- 1 Podejrzany o morderstwo może być groźny (149 opinii)
- 2 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (68 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (373 opinie)
- 4 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (148 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (95 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina. Niejasne zapisy (182 opinie)
Trasa Kaszubska opóźni zmiany na okolicznych drogach
- Co z zapowiadaną przebudową zakorkowanych skrzyżowań na Dąbrowie? - pytają mieszkańcy dzielnicy. Władze Gdyni odpowiadają, że gotowa od kilkunastu miesięcy dokumentacja zostanie wykorzystana w najbliższym czasie do przebudowy ulic Miętowej, Koperkowej i Wiczlińskiej. Na zmiany na Nowowiczlińskiej i Rdestowej trzeba będzie poczekać do zakończenia budowy Trasy Kaszubskiej.
Zakorkowana jest z tego powodu ul. Nowowiczlińska i to nawet w godzinach około południowych, kiedy w powszedni dzień poza sezonem zatorów w tym miejscu być nie powinno.
Kierowcy nie wiedzą o rondzie, więc korkują Dąbrowę
Sytuacja na Dąbrowie na kamerze naszego czytelnika
Zatory na dzielnicowych skrzyżowaniach
Zatory tworzą się też na skrzyżowaniu tej ulicy z Rdestową, a w drugą stronę na krzyżówce Wiczlińskiej, Miętowej i Koperkowej.
Mieszkańcy Gdyni przypominają, że od końca 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa pozwalająca na przebudowę tych krzyżówek.
- Ale do tej pory nic się w tej kwestii nie wydarzyło. Ruszyła budowa Trasy Kaszubskiej, tymczasem o lokalnych trasach cisza. Czyżby zabrakło funduszy? - pyta pan Jacek. Przypomnijmy jednak, że Trasa Kaszubska nie powstaje z budżetu Gdyni, lecz państwa.
Wskazuje przy okazji, że gdy w 2019 roku rozstrzygnięto przetarg na wybór projektanta, władze Gdyni zapowiadały, że prace budowlane ruszą w następnym - 2020 roku.
Sprawdziliśmy: dziś urzędnicy miejscy informują, że przetarg pozwalający w tym roku rozpocząć prace na skrzyżowaniu ulic Miętowej, Koperkowej i Wiczlińskiej zostanie ogłoszony jeszcze we wrześniu.
- Przebudowane skrzyżowanie zostanie wyposażone m.in. w sygnalizację świetlną. Szacowany koszt przebudowy to ok. 1,5 mln zł. Zakończenie prac budowlanych na ww. skrzyżowaniu planowane jest na koniec II kwartału 2022 roku - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zakres inwestycji:
- przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z budową przejść dla pieszych,
- nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową, która ma być podpięta pod Tristar.
Przebudowa Rdestowej i Nowowiczlińskiej konieczna od lat
Na swoją kolej do zakończenia prac przy Trasie Kaszubskiej musi poczekać ważniejsze z punktu widzenia mieszkańców Dąbrowy skrzyżowanie ulic Nowowiczlińskiej i Rdestowej.
Przypomnijmy, że w 2017 roku urzędnicy próbowali poprawić sytuację na tej krzyżówce. Po zakończeniu sporów własnościowych stworzono dodatkowy pas do skrętu w lewo, a także przesunięto słupy trakcyjne i sygnalizatory.
Skrzyżowanie na Dąbrowie zostanie przebudowane - artykuł z 2017 roku
Najpierw Trasa Kaszubska, później przebudowa dróg
Pomogło niewiele, bo samochodów - tak jak w całej Gdyni - przybywało. Wiadomo było, że potrzebne jest kompleksowe rozwiązanie. I takie zostało w 2019 roku zaprojektowane.
Zakres inwestycji:
- przebudowa skrzyżowania ulic Nowowiczlińskiej z Rdestową, w celu uzyskania trzech pasów ruchu, w tym osobnego pasa do skrętu w lewo i osobnego pasa do skrętu w prawo w ul. Nowowiczlińską,
- nowa sygnalizacja świetlna.
- Trwa budowa trasy S6, nie jest więc to dobry czas na rozpoczynanie tam prac budowlanych, które mogłyby jeszcze bardziej utrudnić komunikację w tej części miasta - wyjaśnia Marek Łucyk.
Trasa Kaszubska porównanie 2020 z 2021 rokiem.
Opinie wybrane
-
2021-09-15 08:49
Ruch drogowy (2)
Sami sobie gotujemy taki zabetonowany los! Poza tym te światła regulujące ruch to jednak wymagałyby bardziej sensownych ustawień bo to co wychodzi spod ręki dzisiejszych projektantów, nijak nie przystaje do potrzeb i tylko dezorganizuje ruch. Możliwości są tylko trzeba je odpowiednio i z głową wykorzystać.
- 37 12
-
2021-09-15 10:44
Mieszkaj w mieście, jeździj samochodem, narzekaj na beton??
- 3 0
-
2021-09-15 10:40
Nie można.
Najpierw kierowcy musieliby jeździć zgodnie z prawem.
Nie można przecież promować łamania przepisów i ustawiać świateł na 70-80km/h.- 5 2
-
2021-09-15 13:09
Gdynia boi się rond jak diabeł wody święconej (10)
Nie znam miasta w Polsce, które by miało tak mało rond , jak to jest w Gdyni. Tylko światła i światła tutaj. Ktoś na tym trzepie kasę w UM.
- 38 6
-
2021-10-09 13:27
rondo
wydaje mi się , że ronda sprawdzają się przy małym ruchu przy dużym już nie (patrz Chwaszczyno i Żukowo)
- 0 0
-
2021-09-16 07:00
Prości ludzie
Nie potrafią jeździć po rondzie.
- 3 0
-
2021-09-16 06:29
Z kolei Pruszcz to miasto rond i progów zwalniających...
- 0 0
-
2021-09-15 23:51
Niekoniecznie
Po prostu jak sie przez lata inwestowalo w Tristar trudno to wszystko teraz wywalic w kosmos budujac wszedzie ronda i likwidujac sygnalizacje swietlna. To chyba logiczne.
- 0 0
-
2021-09-15 22:48
Ronda?
No tak potem sytuacja jak Chwarzczyno i Żukowo. Podziekujemy
- 0 1
-
2021-09-15 19:18
(3)
Rondo x 2 w Żukowie powoduję korki. Ronda nie wszędzie działają.
- 7 0
-
2021-09-15 21:29
Powodujesz korki? Nie rób tego!
- 1 0
-
2021-09-15 19:36
Czyli jakby były swiatła w Żukowie , to korki byłyby mniejsze? (1)
- 5 1
-
2021-09-16 05:40
@Gryzeld raczej każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Tak samo wielkość ronda ma znaczenie czy mniejsze lub większe bo ine ma każde znich przepustowość .
- 1 0
-
2021-09-15 18:58
Musi
...ktoś zarobić :)
- 1 0
-
2021-09-15 10:50
(1)
A jaki plan dla pieszych na Nowowiczlińskiej w rejonie budowy? Długo jeszcze będą wykręcać sobie kostki na wertepach i teraz jeszcze przechodzić z jednej strony na drugą na przejściu, które składa się z dwóch żółtych kresek? Do czasu jakiegoś wypadku?
- 29 13
-
2021-09-16 07:01
Weź kredyt
Zmień mieszkanie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.