• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac

Patryk Szczerba
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021

Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.



Śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa.

Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.



Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni



Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.

- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyburzenia starych obiektów latem



To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.

- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.

18:43 30 CZERWCA 21

Zalany węzeł Wielki Kack (11 opinii)

Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....
Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....


Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).

Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych



Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.

- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.

Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.

Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia



- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (212) ponad 10 zablokowanych

  • Ta droga ma duży wpływ na ceny nieruchomości (3)

    Działki budowlane pod Lęborkiem 200% w górę.

    Podejrzewam, że zakorkuje się po 3 miesiącach od oddania do ruchu.

    • 47 40

    • (2)

      Martwi bardzo brak tuneli pod tymi trasami. Nie widać ich nawet na odcinkach nasypowych. Ta oszczędność się zemści.

      • 5 4

      • Problemy wynikające z braku tuneli to segregacja dzielnic, brak możliwości dłuższych tras rekraacyjnych dla pieszych i cyklistów w kierunku lasów, zwiększenie wypadków z udziałem dzikich zwierząt, degradacja wartości dodatkowych obszaru, ograniczenie możliwości dojazdu służb technicznych i ratowniczych, uzależnienie codziennego życia od natężenia ruchu kołowego, brak alternatyw dla ruchu dwuśladowego dla uczestników za młodych na ruch uliczny w pełnej jego krasie, getoizacja.

        • 17 4

      • Odwiedzałem raz znajomych w tak poprzecznie nieskomunikowanej dzielnicy. Ludzie są zmuszeni jechać autem na spacer nawet. Cały rok jeżdżą na czucie bo jelenie i dziki wyskakują na szosę, gdy płonął jakiś warsztat z setkami opon nie było jak wyjechać autem bo dym owiał szosę i powstał korek. Ludzie skakali że skarpy byłej dalej od dymu. Znajomi opowiadali o osunięciach poopadowych z szosami w mazi gliniastej która dniami pozostaje i kurzy ludziom w okna bo trasa albo na dnie doliny albo na nasypie który tamuje odpływ wody. Na koniec wsadzono więcej rur kan i wszystko zabetonowano ale skutki ulew są te same, tyle że kolor mazi ciemniejszy i pył bardziej upierdliwy.

        • 4 2

  • Same korki, co to warte? Będziemy płakać (3)

    I tak nie jeżdżę tam więc robią trasę dla waskiej grupy osób która ttlko zakorkuje batdziej miasto i obwodnicę. Najpoerw miasto rozbudować i obwodnicę

    • 14 104

    • wąska grupa ;-))))))) (1)

      Kilkadziesiąt tysięcy pojazdów dziennie, haha. Ciekawe jaka to jest szeroka grupa osób wg ciebie? Z miasta wyprowadzić (usunąć) ruch, jak to się robi na świecie, a nie wprowadzać jeszcze więcej. Twoje myślenie pochodzi z lat 90... ubiegłego wieku ;-) a to chyba jeszcze przed twoją erą. Miasto dla ludzi, nie dla hałasu, pyłów, smrodu, itd...

      • 25 12

      • Szeroka grupa kończy się na czubku nosa autora komentarza

        Trasa dla wąskiej grupy osób, bo on tam nie jeździ. Wszystko jasne ;)

        • 12 1

    • w koncu rozsadny glos.

      zobaczycie mieszkancy miasta, ze bedziecie plakac. to droga dobra tylko dla kaszubow, mieszkancy utkna w korkach bo miasto jak i obwodnica nie jest gotowa na ten ruch

      • 5 8

  • Nie potrafią nawet określić terminu oddania (4)

    2022 ma 12 miesięcy!

    • 40 23

    • dokładnie do tego jaka jest przyczyna opóźnień (2)

      pojedyńcza ulewa czy paru archeologów? czy jak zwykle w przetargu podali nierealny termin

      • 12 3

      • (1)

        To ostatnie, prace mostowe można spokojnie prowadzić, bez archeologów. A te stoją najbardziej. Termin na lipiec 2021 był nierealny od początku bez względu na pogodę i archeologów
        .

        • 9 3

        • Węzeł W.K. i Chwaszczyno mogłoby być zrobione, ale tempa to oni nie mają.

          Oddane miało być właśnie w 2 połowie 2021.

          • 2 0

    • mają ją oddać w kwietnią , ale czy faktycznie tak będzie to nie wiadomo

      • 0 0

  • Moje działki pod Lęborkiem nabierają wartości. (21)

    Dobrze że PiS dynamicznie prowadzi tę inwestycję bo PO blokowało biurokracyjnymi nonsensami.

    Janusz z Kartuz

    • 52 136

    • PO to porażka (6)

      • 20 28

      • (4)

        a co to jest PO? nie każdy tak dobrze orientuje się w historii, wiem że kiedyś straszono komuną, potem PO - czemu człowiekowi potrzebny jest punkt odniesienia w postaci baba jagi ?

        • 10 8

        • w punkt

          • 3 6

        • Racja. (2)

          Tak samo jakiś tam Tusk. Ostatnio pokazali Go w telewizji a potem zaczął jeździć po Polsce jak Latający cyrk Monty Pythona. Kto to jest? Wiedzą tylko w TVN.

          • 16 9

          • Ty tez musisz wiedziec, skoro raczyles obdarzyc pana Tuska boska czcia ("Go"). (1)

            • 3 3

            • pana?

              • 1 2

      • W'ały jakich mało np. taki Nowak

        • 5 5

    • 5 lat blokowali i teraz ruszyli

      pewnie jestes tępy

      • 13 1

    • wartość twoich działek to grosze w porównaniu z tym jak kombinuje i kradnie do bólu teraz (1)

      Pis , Platforma kradła ale Pis obiecywał uczciwość i co i nic, dużo ,dużo więcej kradną ,bo całą władzę mają w swoich łapach dzięki takim burakom jak ty co na Pis głosowali . czas pokaże jak po portkach dostaniesz ,a będziesz beczał jak małe dziecko

      • 21 8

      • Jak to mówią na Kociewiu: "głupie klepiesz".

        • 6 6

    • i tak do piachu pojdziesz, predzej czy pozniej.... (1)

      • 3 1

      • Jak każdy.

        • 3 0

    • Ile dróg wybudowano za peło a ile za piss (1)

      Duża część to drogi zaczęte jeszcze przez tych złych. Piss proporcjonalnie mniej i drożej buduje. Bardziej potrzebna obwodnica Żukowa. I piss bierze piniądz od Unii? Ale korków nie będzie, niedługo paliwo po 7 i zostaje hulajnoga

      • 12 6

      • Buduje drożej ciekawe dlaczego

        Mkze dlatego że za po mieszali asfalt z piaskiem i taki syf lali na ulicę, że zaraz były dziury i koleiny. A fakturki wystawione

        • 1 7

    • Trasa kaszubska to pomysł Tuska...

      Szok... Że tego PiS nie zniszczył...

      • 10 3

    • chyba Ci się coś poprzestawiało, kto blokował, a kto na to wcześniej zapewnił środki

      tylko rządy się zmieniły i priorytety władzy, która nie jest tutaj lubiana. Ta trasa jest już spóźniona o co najmniej 3-4 lata dzięki PIS.

      • 8 6

    • Ala

      Brak wiedzy

      • 1 0

    • yPeło to antypolski twór, bardzo grożny chyba ?

      • 4 3

    • Przywalą ci domiar to się

      nie pozbierasz.

      • 4 1

    • Janusz z kartuz i wszystko jasne. Nie dosc ze Janusz to jeszcze z kartuz

      • 3 0

    • No tak

      Janusz

      • 0 0

  • (4)

    Taki zakres robót a ruiny po dawnym Polifarbie dalej będą straszyć. "Brawo Wy".

    • 26 18

    • (2)

      Z pretensjami proszę się zwrócić do prywatnych inwestorów, którzy te tereny wykupili.

      • 18 3

      • (1)

        Czyli jesteśmy skazani na "cudowne" widoki!

        • 0 1

        • A skąd mam to wiedzieć? Duchem św. nie jestem.

          • 0 2

    • to przez politykę miasta Gdynia

      które wprowadziło haracze o nazwie opłata drogowa, 166 zł od metra nowej inwestycji. Budując tam halę np 6000 m2 przedsiębiorca musi zapłacić Gdyni okrągły milion zł.

      • 6 4

  • Rząd milczy w sprawie dalszych odcinków S6 (12)

    Kiedy będziemy mogli pojechać na całym odcinku S6 z Trójmiasta do Szczecina? Tego nikt nie wie bo nawet nie ma konkretnych planów.

    • 56 32

    • bo buduje tam gdzie ma zaplecze np. via Carpatia (1)

      • 10 3

      • popatrz na mapę stanu budowy dróg GDDIK albo siskom, marudo jedna z drugą

        za kilka lat wszystko, ale to wszystko będzie wybudowane, i to bez upadku naszych firm, niesamowite nieprawdaż? A via Carpatia to będzie przełom - takiej drogi nie było nigdy w historii. Do Chorwacji będą nią 'latać' wszyscy.

        • 16 2

    • (1)

      za PO jeździłeś jednym pasem, więc nie narzekaj, i doczytaj wcześniejsze art. bo było

      • 23 18

      • Za PO zaczęli budować 2 pasy

        Jednym, zapadłym jeździłem za rządów braci Kaczyńskich.

        • 12 14

    • (1)

      Przecież szóstka w zachodnio-pomorskim jest prawie na ukończeniu. Dramat dotyczy tylko nas, tzn. pomorskiego.

      • 21 0

      • dramat zaczyna się za Koszalinem

        gdzie zupełnie pomylono się co do oceny gruntów...
        Mam nadzieję, że podobnie nie będzie na bagnach nad Łebą.

        • 0 0

    • (4)

      Wyluzuj. S6 jeszcze nie jest tak dramatyczna. Ciekawszy z socjologicznego pktu widzenia jest 1 tor kolejowy na linii Gdynia - Szczecin. 76 lat od zakończenia IIwś., a na tak ważnej trasie mijanki intercity:)

      • 25 0

      • pytanie kto chce jeździć do Szczecina - to jest upadłe miasto (3)

        • 4 20

        • Za Szczecinem są Niemcy i dalej północne rejony Europy, w tym Skandynawia. Tu do Danii za parę (1)

          dojedzie się tunelem między wyspami Fehrman (Niemcy) a Lolland (Dania) trasą E47, a który skróci trasę z Lubeki do Kopenhagi.

          • 8 0

          • aby skracać takim kosztem drogę o 150 km

            to w tym kraju (Polsce) w niewielu głowach się mieści...

            • 4 0

        • Pytanie, kto ci takich bajek naopowiadał?

          • 0 0

    • Rząd milczy...

      To łatwo sprawdzić, że piszesz nieprawdę.
      Nie jestem fanem tego rządu ale właśnie rozstrzygane są przetargi na budowę S6 do Słupska a jesienią mają być przetargi na odcinek Słupsk -Koszalin

      • 1 1

  • (7)

    I ta inwestycja mi się podoba i jest potrzebna. Kaszubskie drogi są zatłoczone mam nadzieje, że to je odciąży.

    • 67 8

    • (1)

      nie odciąży za bardzo, bo największy problem jest w tej wsi żukowo, a tam jeszcze wiele lat do tej obwodnicy, a nawet to co ma tam powstać nie wiele da

      • 6 1

      • a czy Żukowo ma swoje włądze?

        • 2 2

    • chyba nie rozumiesz idei drogi ekspresowej - ona nie jest dla lokalnych (3)

      zeby dziadki leśne i auta z przyczepka pędziły 70km/h tylko jest dla tranzytu i ludzi co jadą dalej niż następna wiocha

      • 14 1

      • Mówisz, że dziadki leśne i auta z przyczepką będą mieli zakaz wjazdu?

        • 4 2

      • Zgoda. (1)

        Dlatego należy obwodnicę zwęzić i przywrócić do drogi lokalnej, a zbudować OPAT.

        Tylko za co?

        • 1 2

        • Przecież OPAT to przedłużenie obwodnicy!

          Co ty chcesz zwężać?

          • 3 0

    • Nic nie odciąży Kaszub bo ta droga nie ma żadnego połączenia z Kartuzami, Sierakowicami, Kościerzyną i dalej Bytowem.

      • 10 2

  • Ile by kosztowało kupienie (24)

    TBM-a na stałe, włączenie go i wydrążenie tunelu pod całym 3-miastem? Miejsce po dawnych drogach przeznaczyć pod zabudowę - zwrot części kosztów oraz parki.

    • 40 77

    • (12)

      sprawdź co zrobili z kretem od tunelu martwej Wisły... poszedł na złom, tu się nie myśli ka$a ka$a

      • 15 40

      • TBM są konstruowane pod konkretne projekty (11)

        dlatego nie są wykorzystywane pod inną dowolną inwestycję, było o tym wielokrotnie pisane przy okazji wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą więc nie trolluj.

        • 66 9

        • to nie jest prawda (10)

          spokojnie można TBMa użyć przy innym projekcie, jeżeli tylko średnica i inne parametry tunelu się zgadza (a proponowany tutaj można by tak zaprojektować, żeby się zgadzały). Problematyczny jest jedynie transport - na większe odległości to kompletnie nieopłacalne, tu mowa o max. 10 km.

          Pytanie czy w tym wypadku by się to opłacało - myślę, że odkrywkowo, etapami i w oparciu o prefabrykaty byłoby jednak taniej.

          Inny pomysł to estakada nad torami kolejowymi. W obu wypadkach problematyczne byłoby wykonanie węzłów i o tym trzeba myśleć na wczoraj - jak nie zostaną rezerwy terenowe, to pozostanie nam czekać na latające samochody.

          • 8 19

          • po co to wszystko? Żeby więcej samochodów wjeżdżało do miasta? (9)

            ograniczyć wjazd jeszcze bardziej. W Kartuzach też są wspaniałe galerie handlowe...

            • 7 12

            • po to, żeby zablokowanie jedynej drogi przelotowej (7)

              nie oznaczał zatkania miasta i wypchnięcia ruchu do dzielnic mieszkalnych.

              A samochody będą wjeżdżać tak długo, jak komunikacja publiczna będzie ponurym żartem. Galerie handlowe nie mają to wiele do rzeczy.

              • 17 2

              • (4)

                Zadna wladza nie zainwestuje w komunikacje zbiorowa serio, o ile nie bedzie presji mieszkancow. To tak nie dziala. Aktualnie obowiazuje logika nastepnych wyborow, a w Polsce kazdy sie wszedzie chce wepchnac swoim gratem, lacznie z pasem nadmorskim. Takze nie nie jest to kwestia komunikacji jakoby w oplakanym stanie.

                • 0 5

              • (3)

                Oczywiście masz rację. Trudno się spodziewać, żeby urzędnicy wybrani przez społeczność która chce się wszędzie wepchnąć samochodem podejmowali poważne działania zmierzające do przegrania wyborów. Oczywiście jakieś nieśmiałe próby mamy ale to wszystko jest kosmetyka. I tu paradoksalnie przydałaby się edukacja (i mówię to ja który pozwoliłbym SM pałować nieprawidłowo parkujących) bo wyedukowane społeczeństwo będzie potrafiło określić swoje wymagania wobec wybieralnych władz. Tymczasem teraz dokładnie wiemy co się stanie: 1) oddanie do użytku Trasy Kaszubskiej 2) wysyp inwestycji mieszkaniowych bo jest łątwy dojazd 3) wołanie o poszerzenie dróg dojazdowych do miasta i budowę parkingów oczywiście w centrum 4) kolejni mieszkańcy uzależnieni od samochodu i icj kalekie dzieci. Ale za kilka lat będzie wielkie zaskoczenie że to się stało.

                • 5 1

              • wysyp mieszkaniówki wszak i tak będzie (2)

                dla centrum zupełnie bez znaczenia czy przy drodze kaszubskiej czy gdzie indziej.

                komunikacja zbiorowa nie jest w opłakanym stanie, komunikacji zbiorowej - oprócz SKM/PKM i sieci miejskich Gdyni i Gdańska - nie ma. Co powoduje zaklęte koło - mieszkaniec takiego N.D.Wejherowskiego czy innego Bytowa nie ma jak dostać się do metropolii więc kupuje samochód, jak już ma samochód to w tyle ma komunikację, nie ma zatem presji. Ot, wolny rynek w praktyce.

                • 2 0

              • (1)

                No i po to jest płatne parkowanie żeby jeden z drugim odkrył że jest SKM (można dojechać do stacji)

                • 1 0

              • Z N.D.W do SKM? Jak ma dojechać do Gdyni np?

                Spójrz może na mapę? Nie wiem... . Pomyśl?

                • 2 0

              • (1)

                Nie zgadzam się. Moim zdaniem samochody będę wjeżdżały tak długo, jak długo będą mogły.

                • 2 0

              • być może

                jednak gdy nie mają alternatywy to żadne ograniczenia nie przejdą

                • 2 0

            • Proponuję w drugą stronę też ograniczyć. W 3mieścinie masz wspaniałe miejsce do wypoczynku. Tu se grilluj.

              • 10 1

    • Nie te pieniądze... (4)

      Ile ma tunel pod wisłą? Kilometr? A kosztował miliard.

      Koszt tunelu, zakładając oczywiście że TBM na nic ciekawego nie trafi to jakieś 350 sasinów. Ciężko taką inwestycję ogarnąć...

      • 22 9

      • Tylko Kilometr (1)

        A udroznil miasto od północy w miejscu gdzie mamy bariere naturalna + miasto. Dalej jest problematyczny ale niezwykle potrzebny. Mimo ze tam nie jezdze to rozumiem ze jak tam pojechali inni, to na drodze gdzie ja jade jest ich mniej. O to chodzi, zeby dac wiele możliwości przejazdu. W Gdańsku dalej jest tego malo, ale to byl ruch w dobra stronę.

        • 26 2

        • A ktoś mówi że nie?

          Chodzi o nierealność pomysłu tunelu pod całym Trójmiastem ze względu na kosmiczne koszta.

          • 17 1

      • Miliard to on kosztowal

        Ale 10 lat temu. Dzisiaj wybudowaliby może za 2 mld

        • 8 0

      • Lub 700 palmiarni gdańskich.

        • 3 1

    • (5)

      Nie zastanawialo Cie nigdy czemu w trojmiescie mamy tramwaje a nie np. metro?

      No wlasnie. polecam pomyslec przed napisaniem komentarza a nie pisac wszystko co slina na jezyk nawinie.

      • 19 3

      • nie zastanawiało cię dlaczego w całej Polsce nie ma metra

        (nie licząc Wawy od kilku lat, gdzie początki planowania budowy sięgają lat 20 ubiegłego wieku)
        No właśnie. polecam pomyśleć przed napisaniem komentarza a nie pisać wszystko co ślina na język nawinie.

        • 8 6

      • mamy SKM - poprawa częstotliwości po wymianie taboru dałaby podobną funkcjonalność

        nie mówiąc oczywiście o elektryfikacji PKM i przedłużeniu do Gdańska Południe i do Gdyni Północ

        • 19 1

      • ale wiesz, że "metro"

        nie implikuje podziemności?

        Tak bowiem się składa, że mamy metro.

        • 9 4

      • no dlaczego nie mamy metra? (1)

        hm?

        • 1 1

        • Bo nas na nie nie stac? Bo to za mala dziura? Tak, mniejsze maja, ale zamozne.

          • 1 0

  • Pytanie uzasadnione (1)

    Czy jest przewidziane wcześniejsze dopuszczenie do ruchu samych wiaduktów przy małych węzłach takich jak Koleczkowo? Ułatwiłoby to mieszkańcom życie.

    • 19 16

    • Będzie

      ten w Koleczkowie już bardzo niedługo, prawdopodobnie przed końcem wakacji.

      • 4 0

  • Budować jak najwięcej moi drodzy I kochani (7)

    Bo już się normalnie po 3M nie da jeździć..

    • 41 12

    • Akurat oddanie tej drogi spowoduje że po 3M będzie się jeździło gorzej a nie lepiej :-)

      • 5 10

    • ale ta trasa tylko zwiększyć korki w mieście (3)

      Więcej samochodów przyjedzie

      • 7 9

      • JPRDL byle marudzić... (2)

        • 7 5

        • Zróbmy autostradę z każdego kierunku. (1)

          A co się stanie w mieście, gdzie nawet teraz nie ma gdzie zaparkować?

          Mamy zasponsorować niepłacącym tu podatków dodatkowe parkingi, czy oddać swoje?

          • 5 1

          • Mieszczuchy nich sobie tramwajami i rowerami jeżdżą bo mają wszędzie blisko

            Drogi i parkingi zostawicie dla zmotoryzowanych spoza miasta

            • 1 2

    • Słabo dzis Sven, słabo.... dopiero 10 komentarz. Jutro sie bardziej przygotuj i w blokach startowych juz od 5 rano!

      • 2 0

    • Dzięki tej drodze przybędzie samochodów i na dłuższą metę

      Trójmiasto wcale się nie odkorkukje. Problemem jest duża ilość samochodów, a nie małą ilość dróg.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane