Fakty i opinie

Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac

Najnowszy artukuł na ten temat Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską

Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021

Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.



Śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

tak, jadąc autem staram się podglądać pracę robotników 48%
tak, ale głównie z doniesień medialnych 40%
nie, nie interesuje mnie ta trasa 12%
zakończona Łącznie głosów: 1995
Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa.

Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.



Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni



Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.

- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyburzenia starych obiektów latem



To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.

- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.



Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).

Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych



Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.

- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.

Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.

Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia



- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstaje


graf. Trojmiasto.pl
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Quiz Moto Trójmiasto Średni wynik 54%

Moto Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie wybrane


wszystkie opinie (211)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »