- 1 Co dalej z Jaśkową Doliną? Trzy opcje (42 opinie)
- 2 Rusza przebudowa Chwarznieńskiej (89 opinii)
- 3 Rozprawa apelacyjna M. Adamowicz przełożona (250 opinii)
- 4 Rzym, Praga i Podgorica już od marca (81 opinii)
- 5 Grzyb i brak prądu. Znany budynek się sypie (177 opinii)
- 6 1,3 mln zł odszkodowania dla A. Gwiazdy (395 opinii)
Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac
Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021
Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.
Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.
Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.
Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.
Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni
Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.
- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyburzenia starych obiektów latem
To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.
- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.
Zalany węzeł Wielki Kack (10 opinii)
Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).
Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych
Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.
- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.
Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.
W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.
Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia
- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-06 17:09
(13)
Jeszcze tylko most z Gdyni na Hel i będzie super.
Tak, wiem, że to niemożliwe, ale fajnie by było.- 52 14
-
2021-07-06 18:30
(5)
nie ma rzeczy nie możliwych, chyba że w pl, wieżę Eiffla 1887r budowano 2 lata, dziś w PL zajęłoby to z 10 lat
- 6 0
-
2021-07-06 20:15
Za PO wiele rzeczy było niemożliwych (3)
500+ Donek też opowiadał ze na to nie ma pieniędzy
- 9 18
-
2021-07-07 08:29
za piss wszystko jest możliwe
nawet udało im się podwoić zadĺużenie Polski. Lepsi od Gierka a nie tylko od PO.
Po nich zostało trochę pożytecznych obiektów. Po pisie rdzewiejąca stępka, bezużyteczny a kosztowny w utrzymaniu przekop, elektrownia w Ostrołęce i wiele innych.- 6 2
-
2021-07-07 09:20
uważasz komuszku, że zabranie mi pracowitemu i rozdanie tobie leniu - to taka "sprawiedliwosć dziejowa" (1)
gdzie ty zarobisz na chlebek... jak ja zlikwiduje swoją firemkę?
ciepłe posadki obajtków i misiewiczów nie będą czekać na ciebie... już są dawno poobsadzane! - wg klucza partyjnego i po nieoPiSanym nepotyżmie...- 4 1
-
2021-07-07 12:18
"tobie pracowitemu"
wiszącemu u klamki samorządu obsadzonego partyjnymi kolegami.
Płacącemu pracownikowi "po uważaniu", bo "piniendzy nie ma i nie będzie".
Nie jesteś "solą ziemi" czy "wybrańcem", jedziesz na tym samym wózku (a raczej ciągniesz ten sam wózek) co pracownik. Efektywność to nie tylko przychody ale i koszty (w tym życia) i nie da się tuwiszącemu u klamki samorządu obsadzonego partyjnymi kolegami.
Płacącemu pracownikowi "po uważaniu", bo "piniendzy nie ma i nie będzie".
Nie jesteś "solą ziemi" czy "wybrańcem", jedziesz na tym samym wózku (a raczej ciągniesz ten sam wózek) co pracownik. Efektywność to nie tylko przychody ale i koszty (w tym życia) i nie da się tu ustalać dowolności... Więc jeśli nie stać cię na pracownika, to nie zawracaj mu głowy. A jeśli masz zamiar psuć rynek, to tym bardziej zasługujesz na restrykcję...- 2 0
-
2021-07-06 20:52
W PL musiałbyś najpierw zbudować Paryż...
- 4 0
-
2021-07-06 19:53
most z Gdańska, przez Gdynię do Helu i z Helu do Piasków i z powrotem do Gdańska, a co! mogę poczekać...
- 0 1
-
2021-07-06 20:14
Tutaj to raczej tunel
- 1 0
-
2021-07-07 07:40
Wszystko da się zbudować tylko jest zasadnicze pytanie: po co i o opłacalność. Most przez Sund zbudowano i się dało.
- 0 0
-
2021-07-07 12:32
łatwiej w Gdyni taki most zbudować
niż zapewnić dojazd do niego...
;)- 1 1
-
2021-07-07 23:29
Nie możliwe
Nie możliwe? a jednak ! Tylko nie w naszym kochanym kraju ;D
- 0 0
-
2021-07-09 12:15
Nie jest to niemożliwe ale pozbawione sensu
- 0 0
-
2021-08-24 11:50
Zasypać Wisłę
Taką mam koncepcję!
- 0 0
-
2021-07-06 10:54
Dzięki tej trasie będzie więcej aut w mieście (9)
Tylko co z parkingami? Swoją drogą budować kolejne drogi a zapomnieć o tym że kolej wymaga modernizacji.
- 45 76
-
2021-07-06 11:12
(1)
Mało tego. "Dzięki" tej trasie przybędzie więcej samochodów niż z uwagi na Majaland. I o ile na Majaland dużo osób pomstuje to trasie większość przyklasuje.
- 10 14
-
2021-07-07 08:49
Majaland nie będzie żandą Energylandią.
To większe wesołe miasteczko i tyle.
- 5 0
-
2021-07-06 11:56
(5)
Podaj jakiś racjonalny powód dlaczego ma być więcej aut w mieście.
- 21 7
-
2021-07-06 12:23
(3)
Kaszubi będą mieli lepszy dojazd do pracy w Trójmieście.
- 12 6
-
2021-07-06 13:09
Od kilku dobrych lat Warszawka
Ma bardzo dobry dojazd do Trojmiasta i z tego korzysta.
Jednak prawdziwy boom się zaczął kiedy zaoferowano im piękne nadmorskie apartamenty na prywatyzowanych miejskich i państwowych działkach, z dodatkową korzyścią w postaci wyrzucenia miejscowych oraz innymi udogodnieniami, szczególnie w Gdyni.- 25 3
-
2021-07-06 13:13
Ale oni już tu pracują i dojeżdżają. Część PKM, część samochodami.
- 5 3
-
2021-07-07 06:47
Nie chrzań, bo cały chrzan zmarnujesz.
Zaiste, zabawnie trollujesz:). Spójrz na mapę i sprawdź, jakie miejscowości na Kaszubach leżą blisko tej trasy.
- 3 0
-
2021-07-06 22:44
Dlatego, że ta trasa skłoni kolejnych ludzi do wyprowadzki poza miasto (a choćby w okolice Koleczkowa). Tam sobie postawią dom, ale do pracy i do szkół będą przyjeżdżać samochodem (no przecież nie pociągiem) do miasta.
- 4 7
-
2021-07-06 12:12
Kiedy OPAT do kompletu?
Dobrze że budują nowe drogi. Gdyby wszędzie była jedna nitka albo w ogóle brak dróg to nikt by się nie ruszył już nigdzie.
- 5 3
-
2021-07-06 07:34
(6)
Widać postępy, tylko szkoda, że zamykając skrzyżowanie przy antenie na granicy Gdyni z Chwaszczynem nie pomyśleli o ludziach, którzy wysiadali tam z autobusu i szli do pracy na ul. Rewerenda/Telewizyjną. Przystanki przeniesione na środek niczego.
- 57 12
-
2021-07-06 08:22
a gdzie je mieli przenieść? (3)
- 8 4
-
2021-07-06 10:24
Brakuje dojścia do przystanków (1)
wysiadasz w środku budowy, idziesz ulicą...
- 10 0
-
2021-07-06 18:47
ale przeciez Ty teraz pracujesz na budowie, więc w czym problem?
- 0 0
-
2021-07-06 18:47
jak to grze? bezposrednio pod firmy, tak sie robi w cywilizowanych krajach
- 1 0
-
2021-07-06 09:48
Nic nie ma środka.
- 3 7
-
2021-07-07 10:22
To maszt, nie antena.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.