?

        • 7 6

        • (1)

          Ja mieszkam w centrum i chodze do pracy pieszo 15 minut, co wcale nie znaczy ze droga do leborka np nie jest potrzebna, tak samo jak inne wazne drogi i inwestycje miejskie i wojewodzkie. Ale ty i podobni tobie tego nie rozumiecie bo nic nie widzieliscie zapewne oprocz zabki i domu.

          • 8 1

          • żabka to może twój szczyt luksusu w centrum

            bo ja na szczęście nie mieszkam w centrum i nie chodzę do pracy... Czytaj ze zrozumieniem - nikt nie neguje drogi do Lęborka - tylko Trasę Kaszubską. A to nie to samo

            • 2 1

      • sens rozwoju powiadasz (2)

        polega na budowaniu domów i nowych osiedli, dróg i chodników? Rozwiń się zatem kupując ziemię przy drodze S7, postaw tam dom i zrób se chodnik... Się rozwiniesz, że hej !

        • 10 8

        • (1)

          Nie tylko baranie, ale jak widac pw wypowiedzi nie zrozumiales sedna.

          • 4 1

          • sedna to ty nie doczyałeś, baranie niemyty

            ja postuluję o drogi rozwiązujące realne problemy, a nie dojazd do Lęborka (ca 70 km).
            Ktoś napisał o TIRach z portu gdyńskiego - już ja widzę, jak będą nadkładać drogi...zresztą rozwiązaniem dla Gdyni jest bardzo mądry OPAT, tylko chyba za mądry - bo nikt nie rozumie, jak wybudowanie 15 km drogi może rozwiązać problem od Pruszcza do właśnie Lęborka

            • 1 0

    • (7)

      Może zamiarem jest bezbolesne przerzucenie tranzytu z pominięciem "małego trójmiasta"? A może przybliżenie Lęborka do ttójmiadta?

      • 12 7

      • bezbolesne przerzucenie tranzytu (5)

        ależ hasło. Normalnie aż mię zatkało. Z Wielkiego Kacka (Gdynia) do Lęborka - tranzyt aż miło. Jakby węzeł był w Owczarni, to bym bardziej mówił o tranzycie. A jeszcze lepiej zamiast dwóch dróg - obwodnicy Obwodnicy i Trasy Kaszubskiej zrobić jedna porządna od węzła Gdańsk Południe przez ok. Lublewa, dalej Leźno, Pępowo, Banino, i tak na pn.-zachód aż do Lęborka. Wtedy to bym zrozumiał o tym tranzycie...

        • 13 13

        • A gdyński port niech się pocałuje ? TIR-y z Gdyni na zachód nie jeżdżą ?

          To jeszcze dopieprzyć nimi gdański odcinek Obwodnicy ?!

          • 4 0

        • (2)

          W Owczarni powiadasz? a taki indiański rezerwat jak Osowa znasz ? (z jej superpostępowymi mieszkańcami)

          • 11 1

          • Tak, Adamowicz nie remontuje Kielnienskiej

            W tym rezerwacie

            • 6 0

          • I bardzo slusznie, ze nie dali sobie wepchnac autostrady pod okna.

            • 7 6

        • Dokladnie

          Węzeł powinien być w Owczarni, wpindalanie całego ruchu w Wielki Kack to POrażka która zatka i obwodnicę, i Wielkopolską.

          • 8 9

      • Lębork jest blisko wystarczy wsiąść w SKM, w Kolej Regionalną, w TLK lub w PKS lub jechać spokojnie mniejszymi drogami

        • 9 11

  • węzęł wielki Kack

    wczoraj odbyło się spotkanie GDDiA z mieszkańcami okolic Węzła Wielki Kack z dzielnic Fikakowo, Karwiny, Dąbrowa i może nie byłoby tak dużego żalu i rozczarowania gdyby pojawili się radni z Karwin, wielkiego Kacka i Fikakowa lub ktokolwiek z władz miasta Gdyni, chociażby mieszkaniec jednej z dzielnic Michał Guć wiceprezydent Gdyni. Wstyd i żenada i w oczach mieszkańców porażka dla P.Gucia za nieobecność...był zapraszany i on i władze miasta i nie było nikogo kto mógłby odpowiedzieć na pytania mieszkańców. Nawet radnych dzielnic brak co to zawsze przed wyborami tak się pokazują jak to oni dla ludzi robią wiele...gdzie Horała,Borski,Bełbot??? głowę do góry noszą jakby naprawdę coś zrobili dla ludzi ale nic....ludzie zastanówcie się na kogo głosujecie...prawda jest taka że w tych czasach nikt mądry do Polityki się nie pcha...jak widać!

    • 0 0

  • logika

    obwodnica metropolitalna ochroni tereny zurbanizowane przed paraliżem lokalnych dróg ponieważ przedmieścia będą się rozrastały taka jest cena postępu a region chcący mieć znaczenie w Globalnej Wiosce musi mieć dobrze skomunikowane tereny przylegające do dużych ośrodków miejskich dodatkowo uzbrajając okolice otwierają się nowe tereny co świadczy o atrakcyjności danego miejsca tworząc obraz dobrze zorganizowanego i otwierając drogę do dalszego rozwoju CENTRALNEGO W KRAJU co podkreśla jego znaczenie i przyciąga Nowych Mieszkańców- Życzę Wszystkiego Najlepszego

    • 0 0

  • Jeszcze więcej kasy

    Kosmiczna kasa, jaka spłynęła na Pomorze za sprawą PO musiała kiedyś skończyć się. Polska jest trochę większa i ma inne potrzeby.

    • 0 1

  • PiS zablokuje wszystko (6)

    jeszcze nie daj boże ktoś łapówkę weźmie albo choćby o niej wspomni. Niedecyzyjne i tchórzliwe, smutne towarzystwo. Poza tym nie lubią Pomorza, bo to nie katolicka, prawicowa, średniowieczna Polska

    • 11 8

    • Dziecko, było całe 8 lat na realizacje , były dotacje z unii, a ty się dopiero teraz uaktywniłeś w rozpaczy ?

      • 0 1

    • (3)

      Zmień leki.

      • 2 8

      • moje leki nie są tak szkodliwe dla mnie jak twoja sekta dla kraju

        i jej wyznawcy zwani przez sektę nie bez kozery ciemnym ludem

        • 1 0

      • Zacznij brac leki

        Ma rację jak ostatnio PiS był przy władzy blokował budowę a1 przypomnij sobie lub wygogluj, więc może tak ślepo nie patrz na swojego wodza pisiorku . Tylko spójrz na fakty a one właśnie takie są ale pisuje nic nie przekona, żadne prawo trybunał nic oni są ponad wszystko

        • 5 1

      • Dla niego już za późno

        Nadmiar szcz*wiu jest nieuleczalny.

        • 1 4

    • Co na to Szczypińska ?

      • 2 1

  • 25 lat Nowej Polski, a my jestesmy najbardziej zacofanym drogowo wojewodztwem, nie liczac Podlasia i czesci Mazur (1)

    Przez te 25 lat z tych najwazniejszych dla wojewodztwa drog, udalo sie wybudowac tylko i wylacznie odcinek A1 i to tylko dzieki zaangazowaniu prywatnego koncesjonariusza. WSTYD !
    Gdyby nie ten fragment Amber 1, to nie mielibysmy w Pomorskim zadnej nowej drogi o znaczeniu krajowym.
    O, przepraszam, poza 17km obwodnica poludniowa Gdanska. Ale osiagniecia...

    • 6 1

    • bez prawa jazdy odrogach

      Zrób prawo jazdy i spróbuj pojeździć po drogach, a nie wypisuj takich kłamstw wprost z Torunia.

      • 0 0

  • (3)

    Nie dla niemieckiego betonu na autostradach! chcemy polski asfalt od Lotosu

    • 3 6

    • A kto tę decyzję podpisze zjedzony będzie przez Babę Jagę.... (1)

      więc nikt na POmorzu się nie odważy. Gdzie potem pracy szukać przez 8 lat?

      • 2 0

      • Ale Metropolitalna tak ma być budowana!

        • 0 0

    • Na POmorzu więcej Komitetów Obrony a PiS będzie nam jadł z ręki.

      POkornie będą nas lizać po łapkach i dawać granty by tu na dole źle nam nie działo się.
      Przegraliśmy wybory a teraz musimy pociągnąć ich za sobą na dno. Ludzie muszą poczekać aż się z nimi uporamy.

      • 1 3

  • (10)

    Niestety ale czas Pomorza minął. Nowa ekipa jest mściwa i będzie budowała dwupasmówki przez Włoszczową i inne bastiony swoich wyborców. Próbę mieliśmy w 2006 gdy odwlekano budowę A1 i szukano powodów by obalić kontrakt z GTC. Najbliższa szansa na wyjęcie pomorskich projektów z zamrażarki po następnych wyborach

    • 163 37

    • Czas Pomorza minal ? A kiedy on byl ? (1)

      Czas Gdanska byl, i owszem, ale Pomorza ?
      O czym ty piszesz, gdzie ? Co zbudowano na Pomorzu poza kawalkiem A1 i to przez prywatna spolke Amber ?

      • 1 1

      • Nic... Jest jak u kononowicza...

        • 0 0

    • PiS ma - PiS da (4)

      Będziesz miał ekspresówkę przez Puszczę Białowieską i Bieszczady... Wiadomo Wschód - bastion PiSu... A że jakiś tam park narodowy - mają Szyszkę - on najchętniej zniósłby wszystkie parki narodowe, obszary chronione a wszelkich ekologów zamknął w obozach pracy wzorem Łukaszenki. Zresztą coraz więcej podobieństw między nierządem PiS a Łukaszenką widać... Nawet PiSiory hołubią starych komuchów i aparatczyków... Niestety trzeba się okopać i przetrzymać kaczystów!

      • 39 7

      • (3)

        ciekawe bo to właśnie prof szyszko był najbardziej zaangażowany o obronę lasów państwowych które po/psl próbowały chyłkiem i nocą sprzedać

        • 8 31

        • Ja pamiętam jak "bronił" Rospudy...

          To taki jego znak rozpoznawczy - jak L. Kaczyńskiego "Sp... dziadu!"...

          • 3 0

        • hahaha czytałeś projekt zmiany który próbowano przegłosować i obecną ustawę o lasach państwowych? Polecam - można zdziwić się jaki stek bzdur prawicowe media wyprodukowały w tej sprawie

          • 24 3

        • obrona posiadania lasów (firmy) to nie obrona istnienia lasów (terenu)

          • 21 4

    • nowa ekipa jest zainteresowana budową Via Carpathia, żeby umocnić porty greckie kosztem Pomorza

      • 14 3

    • nie szczuj, nie dziel Polaków (1)

      • 18 52

      • pożyjemy zobaczymy

        • 18 5

  • (1)

    Wszyscy co glosowali na pis byli tacy naiwni...!
    Niektorzy sa dalej, ale ci sa juz straceni...!
    Pis - katastrofa, nieszczescie...!!!

    • 5 2

    • głupich nie sieją

      sami się rodzą.
      A jak już się tacy urodzili to dalej zostaną , nie ma szans. Co to pisanie ma do sprawy dróg? Żenujące

      • 0 0

  • Teraz kasa pojdzie na socjal, nie na drogi (22)

    500 zl na dziecko, bezpłatne leki... To wszystko za darmo nie będzie, myślenie teraz o nowych drogach to mrzonki.

    • 164 44

    • (7)

      Zobacz jaki Polska ma dług i kiedy powstał, PO zadłużyło nas na wieki, a Ty krzyczysz już na PiS, pomysł z dawaniem 500 zł jest beznadziejny, ale banda kolesiów z PO to dopiero szkodniki.

      • 15 31

      • (3)

        PiS właśnie zwiększa limit deficytu budżetowego, żeby mieć na swoje rozdawnictwo. Za 4 lata dopiero zobaczymy, co to dług...

        • 22 1

        • A za 8 lat będzie niemal Grecja (1)

          Niestety my nie mamy kóz, gajów oliwnych i pomidorów - nie wyżywimy się sami. Długi Kacz Dzong Jara będą spłacać jego nieszczęśni następcy i to obciążeni dodatkowo brakiem funduszy unijnych.

          • 13 2

          • sprzedamy Wrocław Niemcom :)

            • 1 0

        • Przedmówca pisał o gigantycznym długu publicznym (jawnym i ukrytym np. w funduszu drogowym) a nie o tegorocznym deficycie - potrafisz skumać różnicę wykształciuchu?

          • 2 7

      • Zapoznaj się z pojęciem długu:) (2)

        Nie ważne ile, ale w stosunku do czego. Dług jest wysoki, ale ciągle jesteśmy wysoko notowani wśród pożyczających pieniądze, bo się rozwijamy.
        I tu jest sedno sprawy: PiS wyda kasę na socjal. który zrujnuje gospodarkę, a poprzednicy zadłużali inwestując w rozwój. Kto tego nie zrozumie, zawsze będzie głosował na post-komunistów, jak PiS.
        Szkoda tylko, że to właśnie najbiedniejsi najszybciej odczują skutki takiej polityki:
        - zadłużanie poprze socjal = droższy dług publiczny
        - większa inflacja = droższe produkty
        - mniej inwestycji = mniej pracy = większe bezrobocie.

        Ludzie, ekonomia jest prosta jak drut, ale wy ciągle nie kumacie podstaw i głosujecie na oszołomów, którzy Was pociągną w dół.

        • 7 2

        • a poprzednicy zadłużali inwestując w rozwój...

          ... stadiony, aquaparki, pseudoautostrady, nieczynne lotniska... generalnie zamiast 500 na dziecko to po kilka miliardów dla kulczyków

          • 3 2

        • Mądre cele, to takie, które rozwijają gospodarkę

          Nic nie da te 500 zł, jeżeli Ci najbiedniejsi będą zaraz kupować drożej i będą tracić pracę. Można dać te 500 zł, ale tylko poprzez mądre redukcje kosztów, np. w administracji, a nie poprzez likwidację programu budowy dróg.

          • 3 0

    • lepsze są agencje kosmiczne?

      • 1 0

    • Tak zobaczycie te drogi jak złoty pociąg. Kasa która była na drogi będzie rozdana przez szczerbatego prezesa (5)

      Po 500 na flaszkę i zagrychę. Taka wola prezesa

      • 48 12

      • (4)

        dokładnie zapomnijcie o inwestycjach na pomorzu które na niego nie głosowało to on nam teraz pokarze ;)

        • 23 1

        • Powinen pokarać cię lemingu za twoją ortografię.

          • 2 1

        • (2)

          miejmy nadzieję, że odczujecie skutki swojej głupoty trójmiejskie słoiki

          • 3 11

          • PiS of shit

            • 1 2

          • jestes płytki i zaszczny

            wypad stad pisuarze....

            • 3 3

    • za pisu beda koscioły i pomniki budowac i dawac 500 patologi na vóde (4)

      a nie drogi

      • 46 11

      • bo tylko patologia ma czas i siły głosować (3)

        ludzie myślący nie widzą żadnego kandydata dla siebie - każdy ma coś z głową. Za to patola zagłosowała na "mniejsze" zło.

        • 19 6

        • (2)

          ......na Budynia również ?

          • 1 8

          • źle ci za Budynia? (1)

            • 4 0

            • Budyniowi podziękuj za wygraną PiSu

              Właśnie dlatego ludzie mieli dość PO bo taki Budyń budował ESC i teatry zamiast dopłacać do żłobków i szkół. Żeby posłać dzieciaka do zbudowanego za państwowe pieniądze przedszkola na Jasieniu trzeba płacić ok 600 zł miesięcznie. Właśnie dzięki polityce Adamowicza - znam wiele ludzi którzy przestali głosować na PO. Tak, źle mi za Budynia bo źle mi że wygrał PIS dzięki Budyniowi.

              • 0 7

    • To mądrzejsze cele niż wydawanie forsy na drogi, na które nas nie stać.

      • 1 5

    • On jest na tyle

      zawistny i pamiętliwy, że za karę iż PiS na pomorzu nie wygrało, będziemy mieli guzik a nie jakieś trasy. Zobaczycie.

      • 25 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane