• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od poniedziałku zmiany w ruchu na obwodnicy

Patryk Szczerba
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przygotowania do zmian w ruchu w związku z budową Trasy Kaszubskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej, od poniedziałku na odcinku Obwodnicy Trójmiasta od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską zostaną zwężone pasy ruchu. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. A na przełomie listopada i grudnia zamknięta zostanie jedna jezdnia ul. Chwaszczyńskiej na wysokości węzła Wielki Kack.. Zwężenie na obwodnicy i zmiany na ul. Chwaszczyńskiej potrwają do połowy 2021 roku.



Budowa Trasy Kaszubskiej utrudni ci codzienne poruszanie się?

Przypomnijmy, że trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.

Zmiany w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack zaczną obowiązywać od przyszłego tygodnia. Kierowcy zdążyli już zauważyć i poinformować nas o przygotowaniach drogowców do budowy Trasy Kaszubskiej. Zostały ustawione nowe znaki, usunięto część dotychczasowego oznakowania i wykonano oznakowanie poziome na czas robót.

Zmiany organizacji ruchu na obwodnicy od 18 listopada



Drogowcy potwierdzają, że przygotowania trwają, ale nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana dopiero sukcesywnie między 18 a 22 listopada.

Pasy Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 metra (lewy) oraz 3 metrów (prawy). Będzie tam można jechać 70 km/h.

- Przetestowaliśmy to rozwiązanie podczas budowy węzła Karczemki. Z powodzeniem się to sprawdziło. Zakładamy, że ruch będzie odbywał się spokojniej i płynniej. Założyliśmy, że obwodnica, ze względu na natężenie ruchu, musi być utrzymana w relacji dwóch pasów w każdą stronę. Będziemy tak jeździli do połowy 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską.

Pod koniec roku zmiany zostaną wydłużone za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

- Wprowadzana organizacja ruchu jest niezbędna w celu prowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających, poszerzeniem korpusu drogowego obwodnicy i wykonania nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska oraz z pracami związanymi z likwidacją istniejących sieci - wyjaśnia Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: zmiany na ul. Chwaszczyńskiej



Na przełomie listopada i grudnia nastąpią zmiany na ul. Chwaszczyńskiej.

Korekty będą polegały na zamknięciu dla ruchu odcinka ul. Chwaszczyńskiej w rejonie między łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta do Polifarbu na Kaczych Bukach. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo jedną jezdnią.

- W tej chwili Chwaszczyńska ma przekrój dwóch pasów ruchu w obydwie strony. Wykonawca będzie musiał zamknąć jedną jezdnię, ze względu na wycinkę drzew, przebudowę uzbrojenia podziemnego. Sieci energetycznych, gazowych jest pod ziemią mnóstwo. By wybudować w śladzie ul. Chwaszczyńskiej drogę ekspresową, musi wykonawca przebudować uzbrojenie - dodaje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.


Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

  • Witomino

    Do Witomina prowadzą cztery drogi, ale W godzinach popołudniowych stoimy w dużych korkach. To w tej chwili. A co będzie potem?

    • 0 0

  • Pkm- uruchomić koniecznie dodatkowe połączenia osowa- Gdynia.

    • 0 0

  • obwodowa

    Jadąc obwodową od Osowej w kierunku Chyloni lewym pasem osobówką bo na prawym ciężarówki wpadasz na linię ciągłą ,ktora ciągnie sie aż do góry , parę metrów przed zjazdem na Chwaszczyńską, i już jest ciężko zjechać na prawy pas i zjazd ,bo prawy zajęty , i musisz hamować i blokować lewy pas aż ktoś cię wpuści na prawy .Gdyby od wiaduktu domalować chorągiewki na lewym to można by było wcześniej zmienić pas na prawy bo nie zawsze jest on u góry zajęty

    • 0 0

  • a za 5 lat stwierdzą, że są korki i trzeba budować kolejną obwodnicę

    • 1 0

  • Odciążenie obwodnicy i skierowanie ruchu dalej na zachód powinno zacząć się już przed końcem A1.
    Do tego trasa łącząca trójmiasto i przelotówkę.

    • 0 0

  • Trzeba jeszcze wiele dróg poszerzyć

    żeby się przekonać, że to nic nie daje.
    Travel in towns: jam yesterday, jam today and jam tomorrow?

    • 1 1

  • ślązak

    nie rozumiem przebiegu tej drogi. Dlaczego nie można było zrobić juz rozjadu w okolicach Pruszcza gd. kierując sie między Kartuzy a Żukowo. i dalej w kierunku Lęborka. W waszych stronach jestem przynajmniej raz w roku. I szlak mnie trafia stojac w tych korkach. A co dopiero mają powiedzieć mieszakańcy. Może mi to ktoś wytłumaczyć????

    • 0 0

  • GDynia bez trznzytu

    Dziwię się obawom internautów.Przecież ta droga spowoduję że ruch tranzytowy od południa nie wjedzie do miasta jak jest w tej chwili, również w drugą stronę ruch od Szczecina ominie małe trójmiasto i Gdynię wjeżdżając na obwodnicę i kierując się na południe.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane