• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: raport z budowy, kolejne utrudnienia

Michał Sielski
24 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Osunięcia skarp przy węźle obwodnicy Wielki Kack, które pojawiły się przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej, zostały szybko naprawione i ruch odbywa się normalnie. W tym tygodniu musimy się jednak liczyć z nowymi utrudnieniami. Sprawdzamy postępy prac na budowie, której kibicuje wielu mieszkańców Trójmiasta.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Przypomnijmy: Trasa Kaszubska połączy Gdynię z miejscowością Bożepole, leżącą za Wejherowem. Dzięki temu cały ruch tranzytowy w stronę Lęborka ominie zakorkowane nie tylko w sezonie Wejherowo, Redę i Rumię oraz gdyński odcinek obwodnicy. Trasa zacznie się bowiem na węźle Wielki Kack. To właśnie tam koncentrują się obecnie najbardziej spektakularne prace.

- Kierowcy zwrócili zapewne uwagę na kontynuowaną wycinkę drzew i usuwanie karpin [drewna części podziemnej drzewa - przyp. red.] przy obwodnicy. W zeszłym tygodniu doszło w obrębie węzła do uszkodzenia przez wykonawcę robót nasypu przy budowie ścianki szczelnej. Niezwłocznie uszkodzenia zostały przez niego zabezpieczone i skutecznie wdrożył program naprawczy. Obecnie ruch odbywa się jak poprzednio, bez dodatkowych utrudnień - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz tego trwają rozbiórki budynków, a także prace saperskie i archeologiczne.

Prace ziemne poza Trójmiastem



Na odcinkach Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia roboty budowlane koncentrują się na pracach ziemnych: odhumusowaniu (zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi), budowie wykopów i nasypów oraz wymianie gruntów. Trwa też betonowanie fundamentów i podpór pod obiekty mostowe.

- Oprócz tego usuwane są kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną podziemną i naziemną (wodociągi, gazociągi, linie energetyczne itp.). Te prace są może mało spektakularne, ale skomplikowane i niezmiernie istotne w procesie inwestycyjnym - dodaje Piotr Michalski z GDDKiA.
Na razie najmniej dzieje się na odcinku Bożepole Wielkie - Luzino, gdzie Lasy Państwowe wycięły drzewa, a wykonawca rozpoczął usuwanie karpin i czeka na rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych do wydania drugiej decyzji ZRID.

Utrudnienia w najbliższych dniach


Około 26 lutego 2020 roku planowane są prace przy przebudowie sieci wodociągowej, która jest w nasypie i pod łącznicą dla relacji z Gdańska na ul. Chwaszczyńską. W związku z tym konieczne będzie zwężenie dwupasmowej drogi do jednego pasa ruchu, co na pewno będzie wpływało na przejezdność Obwodnicy Trójmiasta. Te prace i utrudnienia potrwają około tygodnia.

Trasa Kaszubska: koszty budowy


  • Za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki pomiędzy Gdynią a Szemudem, firma Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
  • Budowany przez Budimex odcinek Szemud-Luzino pochłonie 335,8 mln zł.
  • Za trasę pomiędzy Luzinem a miejscowością Bożepole Wielkie zapłacić trzeba 338 mln zł.
  • Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.


Trasa Kaszubska: co powstanie


Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania. Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania.
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (202) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Fantastyczna inwestycja. Ciesze sie ze Trojmiasto tak sie rozwija. (2)

    Dziekujemy silnej wladzy PO. To podstawa naszego sukcesu.

    Karol z Chwaszczyna

    • 9 40

    • PO to zakała polskiej racji stanu

      Człowieczku nie bądź nawiedzony i zdejmij klapy z oczu - Partia Oszustów zniewolała naród polski przez 8 lat - to wystarczy,to są zdrajcy ojczyzny którzy w PE głosują przeciwko swoim rodakom

      • 0 0

    • ta trasa nie jest organizowana przez władze Trójmiasta :)

      świetna prowokacja

      • 12 1

  • Do więzienia (21)

    Ten kto zezwolił na budowę trasy kaszubskiej powinien siedzieć w pierdlu. Dewastacja środowiska w dzielnicach Dąbrowa i Wielki Kack jest ogromna. Nie wspomnę już o bezsensownej wycince lasów na górnym tarasie koło ul. Szafranowej. Po co się pytam? Las to naturalny tłumik hałasu.

    • 110 270

    • Dewastacja i hałas, pęd ciężarówek

      Zniszczono las, a od pewnego czasu kierowcy obsługujący budowę transportem ciężarowym , zrobili sobie "skrót' i rozjeżdżają osiedle fikakowo. ciężarówki pędzą, kurzą hałasują ulicą Górniczą i Gryfa Pomorskiego. Kiedy kupowałem mieszkanie na fikakowie , za wyższą cenę kupowało się spokój, i ciszę z bliskością pięknego lasu. Teraz nie da się tu normalnie żyć :(

      • 0 0

    • Stary jesteś beznadziejny

      • 0 0

    • Rzecz jasna

      Na górnym tarasie staną bloki

      • 0 0

    • Pewnie

      tam mieszkasz , współczuje ale trzeba było spojrzeć na plan zagospodarowanie a później się wprowadzać . Trasa była planowana 40 lat temu więc żale do siebie a ciągi komunikacyjne muszą być unowocześniane , aut przybywa i miernot za kółkami również .

      • 1 2

    • (2)

      W sposób rozumując to powinniśmy mieszkać w szałasach, chodzić prać do rzeki i polować w lesie.

      • 6 2

      • Powinniśmy budować linie kolejowe

        • 2 0

      • I niebawem będziemy!

        • 2 0

    • (9)

      Zgadzam sie calkowicie. To co tam wyprawiaja to jest cos strasznego. Totalna dewastacja i degradacja dwoch dzielnic. Zaleja potem to wszystko asfaltem i zapelnia smierdzacymi samochodami. I to wszystko za grube pieniadze.
      Masakra :(

      • 22 42

      • (2)

        Szkoda, że nie protestowałeś jak Szyszko wycinał Puszczę Bialkwieską, co robią z Mierzeją, o wycince w lasach nie wspomnę.

        • 27 29

        • Jak Warszawa ścieki do Wisły spuszczała, to Ty protestowałeś razem z ekologami? (1)

          • 24 10

          • co tu protestowac jak to była awaria

            co z tym mieli zrobić, pakować do butelek ? myśl realnie a nie życzeniowo

            • 8 10

      • To trzeba było protestować jak mieszkańcy Osowej! (3)

        Nie chcieli u siebie wlotu Trasy Kaszubskiej i w końcu GDDKiA zmieniła projekt. To dlatego teraz trasa odbija w Chwaszczynie na północy wschód, zamiast naturalnie prowadzić cały czas na południowy wschód.

        • 9 1

        • I dlatego brak inwestycji na Osowej (2)

          I wszystko w temacie. Jak nie chcesz to nie masz.

          • 12 2

          • (1)

            Jakich inwestycji?
            Byłeś tam?
            Ciągle się tam coś buduje

            • 3 12

            • Chyba nowe osiedla. Budowa dróg Nowy Świat i Koziorożca to inne zadania. Do TK potrzebna jest nowa Kielnieńska a tej długo jeszcze nie będzie.

              • 4 0

      • (1)

        Z tą wycinką zielonych terenów zgadzam się. Tyle, że takie są uroki życia w mieście, beton i niestety coraz gorsza jakość  powietrza. Ja zareagowałem jako 20sto letni mieszkaniec Dąbrówki i wyprowadziłem się.

        • 3 3

        • Można było wyciąć drzewa tylko pod drogę, a wycięto wszystko

          Nie wiedzących o co co chodzi zapraszam na Słowackiego - odcinek od obwodnicy do lotniska. Tam niestety pod drogę i tory kolejowe wycięto zupełnie niepotrzebnie pas szerokości ok 100 m.

          • 7 7

    • idz spac

      • 0 4

    • odpowiedź (2)

      zapoznaj się z Projektem Budowlanym jeżeli masz pojecie co to jest

      • 45 12

      • (1)

        Przygłupie inżynierki niech pierw nauczą się budować z głową wtedy pogadamy o ile d**ilu się założysz że spartola i będą korki? co wtedy powiedzą? Za dużo samochodów tak jak zawsze?

        • 7 43

        • odpowiedz

          Węzeł Karwiny będzie najbardziej odciążonym wezlem drogowym na północy kraju,- tu na korzyść Gdyni (tego co się dzieje w obrebie Karwin;Dabrowy)
          nawet pomimo ze jeszcze nie będzie jeszcze obwodnicy metropolitalnej ; odciąży już Chwaszczyno- tj odciąży ruch na 218 ; Szemud ; i nawet Osowę i inne jeśli chodzi o dojazd w czasie ..

          wystarczy obejrzeć plan zagospodarowania terenu na zakładce strony
          szemud-gdynia s6/ mapy/projekt zagospodarowania terenu/orientacja zadania 1 lub zadania 2

          czy takie argumenty już trafiają do zakładam każdego normalnego czytelnika forum

          • 11 7

  • Czy przewiduje się gdzieś nasadzenie drzew w zamian za wycięcie ich pod budowę trasy? (16)

    Bo tylko ciągle wycinamy, a terenów zielonych i leśnych ubywa w coraz szybszym tempie. Czy przewidziana jest jakaś rekompensata?

    • 142 65

    • Większych zmartwień nie masz? Malkontentom jeszcze nikt nie dogodził.

      • 0 0

    • Drzewka

      Tak każdy mieszkaniec Bojana ma nasadzić 20 drzew na swojej działce.

      • 1 0

    • dajcie na miłość boską dokończyć inwestycję,! nie da się robić nasadzeń w trakcie prac ziemnych i innych budowlanych, trzeba mieć trochę pojęcie zanim się coś napisze, sami ekolodzy wszędzie

      • 1 1

    • Ekolog się znalazł. Nie nie udusimy sie

      • 0 3

    • (1)

      Polskie robole i nieroby mają to gdzieś ,nawet jak by cały las wyrżnęli i postawili 150 makdonaldow i riwier tudzież klifów to by się bydelko cieszylo

      • 7 3

      • jesteś przedstawicielem bydełka ?

        • 2 0

    • spokojna Twoja rozczochrana . (6)

      W każdym pozwoleniu na budowę jest szczegółowo napisane , które drzewa można wyciąć / o ile tam są / i dokładnie wyznaczone są miejsca gdzie w zamian muszą być nowe nasadzenie drzew . Po skończeniu inwestycji przedstawiciel wydziału ochrony środowiska sprawdza to i daje swój podpis / jeden z kilku podpisów wymaganych prawem budowlanym / na pozwoleniu na użytkowanie ukończonej inwestycji . Tak to działa .

      • 23 7

      • (2)

        haha tiaa, bo uwierzę.

        • 5 13

        • nasadzenia drzew (1)

          W ramach inwestycji nasadzonych zostanie kilkadziesiąt tysięcy nowych drzew. Część z nich to zieleń izolacyjna przy drogach, a część to nasadzenia rekompensujące do nasadzenia w lesie.

          • 6 0

          • Zieleń izolacyjna przy drogach - wyciąć ze skarpy praktycznie na osiedlu na Dąbrowie piękne stare buki i w zamian posadzić kilka rachitycznych drzewek, z których połowa uschnie. I jeszcze narzekać, że skarpa się obsuwa...

            • 9 2

      • Posadzenie kilku cieńkich drzewek wzdłuż drogi to nie to samo, co zniwelowany teren leśny. (1)

        Pytanie jest proste - jeżeli wycięliśmy 1 ha lasu, to czy gdzieś powstanie nowy 1 ha lasu?

        • 12 8

        • Szybkie pytanie. Ile w życiu zasadziłeś drzew? Ile drzew trzeba było wyciąć, byś mógł tu wypisywać swoje brednie? Jak rekompensujesz swoją wygodę w stosunku do natury? Ile wziąłeś i ile oddałeś? Twoje ego jest przezabawne.

          • 11 9

      • taaak, ale to inwestycja celu publicznego

        więc zasady są nieco inne

        • 0 5

    • mój drogi zatroskany (1)

      Jeśli opracujesz technologię budowy dróg na drzewach, chętnie skorzystamy.

      • 20 4

      • Żadnej drogi nie potrzeba jeśli latalibyśmy nad drzewami, taki np: EHang 184 kosztuje mniej niż passat.

        • 1 1

    • Tylko że zalesienie nam wzrasta... i w skali kraju i w skali województwa. Wzrasta również ilość zadrzewień w miejscach nieużytków rolniczych. Więc bilans jest na plus, pomimo że się tu i ówdzie wycina pod osiedla i drogi.

      • 9 6

  • Jak Gdynia planuje przyjąć ruch z tej trasy? (30)

    • 111 31

    • a jak dzisiaj przyjmuje? przecież aut nie przybędzie z tego tytułu

      • 0 0

    • kogo to obchodzi ??

      • 0 0

    • (5)

      Ten sam trol z tym samym bzdurnym hasłem w każdej aktualizacji info o Kaszubskiej. Nie wytłumaczysz, ze Kaszubska nie prowadzi do Gdyni :) Każą mu to pisze bzdury z automatu, lub przez automat

      • 39 21

      • wiesz co to jest naturalne przedłużenie trasy?

        • 0 0

      • Zaciekawiłeś mnie. (2)

        Rozwiń wątek, skąd dokąd prowadzi skoro nie do Gdyni

        • 24 9

        • a od kiedy chwarzno to Gdynia? (1)

          • 3 29

          • a od kiedy Nowy Jork to Gdynia?

            • 1 0

      • Jak to nie prowadzi a na jakim skrzyżowaniu się kończy?

        • 19 8

    • Nie tylko Gdynia ale cała obwodnica (7)

      "wielu mieszkańców kibicuje powstaniu tej trasy". Obawiam się że z tego kibicowania to przy samym węźle nic dobrego nie będzie :) Przy takim układzie jak mamy obecnie, gdy obwodnica w okolicach Dąbrowy korkuje się non stop (mam na myśli okres przed tą budową), to wpuszczenie w węzeł tak ogromnego grzmota jak trasa kaszubska nic dobrego nie wróży. Obawiam się że obwodnica w tym miejscu umrze, droga przez Karwiny również. To wszystko już teraz ledwo zipie. Ciekawe też jak będzie wyglądał sam węzeł. Czy będzie tak przemyślany jak połączenie z estakadą (ciągle korki)? A może tak jak połączenie z obwodnicą południową (codziennie zator w godzinach szczytu). Dlaczego te węzły są tak ch.... projektowane? Gdy się jedzie przez Warszawę nowo wybudowanymi obwodnicami, to wszystko tam ma ileś pasów, ogromne węzły, dwa pasy jednej drogi wchodzą w trzy pasy drugiej. Jednym słowem konkretne węzły, które nie generują korków. Zaczynam już mieć teorie spiskową, że gddkia w pobliżu centrali to zaprojektuje dobrze a u nas... Cytując klasyka: "Dla kolegi? Dla kolegi to wszystko jedno" :)

      • 41 8

      • (1)

        Nie chwal tak tej Warszawki, tam też jest kupa błędów projektowych, a największy z nich to S8 i okolice mostu Grota Roweckiego i rozjazdu w Al. Prymasa Tysiąclecia. Dzień bez kilku wypadków w tym miejscu, to dzień stracony. No ale też i natężenie ruchu sporo większe, bo już ponad 200 tysięcy aut na dobę.

        • 1 1

        • A gdzie ja "tak chwaliłem Warszawke"

          Napisałem tylko o tym, że gdy się jedzie to są duże węzły i skrzyżowania o odpowiedniej przepustowości. Gdzie tu przesadne chwalenie. To oczywiste, że błędy w projektowaniu można znaleźć wszędzie. Wyjaśnij mi tylko jak twoje czepianie się "chwalenia warszawki" odnosi się do tego co napisałem, że tam projektuje się z rozmachem a u nas na dzień dobry za mała przepustowość. Odnoszę wrażenie że chciałeś na siłę coś napisać

          • 0 0

      • zobaczymy (3)

        ruch na odcinku Dąbrowa Cisowa może nawet zmaleć bo część ruch np. w stronę Lęborka ucieknie na nową trasę. Sam węzeł będzie bardziej wydajny więc powinno być lepiej. Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie. Tu rozwiązania są dwie, albo szybka budowa obwodnicy metropolitalnej alb dodanie pasa i modernizacja węzłów na starej obwodnicy

        • 21 0

        • "Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie."

          Jakie konkretnie pojazdy spowodują Twoim zdaniem ten wzrost?

          • 1 0

        • Rozwiązania (1)

          "szybka budowa obwodnicy metropolitalnej albo dodanie pasa". Czy w języku polskim szybka budowa obwodnicy to nie jest oksymoron? :D

          • 23 2

          • w chińskim raczej nie ;-)

            • 1 3

      • Toz masz w necie wizualizacje wezlow trasy kaszubskiej

        Wszystko dokladnie wiadomo jak maja wygladac. Nie trzeba sie zastanawiac, wystarczy ogladnac

        • 7 5

    • Nie ma zamiaru (1)

      Bo to nie jest ruch do Gdyni....

      • 5 2

      • rozumiem że Trasa Kaszubska kończy się gdzieś daleko przed Gdynią?

        • 0 0

    • Kupimy więcej farby

      Wymaluje sie buspasy . Autobusy i taxowy przejada reszta niech sie kisi ... jakos to bedzie

      • 2 1

    • (1)

      Wielkopolska w dół będzie jednym wielkim korkiem. Nie jest w stanie i nie będzie przyjąć ruchu od strony Dąbrówki.

      • 5 3

      • nikt więcej tam nie będzie raczej jeździł

        bo po co?

        • 6 0

    • Gdynia wymaluje nowe pasy

      i juz nie bedzie ruchu :)

      • 10 3

    • Nie ma na to pomysłu ale to przecież nieistotne;)

      Mieszkańcy Dąbrowy są w siódmym niebie;)

      • 1 3

    • Jak to jak? Postawi się parę zakazów, słupków i trochę asfalt pomaluje i gitara

      • 11 2

    • (1)

      Oklaskami i transparentami.

      • 22 1

      • Malowanymi farbą ;)

        • 11 5

    • (2)

      Łatwiej. Bo ruch będzie mniejszy.

      • 18 22

      • akurat...

        • 8 1

      • obwodnica

        jak obwodnica przyjmie większy ruch z gdyni? :)

        • 23 5

    • A Gdańsk-Osowa jak?

      • 10 1

  • trasa będzie kontrastowac z dziurawymi gdynskimi drogami (3)

    • 73 25

    • i z brakiem trasy dalej do Słupska i Koszalina oraz brakiem OMT - dziękujemy i pamiętamy PiS (2)

      Z naciskiem na panów Horała, Śniadek, Smoliński - zero zrobiliście dla pomorza

      • 8 2

      • Głupszy nie będziesz

        To fizycznie niemożliwe platfusie

        • 0 0

      • Antyleming

        Co maja w/w z dziurami w Gdyni Sopocie i Gdańsku gdzie od lat rządzi platforma nieobywatelska

        • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    (15)

    Dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej w połączeniu z budowaną Kaszubską w dużej mierze odciąży ruch Obwodnicy Trójmiasta od jadących samochodów.

    • 187 23

    • Punkt siedzenie określa punkt widzenia (9)

      odciąży Żukowo, Kolbudy, Kartuzy, Przodkowo czy inne suburbia Gdańska.
      Wyłącznie z powodu braku alternatyw komunikacyjnych związanym ze "światłym" prowadzeniem spraw komunikacji przez samorząd województwa. Który wobec narastającej świadomości o jego "zdolnościach i umiejętnościach", ewakuował sie w bezpieczniejsze obszary, gdzie nadal będzie mógł robić to, co lubi i potrafi...
      Czyli nic...

      • 12 10

      • (8)

        Jadący obwodnicą południową Gdańska kierują się na metropolitalną i dalej na kaszubską. Tak sobie wyobrażam ruch np. Tirów .

        • 7 3

        • a w życiu. Po co miałyby jeździć tiry do Leborka ?

          • 0 0

        • po co (6)

          tir ma nadkładać drogi, skoro może od razu pojechać obwodową?
          Tranzyt na zachód jest niewielki i raczej nie takich środków wymaga. Ruch do portu w Gdyni sumarycznie utknie i tak na estakadzie... ;)

          "Metropolitalna" drenuje ruch generowany przez suburbia i pompuje go w dogodniejsze trasy dojazdowe do miasta. Może to i potrzebne...
          Ale nie na cito...

          • 10 5

          • (4)

            Problem Trójmiasta miał początki już ponad 100 lat temu, pogłębiony przez brak tuneli dla aut i pieszych oraz tuneli i wiaduktów zjazdów z trasy miejskiej. Założę się że zniesienie skrzyżowań na tej trasie w sensacyjnym stopniu zmniejszyłoby korki!

            • 7 1

            • problem komunikacji Polski z Gdynią - zaczął się w Gdańsku zaraz po 1920r.

              i trwa do dziś
              ... podobnie jak zacofanie kulturowo-mentalno-gospodarcze całej Wschodniej Polski od czasów zaboru Rosyjskiego trwa do dziś.

              • 0 0

            • 100 lat temu nie bylo Trójmiasta, a Gdynia byla wioską.

              • 0 0

            • (1)

              Sto lat temu to akurat jeszcze niemcy budowali linie kolejowe, które potem rusek zabrał do siebie. A my wpadliśmy w ślepy zaułek jakim jest stawanie głównie na transport samochodowy.

              • 1 0

              • dzięki samorządowi

                który rozebrał resztki tego, co zostawili Rosjanie.
                Bo przecież bryka to symbol sukcesu (w skórach i z firankami).
                Jedna PKM wiosny nie czyni...

                • 0 0

          • dogodniejsze trasy? np. Wielkopolska? to dopiero sie zacznie:(

            • 0 0

    • każda zbudowania droga zwiększa ilość aut - czyli za kilka lat będziesz musiał budować kolejną Obwodnice?

      • 0 1

    • Miał być przetarg na Obw. Metropolitarną jesienią, gdzie jest się pytam? (3)

      Może redakcja zapytałaby gddika?

      • 9 1

      • (1)

        Już nawet środki finansowe były przeznaczone, ale Szydło je zabrała!!!!!!!

        • 10 4

        • Odczep się! Te pieniądze im się po prostu należały

          • 8 2

      • nikt sie do partnerstwa nie pcha

        bez kolegów...

        • 7 0

  • Jaka ładna laurka (4)

    Rzeczywistość skrzeczy. Po co tak kłamać?

    • 21 49

    • twoja głupota skrzeczy...

      • 0 0

    • co insynuujesz

      daj przykłady jak jesteś taki mądry !

      • 0 0

    • znowu?

      A w twojej głowie wojna?

      • 1 1

    • pospolitość skrzeczy, panie mądraliński

      • 4 1

  • Oznakowanie (3)

    . Jadąc od strony Karwin zamierzałem wjechać na obwodnicę w stronę Chylonii (czyli kierunek Szczecin). W ostatniej chwili , bardziej intuicyjnie niż na podstawie oznakowania) zorientowałem się, że wjazd prowadzi po betonowych płytach ,praktycznie przez dziedzińce posesji! Wielkie gratulacje dla Wykonawcy oznakowania!! ;-((

    • 6 3

    • juz od dawna jest normalny zjazd

      • 0 0

    • (1)

      Proszę patrzeć na oznakowanie nie w smartfona.
      Dziękuję
      Pozdrawiam

      • 1 2

      • Zapewniam, że nie korzystam ze smartfona podczas jazdy i mniej więcej wiedziałem, gdzie powinienem zjechać z Chwaszczyńskiej. A i tak prawie przejechałem zjazd!

        • 4 0

  • Wytrzymałość (1)

    Wykonawca sobie postanowił zmniejszyć wytrzymałość podpór i konstrukcji. Zaoszczędził w ten sposób grube MLN i o tyle mogła droga być tańsza. Tak będzie drogo i kiepsko ale ktoś baaardzo dużo zarobi.

    • 3 0

    • podasz konkrety, źródła tych informacji, wyliczenia czy tak sobie lubisz popier...ć?

      • 1 0

  • Jak będzie kontrapas dla rowerów to jest OK.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane