• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od poniedziałku zmiany w ruchu na obwodnicy

Patryk Szczerba
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przygotowania do zmian w ruchu w związku z budową Trasy Kaszubskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej, od poniedziałku na odcinku Obwodnicy Trójmiasta od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską zostaną zwężone pasy ruchu. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. A na przełomie listopada i grudnia zamknięta zostanie jedna jezdnia ul. Chwaszczyńskiej na wysokości węzła Wielki Kack.. Zwężenie na obwodnicy i zmiany na ul. Chwaszczyńskiej potrwają do połowy 2021 roku.



Budowa Trasy Kaszubskiej utrudni ci codzienne poruszanie się?

Przypomnijmy, że trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.

Zmiany w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack zaczną obowiązywać od przyszłego tygodnia. Kierowcy zdążyli już zauważyć i poinformować nas o przygotowaniach drogowców do budowy Trasy Kaszubskiej. Zostały ustawione nowe znaki, usunięto część dotychczasowego oznakowania i wykonano oznakowanie poziome na czas robót.

Zmiany organizacji ruchu na obwodnicy od 18 listopada



Drogowcy potwierdzają, że przygotowania trwają, ale nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana dopiero sukcesywnie między 18 a 22 listopada.

Pasy Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 metra (lewy) oraz 3 metrów (prawy). Będzie tam można jechać 70 km/h.

- Przetestowaliśmy to rozwiązanie podczas budowy węzła Karczemki. Z powodzeniem się to sprawdziło. Zakładamy, że ruch będzie odbywał się spokojniej i płynniej. Założyliśmy, że obwodnica, ze względu na natężenie ruchu, musi być utrzymana w relacji dwóch pasów w każdą stronę. Będziemy tak jeździli do połowy 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską.

Pod koniec roku zmiany zostaną wydłużone za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

- Wprowadzana organizacja ruchu jest niezbędna w celu prowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających, poszerzeniem korpusu drogowego obwodnicy i wykonania nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska oraz z pracami związanymi z likwidacją istniejących sieci - wyjaśnia Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: zmiany na ul. Chwaszczyńskiej



Na przełomie listopada i grudnia nastąpią zmiany na ul. Chwaszczyńskiej.

Korekty będą polegały na zamknięciu dla ruchu odcinka ul. Chwaszczyńskiej w rejonie między łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta do Polifarbu na Kaczych Bukach. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo jedną jezdnią.

- W tej chwili Chwaszczyńska ma przekrój dwóch pasów ruchu w obydwie strony. Wykonawca będzie musiał zamknąć jedną jezdnię, ze względu na wycinkę drzew, przebudowę uzbrojenia podziemnego. Sieci energetycznych, gazowych jest pod ziemią mnóstwo. By wybudować w śladzie ul. Chwaszczyńskiej drogę ekspresową, musi wykonawca przebudować uzbrojenie - dodaje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.


Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • GDynia bez trznzytu

    Dziwię się obawom internautów.Przecież ta droga spowoduję że ruch tranzytowy od południa nie wjedzie do miasta jak jest w tej chwili, również w drugą stronę ruch od Szczecina ominie małe trójmiasto i Gdynię wjeżdżając na obwodnicę i kierując się na południe.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Niech robią! (5)

    Zdaję sobie sprawę, że wyjazd z Dąbrowy będzie teraz trwał pół dnia, ale najwyższy czas na tę inwestycję!

    • 66 7

    • (4)

      Gu..o sobie zdajesz sprawe, a mieszkasz tam?! Juz teraz jest beznadziejnie!

      • 12 1

      • Najlepiej (2)

        No to najlepiej niech nie robią nic nigdzie i nigdy. Wtedy za parę lat Dąbrowę będzie można otoczyć murem i zrobić zamkniętą enklawę, bo przy ciągle wzrastajacej liczbie aut i osiedli wokół będzie trzeba brać urlop aby z niej się wydostać.

        • 13 1

        • (1)

          Właśnie przez to, że zrobią i puszczą cały ruch Rdestową to z żadnej dojazdowej ulicy na Dąbrowie nie wyjedziesz Panie mieszkańcu Dąbrowy. Proszę się najpierw zapoznać z planami albo trzeba było być na zebraniu odnośnie tej świetnej inwestycji to wiedziałby Pan jak ta dotychczas spokojna, rodzinna dzielnica zostanie zarżnięta.

          • 6 2

          • Dąbrowa a gdzie to? Wszystko co jest za obwodnicą to nie Gdynia.

            • 0 3

      • Masz rower?

        • 0 3

  • ślązak

    nie rozumiem przebiegu tej drogi. Dlaczego nie można było zrobić juz rozjadu w okolicach Pruszcza gd. kierując sie między Kartuzy a Żukowo. i dalej w kierunku Lęborka. W waszych stronach jestem przynajmniej raz w roku. I szlak mnie trafia stojac w tych korkach. A co dopiero mają powiedzieć mieszakańcy. Może mi to ktoś wytłumaczyć????

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Trasa kaszubska (13)

    Budowa tej drogi to jedyny sposób na "uspokojenie" obwodnicy. Zwężenie obwodnicy z zachowaniem dwóch pasów to jedyny sposób na utrzymanie w miarę normalnych warunków jazdy. Wielkie brawa dla wykonawców!! Jesteśmy z Wami i Wam kibicujemy!!

    • 75 24

    • Ważne pytanie - czy wykonawca i inwestor zaplanowali także wiadukt nad przyszłą linią PKM w kierunku na Gdynię Zachód? (8)

      Istnieje do tej pory w lesie nasyp kolejowy od Osowej do Polifarbu który w przyszłości z powodzeniem można wykorzystać.

      • 4 1

      • Zostaw

        Ten las ludziom i zwierzętom! To jest stary nasyp kolejowy, na którym zimą biegnie samozwańczy szlak narciarski dla sportujących się.

        • 1 0

      • (6)

        Serio wierzysz w takie rzeczy w Gdyni? Raz że o tym nikt nie pomyśli, a dwa że nawet jak by pomyślał to przez kolejne 50 lat nie będzie na to pieniędzy. Przecież w tym mieście nie ma prawie żadnych inwestycji w transport i komunikację.

        • 7 3

        • Nie masz racji przecież sa nowe autobusy i przystanki

          • 1 0

        • (2)

          PKM zrealizowano na poziomie województwa, Gdańsk tej inwestycji nie finansował, jedynie Gdynia dołożyła do swoich dwóch przystanków bodajże 15%.

          A pomyślano już dawno (przecież idea wyszła z Gdyni, Gdańsk był pierwotnie zainteresowany szybkim tramwajem), ale czy władze wojewódzkie będą chciały zainwestować dla odmiany w Gdynię? Patrząc na tzw. I etap PKM - wątpliwe. Na poziomie miasta to inwestycja nierealna, poza tym musi być skorelowana z już istniejącą, która pozostaje w gestii wojewódzkiej spółki.

          Z drogami w Gdyni jest fatalnie, ale komunikacji błotem bym nie obrzucał - jest dobrze zorganizowana a dopiero co odebrano blisko setkę nowych trolejbusów i autobusów, to spora inwestycja.

          • 4 0

          • (1)

            Apropo tej wspaniałej gdyńskiej komunikacji. Mieszkam na Kaczych Bukach i dojeżdżam do pracy między centrum a portem, komunikacją miejską , i zajmuje mi to łącznie 3 godziny dziennie (dojazd i powrót), a to jest raptem 15 km w jedną stronę. Ekolodzy mają szczęście że nie stać mnie na auto bo już dawno bym je sobie kupił żeby ułatwić sobie życie. A tak 8 godzin w pracy plus 3 godziny na dojazd i powrót. Coraz poważnej zastanawiam się nad zmianą pracy, gdzieś np na Dąbrowie czy w Chwaszczynie.

            • 6 0

            • Bo z drogami - a co za tym idzie - korkami jest kiepsko a miejscami nawet dramatycznie (np. tzw. Gdynia-Zachód). Z drugiej strony autobusy/trolejbusy są generalnie nowe, nowoczesne zajezdnie pobudowane, wyśmiewane buspasy jednak (i za niewielkie pieniądze) dały komunikacji sporo (np. Kielecka), nowe trolejbusy umożliwiły uruchomienie nowych tras (np. Fikakowo czy Pustki). Tak więc komunikacja radzi sobie całkiem nieźle jak na okoliczności.
              A auta też stoją w tych samych korkach...

              • 1 2

        • (1)

          Istnieje koncepcja transportu szynowego na Gdynię Zachód - mówili o tym Szczurek albo Marek Stępa, a na trojmiasto.pl był o tym artykuł pamiętam.

          • 1 1

          • Do realizacji w roku 2085

            Na 100%

            • 10 3

    • Chyba Ty!

      • 0 1

    • PKM powinna dać więcej składów

      • 12 0

    • (1)

      Podpisano: wykonawca...

      • 11 1

      • z rodziną :P

        • 7 0

  • Tak trasa kaszubska nic nie da (2)

    Samochodów coraz więcej, trójmiasto stanie. Coraz więcej ludzi chce tu mieszkać, przyjeżdżają do pracy. Efektem tego jest utrudnione życie mieszkańców. Wszędzie tłumy, na drogach, w sklepach, etc.

    • 39 21

    • Ponieważ trzeba mieszkać w mieście, a nie poza nim i swoimi samochodami tłoczyć drogi. (1)

      Niestety nie mamy transportu szynowego do dzielnic zachodnich.

      • 12 4

      • Że tak powiem, trzeba być stać na mieszkanie w mieście. Gdańsk potrzebuje gestarbeiterów, bo za ceny mieszkań i wynajmu w samym mieście ludzi może być nie stać na przeżycie, by świadczyć swoją umowę o niewolnictwo na szeregowych stanowiskach w Januszex S.C.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Dobrze, że ktoś wreszcie robi tę drogę. (29)

    Jak w przyszłości Gdynia przyjmie ruch z tej drogi?

    • 173 12

    • otworzą droge to szczurek wtedy zacznie robic węzeł Karwiny (15)

      nie dość, że drogi dziurawe, to będzie korek związany z budową węzła. dlaczego on tego nie robi teraz???

      • 21 6

      • Bo ma mieszkańców w d... i kasa na farbki się skończyła (14)

        • 26 6

        • (13)

          tylko zeby pisiory poradzily sobie z budowa trasy kaszubskiej, w zeszlym roku wykonawcy zeszli z jedenastu odcinkow, straty finansowe dla budzetu to ok miliard zlotych, a straty czasowe to w niektorych przypadkach cztery lata, ilu ludzi zginie w tym czasie lub zostanie kalekami nie mowiac juz ostratach materialnych

          • 12 17

          • Jak tylko pojawia się krytyka nieudolności władz Gdyni, to zaraz wyskakuja post dotyczący PiS i uwaga zostaje odwrócona. (2)

            A temat jest taki, że tym roku kasa poszła, na Cuda Wianki, Openera, wyścigi samochodów na ulicach, konkurs skoków Red Bull, kluby sportowe, napis Arka przy bulwarze, park w parku i jeszcze coś jeszcze by się znalazło.

            A na Węzeł Karwiny zabrakło. I te dwie inwestycje zamiast być prowadzone równolegle (bo i tak te dzielnice będą zakorkowane) to będą realizowane jedna po drugiej, więc korki mamy gwarantowane przez najbliższe 5 lat

            • 11 4

            • (1)

              artykul jest o trasie kaszubskiej ale zawsze pojawia jakis pisior i dowala szczurkowi albo dulkiewicz odwracajac uwage od zasadniczego tematu, nachalnosc to znak rozpoznawczy pisuarow jak z apelem smolenskim, swieto kwiatow a pisior wyskakuje z apelem, otwarcie nowego przedszkola a pisior serwuje apel, odznaczaja tramwajarzy - apel, przejrzyj sie w lustrze

              • 4 10

              • Śmieszy mnie jak lepsi czują się platformersi, którzy z agresją przechodzą do krytyki przez wyzwiska pod tytułem każdej osoby o innych poglądach i automatycznym nazywaniu ich pisuarami. Na skali kraju PO zagłębia się w muł w swoich osiągnięciach, bo dno już dawno osiągnęli. Nie uratuje tego ani uśmiech Schetyny, ani skromne rady Wałęsy. Tusk w międzyczasie zamienia się w cień człowieka i jest chyba zajęty ważniejszymi sprawami od Polski. No ale na szczęście zostały bastiony PO. Bo to przecież są elyty wybierane przez najważniejszych mieszkańców Polski. Przypomnę, że pewne odcinki S6 miały powstać na Euro 2012. Nie ma ich do tej pory. Politycznych Oszustów złodziejami nazwać nie można, bo na wyborach można wcisnąć wszystko, nawet obniżkę VAT.

                • 1 1

          • za PO KO upadły dziesiątki firma budujących autostrady a przypomnę były to najdroższe autostrady w Europie (9)

            • 26 22

            • Teraz będzie jeszcze gorzej. Wszystko upadnie i zostanie jedynie Nowogrodzka w chwale i na kolanach.

              • 2 2

            • (7)

              niepotrzebnie przypominasz te propagandowe farfocle, nic nie wnosza merytorycznie, madrzy sprawdza sobie u zrodla i nie nabiora sie, mniej rozgarnietym namiesza sie tylko w glowach a po co to robic rodakom, a przy okazji wszystkie inwestycje drogowe prowadzone przez pis sa mniej wiecej o jena trzecia drozsze, latwiej krytykowac niz zmierzyc sie z tematem w praktyce

              • 25 16

              • (2)

                Bo wzrosły koszty materiałów i pracowników geniuszu.

                • 10 12

              • Czyli za po

                Było drogo, za pis jest drożej, ale to uzasadnione? Dzizas... Co ta polityka robi ludziom z mózgu...

                • 6 5

              • bo pis przez pierwsze dwa lata nierzadu zwlekal z rozpoczeciem inwestycji poniewaz byl zajety najpierw czystkami i wprowadzaniem swoich ludzi a potem zapoznawaniem sie z tym co jest do zrobienia, zaburzony zostal cykl plynnego uruchamiania nowych budow, spietrzenie spowodowalo wzrost cen materialow i innych skladnikow inwestycji, poczytaj troche prasy fachowej...geniuszu

                • 14 16

              • heh (3)

                Droższe bo mamy 2019 a nie 2014...poza tym, jak dla mnie mogą być droższe ale niech będą lepszej jakości. Takie gadki fifarafy o głupich i mądrych...a co jest merytorycznego w Twoim poście ?

                • 7 7

              • (2)

                zmiana daty generuje wzrost cen? coz pisy kieruja sie bardzo swista logika

                • 7 7

              • Słyszałeś coś o inflacji, wzroście płac?

                Rozumiem, że one wszystkie są ujemne i teraz musi być taniej, żeby pasowało to do twojej chorej ideologii.

                • 8 3

              • Co ? Caly czas w internetach POkemony biadolą jak to za po bylo tanio a teraz drogo...to jak to jest z tą datą ? Generuje czy nie ?

                • 9 4

    • Bardzo dobrze, brawo dla inwestycji

      Problem w kierowcach, dokładnie w różnicy wyszkolenia. Nawet jeśli na 100 super jeżdżących (chociaż takich którzy potrafią włączyć się do ruchu i ruszyć na zielonym) znajdzie się jeden miszcz no to mamy korek w takiej sytuacji.

      • 6 0

    • ta droga łączy obwodnicę (5)

      z kierunkiem zachodnim, z Gdynią ma niewiele wspólnego.

      • 13 21

      • a ci, co przyjadą z zachodu rozpłyną się w powietrzu? (4)

        • 29 5

        • (3)

          Przecież nie wszyscy jadą do Gdyni.

          • 16 9

          • wystarczy, że część pojedzie, która obecnie jeździ Morką/Hutniczą (2)

            • 18 1

            • Kto z Wejehrowa lub R-R będzie się pchał do Trasy Kaszubskiej, żeby jechać do Gdyni???

              Chyba tylko ty.

              • 9 1

            • czyli gorzej nie bedzie

              • 9 6

    • standardowo - skróceniem fazy zielonych świateł na najbliższych skrzyżowaniach (1)

      • 2 0

      • Jeszcze skrócić? Już na lewoskrętach zielone trwa 10 sekund.

        • 4 1

    • (2)

      Jedyna mozliwosc usprawnienia tam ruchu to bus pasy na calej dlugosci do Orlowa i parking kolo Karwin PKM... ale nie wiem czy jest nawet na to miejsce

      • 14 6

      • na parking zawsze jest miejsce

        ale tylko w planach i wizualizacjach

        • 2 0

      • W tej chwili miejsce na parking jest ale deweloper już coś tam buduje. Na miejscu obecnego parkingu ma powstać inny, wielopoziomowy.

        • 4 2

    • Na Wielkopolskiej namaluje się coś farbkami i będzie git.

      i gryzoń będzie miał kolejny argument, że farbek nie starczyło na modernizację węzła Karwiny

      • 55 11

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    policja powinna tam postawić szybkostrzelny fotoradar. wczoraj było już tam aktywne ograniczenie do 70 i zakaz wyprzedzania, ale samochody hurtowo się do tego nie stosowały.

    • 81 32

    • ograniczenie jest już jakieś 2-3 dni (4)

      ostatnio jechałem tam jakieś 75-80 i wyprzedziły mnie dwie policyjne lodówy z dużą nadwyżką prędkości. Tyle w temacie egzekwowania ograniczeń prędkości.

      • 3 1

      • (3)

        moze dostali informacje ze w jakims sklepie ktos ukradl batonika i wymagalo to pilnej interwencji pispolicji, w takich sytuacjach sa szybcy i bezlitosni

        • 3 3

        • raczej wezwał ich jakiś ksiądz do profanacji i obrazy majestatu (2)

          • 8 3

          • Swoje głupie komentarze zachowaj dla siebie frustracie. (1)

            Zrób coś pożytecznego i wyłącz internet.

            • 2 7

            • Wykup folderek.

              Od Radia Maryja. Żeby zadośćuczynić.

              • 1 0

    • znaki drogowe to nie program telewizyjny, aby tego przestrzegac.

      • 0 5

    • Po co?

      Jak wszyscy będą stali w korku

      • 14 9

  • Trzeba jeszcze wiele dróg poszerzyć

    żeby się przekonać, że to nic nie daje.
    Travel in towns: jam yesterday, jam today and jam tomorrow?

    • 1 1

  • (4)

    Juz teraz rano i popoludniu sa mega korki w tej okolicy, a jak zaczna robic to o ile dluzsze i wieksze będę korki! zadnej alternatywy. jak mozna na 2 lata droge zwezic , ktora nawet w tej chwili nie wytrzymuje natezenia ruchu.

    • 31 9

    • Przecież droga kaszubska będzie alternatywą .

      Weź tu wszystkich zadowól .

      • 0 0

    • (1)

      Jak można na 2 lata zwężać!?! Powinno się zwężyć a stałe dla samochodów i zostawić pas tylko dla autobusów.

      • 3 12

      • Takich powinno się pakować do autobusu kapsuły i na słońce wysyłać.

        • 1 4

    • OK to nie będziemy robić nic

      • 10 1

  • (7)

    na dwa lata zwężą jezdnię? będą tam łyżeczką od herbaty beton robić i wałkiem do ciasta asfalt układać? kraj absurdów...

    • 43 25

    • Ma być tanio, oszczędzając publiczne pieniądze (4)

      to będzie tanio.

      • 6 2

      • (3)

        a i tak o jedna trzecia drozej niz poprzednicy

        • 3 1

        • (2)

          Wiesz ze przez ten czas zdrożały materiały budowlane i koszty pracy?

          • 3 0

          • (1)

            po pierwsze: zastanowilo cie czemu zdrozaly? po drugie nie mowimy tu o prostym liczbowym porownaniu a po zastosowaniu przelicznika uwzgledniajacego czynniki kosztotworcze

            • 0 3

            • Chcesz aby było tanio jak w Chinach ?

              Wszyscy za dużo zarabiają tylko nie JA !

              • 1 0

    • (1)

      Na koniec obwiniać będą słońce, że swiecilo tylko w dzień, i w nocy robić nie mogli, bo ciemno było

      • 10 6

      • Kra kra kra ....tylko tyle ?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane