• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ruch obwodnicą już po wiaduktach. Od 5 września kolejne zmiany

Patsz
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Nowa organizacja ruchu na obwodnicy w rejonie węzła Wielki Kack.

Od poniedziałku kierowcy jadący od strony Szczecina w stronę Gdańska jadą w okolicach budowanej Trasy Kaszubskiej zasadniczą i docelową jezdnią obwodnicy po dwóch wiaduktachMapka. Nawierzchnia jezdni nie jest jeszcze wyrównana, stąd ograniczenie prędkości. Kolejne zmiany GDDKiA zapowiada na 5 września.



Czy obawiasz się utrudnień w nowym roku szkolnym w okolicach Trasy Kaszubskiej?

Kierowcy z pewnością zauważyli, że na odcinku obwodnicy przy Trasie Kaszubskiej od poniedziałku zmieniła się organizacja ruchu. Od strony Szczecina do Gdańska jedzie się już docelową jezdnią po obwodnicy, a więc dwoma wiaduktami na wprost, a nie jak do tej pory jedniami zjazdowymi z pominięciem wiaduktów.

Ze Szczecina do Gdańska po docelowej jezdni na obwodnicy



- Dotychczasowa jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca kieruje już pojazdy wyłącznie do zjazdu na ul. Nowowiczlińską oraz w kierunku Chwaszczyna (tak jak będzie to docelowo) - informują przedstawiciele GDDKiA w Gdańsku.
Niektórych zdziwić może uskok, jaki kierowcy "zaliczają" na łączeniu z wiaduktem. Urzędnicy odpowiadają, że droga jeszcze nie jest na tym odcinku skończona i zalecają stosowanie się do ograniczeń prędkości.

Trasa Kaszubska: kolejne zmiany w ruchu od 5 września



Kolejnych zmian należy się spodziewać ok. 5 września, a więc w przyszły poniedziałek. Na razie nie są znane dokładne daty, bo - jak mówią przedstawiciele GDDKiA - wiele zależy od pogody.

Informacje w tym zakresie powinny pojawić się w tym tygodniu.

Przypomnijmy:

  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
  • Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
  • Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
  • Także terminu czerwcowego nie udało się dotrzymać, prace nadal trwają
  • Gotowy jest drugi odcinek między Szemudem i Luzinem
  • Ostatnio podawany termin to końcówka października


Trasa Kaszubska po ulewach



Kilka dni temu pytaliśmy urzędników: jak wygląda Trasa Kaszubska po sierpniowych ulewach, które nawiedziły Trójmiasto? Przedstawiciele GDDKiA odpowiadali, że skutki burz to zamulone rowy drogowe i melioracyjne, studzienki, wyrwy w skarpach oraz zniszczone konstrukcje nawierzchni na skrzyżowaniu Chwaszczyńskiej z Nowowiczlińską.

- Nie mamy sygnałów, że może to spowodować opóźnienia w pracach - mówili przedstawiciele GDDKiA.
Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym 2 mosty i 2 estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Patsz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (142)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane